Inés Efron: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Inés Efron: Filmy a seriály

  • Hraniční zdi
    Hraniční zdi (2011)
    FilmRole: Ana
    Identita velkých měst spočívá v jejich budovách. Dnes je to často chaotická směs různorodých a neslučitelných architektonických stylů. Kontemplací o Buenos Aires přechází snímek zároveň k pozorování jeho stejně nesourodých obyvatel: Martín je allenovsky neurotický intelektuál, „ajťák“, kterému internet přiblížil svět, ale zároveň ho vzdálil životu. Přítelkyně mu utekla do Ameriky a nechala mu psa. Je typickým obyvatelem metropole stejně jako Mariana. Oba žijí ve stejné čtvrti, ulici, bloku...
    76%
    Identita velkých měst spočívá v jejich budovách. Dnes je to často chaotická směs různorodých a neslučitelných architektonických stylů. Kontemplací o Buenos Aires přechází snímek zároveň k pozorování jeho stejně nesourodých obyvatel: Martín je allenovsky neurotický intelektuál, „ajťák“, kterému internet přiblížil svět, ale zároveň ho vzdálil životu. Přítelkyně mu utekla do Ameriky a nechala mu psa. Je typickým obyvatelem metropole stejně jako Mariana. Oba žijí ve stejné čtvrti, ulici, bloku...
    1
  • XXY
    XXY (2007)
    FilmRole: Alex

    Alex je pätnásťročná tínedžerka s neľahkým tajomstvom. Rodičia, hneď po jej narodení, opustia Buenos Aires a presťahujú sa do izolovaného dreveného domu, zastrčenom v dunách uruguajského pobrežia. Príbeh sa začína, keď Alexini rodičia vítajú priateľský pár s ich šestnásťročným synom Álvarom. Jeho otec, ktorý je plastický chirurg v Buenos Aires, prišiel poskytnúť medickú konzultáciu ohľadom Alex. Medzi oboma tínedžermi prepukne neodolateľná príťažlivosť. Malým mestom sa reči šíria veľmi rýchlo. Malú Alex susedia zrazu vnímajú ako nejaké monštrum. Pre dievča sa pozornosť ľudí stáva nebezpečnou.

    70%

    Alex je pätnásťročná tínedžerka s neľahkým tajomstvom. Rodičia, hneď po jej narodení, opustia Buenos Aires a presťahujú sa do izolovaného dreveného domu, zastrčenom v dunách uruguajského pobrežia. Príbeh sa začína, keď Alexini rodičia vítajú priateľský pár s ich šestnásťročným synom Álvarom. Jeho otec, ktorý je plastický chirurg v Buenos Aires, prišiel poskytnúť medickú konzultáciu ohľadom Alex. Medzi oboma tínedžermi prepukne neodolateľná príťažlivosť. Malým mestom sa reči šíria veľmi rýchlo. Malú Alex susedia zrazu vnímajú ako nejaké monštrum. Pre dievča sa pozornosť ľudí stáva nebezpečnou.

    2
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    FilmRole: Candita

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    3
  • Téměř šťastný
    Téměř šťastný (2020)
    SeriálRole: Tati
    • Netflix
    65%
    4
  • 5
  • Moje první ghetto
    Moje první ghetto (2006)
    FilmRole: Ruthi
    Ariel a jeho rodina tráví léto v idylickém židovském společenském klubu. Arielova babička je místní přebornicí v žolících, matka vyučuje izraelské tance na zdejších tenisových kurtech a sestra Natalie ve snaze uniknout dotěrným nápadníkům tráví nejvíce času na kolečkových bruslích. A pak je zde ještě bratr David, který věčně hučí do své přítelkyně, že vztah může znamenat i víc než jen nevinné líbání. Mezi vším tím přepychem a klidem tiché komunity projíždí Ariel na kole ve společnosti víceméně adolescentních kamarádů. Všechno je vlastně úplně perfektní. Nebo není? Odpověď hledejte v autorské argentinské komedii režiséra Ariela Winograda, jež byla v roce 2007 nominována na cenu Asociace argentinských filmových kritiků, Stříbrného kondora.
    Žánry:Komedie
    60%
    Ariel a jeho rodina tráví léto v idylickém židovském společenském klubu. Arielova babička je místní přebornicí v žolících, matka vyučuje izraelské tance na zdejších tenisových kurtech a sestra Natalie ve snaze uniknout dotěrným nápadníkům tráví nejvíce času na kolečkových bruslích. A pak je zde ještě bratr David, který věčně hučí do své přítelkyně, že vztah může znamenat i víc než jen nevinné líbání. Mezi vším tím přepychem a klidem tiché komunity projíždí Ariel na kole ve společnosti víceméně adolescentních kamarádů. Všechno je vlastně úplně perfektní. Nebo není? Odpověď hledejte v autorské argentinské komedii režiséra Ariela Winograda, jež byla v roce 2007 nominována na cenu Asociace argentinských filmových kritiků, Stříbrného kondora.
    Žánry:Komedie
    6
  • Nido vacío, El
    Nido vacío, El (2008)
    FilmRole: Julia

