Lena Endre: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Lena Endre: Filmy a seriály

  • Millennium
    Millennium (2010)
    Minisérie
    84%
    1
  • Muži, kteří nenávidí ženy
    Muži, kteří nenávidí ženy (2009)
    FilmRole: Erika Bergerová

    Před čtyřiceti lety zmizela Harriet Vangerová z rodinného setkání konaného na ostrově, který vlastnil a obýval mocný klan Vangerů. Přestože nebylo Harrietino tělo nikdy nalezeno, je její strýc přesvědčen, že šlo o vraždu, jejímž pachatelem je někdo z jeho rodiny. Rodiny, jejíž členové jsou mezi sebou sice spjati pevnými pouty, ale která je jinak zcela nefunkční. K vyšetření tohoto případu si proto najme investigativního novináře Mikaela Blomkvista (Michael Nyqvist), kterému pomáhá drsná potetovaná počítačová hackerka Lisbeth Salanderová (Noomi Rapace). Lisbeth Salanderová je mladá žena jako vystřižená z Tarantinových filmů, s tajemnou minulostí, za kterou se mstí a která z ní učinila skutečného outsidera. Je hackerkou světového formátu - s naprostou samozřejmostí se pohybuje ve virtuálním světě, kde je schopná získat jakoukoliv informaci, kterou chce. Kromě toho je neobyčejně inteligentní a má skvělou fotografickou paměť. Jakmile Blomkvist a Salanderová zasadí Harrietino zmizení do rámce četných podivných vražd, které se staly téměř před čtyřiceti lety, začíná se rozplétat temná a děsivá rodinná historie… Film Muži, kteří nenávidí ženy vychází z prvního dílu knižní trilogie Milénium Stiega Larssona, která se stala jednou z nejčtenějších knih současnosti. Do současnosti se v 41 zemích prodalo více než 25 milionů výtisků těchto tří knih. Stieg Larsson byl v loňském roce - s pouhými 3 knihami - druhým nejprodávanějším autorem naší planety. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004 krátce poté, co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.

    82%

    Před čtyřiceti lety zmizela Harriet Vangerová z rodinného setkání konaného na ostrově, který vlastnil a obýval mocný klan Vangerů. Přestože nebylo Harrietino tělo nikdy nalezeno, je její strýc přesvědčen, že šlo o vraždu, jejímž pachatelem je někdo z jeho rodiny. Rodiny, jejíž členové jsou mezi sebou sice spjati pevnými pouty, ale která je jinak zcela nefunkční. K vyšetření tohoto případu si proto najme investigativního novináře Mikaela Blomkvista (Michael Nyqvist), kterému pomáhá drsná potetovaná počítačová hackerka Lisbeth Salanderová (Noomi Rapace). Lisbeth Salanderová je mladá žena jako vystřižená z Tarantinových filmů, s tajemnou minulostí, za kterou se mstí a která z ní učinila skutečného outsidera. Je hackerkou světového formátu - s naprostou samozřejmostí se pohybuje ve virtuálním světě, kde je schopná získat jakoukoliv informaci, kterou chce. Kromě toho je neobyčejně inteligentní a má skvělou fotografickou paměť. Jakmile Blomkvist a Salanderová zasadí Harrietino zmizení do rámce četných podivných vražd, které se staly téměř před čtyřiceti lety, začíná se rozplétat temná a děsivá rodinná historie… Film Muži, kteří nenávidí ženy vychází z prvního dílu knižní trilogie Milénium Stiega Larssona, která se stala jednou z nejčtenějších knih současnosti. Do současnosti se v 41 zemích prodalo více než 25 milionů výtisků těchto tří knih. Stieg Larsson byl v loňském roce - s pouhými 3 knihami - druhým nejprodávanějším autorem naší planety. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004 krátce poté, co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.

