Hiroshi Ohguchi: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Hiroshi Ohguchi: Filmy a seriály

  • Pod vlivem lásky
    Pod vlivem lásky (2008)
    FilmRole: Master Lloyd
    Tradičně ve filmech láska čeká na postavy, které odpovídají normám většinové společnosti. Provokativní japonský režisér Sion Sono v absurdně nadsazeném čtyřhodinovém ponoru do světa perverzí, mánií a fantasmagorií naopak do cesty Amorovým šípům staví úchylné a psychicky labilní jedince. Ve vyprávění protkaném psychoanalýzou a katolickou věroukou se pak láska stává ultimativním vykoupením. Film pojednává o tenké hranici mezi perverzností a normálem, přičemž se zaměřuje také na vágní mez dělící katolickou církev od fanatických sekt. Autor ovšem nevytvořil zanícený pamflet proti všemu svatému, nýbrž groteskně pokřivenou love story, v níž neduhy moderní společnosti nabývají bizarní podoby. Stylově film evokuje afektovanost japonských animovaných seriálů pro dospívající mládež a současně na mnoha místech vzdává hold bohaté historii japonského exploatačního filmu. [44. MFFKV 2009]
    82%
    Tradičně ve filmech láska čeká na postavy, které odpovídají normám většinové společnosti. Provokativní japonský režisér Sion Sono v absurdně nadsazeném čtyřhodinovém ponoru do světa perverzí, mánií a fantasmagorií naopak do cesty Amorovým šípům staví úchylné a psychicky labilní jedince. Ve vyprávění protkaném psychoanalýzou a katolickou věroukou se pak láska stává ultimativním vykoupením. Film pojednává o tenké hranici mezi perverzností a normálem, přičemž se zaměřuje také na vágní mez dělící katolickou církev od fanatických sekt. Autor ovšem nevytvořil zanícený pamflet proti všemu svatému, nýbrž groteskně pokřivenou love story, v níž neduhy moderní společnosti nabývají bizarní podoby. Stylově film evokuje afektovanost japonských animovaných seriálů pro dospívající mládež a současně na mnoha místech vzdává hold bohaté historii japonského exploatačního filmu. [44. MFFKV 2009]
    1
  • Kimyô na sâkasu
    Kimyô na sâkasu (2005)
    FilmRole: Gozo
    Film začíná jako cirkusové představení a jeho hlavními aktéry jsou otec, matka a dcera. Ve věku 12 let přichytí Mitsuko svého otce, jak souloží s matkou Sayuri. Otec ji zavře do pouzdra od čela a přes malou dírku ji donutí, aby se na ně dívala. Potom si dcera s matkou vymění roli a předstírá, že je ona. Matka začne na dceru žárlit a při jedné hádce nešťastně spadne ze schodů a zabije se. V dceřině psychice dochází k depersonalizaci a stane se svojí matkou.
    70%
    Film začíná jako cirkusové představení a jeho hlavními aktéry jsou otec, matka a dcera. Ve věku 12 let přichytí Mitsuko svého otce, jak souloží s matkou Sayuri. Otec ji zavře do pouzdra od čela a přes malou dírku ji donutí, aby se na ně dívala. Potom si dcera s matkou vymění roli a předstírá, že je ona. Matka začne na dceru žárlit a při jedné hádce nešťastně spadne ze schodů a zabije se. V dceřině psychice dochází k depersonalizaci a stane se svojí matkou.
    2
  • 3
  • M
    M (2007)
    Film
    Nový Hirokiho film je stejně neuchopitelný a otevřený interpretacím jako jeho název. Představuje čtyři postavy, které nechává vzájemně interagovat, přičemž jako důvod jejich setkávání i míjení dává pornografii. Mladá žena v domácnosti, její pracovitý manžel, mafiánský pasák a nevyzpytatelný mladík jsou navzájem spojeni přes explicitní fotografie publikované na internetu. Nelineárně vystavěný snímek důmyslně využívá střihové konvence k tomu, že určité pasáže ustanovuje jako představy postav. Jenže toto zdání narušuje vyprávění, které je naopak rozvádí jakožto regulérní součásti reality filmu. Snímek tematizuje vnímání pornografie z pozice diváka, který do ní při sledování vnáší své představy a domýšlí si příběhy aktérů.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    62%
    Nový Hirokiho film je stejně neuchopitelný a otevřený interpretacím jako jeho název. Představuje čtyři postavy, které nechává vzájemně interagovat, přičemž jako důvod jejich setkávání i míjení dává pornografii. Mladá žena v domácnosti, její pracovitý manžel, mafiánský pasák a nevyzpytatelný mladík jsou navzájem spojeni přes explicitní fotografie publikované na internetu. Nelineárně vystavěný snímek důmyslně využívá střihové konvence k tomu, že určité pasáže ustanovuje jako představy postav. Jenže toto zdání narušuje vyprávění, které je naopak rozvádí jakožto regulérní součásti reality filmu. Snímek tematizuje vnímání pornografie z pozice diváka, který do ní při sledování vnáší své představy a domýšlí si příběhy aktérů.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    4
  • Hedvábná cesta
    Hedvábná cesta (2007)
    FilmRole: Japanese Elder #2
    Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightley. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu.
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    Psala se tehdy šedesátá léta 19. století a šarmantní francouzský bohatý syn starosty Hervé Joncour v podání Michaela Pitta měl všechno, o čem ostatní muži sní. Výnosnou práci, luxusní hřejivý domov a v něm především čarokrásnou milující ženu s tváří Keiry Knightley. A přesto nebyl zcela spokojený. Chyběly mu totiž životní výzvy. I z toho důvodu se nakonec vydal do Japonska, v té době téměř nepřístupného cizincům, aby jednal s tamějšími hedvábnými magnáty o možnostech interkontinentální spolupráce a pokusil se zařídit obchod snů. Nakonec ale v zemi vycházejícího slunce nalezl mnohem víc, přičemž možnost propašovat zapovězené hedvábné červy do Evropy byla tím nejmenším. Japonsko nabídlo svému hostu především lásku dívky, konkubíny, jejímuž půvabu navzdory všem kulturním a společenským překážkám Joncour okamžitě propadl. Tím se ale dostal před nevyhnutelnou volbu.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • 6