7.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Malgorzata Rudzka: Filmy a seriály

  • 25 let neviny
    25 let neviny (2020)
    Film

    První celovečerní hraný film Jana Holoubka je sondou do těžkých reálií na území Polska v devadesátých letech 20. století, kdy byl problém nespravedlnosti jurisdikce zcela opomíjen. Obětí justičního omylu se stal obyčejný mladý muž Tomasz Komenda, který byl za znásilnění a brutální vraždu mladé dívky odsouzen k 25 letům vězení. Jeho nevina byla prokázána až po dlouhých 18 letech boje o přežití ve vězení. (3KinoFest)

    Žánry:Drama
    81%

    První celovečerní hraný film Jana Holoubka je sondou do těžkých reálií na území Polska v devadesátých letech 20. století, kdy byl problém nespravedlnosti jurisdikce zcela opomíjen. Obětí justičního omylu se stal obyčejný mladý muž Tomasz Komenda, který byl za znásilnění a brutální vraždu mladé dívky odsouzen k 25 letům vězení. Jeho nevina byla prokázána až po dlouhých 18 letech boje o přežití ve vězení. (3KinoFest)

    Žánry:Drama
    1
  • 2
  • Náměstí Spasitele
    Náměstí Spasitele (2006)
    Film
    Zadlužený Bartek požádá matku o dočasné přístřeší pro svou rodinu. Prodal byt před dostavbou vlastního bydlení a netuší, že naletěl podvodníkovi a čeká ho závislost na matčiných příjmech. Odlišné zájmy a potřeby protagonistů vynuceného soužití ústí do ošklivých konfliktů. Absence soukromí deptá zejména Bartkovu ženu Beatu, pečující o malé děti a zklamanou sobeckostí svých příbuzných. Mezi ženami narůstá zaujatost a Bartek, znechucený neshodami, odchází. Zoufalá Beata se v afektu dopustí nepředloženého činu a soudní dohra nastolí otázku: „Kdo je vinen?“ Sociologicko-etickou vrstvu dramatu přejali autoři z reality – odtud reportážní styl jejich výpovědi o běžných ambicích současníků, o jejich postojích a osudech. A také o dnes běžné otrlosti a nezodpovědnosti – bez snahy a vůle k prokazování lásky a milosrdenství. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    72%
    Zadlužený Bartek požádá matku o dočasné přístřeší pro svou rodinu. Prodal byt před dostavbou vlastního bydlení a netuší, že naletěl podvodníkovi a čeká ho závislost na matčiných příjmech. Odlišné zájmy a potřeby protagonistů vynuceného soužití ústí do ošklivých konfliktů. Absence soukromí deptá zejména Bartkovu ženu Beatu, pečující o malé děti a zklamanou sobeckostí svých příbuzných. Mezi ženami narůstá zaujatost a Bartek, znechucený neshodami, odchází. Zoufalá Beata se v afektu dopustí nepředloženého činu a soudní dohra nastolí otázku: „Kdo je vinen?“ Sociologicko-etickou vrstvu dramatu přejali autoři z reality – odtud reportážní styl jejich výpovědi o běžných ambicích současníků, o jejich postojích a osudech. A také o dnes běžné otrlosti a nezodpovědnosti – bez snahy a vůle k prokazování lásky a milosrdenství. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    3
  • Mžitky
    Mžitky (2016)
    Film
    • DaFilms

    Poslední film legendy polské kinematografie Andrzeje Wajdy je mistrovským portrétem zachycujícím vášnivý boj nezávislého umělce se stalinskými doktrínami, boj na život a na smrt... Hlavní roli ztvárnil jeden z nejslavnějších polských herců Boguslaw Linda. 

    Rok 1945, Stalinova moc ovládá Polsko. Slavný malíř Wladyslaw Strzeminski odmítne dělat umělecké kompromisy a sloužit doktríně socialistického realismu. Je pronásledován, vyloučen z univerzity, jeho obrazy jsou strhány ze zdí muzeí. S pomocí některých svých studentů začne bojovat proti komunistické straně a stává se symbolem uměleckého odporu proti tyranii. (Artcam)

    71%

    Poslední film legendy polské kinematografie Andrzeje Wajdy je mistrovským portrétem zachycujícím vášnivý boj nezávislého umělce se stalinskými doktrínami, boj na život a na smrt... Hlavní roli ztvárnil jeden z nejslavnějších polských herců Boguslaw Linda. 

