Rona Hartner: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Rona Hartner: Filmy a seriály

  • Asphalt Tango
    Asphalt Tango (1995)
    Film
    Dora, Felizia, Graziella, Valentina a další rumunské krásky už mají po krk toho, že v jejich rodné zemi mají peníze vždy pouze ti druzí a štěstí se neustále odkládá na později. Rozhodnou se vyrazit do Paříže, aby tam zpeněžily svůj talent – a nejen ten – v kabaretech té nejnižší kategorie. Celou výpravu vede Marion, jejich agentka, hlídačka a máma v jedné osobě. Je tady ovšem něco, co Marion netuší. Manžel Dory, Andrej, je rozhodnutý získat svou ženu zpátky, a to za každou cenu. Marion se však Dory, která se mezitím stala její oblíbenkyní, nemíní jen tak vzdát. Udělá cokoliv, aby jí zabránila odejít. Ovšem Andrej se taky nemíní zastavit před ničím, ani před porušením zákona, jen aby svou milovanou ženu dostal zpět...
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Komedie
    76%
    Dora, Felizia, Graziella, Valentina a další rumunské krásky už mají po krk toho, že v jejich rodné zemi mají peníze vždy pouze ti druzí a štěstí se neustále odkládá na později. Rozhodnou se vyrazit do Paříže, aby tam zpeněžily svůj talent – a nejen ten – v kabaretech té nejnižší kategorie. Celou výpravu vede Marion, jejich agentka, hlídačka a máma v jedné osobě. Je tady ovšem něco, co Marion netuší. Manžel Dory, Andrej, je rozhodnutý získat svou ženu zpátky, a to za každou cenu. Marion se však Dory, která se mezitím stala její oblíbenkyní, nemíní jen tak vzdát. Udělá cokoliv, aby jí zabránila odejít. Ovšem Andrej se taky nemíní zastavit před ničím, ani před porušením zákona, jen aby svou milovanou ženu dostal zpět...
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Komedie
    1
  • Gádžo dilo
    Gádžo dilo (1997)
    FilmRole: Sabrina

    Mladý Parížan Stéphane prichádza uprostred zimy na stanicu v Bukurešti, sprevádzaný zvláštnou piesňou s "fatálnym" ženským hlasom, ktorý vraj patrí speváčke Nore Luce. Práve za ním sa vydáva kamsi na rumunský vidiek, aby hľadal tú rómsku speváčku, ktorej hudba jeho otcovi i jemu samotnému tak učarovala. Namiesto nej objaví komunitu olašských Rómov, ktorí žijú na okraji dediny, sčasti trpení, ale i nenávidení miestnym "bielym" obyvateľstvom. Prostredníkom, ktorý Stéphana uvedie do zvláštneho a chaotického sveta cigánskej hudby a zvykov, je Izidor, bulibaša čiže hlava miestneho klanu, starec, ktorý ochraňuje "svojho" Francúza ako raritu. Stéphanovi na jeho nových priateľoch, medzi ktorých patrí i krásna, vášnivo divoká a nespútaná Sabina, jediná, kto rozumie jeho reči, vadí ich neporiadok, nespoľahlivosť a zbytočné frajerstvo. Postupne sa ale s nimi zžije a oceňuje ich otvorenosť, muzikálnosť a vrelosť. Jedného dňa však spolu s nimi pozná trpké ovocie rasovej neznášanlivosti.

    73%

    Mladý Parížan Stéphane prichádza uprostred zimy na stanicu v Bukurešti, sprevádzaný zvláštnou piesňou s "fatálnym" ženským hlasom, ktorý vraj patrí speváčke Nore Luce. Práve za ním sa vydáva kamsi na rumunský vidiek, aby hľadal tú rómsku speváčku, ktorej hudba jeho otcovi i jemu samotnému tak učarovala. Namiesto nej objaví komunitu olašských Rómov, ktorí žijú na okraji dediny, sčasti trpení, ale i nenávidení miestnym "bielym" obyvateľstvom. Prostredníkom, ktorý Stéphana uvedie do zvláštneho a chaotického sveta cigánskej hudby a zvykov, je Izidor, bulibaša čiže hlava miestneho klanu, starec, ktorý ochraňuje "svojho" Francúza ako raritu. Stéphanovi na jeho nových priateľoch, medzi ktorých patrí i krásna, vášnivo divoká a nespútaná Sabina, jediná, kto rozumie jeho reči, vadí ich neporiadok, nespoľahlivosť a zbytočné frajerstvo. Postupne sa ale s nimi zžije a oceňuje ich otvorenosť, muzikálnosť a vrelosť. Jedného dňa však spolu s nimi pozná trpké ovocie rasovej neznášanlivosti.