    2
  • 3
  • S nejlepšími úmysly
    S nejlepšími úmysly (1992)
    FilmRole: Frida Strandberg
    75%
    4
  • Wallander
    Wallander (2005)
    Seriál
    75%
    5
  • Dívka, která kopla do vosího hnízda
    Dívka, která kopla do vosího hnízda (2009)
    FilmRole: Erika Bergerová
    Lisbeth Salanderová plánuje pomstu. Chce se pomstít lidem, kteří se ji pokusili zabít, a také vládním institucím, které jí téměř zničily život. Zásadní komplikací je ale kulka, která jí uvízla v hlavě. Lizbeth leží pod přísným dozorem na jednotce intenzivní péče s nepatrnou šancí na uzdravení. Pokud se jí to povede, bude souzena za tři vraždy a jeden pokus o vraždu. Už tak bezvýchodnou situaci ještě vyhrocuje jiný pacient, který leží ve stejné nemocnici - její vlastní otec Alexander Zalaščenko, který se chce své dcery jednou provždy zbavit. Lisbeth totiž znamená nebezpečí pro něj i pro “Sekci” – nelegální skupinu uvnitř tajné policie, která mimo jiné odpovídá za to, že tenhle bývalý agent sovětské výzvědné služby zůstane i nadále v utajení. Novinář Michael Blomkvist se rozhodne, že nenechá Lisbeth v rukou státní spravedlnosti a požádá svoji sestru advokátku, aby Lisbeth u soudu zastupovala. Pokud Lisbeth přežije, bude muset s její pomocí prokázat svou nevinu a přimět soud a veřejnost, aby uvěřili jejímu neuvěřitelnému příběhu, v němž figuruje řada významných lidí, kteří se dopouštěli nebo alespoň tolerovali bezprecedentní násilí vůči bezbranným spoluobčanům ve snaze udržet se u moci. V souvislosti se soudem proti Lisbeth chystá nakladatelství Millennium zvláštní číslo, které má odhalit totožnost těchto lidí a jejich napojení na “Sekci”. Ta má ale dost prostředků a metod na to, aby tenhle „požár“ uhasila, ještě než se doopravdy rozhoří. Stačí umlčet Lisbeth a pisálka Blomkvista. Film Dívka, která kopla do vosího hnízda je adaptací třetí části trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.
    74%
    Lisbeth Salanderová plánuje pomstu. Chce se pomstít lidem, kteří se ji pokusili zabít, a také vládním institucím, které jí téměř zničily život. Zásadní komplikací je ale kulka, která jí uvízla v hlavě. Lizbeth leží pod přísným dozorem na jednotce intenzivní péče s nepatrnou šancí na uzdravení. Pokud se jí to povede, bude souzena za tři vraždy a jeden pokus o vraždu. Už tak bezvýchodnou situaci ještě vyhrocuje jiný pacient, který leží ve stejné nemocnici - její vlastní otec Alexander Zalaščenko, který se chce své dcery jednou provždy zbavit. Lisbeth totiž znamená nebezpečí pro něj i pro “Sekci” – nelegální skupinu uvnitř tajné policie, která mimo jiné odpovídá za to, že tenhle bývalý agent sovětské výzvědné služby zůstane i nadále v utajení. Novinář Michael Blomkvist se rozhodne, že nenechá Lisbeth v rukou státní spravedlnosti a požádá svoji sestru advokátku, aby Lisbeth u soudu zastupovala. Pokud Lisbeth přežije, bude muset s její pomocí prokázat svou nevinu a přimět soud a veřejnost, aby uvěřili jejímu neuvěřitelnému příběhu, v němž figuruje řada významných lidí, kteří se dopouštěli nebo alespoň tolerovali bezprecedentní násilí vůči bezbranným spoluobčanům ve snaze udržet se u moci. V souvislosti se soudem proti Lisbeth chystá nakladatelství Millennium zvláštní číslo, které má odhalit totožnost těchto lidí a jejich napojení na “Sekci”. Ta má ale dost prostředků a metod na to, aby tenhle „požár“ uhasila, ještě než se doopravdy rozhoří. Stačí umlčet Lisbeth a pisálka Blomkvista. Film Dívka, která kopla do vosího hnízda je adaptací třetí části trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.
    6
  • Lad de små børn
    Lad de små børn (2004)
    FilmRole: Vivi
    • Netflix
    Britt a Claes prožívají manželskou krizi, s níž si jeden ani druhý neví rady. Jejich přátelé se jim snaží pomoci, ale sebelépe míněná gesta či společná setkání se od dvojice odrážejí jako od průzračného skla. Život spokojeného a šťastného páru se roztříštil na tisíce kousků a oba na to reagují po svém. Architekt Claes zanedbává svou práci, Britt, která nastoupila na místo sociální pracovnice, hledá útěchu v tom, že se příliš citově angažuje v případu mladičké nezodpovědné matky. Ani to však není východisko z bludného kruhu smutku a bolesti. Manželé už spolu téměř nekomunikují a zdá se, že nedávná rodinná tragédie zničila vše, co je spojovalo. Claese navíc pronásleduje touha po pomstě a sleduje ženu, která jejich neštěstí způsobila. Dokáží k sobě zoufalí manželé ještě najít cestu a začít znovu? Komorní psychologický příběh o těžkých citových ztrátách je citlivou výpovědí o síle manželských pout.

