?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

James David Goldmark: Filmy a seriály

  • 1
  • Ruang rak noi nid mahasan
    Ruang rak noi nid mahasan (2003)
    Film
    Mladý Japonec Kenji, který žije v Bangkoku a ve svém bytě plném knih udržuje úzkostlivý pořádek, je doslova posedlý sebevražednými představami. Tentokrát už strká hlavu do oprátky, když nečekaně zazní zvonek a za dveřmi stojí jeho bratr, zapletený s místní jakuzou. Doprovází ho jeden z mafiánských bossů. Za chvíli dojde k divoké přestřelce, kterou přežije jen vyděšený Kenji. Uteče z bytu a náhodou se setkává s thajskou dívkou Noi, která prožívá podobnou frustraci ze střetu se smrtí. Dvojice, kterou svedl dohromady osud, se uchýlí do domu na předměstí Pattaye, a přestože mezi Japoncem a Thajkou leží řada těžko překonatelných bariér, postupně se mezi nimi rodí vzájemná sympatie. Zničí ji návrat do reality, nebo se promění v silnější pouto? Film získal Cenu poroty na MFF v Bangkoku v roce 2003, herec Asano Tadanobu, který ztělesnil Kenjiho, obdržel v Benátkách Cenu za nejlepší herecký výkon.
    Žánry:DramaThriller
    72%
    Mladý Japonec Kenji, který žije v Bangkoku a ve svém bytě plném knih udržuje úzkostlivý pořádek, je doslova posedlý sebevražednými představami. Tentokrát už strká hlavu do oprátky, když nečekaně zazní zvonek a za dveřmi stojí jeho bratr, zapletený s místní jakuzou. Doprovází ho jeden z mafiánských bossů. Za chvíli dojde k divoké přestřelce, kterou přežije jen vyděšený Kenji. Uteče z bytu a náhodou se setkává s thajskou dívkou Noi, která prožívá podobnou frustraci ze střetu se smrtí. Dvojice, kterou svedl dohromady osud, se uchýlí do domu na předměstí Pattaye, a přestože mezi Japoncem a Thajkou leží řada těžko překonatelných bariér, postupně se mezi nimi rodí vzájemná sympatie. Zničí ji návrat do reality, nebo se promění v silnější pouto? Film získal Cenu poroty na MFF v Bangkoku v roce 2003, herec Asano Tadanobu, který ztělesnil Kenjiho, obdržel v Benátkách Cenu za nejlepší herecký výkon.
    Žánry:DramaThriller
    2
  • Millennium Mambo
    Millennium Mambo (2001)
    Film
    Podivuhodný film o mládí, jehož struktura se radikálně liší od všeho, co byste mohli znát. Vypravěčka Vicky, jejíž příběh sledujeme, dopředu říká, co se ve filmu bude odehrávat, noří se do světa svých osobních prožitků a za pomoci fascinující kameramanské práce rozehrává hru na návrat k smyslnému, opojnému a hlavně intenzivnímu vnímání světa okolo nás. Vicky je obyčejná mladá holka, která miluje milování, techno a večírky. Brzy však zjistí, že v takto vyprázdněném a nudném životě nechce pokračovat a vydává se na cestu, aby až v dalekém Japonsku naplno otevřela oči a začala skutečně žít. (Filmasia 2006)
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Podivuhodný film o mládí, jehož struktura se radikálně liší od všeho, co byste mohli znát. Vypravěčka Vicky, jejíž příběh sledujeme, dopředu říká, co se ve filmu bude odehrávat, noří se do světa svých osobních prožitků a za pomoci fascinující kameramanské práce rozehrává hru na návrat k smyslnému, opojnému a hlavně intenzivnímu vnímání světa okolo nás. Vicky je obyčejná mladá holka, která miluje milování, techno a večírky. Brzy však zjistí, že v takto vyprázdněném a nudném životě nechce pokračovat a vydává se na cestu, aby až v dalekém Japonsku naplno otevřela oči a začala skutečně žít. (Filmasia 2006)
    Žánry:DramaRomantický
    3
  • Cremaster 3
    Cremaster 3 (2002)
    Film