    2
  • Maria
    Maria (2003)
    FilmRole: Nuti
    Maria, matka sedmi dětí, se snaží v prostředí divoké transformace rumunské ekonomiky přežít, jak se dá. Manžel propadl alkoholu a Maria nenachází jiné východisko než prostituci. Situace se obrátí v momentě, kdy souhlasí se zveřejněním svého příběhu v místní televizi.

    Rumunsko právě prochází obdobím plným nepřehledných změn souvisejících s přechodem na tržní hospodářství. Mladá matka sedmi dětí žije – nebo spíše živoří – v nehygienickém prostředí sklepa zchátralého domu. Její manžel právě přišel o zaměstnání poté, co byla zavřena místní továrna. Zcela propadl alkoholu a všechny skromné prostředky, které rodina má, propíjí v místním baru. Poté, co tento pochybný podnik jednoho dne zdemoluje, je zatčen a ve strachu před vězením opouští rodinu a ukrývá se na venkově. Maria se náhle ocitá sama v beznadějné situaci, z níž vidí jediné východisko – aby uživila sebe i svou rodinu, začne se živit prostitucí. Toto rozhodnutí vzbudí velké pohoršení v jejím okolí, které bylo doposud spíše vstřícné a ochotné mladé ženě pomáhat; nyní ji však šmahem odsoudí. Když je pak jednou přistižena „při činu“ na dálničním odpočívadle, souhlasí s tím, že svůj osud zveřejní prostřednictvím vysílání místního televizního kanálu. Toto rozhodnutí jí konečně poskytne rozuzlení spletité situace. Starosta města, dojat jejím příběhem, nabídne Marii slušné bydlení i práci, nicméně řidič, který ji má dovézt vstříc novému životu, v ní stále vidí pouze prostitutku, jíž se byla vlivem neblahých okolností nucena stát. To přinese nepředvídatelné následky...

    Calin Peter Netzer, rumunský rodák, emigroval jako osmiletý spolu s rodiči do Francie. V polovině 90. let se ale vrátil do Rumunska a vystudoval Divadelní a filmovou akademii v Bukurešti u profesora Laurentira Damiana. Jeho první a zatím poslední celovečerní film Maria (2003) dokázal zaujmout publikum a prosadil se i v silné konkurenci na MFF v Locarnu. (LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    71%
    Maria, matka sedmi dětí, se snaží v prostředí divoké transformace rumunské ekonomiky přežít, jak se dá. Manžel propadl alkoholu a Maria nenachází jiné východisko než prostituci. Situace se obrátí v momentě, kdy souhlasí se zveřejněním svého příběhu v místní televizi.

    Rumunsko právě prochází obdobím plným nepřehledných změn souvisejících s přechodem na tržní hospodářství. Mladá matka sedmi dětí žije – nebo spíše živoří – v nehygienickém prostředí sklepa zchátralého domu. Její manžel právě přišel o zaměstnání poté, co byla zavřena místní továrna. Zcela propadl alkoholu a všechny skromné prostředky, které rodina má, propíjí v místním baru. Poté, co tento pochybný podnik jednoho dne zdemoluje, je zatčen a ve strachu před vězením opouští rodinu a ukrývá se na venkově. Maria se náhle ocitá sama v beznadějné situaci, z níž vidí jediné východisko – aby uživila sebe i svou rodinu, začne se živit prostitucí. Toto rozhodnutí vzbudí velké pohoršení v jejím okolí, které bylo doposud spíše vstřícné a ochotné mladé ženě pomáhat; nyní ji však šmahem odsoudí. Když je pak jednou přistižena „při činu“ na dálničním odpočívadle, souhlasí s tím, že svůj osud zveřejní prostřednictvím vysílání místního televizního kanálu. Toto rozhodnutí jí konečně poskytne rozuzlení spletité situace. Starosta města, dojat jejím příběhem, nabídne Marii slušné bydlení i práci, nicméně řidič, který ji má dovézt vstříc novému životu, v ní stále vidí pouze prostitutku, jíž se byla vlivem neblahých okolností nucena stát. To přinese nepředvídatelné následky...

