Andrzej Hudziak: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Andrzej Hudziak: Filmy a seriály

  • Konstanta
    Konstanta (1980)
    Film
    75%
    1
  • Milostné příběhy
    Milostné příběhy (1997)
    FilmRole: pomocný vyšetřovatel
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších polských herců, Jerzy Stuhr, se podruhé postavil za kameru a jeho Milostné příběhy sklidily velký úspěch u diváků i kritiky. Stuhr ve filmu ztvárnil rovněž hlavní roli, a to ne jednu, ale dokonce čtyři hlavní postavy. Čtyři novely spojuje jedna otázka: nakolik hlavní hrdina, muž v nejlepších letech, dokáže naslouchat hlasu svého srdce? Čtyři hlavní hrdinové této výzvě čelí nejen ve skutečném životě, ale také v kanceláři zvláštního funkcionáře. Ten je zároveň pátou rolí Jerzyho Stuhra ve filmu, jenž získal cenu FIPRESCI v Benátkách. (Febiofest)
    73%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších polských herců, Jerzy Stuhr, se podruhé postavil za kameru a jeho Milostné příběhy sklidily velký úspěch u diváků i kritiky. Stuhr ve filmu ztvárnil rovněž hlavní roli, a to ne jednu, ale dokonce čtyři hlavní postavy. Čtyři novely spojuje jedna otázka: nakolik hlavní hrdina, muž v nejlepších letech, dokáže naslouchat hlasu svého srdce? Čtyři hlavní hrdinové této výzvě čelí nejen ve skutečném životě, ale také v kanceláři zvláštního funkcionáře. Ten je zároveň pátou rolí Jerzyho Stuhra ve filmu, jenž získal cenu FIPRESCI v Benátkách. (Febiofest)
    2
  • Spirála
    Spirála (1978)
    FilmRole: Augustyn
    Do horské boudy v Tatrách přijel podivný host. V jídelně uráží hosty: vdovu po horolezci Terezu, lékařku Annu, studenty, filozofa Augustina, rodinu funkcionáře Jindřicha. Příštího dne zmizí a po náročném pátrání je nalezen málem zmrzlý v horách. Je to intelektuál na vrcholu kariéry, který utekl z psychiatrické léčebny a který si úzkostné stavy kompenzuje agresivitou. Zoufale bloumá po nemocnici, až své zubožené tělo pomalu přesune přes parapet okna... V metaforickém závěru se muž v nemocničním pyžamu brodí sněhem k horám, kde chtěl ukončit své duševní utrpení.
    Žánry:Drama
    71%
    Do horské boudy v Tatrách přijel podivný host. V jídelně uráží hosty: vdovu po horolezci Terezu, lékařku Annu, studenty, filozofa Augustina, rodinu funkcionáře Jindřicha. Příštího dne zmizí a po náročném pátrání je nalezen málem zmrzlý v horách. Je to intelektuál na vrcholu kariéry, který utekl z psychiatrické léčebny a který si úzkostné stavy kompenzuje agresivitou. Zoufale bloumá po nemocnici, až své zubožené tělo pomalu přesune přes parapet okna... V metaforickém závěru se muž v nemocničním pyžamu brodí sněhem k horám, kde chtěl ukončit své duševní utrpení.
    Žánry:Drama
    3
  • 4
  • Pare osób, maly czas
    Pare osób, maly czas (2005)
    FilmRole: Miron
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    65%
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • 7
  • Kryminalni
    Kryminalni (2004)
    Seriál
    Kryminalni byl polský kriminální televizní seriál, který vysílala stanice TVN od 18. září 2004 do 24. května 2008. Bylo odvysíláno celkem 8 řad a 101 epizod. Seriál vytvořil polský režisér a scenárista Piotr Wereśniak a produkovalo ho studio MTL Maxfilm. Seriál sledoval život a práci policistů z elitního oddělení pro kriminalitu, terorismus a vraždy Varšavské metropolitní policie; název odkazuje na policisty pracující v kriminální sekci. Tři hlavní postavy tvořili Adam Zawada, zkušený a tvrdý policista, jeho mladší kolega Marek Brodecki a Barbara Storosz, ambiciózní policejní důstojnice, která v první řadě nastupuje do týmu hned po ukončení studia. Ačkoli žádný z hlavních herců neměl před uvedením seriálu status hvězdy, všichni tři získali během pětiletého vysílání popularitu a uznání. Hostovali v něm mnozí z nejznámějších polských herců, kteří obvykle ztvárnili role lidí zapojených do jedné konkrétní vyšetřovací kauzy. Seriál se stal jedním z nejpopulárnějších v Polsku: každý týden ho sledovaly 4 miliony diváků.
    Žánry:Krimi
    61%
    Kryminalni byl polský kriminální televizní seriál, který vysílala stanice TVN od 18. září 2004 do 24. května 2008. Bylo odvysíláno celkem 8 řad a 101 epizod. Seriál vytvořil polský režisér a scenárista Piotr Wereśniak a produkovalo ho studio MTL Maxfilm. Seriál sledoval život a práci policistů z elitního oddělení pro kriminalitu, terorismus a vraždy Varšavské metropolitní policie; název odkazuje na policisty pracující v kriminální sekci. Tři hlavní postavy tvořili Adam Zawada, zkušený a tvrdý policista, jeho mladší kolega Marek Brodecki a Barbara Storosz, ambiciózní policejní důstojnice, která v první řadě nastupuje do týmu hned po ukončení studia. Ačkoli žádný z hlavních herců neměl před uvedením seriálu status hvězdy, všichni tři získali během pětiletého vysílání popularitu a uznání. Hostovali v něm mnozí z nejznámějších polských herců, kteří obvykle ztvárnili role lidí zapojených do jedné konkrétní vyšetřovací kauzy. Seriál se stal jedním z nejpopulárnějších v Polsku: každý týden ho sledovaly 4 miliony diváků.
