?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Blažej Bernard: Filmy a seriály

  • Lišáci, Myšáci a Šibeničák
    Lišáci, Myšáci a Šibeničák (1970)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Klouzačky, lyžování, sněhové pevnosti, koulovačky, zkrátka zima, to je to pravé roční období pro zábavu dětí z vesnice pod vrchem Šibeničákem. Jejich vůdcem byl vždy Zrzek, syn místního hrobníka. Jenže pak se do vsi přistěhoval Myšák, jehož otec se stal předsedou zemědělského družstva, a ten všechny kluky přetáhl na svou stranu, zejména díky tomu, že může kluky vozit na koních, které mu táta občas půjčoval. Hrdý Zrzek raději z party odešel než by se podřídil Myšákovi. Věrná mu zůstala pouze kamarádka Barborka, která mu pomáhá chytat ptáky, zejména pověstného černého havrana. Nepřátelství mezi oběma kluky pokračuje řadou potyček a naschválů. A zatímco Zrzek konečně chytil havrana, Myšák, který se ke koním chová laskavěji než ke kamarádům, má starosti se svou oblíbenou klisnou Sylvou, která čeká hříbátko. Stav Sylvy se totiž zhoršil natolik, že musela být utracena a Myšákovi se jen tak tak podařilo zachránit alespoň její hříbě, když otci slíbí, že se o něj bude starat. A právě tohle neštěstí nakonec kluky usmíří. Myšák spí s hříbátkem ve stáji, krmí ho, zahřívá a je to právě Zrzek, kdo mu s tím pomáhá.
    70%
    Klouzačky, lyžování, sněhové pevnosti, koulovačky, zkrátka zima, to je to pravé roční období pro zábavu dětí z vesnice pod vrchem Šibeničákem. Jejich vůdcem byl vždy Zrzek, syn místního hrobníka. Jenže pak se do vsi přistěhoval Myšák, jehož otec se stal předsedou zemědělského družstva, a ten všechny kluky přetáhl na svou stranu, zejména díky tomu, že může kluky vozit na koních, které mu táta občas půjčoval. Hrdý Zrzek raději z party odešel než by se podřídil Myšákovi. Věrná mu zůstala pouze kamarádka Barborka, která mu pomáhá chytat ptáky, zejména pověstného černého havrana. Nepřátelství mezi oběma kluky pokračuje řadou potyček a naschválů. A zatímco Zrzek konečně chytil havrana, Myšák, který se ke koním chová laskavěji než ke kamarádům, má starosti se svou oblíbenou klisnou Sylvou, která čeká hříbátko. Stav Sylvy se totiž zhoršil natolik, že musela být utracena a Myšákovi se jen tak tak podařilo zachránit alespoň její hříbě, když otci slíbí, že se o něj bude starat. A právě tohle neštěstí nakonec kluky usmíří. Myšák spí s hříbátkem ve stáji, krmí ho, zahřívá a je to právě Zrzek, kdo mu s tím pomáhá.
    1
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    Film
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    2
  • 3
  • Jarní vody
    Jarní vody (1968)
    Film
    66%
    4
  • Fádní odpoledne
    Fádní odpoledne (1964)
    Film

    Krátkometrážní počin Ivana Passera ukazuje nekonečný boj staré generace s tou nastupující, který je ve společnosti přítomný odnepamětí. Prim hraje typický poetika Hrabalovské předlohy, kde sledujeme různorodé figurky vysedávající v hospodě, debatující o fotbale, každodenních malichernostech a pronášející stále stejné hospodské moudra, díky čemuž je vidět, že prostředí putyk se za těch necelých 60 let vůbec nezměnilo. Jejich nalévání přeruší až přítomnost intelektuála, který nic neřekne, akorát chodí na toaletu a čte si. Už jen jeho samotná přítomnost je ohrožením lidového teritoria štamgastů a jejich strnulá konverzace dostane podnět k vyjádření negativních emocí. Mudrování v hospodě nad zkaženou mladou generací dnes akorát nahradila diskuzní sekce na sociálních sítích, a vyobrazené situace jsou díky na době nelpějícímu tématu aktuální i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Krátkometrážní počin Ivana Passera ukazuje nekonečný boj staré generace s tou nastupující, který je ve společnosti přítomný odnepamětí. Prim hraje typický poetika Hrabalovské předlohy, kde sledujeme různorodé figurky vysedávající v hospodě, debatující o fotbale, každodenních malichernostech a pronášející stále stejné hospodské moudra, díky čemuž je vidět, že prostředí putyk se za těch necelých 60 let vůbec nezměnilo. Jejich nalévání přeruší až přítomnost intelektuála, který nic neřekne, akorát chodí na toaletu a čte si. Už jen jeho samotná přítomnost je ohrožením lidového teritoria štamgastů a jejich strnulá konverzace dostane podnět k vyjádření negativních emocí. Mudrování v hospodě nad zkaženou mladou generací dnes akorát nahradila diskuzní sekce na sociálních sítích, a vyobrazené situace jsou díky na době nelpějícímu tématu aktuální i dnes.

