?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jörgen Persson: Filmy a seriály

  • Můj život jako pes
    Můj život jako pes (1985)
    Film

    Ingemar žije se starším bratrem a těžce nemocnou matkou. Přijímá kopance osudu bezmocně jako pes Lajka, který zemřel při cestě do vesmíru. Když se matčin stav zhorší natolik, že se nemůže o syny starat, Ingemar odjíždí na venkov. Poznává jiný život, opravdové kamarády, příbuzné, kterým na něm záleží. Navíc přichází doba chlapcova erotického procitání a o veselé zážitky není nouze. Díky tomu se mění Ingemarův pohled na svět a dřívější hluboká melancholie se nevrací, ani když jeho matka zemře.

    77%

    Ingemar žije se starším bratrem a těžce nemocnou matkou. Přijímá kopance osudu bezmocně jako pes Lajka, který zemřel při cestě do vesmíru. Když se matčin stav zhorší natolik, že se nemůže o syny starat, Ingemar odjíždí na venkov. Poznává jiný život, opravdové kamarády, příbuzné, kterým na něm záleží. Navíc přichází doba chlapcova erotického procitání a o veselé zážitky není nouze. Díky tomu se mění Ingemarův pohled na svět a dřívější hluboká melancholie se nevrací, ani když jeho matka zemře.

    1
  • S nejlepšími úmysly
    S nejlepšími úmysly (1992)
    Film
    75%
    2
  • Pelle Dobyvatel
    Pelle Dobyvatel (1987)
    Film

    Je závěr 19. století. Do dánského přístavu na ostrově Bornholm právě přijíždí loď se švédskými emigranty. Mezi nimi je i Lasse a jeho syn Pelle. V Dánsku hledají a očekávají lepší život, práci, svobodu a nezávislost. Nakonec dostávají nabídku práce na rozlehlé farmě. Jejich očekávání však nejsou naplněna - místo svobody a nezávislosti nalézají opovržení, neúctu a despekt. Stále však ve svých myslích drží naději na lepší život.(Zlín Film Festival)

    Žánry:DramaOscarový
    75%

    Je závěr 19. století. Do dánského přístavu na ostrově Bornholm právě přijíždí loď se švédskými emigranty. Mezi nimi je i Lasse a jeho syn Pelle. V Dánsku hledají a očekávají lepší život, práci, svobodu a nezávislost. Nakonec dostávají nabídku práce na rozlehlé farmě. Jejich očekávání však nejsou naplněna - místo svobody a nezávislosti nalézají opovržení, neúctu a despekt. Stále však ve svých myslích drží naději na lepší život.(Zlín Film Festival)

