Ernst Kunstmann: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ernst Kunstmann: Filmy a seriály

  • Poslední štace
    Poslední štace (1924)
    Film
    Stařec přijde o svou dlouholetou práci portýra a je degradován na pozici uklízeče. S degradací souvisí i to, že musí odevzdat svou uniformu. Tou se vždy pyšnil a díky ní měl u lidí vždy respekt. Sama uniforma pak ve filmu hraje hlavní roli. Aby toho nebylo málo, dcera se v den jeho degradace vdává. Stařec je tak nucen k zoufalému činu. Na svatbě se přece nemůže ukázat bez uniformy, bylo by hned jasné, že přišel o svou pozici. Nabízí se tak jediné východisko a to ukrást uniformu. Snímek je pak důkladný psychologický rozbor hlavní postavy se vším všudy. Hořkost stárnutí, ztráta síly, nenávist vlastního života a zoufalé snění nad minulostí. Každý máme svou uniformu-jistotu a ze dne na den o ní můžeme přijít. Každý je nahraditelný a nikdo není výjimkou. Okolí nám vždy velice rádo připomene náš neúspěch či životní prohru.
    82%
    Stařec přijde o svou dlouholetou práci portýra a je degradován na pozici uklízeče. S degradací souvisí i to, že musí odevzdat svou uniformu. Tou se vždy pyšnil a díky ní měl u lidí vždy respekt. Sama uniforma pak ve filmu hraje hlavní roli. Aby toho nebylo málo, dcera se v den jeho degradace vdává. Stařec je tak nucen k zoufalému činu. Na svatbě se přece nemůže ukázat bez uniformy, bylo by hned jasné, že přišel o svou pozici. Nabízí se tak jediné východisko a to ukrást uniformu. Snímek je pak důkladný psychologický rozbor hlavní postavy se vším všudy. Hořkost stárnutí, ztráta síly, nenávist vlastního života a zoufalé snění nad minulostí. Každý máme svou uniformu-jistotu a ze dne na den o ní můžeme přijít. Každý je nahraditelný a nikdo není výjimkou. Okolí nám vždy velice rádo připomene náš neúspěch či životní prohru.
    1
  • Metropolis
    Metropolis (1927)
    Film
    80%
    2
  • Testament des Dr. Mabuse, Das
    Testament des Dr. Mabuse, Das (1933)
    Film
    Šílený zločinec doktor Mabuse žije na klinice pro léčbu duševních chorob, kterou vede profesor Baum. Tento lékař se stane Mabusovým přisluhovačem a bez omluvy plní jeho příkazy psané na lístcích papíru. Mabuse zemře, ale zločiny pokračují, neboť Baum věří v reinkarnaci a považuje sám sebe za nově vtěleného doktora Mabuseho. Když ho policie pod vedením kriminálního komisaře Lohmanna konečně vypátrá, nejde duševně chorého zločince v cele zemřelého doktora Mabuseho.
    Režie:Fritz Lang
    78%
    Šílený zločinec doktor Mabuse žije na klinice pro léčbu duševních chorob, kterou vede profesor Baum. Tento lékař se stane Mabusovým přisluhovačem a bez omluvy plní jeho příkazy psané na lístcích papíru. Mabuse zemře, ale zločiny pokračují, neboť Baum věří v reinkarnaci a považuje sám sebe za nově vtěleného doktora Mabuseho. Když ho policie pod vedením kriminálního komisaře Lohmanna konečně vypátrá, nejde duševně chorého zločince v cele zemřelého doktora Mabuseho.
    Režie:Fritz Lang
    3
  • Lissy
    Lissy (1957)
    Film
