?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Brigitta Szabó: Filmy a seriály

  • Revizoři
    Revizoři (2003)
    Film
    Svižně natočený akční thriller odehrávající se v budapešťském metru maďarského Američana Nimróda Antala. V Maďarsku se stal tento film kasovním trhákem a trumfnul většinu hollywoodské produkce, která se v té době promítala. Jak už bylo řečeno, Kontroll se odehrává ve tmavých tunelech maďarského metra, které jakoby z oka vypadlo tomu pražskému a sleduje několik revizorů a jejich kontrolované pasažéry. Divák je ve filmu svědkem spousty bizarních, vtipných či divných situací, které se odehrávají mezi těmito skupinami "cestujících" a když k tomu připočteme kdesi se skrývajícího maskovaného zabijáka, tak máme o zábavu postaráno. O zábavu se nám také stará svižná kamera a raketový střih, který v žádném případě neruší a naopak zdatně evokuje každodenní shon v tomto dopravním prostředku. Stejně tak je velice povedený soundtrack od člověka jménem Neo (s Matrixem nic společného nemá) ve stylu Media Ventures (rytmické syntezátory a různé samply). Film byl také oceněn na letošním festivalu v Cannes zvláštní cenou "Award of the Young" a ve Varech byl uváděn v sekci Dny kritiků Variety.
    73%
    Svižně natočený akční thriller odehrávající se v budapešťském metru maďarského Američana Nimróda Antala. V Maďarsku se stal tento film kasovním trhákem a trumfnul většinu hollywoodské produkce, která se v té době promítala. Jak už bylo řečeno, Kontroll se odehrává ve tmavých tunelech maďarského metra, které jakoby z oka vypadlo tomu pražskému a sleduje několik revizorů a jejich kontrolované pasažéry. Divák je ve filmu svědkem spousty bizarních, vtipných či divných situací, které se odehrávají mezi těmito skupinami "cestujících" a když k tomu připočteme kdesi se skrývajícího maskovaného zabijáka, tak máme o zábavu postaráno. O zábavu se nám také stará svižná kamera a raketový střih, který v žádném případě neruší a naopak zdatně evokuje každodenní shon v tomto dopravním prostředku. Stejně tak je velice povedený soundtrack od člověka jménem Neo (s Matrixem nic společného nemá) ve stylu Media Ventures (rytmické syntezátory a různé samply). Film byl také oceněn na letošním festivalu v Cannes zvláštní cenou "Award of the Young" a ve Varech byl uváděn v sekci Dny kritiků Variety.
    1
  • Taxidermia
    Taxidermia (2006)
    Film
    Tři příběhy – tři historická období. Tři muži – děd, otec a syn. Jeden touží po lásce, druhý po úspěchu, třetí po nesmrtelnosti. Děd žije svými fantaziemi a za zimních večerů se v promrzlém chlévě zahřívá vzrušujícími sny. Nic ho nemůže zastavit v jeho plodné představivosti. Otec je proslulý šampion v soutěžích jedlíků v časovém limitu, jenž se snaží dostihnout svůj vzor, evropského mistra jedlíků. Syn vycpává zvířata. Zabývá se něčím, co si nikdo nedokáže ani v nejbujnější fantazii představit. Příběhy děda, otce a syna, jež se odehrávají ve třech dějinných obdobích, nastavují zrcadlo zvrácené době i společnosti. Režisér o svém filmu říká: „Nemám potřebu vyprávět o sobě, ale o věcech, které jsou pro mne důležité. Objevil jsem svět povídek Lajose Partiho Nagye, které by klidně mohly být moje. Dvě jeho povídky tvoří základ tohoto příběhu o rodině. Ve scénáři jsem k nim přidal tři generace a pro sebe místo vypravěče.“
    65%
    Tři příběhy – tři historická období. Tři muži – děd, otec a syn. Jeden touží po lásce, druhý po úspěchu, třetí po nesmrtelnosti. Děd žije svými fantaziemi a za zimních večerů se v promrzlém chlévě zahřívá vzrušujícími sny. Nic ho nemůže zastavit v jeho plodné představivosti. Otec je proslulý šampion v soutěžích jedlíků v časovém limitu, jenž se snaží dostihnout svůj vzor, evropského mistra jedlíků. Syn vycpává zvířata. Zabývá se něčím, co si nikdo nedokáže ani v nejbujnější fantazii představit. Příběhy děda, otce a syna, jež se odehrávají ve třech dějinných obdobích, nastavují zrcadlo zvrácené době i společnosti. Režisér o svém filmu říká: „Nemám potřebu vyprávět o sobě, ale o věcech, které jsou pro mne důležité. Objevil jsem svět povídek Lajose Partiho Nagye, které by klidně mohly být moje. Dvě jeho povídky tvoří základ tohoto příběhu o rodině. Ve scénáři jsem k nim přidal tři generace a pro sebe místo vypravěče.“
    2
  • Colette: Příběh vášně
    Colette: Příběh vášně (2018)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • Canal+
    • +1
    Skandální příběh nekonvenční a talentované ženy, jejíž život byl stejně pikantní, jako romány, kterými okouzlila pařížskou společnost v první polovině 20. století. Mladinká Sidonie-Gabrielle Colette se zamiluje do o 15 let staršího, charismatického pařížského literáta Willyho. Poté, co se vezmou, je Colette z klidného venkovského prostředí katapultována do světa zářivých pařížských salónů a opojných večírků francouzské smetánky. Colette se přizpůsobuje novému životu, noří se do bohémského světa svého manžela. Inspirativní prostředí v ní probouzí kreativitu a spisovatelský talent. Píše první dílo ze série o Claudine. Willy jí dovolí publikovat pouze, pokud román vyjde pod jeho jménem. Fenomenální úspěch Claudine dělá z Willyho slavného spisovatele a z manželského páru opravdové celebrity. Jenže emancipovaná Colette touží po uznání. Jejich manželství se nejen vlivem Willyho nevěry a Colettina vzrůstajícího zájmu o ženy začíná hroutit. Willy se však své talentované ženy za žádnou cenu nehodlá vzdát… Colette je příběh ženy, která se nebála pokládat otázky ohledně společenských mravů, sexuality a rovnosti pohlaví. Zasadila se o velké změny ve společnosti. Životopisné drama Colette: Příběh vášně režíroval uznávaný britský režisér Wash Westmoreland (Pořád jsem to já). Hlavní role ztvárnili na Oscara dvakrát nominovaná Keira Knightely (série Piráti z Karibiku, filmy Kód Enigmy, Pýcha a předsudek, Vévodkyně) a na Zlatý Globus dvakrát nominovaný Dominic West (seriály Aféra, The Hour, film Tomb Raider). (Bioscop)
