?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Otto Grokenberger: Filmy a seriály

  • Mimo zákon
    Mimo zákon (1986)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    75%

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    1
  • Podivnější než ráj
    Podivnější než ráj (1984)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)

    72%

    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)

    2
  • 3