    Calin Peter Netzer, rumunský rodák, emigroval jako osmiletý spolu s rodiči do Francie. V polovině 90. let se ale vrátil do Rumunska a vystudoval Divadelní a filmovou akademii v Bukurešti u profesora Laurentira Damiana. Jeho první a zatím poslední celovečerní film Maria (2003) dokázal zaujmout publikum a prosadil se i v silné konkurenci na MFF v Locarnu. (LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    3
  • Kuře na švestkách
    Kuře na švestkách (2011)
    FilmRole: Soudabeh

    Fascinující atmosféra, optimistický pohled na svět, dokonalá práce s filmovým obrazem –  to vše charakterizuje tvorbu režisérské dvojice Marjane Satrapi a Vincenta Paronnauda, jejichž první film Persepolis posbíral po světě i u nás desítky cen a patří mezi nejnavštěvovanější filmy v historii Artcamu.

    Oba tvůrci přicházejí s novým filmem, který sice není animovaný, ale fantaskní atmosférou oplývá stejně jako Persepolis. Příběh Kuřete na švestkách se odehrává v předvánočním Teheránu roku 1958.
    Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost. Amalricův skvělý herecký výkon podporují I další vynikající herci jako Chiara Mastroianni, Isabella Rosellini nebo Jamal Dabouze. (oficiální text distributora)

    68%

    Fascinující atmosféra, optimistický pohled na svět, dokonalá práce s filmovým obrazem –  to vše charakterizuje tvorbu režisérské dvojice Marjane Satrapi a Vincenta Paronnauda, jejichž první film Persepolis posbíral po světě i u nás desítky cen a patří mezi nejnavštěvovanější filmy v historii Artcamu.

    Oba tvůrci přicházejí s novým filmem, který sice není animovaný, ale fantaskní atmosférou oplývá stejně jako Persepolis. Příběh Kuřete na švestkách se odehrává v předvánočním Teheránu roku 1958.
    Hlavním hrdinou romantického příběhu o osudové lásce je Nasser Ali Khan (Mathieu Amalric), nejslavnější houslový virtuóz své doby. Ten si jednoho dne zničí své skvělé housle, a protože žádné další, se kterými by byl skutečně spokojený, nemůže najít, rozhodne se, že se odevzdá smrti. Ulehá do postele a vzpomíná na svůj mnohdy legrační osud a vztahy a sní a představuje si budoucnost. Amalricův skvělý herecký výkon podporují I další vynikající herci jako Chiara Mastroianni, Isabella Rosellini nebo Jamal Dabouze. (oficiální text distributora)