    Rok 1945, Stalinova moc ovládá Polsko. Slavný malíř Wladyslaw Strzeminski odmítne dělat umělecké kompromisy a sloužit doktríně socialistického realismu. Je pronásledován, vyloučen z univerzity, jeho obrazy jsou strhány ze zdí muzeí. S pomocí některých svých studentů začne bojovat proti komunistické straně a stává se symbolem uměleckého odporu proti tyranii. (Artcam)

    4
  • Jako pes s kočkou
    Jako pes s kočkou (2018)
    Film
    • Netflix
    Příběh založený na skutečné události. Nejnovějším filmem autora nezapomenutelného snímku Dívky na vdávání je hořkosladký obraz rodinných vztahů inspirovaný skutečnou událostí. Vize nekonvenční rodiny se všemi jejími konflikty a rivalitou, neochuzená o dojetí a autentický pocit blízkosti, plná ironického humoru. Když starší z bratrů Andrzej náhle onemocní, mladší bratr Janusz se navzdory jejich rozdílnosti a zdi nedorozumění, která mezi nimi v průběhu let vyrostla, rozhodne o svého bratra v nouzi postarat. Vzácným hostem při příležitosti uvedení tohoto filmu v české premiéře bude dlouhodobě jeden z nejoblíbenějších polských herců Olgierd Łukaszewicz, který skvěle ztvárnil roli nemocného Andrzeje. (3kino)
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Příběh založený na skutečné události. Nejnovějším filmem autora nezapomenutelného snímku Dívky na vdávání je hořkosladký obraz rodinných vztahů inspirovaný skutečnou událostí. Vize nekonvenční rodiny se všemi jejími konflikty a rivalitou, neochuzená o dojetí a autentický pocit blízkosti, plná ironického humoru. Když starší z bratrů Andrzej náhle onemocní, mladší bratr Janusz se navzdory jejich rozdílnosti a zdi nedorozumění, která mezi nimi v průběhu let vyrostla, rozhodne o svého bratra v nouzi postarat. Vzácným hostem při příležitosti uvedení tohoto filmu v české premiéře bude dlouhodobě jeden z nejoblíbenějších polských herců Olgierd Łukaszewicz, který skvěle ztvárnil roli nemocného Andrzeje. (3kino)
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • 6
  • Tenkrát v listopadu
    Tenkrát v listopadu (2017)
    Film
    Kvůli privatizaci a zvyšování nájmů přišli o bydlení. Od té doby se potloukají Varšavou, kde se dá. Matka a její pes zkoušejí různé ubytovny, ty ale nepřijímají klienty se zvířaty. Její syn sice občas přespává v domě své přítelkyně, z toho ale zase nejsou nadšeni její rodiče. Často tak musejí přečkat noc společně v zahradním domku na okraji města. I přesto syn dál navštěvuje studia práv, chodí na brigády a na schůzky s přítelkyní. Mezitím se snaží najít útočiště pro matku i pro sebe. Dočasné řešení jejich bezvýchodné situace jim nabídne squat, který současně funguje jako alternativní společenské centrum. Jenže ani zde je nakonec moc klidu nečeká. (Letní filmová škola)
    Žánry:Drama
    64%
    Kvůli privatizaci a zvyšování nájmů přišli o bydlení. Od té doby se potloukají Varšavou, kde se dá. Matka a její pes zkoušejí různé ubytovny, ty ale nepřijímají klienty se zvířaty. Její syn sice občas přespává v domě své přítelkyně, z toho ale zase nejsou nadšeni její rodiče. Často tak musejí přečkat noc společně v zahradním domku na okraji města. I přesto syn dál navštěvuje studia práv, chodí na brigády a na schůzky s přítelkyní. Mezitím se snaží najít útočiště pro matku i pro sebe. Dočasné řešení jejich bezvýchodné situace jim nabídne squat, který současně funguje jako alternativní společenské centrum. Jenže ani zde je nakonec moc klidu nečeká. (Letní filmová škola)
    Žánry:Drama
    7