    Žánry:DramaOscarový
    3
  • Bídníci
    Bídníci (1998)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832
    74%
    Jean Valjean se dostal na galeje za to, že ukradl kousek chleba pro svou hladovějící rodinu. Díky neúspěšným pokusům o útěk byl z nucených prací propuštěn až po dvaceti letech, v roce 1812, jako skutečný zločinec, který bez skrupulí lže a krade. Sílu změnit svůj osud dala Valjeanovi až neuvěřitelná dobrota starého biskupa, který před policií zapřel jeho loupež. O deset let později je z bývalého galejníka vážený starosta městečka Vigau. Naneštěstí je novým velitelem místní policie jmenován inspektor Javert, který zná Valjeana z galejí. Starostovi se daří skrývat svou pravou totožnost, ale podezíravý policista vymyslí rafinovaný plán jak z něj vynutit doznání. Mezitím se bývalý trestanec, nyní vážený muž s velkým srdcem, ujímá nemocné ženy Fantiny a na smrtelné posteli jí slíbuje, že se postará o její dcerku Cosette, která otročí v hostinci mazaného lotříka Thernadiera. Javertův ďábelský plán na zatčení bývalého trestance by vyšel, kdyby se Valjeanovi nepodařilo na poslední chvíli uprchnout. S malou Cosette pak nachází úkryt s pařížském klášteře. Osudy Javerta a Valjeana se ale ještě jednou osudově protnou během krvavé pařížské revoluce roku 1832
    4
  • Píseň pro Martina
    Píseň pro Martina (2001)
    Film
    Houslistka symfonického orchestru Barbara Hartmanová je léta vdaná a má dvě dospělé děti, stejně jako dirigent a skladatel Martin Fischer, který s orchestrem zkouší své nové dílo. Oba jsou ve věku, kdy už o citech příliš nepřemýšlejí, a přece se stane zázrak. Dva zralí lidé se do sebe hluboce zamilují a rozhodnou se, že spolu chtějí žít. Ne tajně nebo na zapřenou, ale jako manželé. Rozvod není ani pro jednoho z nich snadný, zvlášť Barbara musí za lásku platit ztrátou syna, který odmítá připustit, že i ona má právo na štěstí. Líbánky v Maroku jsou nezapomenutelné a dvojice prožívá nádherné chvíle souznění a tvůrčí spolupráce i po návratu domů, do Švédska. Martin je plný energie a začne komponovat novou operu, Barbara mu pomáhá a hudba provází jejich nový život na každém kroku. Také problémy s dětmi se postupně vyřeší a moudrého a laskavého Martina všichni respektují jako hlavu velké rodiny. Jenže pak se, nejprve nenápadně, objevují příznaky, že něco není v pořádku. Martin začne trpět nečekanými výpadky paměti a diagnóza zní: Alzheimerova choroba. Nemoc, kterou lze zpomalit, nikoliv však vyléčit, a která postupně zničí lidskou osobnost. Souboj lásky s děsivou chorobou je nerovný, zoufalý a plný bolesti i nového prozření...
    73%
    Houslistka symfonického orchestru Barbara Hartmanová je léta vdaná a má dvě dospělé děti, stejně jako dirigent a skladatel Martin Fischer, který s orchestrem zkouší své nové dílo. Oba jsou ve věku, kdy už o citech příliš nepřemýšlejí, a přece se stane zázrak. Dva zralí lidé se do sebe hluboce zamilují a rozhodnou se, že spolu chtějí žít. Ne tajně nebo na zapřenou, ale jako manželé. Rozvod není ani pro jednoho z nich snadný, zvlášť Barbara musí za lásku platit ztrátou syna, který odmítá připustit, že i ona má právo na štěstí. Líbánky v Maroku jsou nezapomenutelné a dvojice prožívá nádherné chvíle souznění a tvůrčí spolupráce i po návratu domů, do Švédska. Martin je plný energie a začne komponovat novou operu, Barbara mu pomáhá a hudba provází jejich nový život na každém kroku. Také problémy s dětmi se postupně vyřeší a moudrého a laskavého Martina všichni respektují jako hlavu velké rodiny. Jenže pak se, nejprve nenápadně, objevují příznaky, že něco není v pořádku. Martin začne trpět nečekanými výpadky paměti a diagnóza zní: Alzheimerova choroba. Nemoc, kterou lze zpomalit, nikoliv však vyléčit, a která postupně zničí lidskou osobnost. Souboj lásky s děsivou chorobou je nerovný, zoufalý a plný bolesti i nového prozření...
    5
  • 6
  • 7
  • Slabomyslný vrah
    Slabomyslný vrah (1982)
    Film
    • Netflix
    73%
    8
  • Dům duchů
    Dům duchů (1993)
    Film
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný "mezinárodní film", natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu, než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa ("politici" Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k "pokleslému" žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    71%
    Román Dům duchů chilské spisovatelky Isabel Allendeové vyšel v roce 1985. Autorka (dcera bývalého chilského prezidenta Salvadora Allendeho Gossense) v něm zachycuje pohnuté osudy tří generací rodiny Truebů, v nichž se zrcadlí společenské a politické změny v zemi v letech 1926-1973. Dánský režisér Bille August se ujal komplikovaného úkolu převést román do filmové podoby. Výpravný "mezinárodní film", natočený v angličtině, s anglickými a americkými hvězdami, je pokusem vytvořit v popředí historické fresky osobitou reflexi individuálních příběhů několika postav, svázaných rodinnými pouty, utrpením, soucitem, vášní a nenávistí. Přestože Augustův snímek popisuje dobové události (na nichž se postavy podílejí), je kupodivu spíš rafinovaně natočeným melodramatem s prvky magického realismu, než klasickým historickým filmem. Bohatý dobytkář Esteban Trueba se ožení s křehkou aristokratickou Clarou, s níž šťastně žije ve svém velkém venkovském domě. Citlivá žena, obdařená zvláštními jasnozřivými schopnostmi, však těžce snáší po léta narůstající rozpory s manželem, a po vyhroceném konfliktu Estebana opustí. Zatímco muž udělá kariéru jako pravicový politik, jejich dcera Blanca proti otcově vůli spojí svůj život s levicovým aktivistou Pedrem. Fašistický puč v roce 1973 rodinu rozbije (Esteban je zbaven své senátorské funkce, Blanca je vězněna, Pedro musí emigrovat), nad jejími členy však nepřestává bdít laskavý duch andělské Clary, dodávající trpícím a bloudícím odvahu vydržet a přežít. Augustův film není historickou politickou freskou ve stylu Bertolucciho DVACÁTÉHO STOLETÍ (jehož půdorys navenek připomíná). Klade důraz na osudové vztahy postav, jejichž role jsou důsledně rozděleny (andělská Clara, démonický Estebanův levoboček), na magii míst, v nichž se tyto vztahy realizují (dům, ulice, rodinný stůl), i na jednotlivé, pro smysl vyprávění důležité předměty (Clařina tajemná krabice, andělská křídla, hvězdy). Zvláštní roli mají i principy mužského vnímání světa ("politici" Esteban a Pedro), jež nejsou v souladu s ženským způsobem laskavého přetváření skutečnosti (Clara, Blanca). Režisérův moderní a inteligentní přístup k "pokleslému" žánru melodramatu dal vzniknout pozoruhodnému filmu.
    9
  • Nevěra
    Nevěra (2000)
    Film
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeném na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu, skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je naspadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním (během čekání se rozhodl, že to nemůže dál tolerovat - že to nedokáže dál tolerovat). Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra.