    Třetí díl pentalogie vznikal chronologicky jako poslední. V roce 2002 už měl Barney velmi silné postavení ve světě umění, proto mohl část odehrávající se v New Yorku pojmout opravdu velkoryse. Osou příběhu a zároveň jeho postavou, sbírající a distribuující energii, je stavba Chrysler Building, jedna z ikon Manhattanu. Sám Barney tu vystupuje jako Učedník. Do role svého protihráče Architekta pozval minimalistického sochaře Richarda Serru. Společně oživují zednářský mýtus o stavbě Šalamounova chrámu a jeho staviteli Hiramu Abiffovi, který faustovsky mířil k vědomostem z nejhlubších tajemství vesmíru. V základech budovy se objevuje nemrtvé ženské tělo: je to popravený Gilmore z předchozího dílu, který mezitím změnil pohlaví. Do postavy barmanky, která přináší na vrchol věžní budovy grotesku i znepokojivost, obsadil Barney americkou celebritu Aimee Mullinsovou – modelku s amputovanýma nohama. Vyprávění přerušuje „chór“, intermezzo v budově Guggenheimova muzea. Ocitá se tu převtělený Učedník a podstupuje iniciační rituál přijetí do zednářského bratrstva. Musí překonat překážky v každém patře spirálového ochozu. V závěru film vyústí v několik násilných smrtí. Posledním, kdo vraždí, je sama budova. Zůstává navždy nedokončená. Epilog odkazuje k ostrovu Isle of Man, kde se bude odehrávat Cremaster 4. (MFF Karlovy Vary 2006)

    Žánry:Drama
    70%

    Třetí díl pentalogie vznikal chronologicky jako poslední. V roce 2002 už měl Barney velmi silné postavení ve světě umění, proto mohl část odehrávající se v New Yorku pojmout opravdu velkoryse. Osou příběhu a zároveň jeho postavou, sbírající a distribuující energii, je stavba Chrysler Building, jedna z ikon Manhattanu. Sám Barney tu vystupuje jako Učedník. Do role svého protihráče Architekta pozval minimalistického sochaře Richarda Serru. Společně oživují zednářský mýtus o stavbě Šalamounova chrámu a jeho staviteli Hiramu Abiffovi, který faustovsky mířil k vědomostem z nejhlubších tajemství vesmíru. V základech budovy se objevuje nemrtvé ženské tělo: je to popravený Gilmore z předchozího dílu, který mezitím změnil pohlaví. Do postavy barmanky, která přináší na vrchol věžní budovy grotesku i znepokojivost, obsadil Barney americkou celebritu Aimee Mullinsovou – modelku s amputovanýma nohama. Vyprávění přerušuje „chór“, intermezzo v budově Guggenheimova muzea. Ocitá se tu převtělený Učedník a podstupuje iniciační rituál přijetí do zednářského bratrstva. Musí překonat překážky v každém patře spirálového ochozu. V závěru film vyústí v několik násilných smrtí. Posledním, kdo vraždí, je sama budova. Zůstává navždy nedokončená. Epilog odkazuje k ostrovu Isle of Man, kde se bude odehrávat Cremaster 4. (MFF Karlovy Vary 2006)

    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • Sex a Lucía
    Sex a Lucía (2001)
    Film
    • iTunes

