Jocelyn Pook: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Jocelyn Pook: Filmy a seriály

  • Spalující touha
    Spalující touha (1999)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Spalující touha (Eyes Wide Shut) je americko-britské drama volně inspirované dílem Snové novely od Arthura Schnitzlera. Hlavní hrdinou příběhu je William Harford, ženatý lékař, který se poté, co mu manželka Alice sdělí své sexuální fantazie, vydá do města vstříc vlastnímu sexuálnímu dobrodružství. Po několika ne příliš zdařilých pokusech mu starý přítel Nick prozradí, že musí na záhadných lechtivých večírcích hrát na piano s páskou přes oči. Všichni přítomní muži jsou v kostýmech, tváře schované za maskou, zatímco ženy jsou všechny mladé a krásné. William si tedy sežene odpovídající kostým a na party zamíří. Ihned o příchodu ho ale někdo pozná a varuje ho, že je ve velkém nebezpečí, William neposlechne a záhy zjišťuje, že ona hrozba je vskutku reálná a zlověstná...
    80%
    Spalující touha (Eyes Wide Shut) je americko-britské drama volně inspirované dílem Snové novely od Arthura Schnitzlera. Hlavní hrdinou příběhu je William Harford, ženatý lékař, který se poté, co mu manželka Alice sdělí své sexuální fantazie, vydá do města vstříc vlastnímu sexuálnímu dobrodružství. Po několika ne příliš zdařilých pokusech mu starý přítel Nick prozradí, že musí na záhadných lechtivých večírcích hrát na piano s páskou přes oči. Všichni přítomní muži jsou v kostýmech, tváře schované za maskou, zatímco ženy jsou všechny mladé a krásné. William si tedy sežene odpovídající kostým a na party zamíří. Ihned o příchodu ho ale někdo pozná a varuje ho, že je ve velkém nebezpečí, William neposlechne a záhy zjišťuje, že ona hrozba je vskutku reálná a zlověstná...
    1
  • Kupec benátský
    Kupec benátský (2004)
    Film
    • Filmbox+
    • SledovaniTV
    Benátky, 16. století. Hrabivý židovský lichvář Shylock je ještě horší než jeho špatná pověst. Nevynechá jedinou příležitost, aby si vychutnal potíže křesťanských šlechticů, které nouze zavádí do jeho domu. Jednoho dne požádá lichváře o půjčku vážený kupec Antonio, jehož mladý přítel Bassanio zoufale potřebuje peníze, aby získal ruku milované Porcie. Když ovšem Antonio nemůže peníze včas vrátit, má Shylock volnou ruku k tomu, aby si léta ponižování a pohrdání na nenáviděném světě vybral i s úroky. Cena, kterou má Antonio zaplatit, má být skutečně bolestná. Klasická divadelní hra Williama Shakespeara s novou naléhavostí ožila v rukou režiséra Michaela Radforda. Nadčasový příběh vypráví nejen o náhodě a osudu, vládnoucích lidským životům, ale také o antisemitismu. Radford, využívající špičkového hereckého obsazení a zdůrazňující vizuální krásu svých filmových obrazů, se vydal cestou klasické adaptace. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Benátky, 16. století. Hrabivý židovský lichvář Shylock je ještě horší než jeho špatná pověst. Nevynechá jedinou příležitost, aby si vychutnal potíže křesťanských šlechticů, které nouze zavádí do jeho domu. Jednoho dne požádá lichváře o půjčku vážený kupec Antonio, jehož mladý přítel Bassanio zoufale potřebuje peníze, aby získal ruku milované Porcie. Když ovšem Antonio nemůže peníze včas vrátit, má Shylock volnou ruku k tomu, aby si léta ponižování a pohrdání na nenáviděném světě vybral i s úroky. Cena, kterou má Antonio zaplatit, má být skutečně bolestná. Klasická divadelní hra Williama Shakespeara s novou naléhavostí ožila v rukou režiséra Michaela Radforda. Nadčasový příběh vypráví nejen o náhodě a osudu, vládnoucích lidským životům, ale také o antisemitismu. Radford, využívající špičkového hereckého obsazení a zdůrazňující vizuální krásu svých filmových obrazů, se vydal cestou klasické adaptace. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Žena
    Žena (2017)
    Film
    • Netflix
    • O2 TV
    • iTunes

    Joe Castleman (Jonathan Pryce) se dočká největšího ocenění, kterého se může spisovateli dostat – Nobelovy ceny za literaturu. Společně se svou ženou Joan (Glen Close) se vydávají do Stockholmu na slavnostní ceremoniál. Ovšem již zde začíná napětí mezi ním a Joan postupně stoupat. Velká mediální pozornost i dotěrní novináři (Christian Slater) nejsou spíše plaché Joan vůbec příjemné. Její nová role, kterou ji situace přisoudila, začíná záhy na povrch vynášet dlouho potlačované věci… (Dny evropského filmu)