    Emociální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočené Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeném na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu, skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je naspadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním (během čekání se rozhodl, že to nemůže dál tolerovat - že to nedokáže dál tolerovat). Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra.

    Emociální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočené Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • Kärlekshistoria, En
    Kärlekshistoria, En (1970)
    Film

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    70%

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    11
  • 12
  • 13
  • Tunel do Číny
    Tunel do Číny (1998)
    Film
    • Filmbox+

    Jak ťěžké bývá někdy naplnit dětské sny, zvláště, když se někdo na pennsylvánském venkově touží překopat s pomocí rýče do Číny. Harriet Frankovitz, jednou nohou v dětství a druhou v pubertě, touží uniknout před všedností jejího života. Žije s matkou alkoholičkou a promiskuitní starší sestrou. Celá rodina se živí provozováním malého venkovského motelu. Všichni si o Harriet myslí, že je podivínka, věří na UFO a její snem je vydat se na cestu do daleké Číny, kde snad najde někoho, kdo ji pochopí takovou jaká ve skutečnosti je. Jeji osud se změní po seznámení se s mentálně postihnutým Rickym, jemuž je 30 let. Stanou se z nich dobří přátelé, odkázani jeden na druhého. Okolí vnímá oba jako stracené existence. Spoločně vymyslí plán jak změnit své osudy. Naneštěstí se jejich tajné království prozradí a podezíravé rodiny obou pochybují o nevinnosti jejich vztahu. Sila lásky a vzájemné úpřimnosti je silnější než odpor okolí, s kterým se musí potýkat.