    Dráma o manželskom páre, ktorý sa vyrovnáva so smrťou dcéry. Komorná psychologická dráma rozpráva príbeh o ťažkých citových stratách a sile manželských pút. Britt a Claes prežívajú po smrti svojej malej dcéry hlbokú manželskú krízu. Nedokážu prekonať bolesť ani spoločne zdieľať smútok. Ich priatelia sa im snažia pomôcť, ale všetko je márne. Život doposiaľ spokojného manželského páru sa rozbil na márne kúsky a obaja na to reagujú po svojom. Architekt Claes zanedbáva prácu, túži po pomste a tajne sleduje ženu, ktorá pri autonehode spôsobila smrť ich dcérky. Britt nastúpila na miesto sociálnej pracovníčky a útechu hľadá v tom, že sa až príliš angažuje v prípade mladej nezodpovednej matky. Ani jeden z manželov nedokáže nájsť východisko z bludného kruhu samoty a smútku. Takmer vôbec už spolu nekomunikujú a zdá sa, že nedávna tragédia zničila všetko, čo ich kedy spájalo. Dokážu zúfalí manželia k sebe nájsť cestu a začať odznova?
    Žánry:Drama
    71%
    Britt a Claes prožívají manželskou krizi, s níž si jeden ani druhý neví rady. Jejich přátelé se jim snaží pomoci, ale sebelépe míněná gesta či společná setkání se od dvojice odrážejí jako od průzračného skla. Život spokojeného a šťastného páru se roztříštil na tisíce kousků a oba na to reagují po svém. Architekt Claes zanedbává svou práci, Britt, která nastoupila na místo sociální pracovnice, hledá útěchu v tom, že se příliš citově angažuje v případu mladičké nezodpovědné matky. Ani to však není východisko z bludného kruhu smutku a bolesti. Manželé už spolu téměř nekomunikují a zdá se, že nedávná rodinná tragédie zničila vše, co je spojovalo. Claese navíc pronásleduje touha po pomstě a sleduje ženu, která jejich neštěstí způsobila. Dokáží k sobě zoufalí manželé ještě najít cestu a začít znovu? Komorní psychologický příběh o těžkých citových ztrátách je citlivou výpovědí o síle manželských pout.