    Mladá servírka Lucía z restaurace v centru Madridu se po telefonu dozvídá, že její milenec, spisovatel Lorenzo Alvarez, zahynul při automobilové nehodě. I když jejich letitý vztah rozhodně nebyl ideální, hledá dívka okamžitou úlevu v útěku na osamělý středomořský ostrůvek. Ví, že právě zde Lorenzo před šesti lety prožil krátké a vášnivé milostné vzplanutí k neznámé dívce. Sex v moři pod úplňkovým měsícem vylíčil po návratu do Madridu ve svém románu - a právě tyto pasáže Lucíu přesvědčily, že Lorenzo je tím jediným správným mužem, kterého by mohla milovat. Na ostrůvku Lucía trpce prožívá svou samotu a vzpomíná na chvíle, které prožila po milencově boku. Zároveň však naráží na Lorenzovu minulost, ve které je teprve teď schopna rozluštit dříve netušená tajemství. Začíná vnímat složité vztahy mezi pravdou, lží a spisovatelskou imaginací. Některé romány totiž obsahují kapitoly, které byly dlouho skryty nejen čtenářům, ale i očím těch, kteří bezprostředně ovlivnili jejich vznik a podobu. A navíc ani samotný spisovatel nikdy nemůže tvrdit, že ví všechno... Dávná úplňková noc totiž nezůstala bez následků. Také prostřednictvím Eleny, která svou dcerku vzešlou z oné magické noci pojmenovala Luna, je teď Lucía milenci blíž než byla kdykoli předtím. Když se minulost dokáže tak nečekaně změnit, může být vůbec nějaká smrt definitivní? Temné vidiny, příběhy a touhy se slévají se skutečností podobně, jako se mořské vlny vpíjejí do bělostného písku na pláži. Každá přítomnost má budoucnost a Lucía je konečně připravena ji přijmout.

    Španělský režisér Julio Medem nabízí příběh plný tělesné vášně, bolestně hluboké lásky a křehké mystiky. Stejně jako v jeho předchozích filmech i zde nacházíme jeho originální poetický pohled na svět, pro který je příznačná hra s představami a skutečností a s logikou časové posloupnosti. Důraz na osudovost mění soukromý příběh vášně, viny a odpuštění v podobenství o spletité provázanosti lidských osudů.

    Žánry:DramaRomantický
    69%

    Mladá servírka Lucía z restaurace v centru Madridu se po telefonu dozvídá, že její milenec, spisovatel Lorenzo Alvarez, zahynul při automobilové nehodě. I když jejich letitý vztah rozhodně nebyl ideální, hledá dívka okamžitou úlevu v útěku na osamělý středomořský ostrůvek. Ví, že právě zde Lorenzo před šesti lety prožil krátké a vášnivé milostné vzplanutí k neznámé dívce. Sex v moři pod úplňkovým měsícem vylíčil po návratu do Madridu ve svém románu - a právě tyto pasáže Lucíu přesvědčily, že Lorenzo je tím jediným správným mužem, kterého by mohla milovat. Na ostrůvku Lucía trpce prožívá svou samotu a vzpomíná na chvíle, které prožila po milencově boku. Zároveň však naráží na Lorenzovu minulost, ve které je teprve teď schopna rozluštit dříve netušená tajemství. Začíná vnímat složité vztahy mezi pravdou, lží a spisovatelskou imaginací. Některé romány totiž obsahují kapitoly, které byly dlouho skryty nejen čtenářům, ale i očím těch, kteří bezprostředně ovlivnili jejich vznik a podobu. A navíc ani samotný spisovatel nikdy nemůže tvrdit, že ví všechno... Dávná úplňková noc totiž nezůstala bez následků. Také prostřednictvím Eleny, která svou dcerku vzešlou z oné magické noci pojmenovala Luna, je teď Lucía milenci blíž než byla kdykoli předtím. Když se minulost dokáže tak nečekaně změnit, může být vůbec nějaká smrt definitivní? Temné vidiny, příběhy a touhy se slévají se skutečností podobně, jako se mořské vlny vpíjejí do bělostného písku na pláži. Každá přítomnost má budoucnost a Lucía je konečně připravena ji přijmout.