    Žánry:DramaNezávislý
    68%

    Jak ťěžké bývá někdy naplnit dětské sny, zvláště, když se někdo na pennsylvánském venkově touží překopat s pomocí rýče do Číny. Harriet Frankovitz, jednou nohou v dětství a druhou v pubertě, touží uniknout před všedností jejího života. Žije s matkou alkoholičkou a promiskuitní starší sestrou. Celá rodina se živí provozováním malého venkovského motelu. Všichni si o Harriet myslí, že je podivínka, věří na UFO a její snem je vydat se na cestu do daleké Číny, kde snad najde někoho, kdo ji pochopí takovou jaká ve skutečnosti je. Jeji osud se změní po seznámení se s mentálně postihnutým Rickym, jemuž je 30 let. Stanou se z nich dobří přátelé, odkázani jeden na druhého. Okolí vnímá oba jako stracené existence. Spoločně vymyslí plán jak změnit své osudy. Naneštěstí se jejich tajné království prozradí a podezíravé rodiny obou pochybují o nevinnosti jejich vztahu. Sila lásky a vzájemné úpřimnosti je silnější než odpor okolí, s kterým se musí potýkat.

    Žánry:DramaNezávislý
    14
  • 15
  • Elvíra Madiganová
    Elvíra Madiganová (1967)
    Film
    • Edison
    Bo Widerberg v tomto vznešeném snímku vypráví na základě skutečných událostí příběh romantické tragédie z 19. století a dosahuje v něm naprosto nových kvalit vizuální lyriky. Mladá cirkusová provazochodkyně (Pia Degermark, držitelka ceny za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu v Cannes) a ženatý poručík (Tommy Berggren) se dvěma dětmi se rozhodují všeho vzdát a kvůli společnému životu utíkají na venkov – jejich milenecká idyla však postupně ustupuje chudobě a zoufalství. Díky záběrům jako z klasických obrazů zalitých sluncem a nezapomenutelné hudbě Mozartova klavírního koncertu č. 21 je tato umělecká senzace 60. let nejúchvatnějším Widerbergovým příspěvkem k jeho oblíbenému tématu – napětí mezi individuální svobodou a společenskou odpovědností. (Film Europe)
    63%
    Bo Widerberg v tomto vznešeném snímku vypráví na základě skutečných událostí příběh romantické tragédie z 19. století a dosahuje v něm naprosto nových kvalit vizuální lyriky. Mladá cirkusová provazochodkyně (Pia Degermark, držitelka ceny za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu v Cannes) a ženatý poručík (Tommy Berggren) se dvěma dětmi se rozhodují všeho vzdát a kvůli společnému životu utíkají na venkov – jejich milenecká idyla však postupně ustupuje chudobě a zoufalství. Díky záběrům jako z klasických obrazů zalitých sluncem a nezapomenutelné hudbě Mozartova klavírního koncertu č. 21 je tato umělecká senzace 60. let nejúchvatnějším Widerbergovým příspěvkem k jeho oblíbenému tématu – napětí mezi individuální svobodou a společenskou odpovědností. (Film Europe)
    16
  • Stopy ve sněhu
    Stopy ve sněhu (1997)
    Film
    63%
    17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Snapphanar
    Snapphanar (2006)
    Seriál
    Píše se rok 1678 a Švédsko již třetím rokem bojuje o kontrolu nad provincií Scania s Dánskem. Mnozí scanijští farmáři během bojů přišli o všechno a zbývá jim jen jediná naděje, vítězství Dánů. Proto se k nim přidávají a stávají se z nich rebelové, známí jako Snapphanar. Jedné noci mladý muž jménem Nils Geting ztratí vše. Jeho statek je vypálen a rodina vyhlazena Švédy převlečenými za Snapphanar. Nils se vydá na cestu pomsty a stane se jedním z rebelů. Boj za nezávislost dostává novou krev.
    54%
    Píše se rok 1678 a Švédsko již třetím rokem bojuje o kontrolu nad provincií Scania s Dánskem. Mnozí scanijští farmáři během bojů přišli o všechno a zbývá jim jen jediná naděje, vítězství Dánů. Proto se k nim přidávají a stávají se z nich rebelové, známí jako Snapphanar. Jedné noci mladý muž jménem Nils Geting ztratí vše. Jeho statek je vypálen a rodina vyhlazena Švédy převlečenými za Snapphanar. Nils se vydá na cestu pomsty a stane se jedním z rebelů. Boj za nezávislost dostává novou krev.
    21
  • 22
  • 23
  • 24