?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Diana Heringová: Filmy a seriály

  • Obchod na korze
    Obchod na korze (1965)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +3
    Nemajetný truhlář Tono Brtko žije se svou chamtivou manželkou Evelynou ve válečné atmosféře slovenského maloměsta. Odmítá se však účastnit jakýchkoliv akcí, spojených s převzetím moci fašistickou vládou. Zásluhou svého kolaborantského švagra se nakonec přece jen stane arizátorem zkrachovalého krámku, který vlastní dobrosrdečná židovská vdova Lautmannová. Stará žena žije odtržena od soudobých poměrů. Tonka shodou šťastných okolností uvítá jako pomocníka v práci a mezi oběma vznikne přátelské pouto. Zakrátko ale všichni židovští obyvatelé musí opustit město a jediný, na koho se při obsílkách pozapomnělo, je právě vdova Lautmannová... Zpočátku tragikomické a lehce groteskní ladění snímku postupně ustupuje ve prospěch dramatického líčení osudu jedince, na němž jsou demonstrovány temné dějinné souvislosti období Slovenského štátu. V jubilejní Anketě 2000, ve které slovenští filmoví novináři a kritici hlasovali o nejlepší slovenský a zahraniční film století, získal Obchod na korze první místo v kategorii Nejlepší slovenský hraný film.
    83%
    Nemajetný truhlář Tono Brtko žije se svou chamtivou manželkou Evelynou ve válečné atmosféře slovenského maloměsta. Odmítá se však účastnit jakýchkoliv akcí, spojených s převzetím moci fašistickou vládou. Zásluhou svého kolaborantského švagra se nakonec přece jen stane arizátorem zkrachovalého krámku, který vlastní dobrosrdečná židovská vdova Lautmannová. Stará žena žije odtržena od soudobých poměrů. Tonka shodou šťastných okolností uvítá jako pomocníka v práci a mezi oběma vznikne přátelské pouto. Zakrátko ale všichni židovští obyvatelé musí opustit město a jediný, na koho se při obsílkách pozapomnělo, je právě vdova Lautmannová... Zpočátku tragikomické a lehce groteskní ladění snímku postupně ustupuje ve prospěch dramatického líčení osudu jedince, na němž jsou demonstrovány temné dějinné souvislosti období Slovenského štátu. V jubilejní Anketě 2000, ve které slovenští filmoví novináři a kritici hlasovali o nejlepší slovenský a zahraniční film století, získal Obchod na korze první místo v kategorii Nejlepší slovenský hraný film.
    1
  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    Film
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Strach
    Strach (1964)
    Film
    • VOYO
    68%
    3
  • Mykoin PH 510
    Mykoin PH 510 (1963)
    Film

    Známý dokumentarista Jiří Lehovec si výjimečně odskočil i k hranému filmu. V okupačním dramatu Mykoin PH 510 vyprácí o skupince českých vědců, kteří v odlehlé továrničce zkoumají, jak by se co nejsnáze mohl začít vyrábět životně důležitý penicilin - dlouho se však nedařilo přijít na tu jedině správnou plíseň, která slouží jako základ. Poselství je jednoznačné: navzdory nepříznivým podmínkám se tuzemští badatelé dokáží udržet na světové špici. Sympatické je civilistní ladění s věrohodnými portréty jednotlivých protagonistů a absence vedoucí úlohy komunistické strany. Mezi vědce nepronikla.

    Žánry:DramaVálečný
    65%

    Známý dokumentarista Jiří Lehovec si výjimečně odskočil i k hranému filmu. V okupačním dramatu Mykoin PH 510 vyprácí o skupince českých vědců, kteří v odlehlé továrničce zkoumají, jak by se co nejsnáze mohl začít vyrábět životně důležitý penicilin - dlouho se však nedařilo přijít na tu jedině správnou plíseň, která slouží jako základ. Poselství je jednoznačné: navzdory nepříznivým podmínkám se tuzemští badatelé dokáží udržet na světové špici. Sympatické je civilistní ladění s věrohodnými portréty jednotlivých protagonistů a absence vedoucí úlohy komunistické strany. Mezi vědce nepronikla.