    Německý umělecký film Defy, natočený podle stejnojmenného románu F. C. Weiskopfa. Vypráví o osudu mladé prodavačky Lissy Schröderové, jejíž muž se brzy přizpůsobí nacistům po jejich nástupu k moci a začne dělat kariéru. Lissy je zprvu pohodlím a přepychem, kterým ji muž obklopí, zaslepena, ale brzy prohlédne. Po smrti svého bratra, který byl nacisty jako nepohodlný brutálně odstraněn, je rozhodnuta dát se cestou sice obtížnou, ale vedoucí k lidství a svobodě. — Film „Lissy" byl promítán v soutěži X. mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v r. 1957 a byla mu udělena hlavní cena, protože „na osudu dvou mladých lidí přesvědčivě demaskuje metody, jimiž se nastupující fašismus zmocňoval lidských duší a tím naléhavě promlouvá i k dnešku". (FILMOVÝ PŘEHLED 50 / 1957)
    Žánry:Drama
    74%
    Německý umělecký film Defy, natočený podle stejnojmenného románu F. C. Weiskopfa. Vypráví o osudu mladé prodavačky Lissy Schröderové, jejíž muž se brzy přizpůsobí nacistům po jejich nástupu k moci a začne dělat kariéru. Lissy je zprvu pohodlím a přepychem, kterým ji muž obklopí, zaslepena, ale brzy prohlédne. Po smrti svého bratra, který byl nacisty jako nepohodlný brutálně odstraněn, je rozhodnuta dát se cestou sice obtížnou, ale vedoucí k lidství a svobodě. — Film „Lissy" byl promítán v soutěži X. mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v r. 1957 a byla mu udělena hlavní cena, protože „na osudu dvou mladých lidí přesvědčivě demaskuje metody, jimiž se nastupující fašismus zmocňoval lidských duší a tím naléhavě promlouvá i k dnešku". (FILMOVÝ PŘEHLED 50 / 1957)
    Žánry:Drama
    4
  • Malý Muk
    Malý Muk (1953)
    Film
    Barevný německý film je natočen podle orientální pohádky německého spisovatele minulého století Wilhelma Hauffa. Po „Chladném srdci'' je to už druhý film, v němž filmaři DEFY využili klasického odkazu pohádkové literatury. Na příbězích malého Muka, který pro svou znetvořenou postavu musí snášet mnohá příkoří, získá zázračné pantofle a zázračnou hůlku a s jejich pomocí se stane váženým mužem u sultánova dvora, rozvíjí film prostou myšlenku o lidském štěstí: že štěstí člověk nezíská náhodou ani zázrakem, že si je musí zasloužit, získat je vlastním přičiněním. Myšlenka - jak ani v dětském a k tomu pohádkovém filmu jinak být nemůže - je zde vyslovena sice nenáročně, ale je jí prostoupeno všechno dění ve filmu. Celkem můžeme počítat tento snímek, v němž je bohatě, s velkou dovedností použito množství triků, ke zdařilým dílům DEFY. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)
    Žánry:RodinnýPohádka
    71%
    Barevný německý film je natočen podle orientální pohádky německého spisovatele minulého století Wilhelma Hauffa. Po „Chladném srdci'' je to už druhý film, v němž filmaři DEFY využili klasického odkazu pohádkové literatury. Na příbězích malého Muka, který pro svou znetvořenou postavu musí snášet mnohá příkoří, získá zázračné pantofle a zázračnou hůlku a s jejich pomocí se stane váženým mužem u sultánova dvora, rozvíjí film prostou myšlenku o lidském štěstí: že štěstí člověk nezíská náhodou ani zázrakem, že si je musí zasloužit, získat je vlastním přičiněním. Myšlenka - jak ani v dětském a k tomu pohádkovém filmu jinak být nemůže - je zde vyslovena sice nenáročně, ale je jí prostoupeno všechno dění ve filmu. Celkem můžeme počítat tento snímek, v němž je bohatě, s velkou dovedností použito množství triků, ke zdařilým dílům DEFY. (FILMOVÝ PŘEHLED 42 / 1954)
    Žánry:RodinnýPohádka
