Eugen Bobek: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Eugen Bobek: Filmy a seriály

  • Posledná bosorka
    Posledná bosorka (1957)
    Film
    Slovenské město Trnava se v polovině 18. století pyšní univerzitou, ale jeho řadové obyvatele stále ovládá dogmatická víra a strach z tajemných sil. V této době má malíř Peter vytvořit oltářní obraz Umučení svaté Julie. Jako model mu má stát rychtářova žena Aranka, která však nemá nic z výrazu světice. Malíř se vzepře nařízení, obraz zničí a jako nový model si vybere prosté rybářské děvče. To je však později obviněno z čarodějnictví... Dnes již klasický slovenský historický film natočil v roce 1957 režisér Vladimír Bahna. Film, který je zároveň kritikou nesmyslného společenského bezpráví, reprezentoval československou kinematografii na X. MFF v Karlových varech. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    70%
    Slovenské město Trnava se v polovině 18. století pyšní univerzitou, ale jeho řadové obyvatele stále ovládá dogmatická víra a strach z tajemných sil. V této době má malíř Peter vytvořit oltářní obraz Umučení svaté Julie. Jako model mu má stát rychtářova žena Aranka, která však nemá nic z výrazu světice. Malíř se vzepře nařízení, obraz zničí a jako nový model si vybere prosté rybářské děvče. To je však později obviněno z čarodějnictví... Dnes již klasický slovenský historický film natočil v roce 1957 režisér Vladimír Bahna. Film, který je zároveň kritikou nesmyslného společenského bezpráví, reprezentoval československou kinematografii na X. MFF v Karlových varech. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Šerif za mrežami
    Šerif za mrežami (1965)
    Film

    Hrdinou je mladičký Jakub, jenž se jako mladistvý dostane do nápravného ústavu - vzal na sebe vinu za šéfa zlodějské bandy, jejímž byl členem. Prožije však těžké zklamání, když tolik obdivovaný šéf se zachová podle: kradené věci prodává a peníze si nechává. Tak se před soudem ocitá i on. Jakub je znovu vyslýchán a policista se jej táže, proč na sebe vzal vinu někoho jiného, čímž spáchal další zločin. Mladík odvětí, že přece nemohl zradit... Snímek však kriminální zápletku využívá hlavně k tomu, aby přiblížil rozvrácené mravní hodnoty mládeže i pokrytectví, v němž je vychovávána.

    Žánry:DramaVězeňský
    64%

    Hrdinou je mladičký Jakub, jenž se jako mladistvý dostane do nápravného ústavu - vzal na sebe vinu za šéfa zlodějské bandy, jejímž byl členem. Prožije však těžké zklamání, když tolik obdivovaný šéf se zachová podle: kradené věci prodává a peníze si nechává. Tak se před soudem ocitá i on. Jakub je znovu vyslýchán a policista se jej táže, proč na sebe vzal vinu někoho jiného, čímž spáchal další zločin. Mladík odvětí, že přece nemohl zradit... Snímek však kriminální zápletku využívá hlavně k tomu, aby přiblížil rozvrácené mravní hodnoty mládeže i pokrytectví, v němž je vychovávána.

    Žánry:DramaVězeňský
    2
  • Zmluva s diablom
    Zmluva s diablom (1967)
    Film
    62%
    3
  • Drak sa vracia
    Drak sa vracia (1967)
    Film
    • KVIFF TV
    62%
    4
  • Čierna minúta
    Čierna minúta (1969)
    Film
    Dospívající chlapec má problémy nejen s vlastními rodiči, jimž manželská věrnost nic neříká, navíc se potýká se svým ještě neobratným milostným vzplanutím jak s útlé dívence ze sousedství, tak k vyzývavé modelce. Postupně zjišťuje, že svět dospělých ovládá přetvářka, a své bouřlivě nesouhlasné reakce přestává ovládat. Snímek se snaží načrtnout průřez soudobou slovenskou společností a současně upozornit na příznaky vážné morální krize.
    53%
    Dospívající chlapec má problémy nejen s vlastními rodiči, jimž manželská věrnost nic neříká, navíc se potýká se svým ještě neobratným milostným vzplanutím jak s útlé dívence ze sousedství, tak k vyzývavé modelce. Postupně zjišťuje, že svět dospělých ovládá přetvářka, a své bouřlivě nesouhlasné reakce přestává ovládat. Snímek se snaží načrtnout průřez soudobou slovenskou společností a současně upozornit na příznaky vážné morální krize.
    5
  • Poéma o svedomí I, II
    Poéma o svedomí I, II (1978)
    Film

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jako zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    41%

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jako zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    6