    71%

    Joe Castleman (Jonathan Pryce) se dočká největšího ocenění, kterého se může spisovateli dostat – Nobelovy ceny za literaturu. Společně se svou ženou Joan (Glen Close) se vydávají do Stockholmu na slavnostní ceremoniál. Ovšem již zde začíná napětí mezi ním a Joan postupně stoupat. Velká mediální pozornost i dotěrní novináři (Christian Slater) nejsou spíše plaché Joan vůbec příjemné. Její nová role, kterou ji situace přisoudila, začíná záhy na povrch vynášet dlouho potlačované věci… (Dny evropského filmu)

    3
  • Heidi děvčátko z hor
    Heidi děvčátko z hor (2005)
    Film
    Příběh děvčátka z hor vypráví o osiřelé Heidi, kterou si k sobě vezme její teta a nechá ji přes zimu u dědečka v Alpách. Dvojice k sobě postupně najde cestu, ale když se teta v létě vrátí, odveze Heidi do města. Dívce se z hor nechce, i dědeček je z jejího odchodu roztrpčený, teta však slíbila jedné bohaté rodině, že se Heidi stane společnicí jejich nemocné dcery Kláry. Dívka se sice s novým prostředím záhy sžije, ale smutek po horách a po dědečkovi sílí. Nakonec se tam smí vrátit a horský vzduch možná pomůže také Kláře…
    Žánry:Rodinný
    68%
    Příběh děvčátka z hor vypráví o osiřelé Heidi, kterou si k sobě vezme její teta a nechá ji přes zimu u dědečka v Alpách. Dvojice k sobě postupně najde cestu, ale když se teta v létě vrátí, odveze Heidi do města. Dívce se z hor nechce, i dědeček je z jejího odchodu roztrpčený, teta však slíbila jedné bohaté rodině, že se Heidi stane společnicí jejich nemocné dcery Kláry. Dívka se sice s novým prostředím záhy sžije, ale smutek po horách a po dědečkovi sílí. Nakonec se tam smí vrátit a horský vzduch možná pomůže také Kláře…
    Žánry:Rodinný
    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Augustina
    Augustina (2012)
    Film

    Ponurý příběh se odehrává v druhé polovině devatenáctého století. Mladičká Augustine trpí podivnými záchvaty a dostává se do psychiatrické léčebny věhlasného profesora Charcota. Psychiatr se jí se zájmem ujme, není však jasné, nakolik je pro něj dívka pacientkou, kterou chce uzdravit, a nakolik nástrojem jeho kariéry.  Děj snímku je zasazen do doby, kdy se psychiatrie teprve začínala vymaňovat ze sadistických léčebných metod. Režisérce se podařilo vytvořit temnou atmosféru této doby a zdůraznit tak vnitřní konflikty postav. Její debut, v němž excelují Vincent Lindon a Soko, v mnohém připomíná Nebezpečnou metodu (2011) Davida Cronenberga. (Febiofest)

    61%

    Ponurý příběh se odehrává v druhé polovině devatenáctého století. Mladičká Augustine trpí podivnými záchvaty a dostává se do psychiatrické léčebny věhlasného profesora Charcota. Psychiatr se jí se zájmem ujme, není však jasné, nakolik je pro něj dívka pacientkou, kterou chce uzdravit, a nakolik nástrojem jeho kariéry.  Děj snímku je zasazen do doby, kdy se psychiatrie teprve začínala vymaňovat ze sadistických léčebných metod. Režisérce se podařilo vytvořit temnou atmosféru této doby a zdůraznit tak vnitřní konflikty postav. Její debut, v němž excelují Vincent Lindon a Soko, v mnohém připomíná Nebezpečnou metodu (2011) Davida Cronenberga. (Febiofest)

    8
  • Pokoj v Římě
    Pokoj v Římě (2010)
    Film
    Alba je krásná španělská dívka, která během posledního dne svých prázdnin v Římě potká Natašu – atraktivní ruskou turistku. Alba se dá s Natašou do řeči a protože ji žena začne přitahovat, pozve ji k sobě do hotelu. Počáteční zábrany jdou brzo stranou a ty dvě se spolu pomilují. Během následujících dvanácti hodin si Alba a Nataša vyprávějí o svém životě, ilustrují to fotkami na internetu a užívají si vzájemných tělesných rozkoší. Alba vypráví, že je její matka opustila rodinu, když byla ještě malá a nakonec skončila jako vydržovaná žena bohatého araba. Nataša se podělí o zkušenosti s hrubým otcem a sestrou kunsthistoričkou. Ale vyprávějí si ženy skutečné příběhy, nebo jedna druhou pouze krmí pohádkami v domnění, že se už nikdy v životě nespatří?
    Žánry:DramaErotickýLGBTQ+
    60%
    Alba je krásná španělská dívka, která během posledního dne svých prázdnin v Římě potká Natašu – atraktivní ruskou turistku. Alba se dá s Natašou do řeči a protože ji žena začne přitahovat, pozve ji k sobě do hotelu. Počáteční zábrany jdou brzo stranou a ty dvě se spolu pomilují. Během následujících dvanácti hodin si Alba a Nataša vyprávějí o svém životě, ilustrují to fotkami na internetu a užívají si vzájemných tělesných rozkoší. Alba vypráví, že je její matka opustila rodinu, když byla ještě malá a nakonec skončila jako vydržovaná žena bohatého araba. Nataša se podělí o zkušenosti s hrubým otcem a sestrou kunsthistoričkou. Ale vyprávějí si ženy skutečné příběhy, nebo jedna druhou pouze krmí pohádkami v domnění, že se už nikdy v životě nespatří?
    Žánry:DramaErotickýLGBTQ+
    9
  • 10
  • Wild Side
    Wild Side (2004)
    Film