    Žánry:DramaVálečný
    4
  • Malý Bobeš ve městě
    Malý Bobeš ve městě (1962)
    Film
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    63%
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    5
  • Malý Bobeš
    Malý Bobeš (1961)
    Film
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    60%
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    6
  • Prázdniny v oblacích
    Prázdniny v oblacích (1959)
    Film
    Záhadné zvuky a světla na noční obloze - to je to. co jitří klukovskou fantazii a touhou po dobrodružství. Při noční výpravě Vojta s kamarády zjistí, že to není létající talíř Marťanů, ale něco móžná i zajímavějšího -prototyp malého vrtulníčku, který tu zkouší zkušební pilot Heyduk. Vojta se s pilotem natolik skamarádí, že ten jej naučí pilotovat vrtulník. To však v malém hrdinovi probudí faetonovskou touhu předvést se před ostatnímy kluky, hlavně před svojí kamarádkou, a povozit je. Výlet dětí bez vědomí pilota skončí naštěstí jen polámaným podvozkem (narozdíl od toho, jak by asi dopadla v reálu pilotáž vrtulníčku nezletilým absolvenem jednodenního kurzu).
    Film na motiv Říhova Letedýlka Káněte je hezkým dobradružným příběhem pro děti a zároveň propagací tehdejšího úspěchu ČS. průmyslu, vrtulníku HC2, podobně jako film Florenc 13:30 byl i reklamou na nový typ autobusu.
    Žánry:Rodinný
    56%
    Záhadné zvuky a světla na noční obloze - to je to. co jitří klukovskou fantazii a touhou po dobrodružství. Při noční výpravě Vojta s kamarády zjistí, že to není létající talíř Marťanů, ale něco móžná i zajímavějšího -prototyp malého vrtulníčku, který tu zkouší zkušební pilot Heyduk. Vojta se s pilotem natolik skamarádí, že ten jej naučí pilotovat vrtulník. To však v malém hrdinovi probudí faetonovskou touhu předvést se před ostatnímy kluky, hlavně před svojí kamarádkou, a povozit je. Výlet dětí bez vědomí pilota skončí naštěstí jen polámaným podvozkem (narozdíl od toho, jak by asi dopadla v reálu pilotáž vrtulníčku nezletilým absolvenem jednodenního kurzu).
    Film na motiv Říhova Letedýlka Káněte je hezkým dobradružným příběhem pro děti a zároveň propagací tehdejšího úspěchu ČS. průmyslu, vrtulníku HC2, podobně jako film Florenc 13:30 byl i reklamou na nový typ autobusu.
    Žánry:Rodinný
    7
  • Kotrmelec
    Kotrmelec (1961)
    Film
    48%
    8
  • Kouzelný den
    Kouzelný den (1960)
    Film
    Honzík je pyšný, že nacvičuje se školáky na spartakiádu, zejména proto, že ještě sám nechodí do školy. Nečekaně se do obce přistěhuje pan Horák se synem školního věku, který Honzíka nahradí. Honzík si zoufá. V den oblastní spartakiády děti odjedou a Honzík je ve vesnici sám. Z chalupy Horáků vyběhne jejich syn, který zaspal a neví, co dělat. Honzík ví, jak situaci řešit. Jde za dědečkem Slípků a ten rychle vytáhne bryčku a zapřáhne koníka. Bryčka nevydrží váhu dětí a dědečka, tak chlapci cestují všelijak, ale do města se dostanou jen taktak. Spartakiádní cvičenci už pochodují, ale stane se, že se děti mezi ně vmísí a ukáže se, že jedno dítě stejně chybělo.
    Žánry:Rodinný
    48%
    Honzík je pyšný, že nacvičuje se školáky na spartakiádu, zejména proto, že ještě sám nechodí do školy. Nečekaně se do obce přistěhuje pan Horák se synem školního věku, který Honzíka nahradí. Honzík si zoufá. V den oblastní spartakiády děti odjedou a Honzík je ve vesnici sám. Z chalupy Horáků vyběhne jejich syn, který zaspal a neví, co dělat. Honzík ví, jak situaci řešit. Jde za dědečkem Slípků a ten rychle vytáhne bryčku a zapřáhne koníka. Bryčka nevydrží váhu dětí a dědečka, tak chlapci cestují všelijak, ale do města se dostanou jen taktak. Spartakiádní cvičenci už pochodují, ale stane se, že se děti mezi ně vmísí a ukáže se, že jedno dítě stejně chybělo.
    Žánry:Rodinný
    9