    Dráma o manželskom páre, ktorý sa vyrovnáva so smrťou dcéry. Komorná psychologická dráma rozpráva príbeh o ťažkých citových stratách a sile manželských pút. Britt a Claes prežívajú po smrti svojej malej dcéry hlbokú manželskú krízu. Nedokážu prekonať bolesť ani spoločne zdieľať smútok. Ich priatelia sa im snažia pomôcť, ale všetko je márne. Život doposiaľ spokojného manželského páru sa rozbil na márne kúsky a obaja na to reagujú po svojom. Architekt Claes zanedbáva prácu, túži po pomste a tajne sleduje ženu, ktorá pri autonehode spôsobila smrť ich dcérky. Britt nastúpila na miesto sociálnej pracovníčky a útechu hľadá v tom, že sa až príliš angažuje v prípade mladej nezodpovednej matky. Ani jeden z manželov nedokáže nájsť východisko z bludného kruhu samoty a smútku. Takmer vôbec už spolu nekomunikujú a zdá sa, že nedávna tragédia zničila všetko, čo ich kedy spájalo. Dokážu zúfalí manželia k sebe nájsť cestu a začať odznova?
    Žánry:Drama
    7
  • Dívka, která si hrála s ohněm
    Dívka, která si hrála s ohněm (2009)
    FilmRole: Erika Bergerová
    Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině… Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.
    70%
    Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině… Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli.
    8
  • Deník darebáka
    Deník darebáka (2017)
    FilmRole: Lena
    70%
    9
  • Bez poskvrny
    Bez poskvrny (2015)
    Seriál
    Seriálové krimi drama se odehrává v norském městečku Lilfjord, kde byla před dvaceti lety zavražděna mladá dívka. Za její smrt byl odsouzen její tehdejší přítel Aksel. Když byl po roce vězení svého obvinění zproštěn, nikdo nevěřil v jeho nevinu, a proto musel Lilfjord opustit. Usadil se v Malajsii, kde založil rodinu a podařilo se mu prosadit ve velké obchodní firmě. Z ničeho nic přichází zajímavá nabídka – firma, pro kterou Aksel pracuje, může zachránit místní továrnu, která však patří rodině mrtvé dívky. Aksel se rozhodne po dvaceti letech vrátit do rodného města a netuší, jaké to bude mít důsledky nejen pro něj samotného, jeho starou i novou rodinu, ale i pro celé městečko.
    Žánry:DramaKrimi
    70%
    Seriálové krimi drama se odehrává v norském městečku Lilfjord, kde byla před dvaceti lety zavražděna mladá dívka. Za její smrt byl odsouzen její tehdejší přítel Aksel. Když byl po roce vězení svého obvinění zproštěn, nikdo nevěřil v jeho nevinu, a proto musel Lilfjord opustit. Usadil se v Malajsii, kde založil rodinu a podařilo se mu prosadit ve velké obchodní firmě. Z ničeho nic přichází zajímavá nabídka – firma, pro kterou Aksel pracuje, může zachránit místní továrnu, která však patří rodině mrtvé dívky. Aksel se rozhodne po dvaceti letech vrátit do rodného města a netuší, jaké to bude mít důsledky nejen pro něj samotného, jeho starou i novou rodinu, ale i pro celé městečko.
    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Nevěra
    Nevěra (2000)
    FilmRole: Marianne
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeném na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu, skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je naspadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním (během čekání se rozhodl, že to nemůže dál tolerovat - že to nedokáže dál tolerovat). Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra.

    Emociální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočené Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Spisovatel, žijící na ostrově, zápasí s příběhem založeném na vzpomínce na jeho vlastní milostnou historii. Jmenuje se Bergman. Promlouvá k němu jakýsi hlas. Spisovatel ho nechá stát se ženou, herečkou jménem Marianne. Příběh konečně získává formu, skrze ni. Marianne je šťastně vdaná za Marcuse, úspěšného dirigenta. Mají devítiletou dceru, Isabelle. David je Marcusův nejlepší přítel. Dvakrát rozvedený David bývá často u Marcuse a Marianne a pro Isabellu je nejoblíbenějším vypravěčem pohádek. Jedné noci, když je Marcus mimo domov, David přijde jako obvykle. Něco se změnilo a to, co bylo předtím bezpečným a platonickým přátelským vztahem mezi Marianne a Davidem, se najednou proměňuje. Marianne ho teď vidí v odlišném světle. Milostná aféra je naspadnutí. Když Marcus je na náročném turné a Isabella u své babičky, ti dva se setkají v Paříži. I po návratu do Švédska nadále zůstávají milenci. Ale Marus o všem ví. Ve skutečnosti to věděl před jejich výletem do Paříže, ale rozhodl se hrát vyčkávací hru a doufat, že jejich vášeň vyhoří. Ale čekání, s vědomím jejich nevěry, ho učinilo netolerantním (během čekání se rozhodl, že to nemůže dál tolerovat - že to nedokáže dál tolerovat). Když Marcus zažádá o rozvod a svěření Isabelly, všechny strany začnou hrát nebezpečnou hru s tragickými následky. Nikdo není nevinný, lidé manipulují s těmi, které milují, tajemství jsou vyzrazována a zveřejňována - nikdo nikomu nemůže věřit - to je skutečná nevěra.

