?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bálint Péntek: Filmy a seriály

  • Člověk bez osudu
    Člověk bez osudu (2005)
    FilmRole: Pretty boy
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    71%
    Novela maďarského spisovatele Imreho Kertésze, původně vydaná bez povšimnutí v roce 1975 v kádárovském Maďarsku, byla čtenářskou obcí znovuobjevena v 90. letech a způsobila senzaci, na jejímž konci stála Nobelova cena za literaturu. Bylo tak jen otázkou času, kdy se tématu chopí i film. Citlivé a neobvykle pojaté vyprávění židovského chlapce Gyuriho, který se postupně propadá soukolím nacistické vyhlazovací mašinerie, staví na kontrastu děsivosti života v táborech a nezúčastněného, zdánlivě racionálně odtažitého vyprávění dospívajícího teenagera, který se snaží vyrovnat s nenormálními podmínkami tím, že se na ně snaží pohlížet očima normality. Po návratu zjišťuje, že jeho zkušenost je nesdělitelná a musí se s ní vyrovnat sám nepomůže mu ani jeho židovství, ke kterému postupně ztratil pouta, ani jeho příslušnost k maďarskému národu, mezi jehož příslušníky se setkává spíše s lhostejností až nepřátelstvím než s pochopením a empatií. Jaký je tedy jeho osud? A má vůbec nějaký?
    1
  • Porcelánová panenka
    Porcelánová panenka (2005)
    Film
    Byla jednou jedna Samota. Tady žili laskaví, naivní i rafinovaní lidé. Občas se tu objevili cizí lidé. A to se pokaždé rozpoutalo peklo, protože s cizími lidmi přicházela také smrt, zánik, nenávist, závist, ješitnost, hanba a lež. Podobenství Porcelánová panenka vypráví ve třech epizodách o střetech uzavřeného vesnického společenství s nejrůznějšími tlaky, které do něho pronikají zvenčí. V první obyčejný čtrnáctiletý mladík stojí proti dobře trénovanému armádnímu specialistovi, v další zástupce moci a novodobých pořádků rozhoduje o okamžiku, kdy mezi lid přijde vytoužený "zázrak znovuzrození". Závěrečná část předvádí dva nemohoucí staříky - manžele, nad nimiž přes jejich vysoký věk visí hrozba nikdy nekončícího vystěhování. Režiser Péter Gárdos (z jehož tvorby jsme u nás viděli Černý kašel) natočil film podle povídek Ervina Lázára. Vystačí přitom hlavně s poetickými prostředky, téměř bez dialogů a výraznými lidskými typy. Svět venkova v něm plyne přirozeně, bezmála jako v nějakém dokumentu. Tento filmový projekt je pozoruhodný i tím, že vznikl s minimem finančních prostředků a postavy v něm vytvořili neherci - obyvatelé několika maďarských vesnic, kteří se představí v závěru v jakémsi "klipovém" sestřihu.
    Žánry:DramaRodinný
    55%
    Byla jednou jedna Samota. Tady žili laskaví, naivní i rafinovaní lidé. Občas se tu objevili cizí lidé. A to se pokaždé rozpoutalo peklo, protože s cizími lidmi přicházela také smrt, zánik, nenávist, závist, ješitnost, hanba a lež. Podobenství Porcelánová panenka vypráví ve třech epizodách o střetech uzavřeného vesnického společenství s nejrůznějšími tlaky, které do něho pronikají zvenčí. V první obyčejný čtrnáctiletý mladík stojí proti dobře trénovanému armádnímu specialistovi, v další zástupce moci a novodobých pořádků rozhoduje o okamžiku, kdy mezi lid přijde vytoužený "zázrak znovuzrození". Závěrečná část předvádí dva nemohoucí staříky - manžele, nad nimiž přes jejich vysoký věk visí hrozba nikdy nekončícího vystěhování. Režiser Péter Gárdos (z jehož tvorby jsme u nás viděli Černý kašel) natočil film podle povídek Ervina Lázára. Vystačí přitom hlavně s poetickými prostředky, téměř bez dialogů a výraznými lidskými typy. Svět venkova v něm plyne přirozeně, bezmála jako v nějakém dokumentu. Tento filmový projekt je pozoruhodný i tím, že vznikl s minimem finančních prostředků a postavy v něm vytvořili neherci - obyvatelé několika maďarských vesnic, kteří se představí v závěru v jakémsi "klipovém" sestřihu.
    Žánry:DramaRodinný
    2
  • 3