    Vzdělaný a úspěšný dramatik a spisovatel, padesátník Leonardo, a jeho žena Martha vytvářejí s třemi dětmi model příkladné rodiny. Ale v okamžiku, kdy jejich nejmladší dcera Julia opustí Buenos Aires a provdá se do Izraele, začne manželská dvojice přehodnocovat své rodinné a partnerské štěstí. Martha se kvůli dětem vzdala kariéry a jako nadějná studentka nedokončila studium sociologie. S touto obětí se nikdy nesmířila. Leonardo prochází náhle prázdným hnízdem i tvůrčí krizí a nemá už na koho svalovat nepořádek a jiné prohřešky, stejně jako Martha už nemusí brát ohled na děti a potlačovat své pocity. Snaží se vynahradit obětované roky návratem na univerzitu a začíná se obklopovat lidmi, kteří jí tolik chyběli. Leonardo zase hledá únik ve fantazii, kterou občas není schopen rozeznat od reality... [44. MFFKV 2009]

    59%

    Vzdělaný a úspěšný dramatik a spisovatel, padesátník Leonardo, a jeho žena Martha vytvářejí s třemi dětmi model příkladné rodiny. Ale v okamžiku, kdy jejich nejmladší dcera Julia opustí Buenos Aires a provdá se do Izraele, začne manželská dvojice přehodnocovat své rodinné a partnerské štěstí. Martha se kvůli dětem vzdala kariéry a jako nadějná studentka nedokončila studium sociologie. S touto obětí se nikdy nesmířila. Leonardo prochází náhle prázdným hnízdem i tvůrčí krizí a nemá už na koho svalovat nepořádek a jiné prohřešky, stejně jako Martha už nemusí brát ohled na děti a potlačovat své pocity. Snaží se vynahradit obětované roky návratem na univerzitu a začíná se obklopovat lidmi, kteří jí tolik chyběli. Leonardo zase hledá únik ve fantazii, kterou občas není schopen rozeznat od reality... [44. MFFKV 2009]

    7
  • 8
  • Rybí dítě
    Rybí dítě (2009)
    FilmRole: Lala

    Lala žije v jedné z nejluxusnějších rezidenčních oblastí Buenos Aires. Je vášnivě zamilovaná do Guayi, dvacetileté paraguayské služebné pracující u nich doma. Obě mladé ženy sní o životě v Paraguayi, kdesi na břehu jezera Ypoá. Aby proměnily svůj sen ve skutečnost, začnou vybírat peněženky a kabelky a kradou veškerou hotovost, která jim v domě přijde pod ruku. Kořist ukrývají ve starém botníku. Ale jakmile se jejich krabice naplní, začne - stejně jako z Pandořiny skříňky - zevnitř prýštit touha, žárlivost a hněv. To představuje výchozí bod pro jejich útěk na dálnici spojující severní Buenos Aires s Paraguayí. (Cinemax) 

    58%

    Lala žije v jedné z nejluxusnějších rezidenčních oblastí Buenos Aires. Je vášnivě zamilovaná do Guayi, dvacetileté paraguayské služebné pracující u nich doma. Obě mladé ženy sní o životě v Paraguayi, kdesi na břehu jezera Ypoá. Aby proměnily svůj sen ve skutečnost, začnou vybírat peněženky a kabelky a kradou veškerou hotovost, která jim v domě přijde pod ruku. Kořist ukrývají ve starém botníku. Ale jakmile se jejich krabice naplní, začne - stejně jako z Pandořiny skříňky - zevnitř prýštit touha, žárlivost a hněv. To představuje výchozí bod pro jejich útěk na dálnici spojující severní Buenos Aires s Paraguayí. (Cinemax) 

    9