    Emociální a bolestné drama, příběh o třech dospělých, chycených v milostném trojúhelníku s ničivými následky, napsaný Ingmarem Bergmanem a natočené Liv Ullmannovou, je volně inspirován skutečným životním zážitkem slavného švédského režiséra.
    Žánry:DramaRomantický
    11
  • Kyss mig
    Kyss mig (2011)
    FilmRole: Elisabeth
    69%
    12
  • 13
  • Mistr
    Mistr (2012)
    FilmRole: Mrs. Solstad

    USA, začátek 50. let. Vojáci po návratu z fronty bojují se svými poválečnými traumaty a snaží se začlenit do běžného života. Jedním z nich je i Freddie Quell, který se marně pokouší notnými dávkami vlastnoručně namíchaného alkoholu ovládnout svoje běsy. S každým nervovým výbuchem se propadá stále níž a postupně se stává bezprizorním psancem. Shodou náhod se setkává s charismatickým Lancasterem Doddem, který je právě se svou oddanou ženou a skupinou svých věrných příznivců na cestě do New Yorku, kde hodlá světu představit své nové učení. Lancaster Dodd, svým okolím nazývaný „Mistr", je Freddieho živelností fascinován a ujímá se jeho „léčby" podle vlastní teorie, která se má již brzy stát impozantní vírou. Mezi oběma muži vzniká velmi silné a neobyčejné pouto. Předlohou pro postavu Mistra byl skutečný zakladatel scientologické církve L. Ron Hubbard, což vzbudilo u části americké veřejnosti vlnu nevole. Působivý snímek o víře, závislosti, hledání vnitřní svobody a manipulaci je dalším originálním epickým dílem režiséra Paula Thomase Andersona, zkoumajícího zásadní fenomény amerických dějin.

     

    68%

    USA, začátek 50. let. Vojáci po návratu z fronty bojují se svými poválečnými traumaty a snaží se začlenit do běžného života. Jedním z nich je i Freddie Quell, který se marně pokouší notnými dávkami vlastnoručně namíchaného alkoholu ovládnout svoje běsy. S každým nervovým výbuchem se propadá stále níž a postupně se stává bezprizorním psancem. Shodou náhod se setkává s charismatickým Lancasterem Doddem, který je právě se svou oddanou ženou a skupinou svých věrných příznivců na cestě do New Yorku, kde hodlá světu představit své nové učení. Lancaster Dodd, svým okolím nazývaný „Mistr", je Freddieho živelností fascinován a ujímá se jeho „léčby" podle vlastní teorie, která se má již brzy stát impozantní vírou. Mezi oběma muži vzniká velmi silné a neobyčejné pouto. Předlohou pro postavu Mistra byl skutečný zakladatel scientologické církve L. Ron Hubbard, což vzbudilo u části americké veřejnosti vlnu nevole. Působivý snímek o víře, závislosti, hledání vnitřní svobody a manipulaci je dalším originálním epickým dílem režiséra Paula Thomase Andersona, zkoumajícího zásadní fenomény amerických dějin.

     

    14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Hudba pro svatby a pohřby
    Hudba pro svatby a pohřby (2002)
    FilmRole: Sara
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný "minimalistický" architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregovič). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů "Sundance" a "Rotterdam". Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorena Bregovice, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturicy. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    64%
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný "minimalistický" architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregovič). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů "Sundance" a "Rotterdam". Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorena Bregovice, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturicy. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Klepy
    Klepy (2000)
    FilmRole: Rebecca Olsson-Frigårdh
    • Netflix
    • iTunes
    Herečka bez role je jako pták bez křídel! Deset nejslavnějších severských hvězd bojuje o roli královny Kristýny ve fiktivním švédském dokudramatu.