    Žánry:Krimi
    8
  • 9
  • Kto nigdy nie zyl
    Kto nigdy nie zyl (2006)
    FilmRole: ojciec Marysi (w napisach nazwisko: Chudziak)
    58%
    10
  • Strážce svědomí
    Strážce svědomí (2009)
    Seriál
    56%
    11
  • Zaklínač
    Zaklínač (2001)
    FilmRole: Baron Herm
    Vedle světově proslulé tolkienovské trilogie Pán prstenů získal v posledních letech mezi fanoušky fantasy neobyčejnou slávu a uznání také polský spisovatel Andrzej Sapkowski se svým hrdinou zaklínačem Geraltem. Ten je hlavní postavou jeho povídek vydaných v knížkách Zaklínač, Meč osudu, Poslední přání a také románové pentalogie Krev elfů, Čas pohrdání, Křest ohněm, Věž vlaštovky a Paní Jezera. Není vůbec náhodné, že řada fanoušků a obdivovatelů téměř okamžitě vytvořila nový fenomén, jehož součástí jsou fan kluby a internetové stránky. V dílech Sapkowského jsou zaklínači dokonalí bojovníci překračující možnosti lidského vnímání. Smyslem jejich existence je zabíjení stryg, vlkodlaků, upírů, bazilišků a dalších netvorů, které pronásledují lidi. Bělovlasý zaklínač Geralt z Rivie se však trochu vymkl z řad běžných zaklínačů. Není jenom mistrem různých druhů zbraní, ačkoliv sám nejraději zápasí s mečem, také trochu rozumí magii a je schopen bojovat s každým protivníkem. Nikdy nezůstává pouze chladnokrevným profesionálem, má lidské stránky a slabosti. Postupně vychází najevo, že neměl možnost si svůj osud svobodně zvolit, stejně jako je donucen draze platit za schopnosti a dovednosti nedosažitelné a často rovněž nepochopitelné běžným smrtelníkům. Proto vyvolává strach a zároveň nevraživost a odpor těch, jejichž životy vlastně chrání. Přesto je Geralt, podobně jako ostatní zaklínači, odsouzen k vyhnanství a životu na samém okraji jakési středověké společnosti, jež v mnohém připomíná i naši současnost. Problémy, konflikty, fobie a rozpory našeho světa se zde promítají do světa imaginárního a fantastické postavy rytířů, čarodějů, trpaslíků nebo elfů nám tak připadají důvěrně blízké a jejich jednání logické. Zaklínačova dobrodružství se neomezují pouze na známá dějová schémata žánru meče a magie (sword and sorcery), právě proto jsou tak zajímavá a přitažlivá. Podle cyklu Andrzeje Sapkowského povídek vznikl celovečerní snímek Zaklínač a také stejnojmenný dobrodružný fantasy seriál, který natočil režisér Marek Brodzki.
    48%
    Vedle světově proslulé tolkienovské trilogie Pán prstenů získal v posledních letech mezi fanoušky fantasy neobyčejnou slávu a uznání také polský spisovatel Andrzej Sapkowski se svým hrdinou zaklínačem Geraltem. Ten je hlavní postavou jeho povídek vydaných v knížkách Zaklínač, Meč osudu, Poslední přání a také románové pentalogie Krev elfů, Čas pohrdání, Křest ohněm, Věž vlaštovky a Paní Jezera. Není vůbec náhodné, že řada fanoušků a obdivovatelů téměř okamžitě vytvořila nový fenomén, jehož součástí jsou fan kluby a internetové stránky. V dílech Sapkowského jsou zaklínači dokonalí bojovníci překračující možnosti lidského vnímání. Smyslem jejich existence je zabíjení stryg, vlkodlaků, upírů, bazilišků a dalších netvorů, které pronásledují lidi. Bělovlasý zaklínač Geralt z Rivie se však trochu vymkl z řad běžných zaklínačů. Není jenom mistrem různých druhů zbraní, ačkoliv sám nejraději zápasí s mečem, také trochu rozumí magii a je schopen bojovat s každým protivníkem. Nikdy nezůstává pouze chladnokrevným profesionálem, má lidské stránky a slabosti. Postupně vychází najevo, že neměl možnost si svůj osud svobodně zvolit, stejně jako je donucen draze platit za schopnosti a dovednosti nedosažitelné a často rovněž nepochopitelné běžným smrtelníkům. Proto vyvolává strach a zároveň nevraživost a odpor těch, jejichž životy vlastně chrání. Přesto je Geralt, podobně jako ostatní zaklínači, odsouzen k vyhnanství a životu na samém okraji jakési středověké společnosti, jež v mnohém připomíná i naši současnost. Problémy, konflikty, fobie a rozpory našeho světa se zde promítají do světa imaginárního a fantastické postavy rytířů, čarodějů, trpaslíků nebo elfů nám tak připadají důvěrně blízké a jejich jednání logické. Zaklínačova dobrodružství se neomezují pouze na známá dějová schémata žánru meče a magie (sword and sorcery), právě proto jsou tak zajímavá a přitažlivá. Podle cyklu Andrzeje Sapkowského povídek vznikl celovečerní snímek Zaklínač a také stejnojmenný dobrodružný fantasy seriál, který natočil režisér Marek Brodzki.
    12
  • 13