Marianne Nielsen: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marianne Nielsen: Filmy a seriály

  • Fanny a Alexandr
    Fanny a Alexandr (1982)
    FilmRole: Selma
    • Edison

    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky.

    Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).

    77%

    Velkorysý tříhodinový projekt (v televizní verzi pětihodinový) realizoval Bergman ve své vlasti po několikaletém exilovém pobytu v Německu, kam se uchýlil na protest vůči skandální daňové aféře. Rozsáhlá rodinná měšťanská freska z počátku našeho století se očividně zrodila z Bergmanových autobiografických vzpomínek na dětství, i když těžil i z bohaté dětské fantazie. Ačkoli tento film zamýšlel jako poslední filmové dílo, své rozhodnutí od té doby už několikrát porušil. Přesto jej lze považovat za umělecky vrcholné dovršení jeho filmařské dráhy. Film představuje antologii Bergmanova díla, jež v souhrnu nabylo mocné pozitivní energie. Starý mistr překvapivě prosvětlil své celoživotní chmury a pohlédl na lidskou bídu a utrpení s vyrovnaností a úsměvem, který v jeho filmu umí vykouzlit šarmantní babička Ekdahlová. Nejroztodivnější lidské osudy členů Ekdahlova klanu - viděny dětskýma očima citlivého Alexandra - jsou ztlumeny, humorizovány nebo zaplašeny čarodějnými kouzly židovského starožitníka Izáka. Problémy lidské existence, které v někdejších Bergmanových filmech navozovaly tragickou tóninu nebo vedly ke skepsi či deziluzi, jsou v tomto filmu moudře odsouvány do pozadí sub specie aeternitatis. Finální rodinná oslava, kde se všichni radují ze života a z dobra zvítězivšího nad zlem, je téměř pohádkově idylická a zazní jako hymnická oslava všelidské pospolitosti a lásky.

    Oscar 1984 (nejlepší zahraniční film roku), BAFTA (nejlepší film roku), CÉZAR 1983 (nejlepš film roku), Zlatý glóbus 1984 (nejlepší film roku), Guldbagge 1984 (nejlepší film i režisér roku), Benátky 1983 (cena FIPRESCI).

    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Středoškolský profesor Pedersen
    Středoškolský profesor Pedersen (2006)
    FilmRole: Tillitsvalgt
    V sedmdesátých letech bylo Norsko vroucím kotlem politických idejí a názorových rozporů. A skvěle patrné je to právě ve snímku Hanse Pettera Molanda, který byl natočen podle knižní předlohy známého norského beletristy Daga Solstada. Jeho hlavní postavou je mladý učitel Knut Pedersen, který propadne kouzlu atraktivní Niny, agitátorky marxismu-leninismu a romantizující adorace Sovětského svazu a Číny. Po jejím boku se vrhne do vln vzrušujícího radikálního politického života, ale ani zaslepený idealismus mu nebrání všimnout si později jistých rozporů. Ane Dahl Torpová získala za ztvárnění Niny norskou obdobu Českého lva, a Hans Petter Moland režisérskou trofej na festivalu v Montrealu, kde byl jeho snímek zároveň nominován na hlavní cenu.
    Žánry:Drama
    59%
    V sedmdesátých letech bylo Norsko vroucím kotlem politických idejí a názorových rozporů. A skvěle patrné je to právě ve snímku Hanse Pettera Molanda, který byl natočen podle knižní předlohy známého norského beletristy Daga Solstada. Jeho hlavní postavou je mladý učitel Knut Pedersen, který propadne kouzlu atraktivní Niny, agitátorky marxismu-leninismu a romantizující adorace Sovětského svazu a Číny. Po jejím boku se vrhne do vln vzrušujícího radikálního politického života, ale ani zaslepený idealismus mu nebrání všimnout si později jistých rozporů. Ane Dahl Torpová získala za ztvárnění Niny norskou obdobu Českého lva, a Hans Petter Moland režisérskou trofej na festivalu v Montrealu, kde byl jeho snímek zároveň nominován na hlavní cenu.
    Žánry:Drama
    5