    4
  • 5
  • Temps du loup, Le
    Temps du loup, Le (2003)
    FilmRole: Arina
    • KVIFF TV
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    63%
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Rekonstrukce
    Rekonstrukce (2005)
    Film
    Chantal je obdivuhodná žena. Jako právnička nikdy neztratila případ, v osobním životě ale selhává na celé čáře a její milostný život kvůli práci už léta stagnuje. Lidské tělo ale má své potřeby a Chantal je neváhá utišit s jedním z klientů. Ten se do ní bláznivě zamiluje a nastěhuje se k ní. Aby se ho zbavila, naplánuje Chantal rozsáhlou rekonstrukci bytu. Najme na to mladého architekta z Columbie, kterému právě pomohla získat povolení k pobytu. Ten však v zakázce vidí jedinečnou možnost odvděčit se své právničce a tak se Chantal musí vypořádat s kompletní přestavbou celého života organizovanou bandou exotických všeumělů.
    Žánry:Komedie
    54%
    Chantal je obdivuhodná žena. Jako právnička nikdy neztratila případ, v osobním životě ale selhává na celé čáře a její milostný život kvůli práci už léta stagnuje. Lidské tělo ale má své potřeby a Chantal je neváhá utišit s jedním z klientů. Ten se do ní bláznivě zamiluje a nastěhuje se k ní. Aby se ho zbavila, naplánuje Chantal rozsáhlou rekonstrukci bytu. Najme na to mladého architekta z Columbie, kterému právě pomohla získat povolení k pobytu. Ten však v zakázce vidí jedinečnou možnost odvděčit se své právničce a tak se Chantal musí vypořádat s kompletní přestavbou celého života organizovanou bandou exotických všeumělů.
    Žánry:Komedie
    11
  • 12
  • Rozvod po francouzsku
    Rozvod po francouzsku (2003)
    FilmRole: Magda Tellman
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Sestry Walkerovy: Isabel (Kate Hudson) a Roxeanne (Naomi Watts). Jedna žije v Kalifornii, druhá v Paříži. Isabel přijíždí za Roxy do Paříže, aby jí byla oporou v poslední fázi očekávání potomka. Romantické dobračce Roxy právě v této nejnemožnější chvíli dává manžel-ničema jménem Charles-Henri de Persand (Melvil Poupaud) kopačky. Rozvod visí ve vzduchu. Mezitím se Isabel zamiluje do ničemova strýce. Rodinný skandál pokračuje a americký idealismus a nepotlačitelný duch sester Walkerových se střetává s francouzskou rafinovaností, intrikami a neústupným racionalismem rodiny Persandových, která zplodila darebáka Charles-Henriho. Předmětem sporu je také obraz v hodnotě kolem milionu dolarů, který vlastní Roxy. A pak - docela náhle - zločin z vášně přeruší veškeré kulturní střety a otevírá nové možnosti pro vzájemné porozumění.

    Dvě Američanky v konfrontaci s pařížskými intrikami, lidskými vášněmi a stylem života: výsledkem je komedie o odlišných zvycích, mravech, vztazích k penězům a sexu. "Rozvod po francouzsku" přináší inteligentní zábavu na kontrastech mezi oběma národy v morálce, milování, jídle, pití a stolování, v celém životě. Režisér a spoluscénárista James Ivory (Howards End) použil bestselleru Diane Johnson a natočil komedii s lehkým morálním podtextem, kterou prosvětlily Kate Hudson a Naomi Watts v rolích sester Walkerových a také Glen Glose v roli Olivie.

    49%

    Sestry Walkerovy: Isabel (Kate Hudson) a Roxeanne (Naomi Watts). Jedna žije v Kalifornii, druhá v Paříži. Isabel přijíždí za Roxy do Paříže, aby jí byla oporou v poslední fázi očekávání potomka. Romantické dobračce Roxy právě v této nejnemožnější chvíli dává manžel-ničema jménem Charles-Henri de Persand (Melvil Poupaud) kopačky. Rozvod visí ve vzduchu. Mezitím se Isabel zamiluje do ničemova strýce. Rodinný skandál pokračuje a americký idealismus a nepotlačitelný duch sester Walkerových se střetává s francouzskou rafinovaností, intrikami a neústupným racionalismem rodiny Persandových, která zplodila darebáka Charles-Henriho. Předmětem sporu je také obraz v hodnotě kolem milionu dolarů, který vlastní Roxy. A pak - docela náhle - zločin z vášně přeruší veškeré kulturní střety a otevírá nové možnosti pro vzájemné porozumění.

    Dvě Američanky v konfrontaci s pařížskými intrikami, lidskými vášněmi a stylem života: výsledkem je komedie o odlišných zvycích, mravech, vztazích k penězům a sexu. "Rozvod po francouzsku" přináší inteligentní zábavu na kontrastech mezi oběma národy v morálce, milování, jídle, pití a stolování, v celém životě. Režisér a spoluscénárista James Ivory (Howards End) použil bestselleru Diane Johnson a natočil komedii s lehkým morálním podtextem, kterou prosvětlily Kate Hudson a Naomi Watts v rolích sester Walkerových a také Glen Glose v roli Olivie.

    13
  • 14