    62%
    Skandální příběh nekonvenční a talentované ženy, jejíž život byl stejně pikantní, jako romány, kterými okouzlila pařížskou společnost v první polovině 20. století. Mladinká Sidonie-Gabrielle Colette se zamiluje do o 15 let staršího, charismatického pařížského literáta Willyho. Poté, co se vezmou, je Colette z klidného venkovského prostředí katapultována do světa zářivých pařížských salónů a opojných večírků francouzské smetánky. Colette se přizpůsobuje novému životu, noří se do bohémského světa svého manžela. Inspirativní prostředí v ní probouzí kreativitu a spisovatelský talent. Píše první dílo ze série o Claudine. Willy jí dovolí publikovat pouze, pokud román vyjde pod jeho jménem. Fenomenální úspěch Claudine dělá z Willyho slavného spisovatele a z manželského páru opravdové celebrity. Jenže emancipovaná Colette touží po uznání. Jejich manželství se nejen vlivem Willyho nevěry a Colettina vzrůstajícího zájmu o ženy začíná hroutit. Willy se však své talentované ženy za žádnou cenu nehodlá vzdát… Colette je příběh ženy, která se nebála pokládat otázky ohledně společenských mravů, sexuality a rovnosti pohlaví. Zasadila se o velké změny ve společnosti. Životopisné drama Colette: Příběh vášně režíroval uznávaný britský režisér Wash Westmoreland (Pořád jsem to já). Hlavní role ztvárnili na Oscara dvakrát nominovaná Keira Knightely (série Piráti z Karibiku, filmy Kód Enigmy, Pýcha a předsudek, Vévodkyně) a na Zlatý Globus dvakrát nominovaný Dominic West (seriály Aféra, The Hour, film Tomb Raider). (Bioscop)
    3
  • Temetetlen halott, A
    Temetetlen halott, A (2004)
    Film
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín XX. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku l956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúseností, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľudom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné, ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nie len v Maďarsku, v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľudom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    62%
    Životopisný príbeh Imre Nagya je vlastne základným príbehom maďarských dejín XX. storočia. Bol tým prvým komunistickým vedúcim predstaviteľom, ktorý sa nakoniec stal symbolom národného vzdoru proti útlaku, ministerským predsedom, ktorý vypovedal Varšavskú zmluvu a na svoju dobu mal odvahu proklamovať demokratický systém vládnutia viacerých strán. Mnohí sa domnievajú, že úloha, ktorú zohral roku l956, nebola len obrazom vernosti k ideám revolúcie, ktoré hlásal až do svojej tragickej smrti, nebola len dôsledkom jeho cesty životom, jeho komunistického presvedčenia, či moskovskej minulosti, ale že k tomu poznaniu dospel postupne, nejakou zvláštnou katarziou, keď sa v ňom odohrali nepochopiteľné myšlienkové pochody. Hoci pre toho, kto dôvernejšie pozná jeho osud, jeho osobnosť, toho tento vývoj až tak veľmi neprekvapí. Imre Nagy vlastne čerpal iba z vlastnej životnej skúseností, poznal biedu a strádania vidieckych sedliakov, videl okolo seba krajné spoločenské antagonizmy vo svojom najbližšom okolí a poznatky, ktoré neskôr získal počas zajatia v Rusku urobili z neho ľavičiara. Pod vplyvom zážitkov z občianskej vojny a Leninom organizovanej revolúcie sa stal komunistom z presvedčenia. Ale od všeobecne známych typov fanatických revolucionárov z povolania sa v niečom vždy odlišoval, a neotriaslo ním ani povedomie vlastenectva, láska k maďarskej pôde, k maďarským ľudom, ba ani jeho internacionálne presvedčenie. Práve z týchto príčin je jeho osobnosť pre nás tak ohromujúco zložitá, keďže vždy bol ďaleko viac agrárnym politikom túžiacim po mieri a pokoji, univerzitným profesorom alebo veselým otcom, či starým otcom, ako na barikádach bojujúcim revolucionárom. Osud martýra, ktorý si nakoniec sám zvolil, vyvieral z jeho najhlbšieho vnútra, z čestného postoja človeka, ktorý sa dokázal čo najviac stotožniť s osudom svojho ľudu. Jeho spôsoby a postoje boli vždy trochu iné, ako u tzv. straníckych funkcionárov. Obraz Muža strany v jeho ponímaní bol vždy prejavom určitého osobnostného štýlu - nie len v Maďarsku, v celom komunistickom bloku. Súčasťou tohto postoja bola jeho služba ideám, namiesto posluhovania ľudom, demonštrované ako puritánstvo, asketizmus, sivo-hnedými oblekmi, či osobitným štýlom straníckej reči, s ktorou sa medzi sebou dorozumievali.
    Žánry:DramaHistorický
    4