    Filmová lahůdka ze Skandinávie, která by se dala charakterizovat i jako "scény ze života hereček" nám představí nejslavnější severské umělkyně současnosti ve zvláštně pojatém fiktivním doku-dramatu. Připravuje se konkurz na jednu z nejkrásnějších rolí světové dramatiky - roli královny Kristiny v připravovaném novém americkém filmovém zpracování. Produkce si přeje "severskou krásu". Díky této akci se tedy sejde několik hereckých hvězd, které zde ovšem nehrají samy sebe. Je to pro ně šance prorazit za hranice své země. Doma jsou slavné, ale svět o nich nic neví. Co herečka, to jeden pohnutý ženský osud, který by vydal na samostatný román. Hrdinky jsou zralé krásné ženy, v jejichž životě něco již odešlo, ale něco je teprve čeká. Některé role už je dávno minuly, jiné, např. role "matky", by se snad ještě daly stihnout. V této neokázalé mozaice ženského světa uvidíme např. Helenu Bergströmovou, Lenu Endreovou, Ewu Frölingovou, Marii Richardsonovou a další. Film natočil zkušený režisér anglického původu Colin Nutley, manžel herečky Heleny Bergströmové, který se našim divákům představil např. půvabným snímkem Pod sluncem (1998).
    Žánry:DramaKomedie
    57%
    Herečka bez role je jako pták bez křídel! Deset nejslavnějších severských hvězd bojuje o roli královny Kristýny ve fiktivním švédském dokudramatu.

    Filmová lahůdka ze Skandinávie, která by se dala charakterizovat i jako "scény ze života hereček" nám představí nejslavnější severské umělkyně současnosti ve zvláštně pojatém fiktivním doku-dramatu. Připravuje se konkurz na jednu z nejkrásnějších rolí světové dramatiky - roli královny Kristiny v připravovaném novém americkém filmovém zpracování. Produkce si přeje "severskou krásu". Díky této akci se tedy sejde několik hereckých hvězd, které zde ovšem nehrají samy sebe. Je to pro ně šance prorazit za hranice své země. Doma jsou slavné, ale svět o nich nic neví. Co herečka, to jeden pohnutý ženský osud, který by vydal na samostatný román. Hrdinky jsou zralé krásné ženy, v jejichž životě něco již odešlo, ale něco je teprve čeká. Některé role už je dávno minuly, jiné, např. role "matky", by se snad ještě daly stihnout. V této neokázalé mozaice ženského světa uvidíme např. Helenu Bergströmovou, Lenu Endreovou, Ewu Frölingovou, Marii Richardsonovou a další. Film natočil zkušený režisér anglického původu Colin Nutley, manžel herečky Heleny Bergströmové, který se našim divákům představil např. půvabným snímkem Pod sluncem (1998).
    Žánry:DramaKomedie
    27
  • 28
  • 29
  • Alici má každý rád
    Alici má každý rád (2002)
    FilmRole: Anna
    • Netflix
    Hrdinkou tohoto filmového příběhu je dospívající Alice, jejíž rodina prožívá krizi - otec se zamiloval do jiné ženy a rozvedl se. Alice novou macechu, která podle ní všechno zavinila, nemůže vystát. Navíc zjistí, že i syn nenáviděné nepřítelkyně netouží po ničem jiném než tento nový vztah zničit, aby se vše mohlo vrátit do starých kolejí. Jenže pak Alicina matka zachrání chlapce před utonutím a obě ženy spolu uzavřou tiché příměří. Rozvod přece nemusí vždycky končit jen slzami. Lidé, co se rozešli, se na sebe mohou někdy i usmát...
    Žánry:Drama
    55%
    Hrdinkou tohoto filmového příběhu je dospívající Alice, jejíž rodina prožívá krizi - otec se zamiloval do jiné ženy a rozvedl se. Alice novou macechu, která podle ní všechno zavinila, nemůže vystát. Navíc zjistí, že i syn nenáviděné nepřítelkyně netouží po ničem jiném než tento nový vztah zničit, aby se vše mohlo vrátit do starých kolejí. Jenže pak Alicina matka zachrání chlapce před utonutím a obě ženy spolu uzavřou tiché příměří. Rozvod přece nemusí vždycky končit jen slzami. Lidé, co se rozešli, se na sebe mohou někdy i usmát...
    Žánry:Drama
    30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34