    Stéphanie je dvaatřicetiletá transsexuální prostitutka. Cítí, jak plyne čas, a často trpí depresemi. Nejraději by se vším skoncovala, ale sem tam se dokáže přese všechno přenést a prožít chvilky radosti i štěstí se svými přáteli, většinou rovněž transsexuály. Jedné noci potká v baru Michaila, ruského imigranta bez povolení k pobytu. Michail před příchodem do Francie bojoval v Čečensku a dezertoval. Žije z ruky do úst a živí se příležitostnými, špatně placenými pracemi, které mu dohazují majitelé ubytovny, v níž našel útočiště. Michail má o Stéphanii velký zájem, ta však již žije s třicetiletým Jamelem ze severní Afriky, který se rozešel s rodinou a občas se tajně živí prostitucí. Stéphanie si nedokáže mezi oběma muži vybrat. Trojice stojí před problémem, jak společně žít a milovat. Snímek Wild Side získal na letošním Berlinale Cenu Manfreda Salzbergera a Cenu Teddy.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    55%

    Stéphanie je dvaatřicetiletá transsexuální prostitutka. Cítí, jak plyne čas, a často trpí depresemi. Nejraději by se vším skoncovala, ale sem tam se dokáže přese všechno přenést a prožít chvilky radosti i štěstí se svými přáteli, většinou rovněž transsexuály. Jedné noci potká v baru Michaila, ruského imigranta bez povolení k pobytu. Michail před příchodem do Francie bojoval v Čečensku a dezertoval. Žije z ruky do úst a živí se příležitostnými, špatně placenými pracemi, které mu dohazují majitelé ubytovny, v níž našel útočiště. Michail má o Stéphanii velký zájem, ta však již žije s třicetiletým Jamelem ze severní Afriky, který se rozešel s rodinou a občas se tajně živí prostitucí. Stéphanie si nedokáže mezi oběma muži vybrat. Trojice stojí před problémem, jak společně žít a milovat. Snímek Wild Side získal na letošním Berlinale Cenu Manfreda Salzbergera a Cenu Teddy.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    11
  • 12
  • 13
  • Værelse 304
    Værelse 304 (2011)
    Film
    Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Stærmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Protagonisty jsou lidé, jejichž diametrálně rozdílné životní příběhy se postupně protnou, ať již náhodou či úmyslně – do hotelu přijíždí osamělá letuška toužící po lásce, pracují zde emigranti posedlí touhou po pomstě, zoufalý manažer hotelu, žena opuštěná manželem či recepční, který se marně snaží více se usmívat na příchozí hosty, a mnoho dalších postav. Jako leitmotiv se tímto multikulturním snímkem táhne téma intimity, odpuštění a lidské křehkosti. Birgitte Stærmoseové se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu. Ke vzniku svého režijního debutu dodává: „Vždy jsem byla fascinována hotely coby tajemnými místy mimo čas a prostor. Co se děje za všemi těmi zavřenými dveřmi?" Její snímek je jednou z možných odpovědí. (46th KVIFF)
    Žánry:Drama
    48%
    Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Stærmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Protagonisty jsou lidé, jejichž diametrálně rozdílné životní příběhy se postupně protnou, ať již náhodou či úmyslně – do hotelu přijíždí osamělá letuška toužící po lásce, pracují zde emigranti posedlí touhou po pomstě, zoufalý manažer hotelu, žena opuštěná manželem či recepční, který se marně snaží více se usmívat na příchozí hosty, a mnoho dalších postav. Jako leitmotiv se tímto multikulturním snímkem táhne téma intimity, odpuštění a lidské křehkosti. Birgitte Stærmoseové se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu. Ke vzniku svého režijního debutu dodává: „Vždy jsem byla fascinována hotely coby tajemnými místy mimo čas a prostor. Co se děje za všemi těmi zavřenými dveřmi?" Její snímek je jednou z možných odpovědí. (46th KVIFF)
    Žánry:Drama
    14