    Španělský režisér Julio Medem nabízí příběh plný tělesné vášně, bolestně hluboké lásky a křehké mystiky. Stejně jako v jeho předchozích filmech i zde nacházíme jeho originální poetický pohled na svět, pro který je příznačná hra s představami a skutečností a s logikou časové posloupnosti. Důraz na osudovost mění soukromý příběh vášně, viny a odpuštění v podobenství o spletité provázanosti lidských osudů.

    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Akarui mirai
    Akarui mirai (2003)
    Film
    S hrdiny Jasné budoucnosti by se nechtěl ztotožnit nikdo. Yuji i jeho kamarád a kolega Mamoru mají nudnou práci ve výrobně vlhčených ubrousků. Zatímco Yuji životem jen bezcílně proplouvá, Mamoru má v životě jasno. Také třeba v tom, proč zabil jejich nadřízeného. Stejně dobře ví, proč z vězení instruuje Yujiho, jak se má starat o jeho mořskou jedovatou medúzu. Jako by jeho dílem bylo i setkání jeho otce a Yujiho, mezi nimiž vznikne nejednoznačné přátelství. Společně pak hledají své místo a budoucnost v okolním nepřátelském světě. Takový je výchozí bod nežánrového filmu, který se stejně jako medúza zdánlivě nehne z místa, ale trpělivého pozorovatele uchvátí svou uhrančivou krásou.
    Žánry:Drama
    66%
    S hrdiny Jasné budoucnosti by se nechtěl ztotožnit nikdo. Yuji i jeho kamarád a kolega Mamoru mají nudnou práci ve výrobně vlhčených ubrousků. Zatímco Yuji životem jen bezcílně proplouvá, Mamoru má v životě jasno. Také třeba v tom, proč zabil jejich nadřízeného. Stejně dobře ví, proč z vězení instruuje Yujiho, jak se má starat o jeho mořskou jedovatou medúzu. Jako by jeho dílem bylo i setkání jeho otce a Yujiho, mezi nimiž vznikne nejednoznačné přátelství. Společně pak hledají své místo a budoucnost v okolním nepřátelském světě. Takový je výchozí bod nežánrového filmu, který se stejně jako medúza zdánlivě nehne z místa, ale trpělivého pozorovatele uchvátí svou uhrančivou krásou.
    Žánry:Drama
    7
  • Oko
    Oko (2002)
    Film
    Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět?
    65%
    Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět?
    8
  • Morvern Callar
    Morvern Callar (2002)
    Film

    Její přítel spáchal sebevraždu a zůstal po něm v šuplíku napsaný román. Morvern Callarová ho vydala pod svým jménem a za utržené peníze se s nejbližšími přáteli vypravila z rodného Skotska do centra zábavy – na ostrov Ibiza. Pro Morven se ale nejedná o výlet. Je to cesta, během níž se musí smířit sama se sebou, se svým žalem i s touhou po svobodě. Je to cesta za nadějí. V mnoha trofejemi oceněném britském dramatu exceluje mladá a nadějná Samantha Mortonová.

    65%

    Její přítel spáchal sebevraždu a zůstal po něm v šuplíku napsaný román. Morvern Callarová ho vydala pod svým jménem a za utržené peníze se s nejbližšími přáteli vypravila z rodného Skotska do centra zábavy – na ostrov Ibiza. Pro Morven se ale nejedná o výlet. Je to cesta, během níž se musí smířit sama se sebou, se svým žalem i s touhou po svobodě. Je to cesta za nadějí. V mnoha trofejemi oceněném britském dramatu exceluje mladá a nadějná Samantha Mortonová.

