6.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Patrick Ssenjovu: Filmy a seriály

  • Tlumočnice
    Tlumočnice (2005)
    FilmRole: Jad Jamal
    • iTunes

    Oscarový režisér Sydney Pollack, který obohatil světovou kinematografii o zdařilé a provokativní thrillery (Tři dny Kondora, Bez zlého úmyslu, Firma), přichází s dalším příspěvkem ke svému oblíbenému žánru. Tlumočnice je drama ostré jako břitva, odvíjí se od největších hrozeb 21. století - mezinárodního terorismu a hromadění moci mimo ústavní mantinely. Držitelé hereckých Oscarů Nicole Kidman a Sean Penn hrají v Tlumočnici soupeře, kteří se společně ztratí v bludišti paranoie, nebezpečných tajemství a hrozících katastrof globálního dosahu. Řetězec dramatických událostí se spustí ve chvíli, kdy se tlumočnice OSN Silvia Broom (Kidman) přizná, že náhodou zaslechla rozhovor v neobvyklém africkém dialektu, jemuž kromě ní rozumí jen málokdo a jehož obsahem byla plánovaná vražda jistého afrického prezidenta. Silviin život se po tomto doznání obrátí vzhůru nohama, protože se stane terčem neznámých zabijáků. Přestože o její bezpečí začne pečovat FBI, konkrétně agent Tobin Keller (Penn), ohrožení Silvie se paradoxně ještě zvyšuje. Keller totiž začne zkoumat minulost své chráněnky a pomalu v něm narůstá přesvědčení, že by i ona mohla být do spiknutí proti hlavě státu zapletena. Je Sylvia obětí nebo hlavním podezřelým? A dokáže ji takto rozpolcený agent vůbec ochránit?

    Tlumočnice se natáčela na Manhattanu a v jižní Africe, ale také vám umožní (jako vůbec první film v historii) volný přístup do prostor ústředí OSN v New Yorku. "Tlumočnice mne přitahovala z mnoha různých důvodů," říká Sydney Pollack. Vnitřní život OSN a diplomatický svět vůbec jsou vzrušující, a přesto filmařsky dosud neprobádané území. Příběh v sobě nese velmi osobní konflikt mezi dvěma lidmi z naprosto různých světů, kteří musí překonat spoustu překážek, aby se vzájemně pochopili a přes veškeré antipatie a pod nesmírným časovým tlakem vyřešili tajemství, které může ohrozit stabilitu ve světě. Připadalo mi to jako atraktivní téma pro celovečerní film."

    Žánry:DramaThrillerAkční
    71%

    Oscarový režisér Sydney Pollack, který obohatil světovou kinematografii o zdařilé a provokativní thrillery (Tři dny Kondora, Bez zlého úmyslu, Firma), přichází s dalším příspěvkem ke svému oblíbenému žánru. Tlumočnice je drama ostré jako břitva, odvíjí se od největších hrozeb 21. století - mezinárodního terorismu a hromadění moci mimo ústavní mantinely. Držitelé hereckých Oscarů Nicole Kidman a Sean Penn hrají v Tlumočnici soupeře, kteří se společně ztratí v bludišti paranoie, nebezpečných tajemství a hrozících katastrof globálního dosahu. Řetězec dramatických událostí se spustí ve chvíli, kdy se tlumočnice OSN Silvia Broom (Kidman) přizná, že náhodou zaslechla rozhovor v neobvyklém africkém dialektu, jemuž kromě ní rozumí jen málokdo a jehož obsahem byla plánovaná vražda jistého afrického prezidenta. Silviin život se po tomto doznání obrátí vzhůru nohama, protože se stane terčem neznámých zabijáků. Přestože o její bezpečí začne pečovat FBI, konkrétně agent Tobin Keller (Penn), ohrožení Silvie se paradoxně ještě zvyšuje. Keller totiž začne zkoumat minulost své chráněnky a pomalu v něm narůstá přesvědčení, že by i ona mohla být do spiknutí proti hlavě státu zapletena. Je Sylvia obětí nebo hlavním podezřelým? A dokáže ji takto rozpolcený agent vůbec ochránit?

    Tlumočnice se natáčela na Manhattanu a v jižní Africe, ale také vám umožní (jako vůbec první film v historii) volný přístup do prostor ústředí OSN v New Yorku. "Tlumočnice mne přitahovala z mnoha různých důvodů," říká Sydney Pollack. Vnitřní život OSN a diplomatický svět vůbec jsou vzrušující, a přesto filmařsky dosud neprobádané území. Příběh v sobě nese velmi osobní konflikt mezi dvěma lidmi z naprosto různých světů, kteří musí překonat spoustu překážek, aby se vzájemně pochopili a přes veškeré antipatie a pod nesmírným časovým tlakem vyřešili tajemství, které může ohrozit stabilitu ve světě. Připadalo mi to jako atraktivní téma pro celovečerní film."

    Žánry:DramaThrillerAkční
    1
  • Šestý zápas
    Šestý zápas (2005)
    FilmRole: Ibrahim Moshoeshoe

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katarktickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    54%

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katarktickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    2