    5
  • Chladné srdce
    Chladné srdce (1950)
    Film
    Německý film, natočený podle pohádky klasika německé literatury Wilhelma Hauffa. Idea, v kterou film vyúsťuje, je velmi aktuální pro dnešek; že jen v aktivní práci, v kolektivní práci je možno hledati štěstí života i blahobyt i opravdovou lidskou lásku. Hrdina filmu Petr Munk, který se zmítá mezi dvěma silami, dobrem a zlem, nachází nakonec jediné východisko v dobrém a lepším. Film je po barevné stránce velmi dokonalý a obratnost techniku jeho triků, jichž je ve filmu pěkná řádka, je takového rázu, že staví tento film jistě mezi technicky nejdokonalejší díla. Film byl na VI. Mezinárodním filmovém festivalu, v Karlových Varech 1951 vyznamenán Cenou za barevný film za vynikající techniku a použití složitých triků. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1952)
    Žánry:FantasyRodinný
    71%
    Německý film, natočený podle pohádky klasika německé literatury Wilhelma Hauffa. Idea, v kterou film vyúsťuje, je velmi aktuální pro dnešek; že jen v aktivní práci, v kolektivní práci je možno hledati štěstí života i blahobyt i opravdovou lidskou lásku. Hrdina filmu Petr Munk, který se zmítá mezi dvěma silami, dobrem a zlem, nachází nakonec jediné východisko v dobrém a lepším. Film je po barevné stránce velmi dokonalý a obratnost techniku jeho triků, jichž je ve filmu pěkná řádka, je takového rázu, že staví tento film jistě mezi technicky nejdokonalejší díla. Film byl na VI. Mezinárodním filmovém festivalu, v Karlových Varech 1951 vyznamenán Cenou za barevný film za vynikající techniku a použití složitých triků. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1952)
    Žánry:FantasyRodinný
    6
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1943)
    Film
    • Edison
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    67%
    Na zámku Bodenwerder v Münchhausenu vyznává mladá baronka von Riedesel svou lásku charismatickému baronu Münchhausenovi. Její snoubenec, baron von Hartenfeld, se naproti tomu více zajímá o jinou věc: Münchhausenovy údajné legendární předky. V 18. století jeden z nich, spolu se svým věrným sluhou Kuchenreutterem zažíval všemožná fantastická dobrodružství: od proslavené jízdy na dělové kouli přes zajetí sultánem až po let balonem na Měsíc. Joseph Goebbels objednal hvězdně obsazený spektákl k příležitosti 25. výročí studia UFA v roce 1943. Záměrem bylo demonstrovat efektivnost a životaschopnost izolovaného německého filmového průmyslu. Autor Erich Kästner, jemuž byla nacistickým režimem zakázána umělecká činnost, dostal speciální povolení a pod pseudonymem mohl k filmu napsat scénář. Zatímco vojska wehrmachtu utrpěla začátkem roku 1943 rozhodující porážku u Stalingradu, bitvu o svůj vznik oslavil snímek DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA premiérou 5. března: striktní omezování rozpočtů, které bylo během války ve filmovém průmyslu nastaveno, se tohoto prestižního snímku netýkalo – trikový specialista Konstantin Irmen-Tschet měl při práci tak volnou ruku jako návrháři tisíců velkolepých dobových kostýmů. DOBRODRUŽSTVÍ BARONA PRÁŠILA dodnes zůstává nejdiskutovanějším “zábavním” filmem nacistického Německa. (Edisonline)
    7
  • 8
  • Ročník 21
    Ročník 21 (1957)
    Film