    Žánry:Komedie
    5
  • Dívka s třemi velbloudy
    Dívka s třemi velbloudy (1966)
    Film

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    63%

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    6
  • O Sněhurce
    O Sněhurce (1972)
    Film
    Poetický i úsměvně laděný příběh zachycuje přípravu jednoho školního představení - děti z vesnické školy chystají pohádku o Sněhurce, pan učitel rozděluje role, avšak žáci nejsou vždy smířeni s jeho volbou. Například jedna z dívenek by raději hrála krásnou princeznu nežli zlou královnu, pro niž byla vybrána. Režisérka Věra Šímová-Plívová věrohodně zachytila dětské dovádění i zjitřenou vztahovačnost, ukázala, jak děti mají sklon prožívat zdánlivé banality jako mimořádná dramata.
    Žánry:Rodinný
    62%
    Poetický i úsměvně laděný příběh zachycuje přípravu jednoho školního představení - děti z vesnické školy chystají pohádku o Sněhurce, pan učitel rozděluje role, avšak žáci nejsou vždy smířeni s jeho volbou. Například jedna z dívenek by raději hrála krásnou princeznu nežli zlou královnu, pro niž byla vybrána. Režisérka Věra Šímová-Plívová věrohodně zachytila dětské dovádění i zjitřenou vztahovačnost, ukázala, jak děti mají sklon prožívat zdánlivé banality jako mimořádná dramata.
    Žánry:Rodinný
    7
  • Tony, tobě přeskočilo
    Tony, tobě přeskočilo (1968)
    Film
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    62%
    Přitažlivě natočená moralita sděluje, že vůbec nezáleží na komfortu a hmotném vybavení, důležité jsou fungující mezilidské vztahy. Přesvědčí se o tom i čtveřice kamarádů z dětského domova, kteří najdou opravdové rodinné zázemí v obyčejné venkovské chalupě a u svérázného svobodného mládence. A vůbec nevadí, že tam chybějí nejrůznější civilizační vymoženosti. Podařilo se tu vyhmátnout velice přesvědčivě i hravě různorodé povahy malých dětí, které teprve v prostředí vzájemné lásky a pochopení skutečně pookřejí.
    Žánry:Rodinný
    8
  • Vítězná křídla
    Vítězná křídla (1950)
    Film
    50%
    9
  • Dvanáct
    Dvanáct (1964)
    Film
    48%
    10
  • Štika v rybníce
    Štika v rybníce (1951)
    Film
    Mladí zedníci Franta Doubrava a jeho přítel Béla se při návratu z kamarádovy svatby náhodou seznámí se dvěma děvčaty, Mařkou a Vlastou, kterým však stihnout zavolat jen své jméno a staveniště, na němž zrovna pracují. Jaké je pak jejich překvapení, když zjistí, že Mařka je vyučenou zednicí, která se dostala do pracovní čety Frantova otce, kde navrhne nový způsob práce, jenž má pomoci dohnat zpoždění stavby. Jako mladá dívka se však musí nejprve vypořádat s nedůvěrou starších a zkušenějších zedníků.
    Žánry:Komedie
    40%
    Mladí zedníci Franta Doubrava a jeho přítel Béla se při návratu z kamarádovy svatby náhodou seznámí se dvěma děvčaty, Mařkou a Vlastou, kterým však stihnout zavolat jen své jméno a staveniště, na němž zrovna pracují. Jaké je pak jejich překvapení, když zjistí, že Mařka je vyučenou zednicí, která se dostala do pracovní čety Frantova otce, kde navrhne nový způsob práce, jenž má pomoci dohnat zpoždění stavby. Jako mladá dívka se však musí nejprve vypořádat s nedůvěrou starších a zkušenějších zedníků.
    Žánry:Komedie
    11
  • Vstanou noví bojovníci
    Vstanou noví bojovníci (1950)
    Film
    36%
    12