    9
  • Kronika smrti
    Kronika smrti (2004)
    Film
    64%
    10
  • Temps du loup, Le
    Temps du loup, Le (2003)
    Film
    • KVIFF TV
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    63%
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    11
  • 12
  • Demonlover
    Demonlover (2002)
    Film
    • KVIFF TV
    Diana je krásná, mladá velmi ambiciózní žena, která pracuje pro velkou mezinárodní obchodní firmu Volf Group, jejíž jednou z nejvíce výnosných aktivit je japonské animované porno 3-D. Firma má právě podepsat významnou exkluzivní smlouvu s japonskými výrobci. O získání výhradních práv na internetovém trhu bojují dvě společnosti Demonlover a Mangatronics. Diana pracuje u Volf Group, ale nemalé částky jí chodí na její účet v Luganu od firmy Mangatronics, pro kterou provádí průmyslovou špionáž. Její dvojjakost nezůstane zcela utajena a ocitne se v kleštích, jejichž sevření znamená smrt. Diana se zaplétá stále víc, žije a pracuje ve světě zla až sama, aniž by to tušila, překročí hranice a stává se součástí virtuálního světa, jakési ultra-moderní brutality, kterou si lze přes internet zaplatit v přímém přenosu.
    59%
    Diana je krásná, mladá velmi ambiciózní žena, která pracuje pro velkou mezinárodní obchodní firmu Volf Group, jejíž jednou z nejvíce výnosných aktivit je japonské animované porno 3-D. Firma má právě podepsat významnou exkluzivní smlouvu s japonskými výrobci. O získání výhradních práv na internetovém trhu bojují dvě společnosti Demonlover a Mangatronics. Diana pracuje u Volf Group, ale nemalé částky jí chodí na její účet v Luganu od firmy Mangatronics, pro kterou provádí průmyslovou špionáž. Její dvojjakost nezůstane zcela utajena a ocitne se v kleštích, jejichž sevření znamená smrt. Diana se zaplétá stále víc, žije a pracuje ve světě zla až sama, aniž by to tušila, překročí hranice a stává se součástí virtuálního světa, jakési ultra-moderní brutality, kterou si lze přes internet zaplatit v přímém přenosu.
    13
  • Posluhovačka
    Posluhovačka (2002)
    Film
    Snímek z roku 2002 Posluhovačka je zcela v duchu Berriho hořkého a sarkastického pohledu na život. Jacques pracuje jako zvukový mistr, má rád svou práci a s tím, že ho opustila žena, se už vyrovnal. Naopak, plně si užívá své volnosti, miluje samotu, svou hudbu, vkusně zařízený byt. Za nic na světě by už neměnil. Má však jediný problém - neumí nebo jednoduše nechce umět uklízet. Žena na úklid neboli posluhovačka není nic neobvyklého a v inzertních rubrikách je řada nabídek. Hudba jeho mladé posluhovačky, kterou poslouchá při uklízení však není to jediné, čím tato nekomplikovaná osůbka zčeří Jacquesovy výsostné vody. Jacques se podvědomě brání, ale pak povolí, protože si pošetile myslí, že drží situaci pevně ve svých rukou. Začne mu na dívce záležet víc, než by si sám sobě přiznal. Herecký part Jean-Pierra Bacriho v roli Jacquese skýtá jedinečnou lehce nahořklou podívanou do života padesátníků.
    58%
    Snímek z roku 2002 Posluhovačka je zcela v duchu Berriho hořkého a sarkastického pohledu na život. Jacques pracuje jako zvukový mistr, má rád svou práci a s tím, že ho opustila žena, se už vyrovnal. Naopak, plně si užívá své volnosti, miluje samotu, svou hudbu, vkusně zařízený byt. Za nic na světě by už neměnil. Má však jediný problém - neumí nebo jednoduše nechce umět uklízet. Žena na úklid neboli posluhovačka není nic neobvyklého a v inzertních rubrikách je řada nabídek. Hudba jeho mladé posluhovačky, kterou poslouchá při uklízení však není to jediné, čím tato nekomplikovaná osůbka zčeří Jacquesovy výsostné vody. Jacques se podvědomě brání, ale pak povolí, protože si pošetile myslí, že drží situaci pevně ve svých rukou. Začne mu na dívce záležet víc, než by si sám sobě přiznal. Herecký part Jean-Pierra Bacriho v roli Jacquese skýtá jedinečnou lehce nahořklou podívanou do života padesátníků.
    14