    Generaci narozenou počátkem 20. let postihla velká smůla - za okupace byla nahnána na práci do Říše. Mladí muži tam pracovali ve vyčerpávajících podmínkách, odklízeli trosky po náletech. Ale neovládala je slepá nenávist: jeden z hrdinů byl zavalen, když se pokoušel zachránit malé dítě, a v nemocnici se setkal se sympatickou německou sestřičkou, samozřejmě protinacisticky zaměřenou.

    Žánry:Drama
    62%

    Generaci narozenou počátkem 20. let postihla velká smůla - za okupace byla nahnána na práci do Říše. Mladí muži tam pracovali ve vyčerpávajících podmínkách, odklízeli trosky po náletech. Ale neovládala je slepá nenávist: jeden z hrdinů byl zavalen, když se pokoušel zachránit malé dítě, a v nemocnici se setkal se sympatickou německou sestřičkou, samozřejmě protinacisticky zaměřenou.

    Žánry:Drama
    9
  • 10
  • Ernst Thälmann, vůdce své třídy
    Ernst Thälmann, vůdce své třídy (1955)
    Film

    Německý celovečerní barevný film o životě a boji Ernsta Thälmanna. Druhá část filmového životopisu Thälmannova je obrazem historických událostí v Německu ve třicátých letech, kdy německá dělnická třída vedla boj o záchranu Německa, boj proti fašismu a imperialismu. V čele tohoto boje stál Ernst Thälmann, který jasně viděl, že nacismus žene německý národ do nové války. Leden 1933 je mezníkem v dějinách Německa. Hitler se stal říšským kancléřem, nacisté uchvátili moc a požárem říšského sněmu byl dán signál k rozpoutání teroru proti všem pokrokovým silám v zemi. Mezi zatčenými byl i Ernst Thälmann. Ani léta samovazby v nacistickém vězení nedokázala Ernsta Thälmanna zlomit, otřást jeho vírou ve vítězství dělnické třídy, ve šťastnou budoucnost nového demokratického Německa. Stal se symbolem protifašistického boje, pro tisíce němec-kých dělníků, strádajících v koncentračních táborech bylo jeho jméno posilou a povzbuzením. Byl nacisty zavražděn v Buchenwaldě, v roce 1944, ve chvíli, kdy se sovětské divise blížily k německým hranicím. Žije však stále v srdcích těch, jimž zasvětil celý svůj život, v srdcích dělníků nejen v Německu, nýbrž na celém světě. — První díl životopisného filmu o E. Thälmannovi je promítán pod názvem „Ernst Thälmann, syn své třídy" a získal na VIII. MFF v Karlových Varech Cenu míru. Na IX. MFF byla představiteli E. Thälmanna Güntheru Simonovi udělena Cena za mužský herecký výkon. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1956)

    56%

    Německý celovečerní barevný film o životě a boji Ernsta Thälmanna. Druhá část filmového životopisu Thälmannova je obrazem historických událostí v Německu ve třicátých letech, kdy německá dělnická třída vedla boj o záchranu Německa, boj proti fašismu a imperialismu. V čele tohoto boje stál Ernst Thälmann, který jasně viděl, že nacismus žene německý národ do nové války. Leden 1933 je mezníkem v dějinách Německa. Hitler se stal říšským kancléřem, nacisté uchvátili moc a požárem říšského sněmu byl dán signál k rozpoutání teroru proti všem pokrokovým silám v zemi. Mezi zatčenými byl i Ernst Thälmann. Ani léta samovazby v nacistickém vězení nedokázala Ernsta Thälmanna zlomit, otřást jeho vírou ve vítězství dělnické třídy, ve šťastnou budoucnost nového demokratického Německa. Stal se symbolem protifašistického boje, pro tisíce němec-kých dělníků, strádajících v koncentračních táborech bylo jeho jméno posilou a povzbuzením. Byl nacisty zavražděn v Buchenwaldě, v roce 1944, ve chvíli, kdy se sovětské divise blížily k německým hranicím. Žije však stále v srdcích těch, jimž zasvětil celý svůj život, v srdcích dělníků nejen v Německu, nýbrž na celém světě. — První díl životopisného filmu o E. Thälmannovi je promítán pod názvem „Ernst Thälmann, syn své třídy" a získal na VIII. MFF v Karlových Varech Cenu míru. Na IX. MFF byla představiteli E. Thälmanna Güntheru Simonovi udělena Cena za mužský herecký výkon. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1956)

    11
  • Ernst Thälmann - Syn své třídy
    Ernst Thälmann - Syn své třídy (1954)
    Film
    55%
    12
  • 13