Jindřich Adolf: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Jindřich Adolf: Filmy a seriály

  • Ducháček to zařídí
    Ducháček to zařídí (1938)
    Film
    • O2 TV
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    83%
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    1
  • Bílá nemoc
    Bílá nemoc (1937)
    Film
    • O2 TV
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    ...(více)
    Režie:Hugo Haas
    78%
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    ...(více)
    Režie:Hugo Haas
    2
  • To neznáte Hadimršku
    To neznáte Hadimršku (1931)
    FilmRole: prodavač u Zlatníka
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní "zpěvandulí" Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    77%
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní "zpěvandulí" Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    3
  • Muži v offsidu
    Muži v offsidu (1931)
    FilmRole: fanoušek
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    73%
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    4
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    FilmRole: tajný
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    ...(více)
    Žánry:Komedie
    5
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: eskortující vojín

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    ...(více)
    Žánry:Komedie
    70%

    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.

    ...(více)
    Žánry:Komedie
    6
  • Ze soboty na neděli
    Ze soboty na neděli (1931)
    FilmRole: návštěvník v kavárně
    • iTunes
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Ulička v ráji
    Ulička v ráji (1936)
    FilmRole: strážník

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Punti. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat svoje povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi "Das Gässchen zum Paradies" hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem" Dobrodinec chudých psů". Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu "Golem".

    ...(více)
    Žánry:DramaKomedie
    65%

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Punti. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat svoje povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi "Das Gässchen zum Paradies" hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem" Dobrodinec chudých psů". Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu "Golem".

    ...(více)
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Načeradec, král kibiců
    Načeradec, král kibiců (1932)
    Film

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, kteří ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    ...(více)
    Žánry:Komedie
    64%

    Velký úspěch poláčkovské fotbalové komedie Muži v offsidu záhy vedl k volnému pokračování. Protagonistou je opět groteskně vznětlivý, nedůtklivý pan Načeradec, majitel obchodu s konfekcí a gumovou obuví, byť tentokrát zhrublý a primitivně vemlouvavý. Více než sportu se totiž věnuje povídavému obcházení karetních hráčů, na což posléze doplatí. Režisér Machatý, předtím proslavený snímky jako Extase, avšak selhal, protože nedokázal nalézt vhodný klíč k mozaikovitě vystavěnému příběhu plnému nejrůznějších banalit, kteří ovšem předchozí Muži v offsidu dokázali tak jedinečně vyhmátnout a okouzlit totožně naladěné publikum.

    ...(více)
    Žánry:Komedie
    9
  • Slečna matinka
    Slečna matinka (1938)
    FilmRole: zřízenec v horském hotelu
    63%
    10
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1936)
    FilmRole: vyšetřující komisař
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    ...(více)
    Žánry:Drama
    60%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    ...(více)
    Žánry:Drama
    11
  • Marijka nevěrnice
    Marijka nevěrnice (1934)
    Film

    V zapadlé podkarpatské vesnici žijí mladí manželé Petro a marijka ve společné domácnosti s Petrovou matkou Olenou. Při noční bouři uhodí do jejich domu blesk a celé stavení uhoří. Záhy rodinu navštíví podnikavý krčmář, u kterého je Petro zadlužen. Chce jejich pozemek lacino koupit a postavit na místě turistickou chatu. Petro však odmítne a pustí se s Marijkou a matkou do stavby nového příbytku. Když krčmář nepovolí a vyhrožuje dražbou, odchází Petro spolu s dalšími dřevaři, aby si daleko od domova vydělal potřebné peníze. Za Marijkou začne chodit Petrův přítel Danilo. Dřevorubci jsou svými zaměstnavateli bezohledně okrádáni. To vyvolá stávku a pogrom na židovského krčmáře. Celou situaci musí vyřešit četníci. Osamělá Marijka mezitím podlehne Danilovi a Olena to neprodleně napíše svému synovi. Danilo se přidá ke dřevařské partě a plaví společně s Petrem dříví. Petro úmyslně způsobí havárii voru a Danilo v nebezpečných peřejích zahyne. Poraněný se sám vrací domů. Nevěrná Marijka se strachuje jeho hněvu. Manželé se však usmíří.
    Film \"tří českých autorů\" znamenal umělecký experiment po výrobní i formální stránce. Pro jeho vznik bylo zřízeno speciální filmové družstvo, finančně nezávislé na velkých výrobních společnostech, což umožnilo všem zúčastněným nezvyklou tvůrčí svobodu. Vančura se svými spolupracovníky kladl po vzoru sovětské avantgardy maximální důraz na autenticitu prostředí v kombinaci se sociální tendenčností. Ve filmu, natáčeném v exteriérech Koločavy, účinkují podkarpatští horalé, mluvící převážně rusínsky nebo německo-židovským dialektem. I přes zdůrazňování jistých nešvarů označila dobová kritika MARIJKU NEVĚRNICI za odvážné nakročení k progresivnímu zušlechťování československé tvroby. U diváků však snímek naprosto propadl a Vančurova režijní práce se v příštích několika letech omezila pouze na společné projekty s Václavem Kubáskem.

    ...(více)
    Žánry:Drama
    56%

    V zapadlé podkarpatské vesnici žijí mladí manželé Petro a marijka ve společné domácnosti s Petrovou matkou Olenou. Při noční bouři uhodí do jejich domu blesk a celé stavení uhoří. Záhy rodinu navštíví podnikavý krčmář, u kterého je Petro zadlužen. Chce jejich pozemek lacino koupit a postavit na místě turistickou chatu. Petro však odmítne a pustí se s Marijkou a matkou do stavby nového příbytku. Když krčmář nepovolí a vyhrožuje dražbou, odchází Petro spolu s dalšími dřevaři, aby si daleko od domova vydělal potřebné peníze. Za Marijkou začne chodit Petrův přítel Danilo. Dřevorubci jsou svými zaměstnavateli bezohledně okrádáni. To vyvolá stávku a pogrom na židovského krčmáře. Celou situaci musí vyřešit četníci. Osamělá Marijka mezitím podlehne Danilovi a Olena to neprodleně napíše svému synovi. Danilo se přidá ke dřevařské partě a plaví společně s Petrem dříví. Petro úmyslně způsobí havárii voru a Danilo v nebezpečných peřejích zahyne. Poraněný se sám vrací domů. Nevěrná Marijka se strachuje jeho hněvu. Manželé se však usmíří.
    Film \"tří českých autorů\" znamenal umělecký experiment po výrobní i formální stránce. Pro jeho vznik bylo zřízeno speciální filmové družstvo, finančně nezávislé na velkých výrobních společnostech, což umožnilo všem zúčastněným nezvyklou tvůrčí svobodu. Vančura se svými spolupracovníky kladl po vzoru sovětské avantgardy maximální důraz na autenticitu prostředí v kombinaci se sociální tendenčností. Ve filmu, natáčeném v exteriérech Koločavy, účinkují podkarpatští horalé, mluvící převážně rusínsky nebo německo-židovským dialektem. I přes zdůrazňování jistých nešvarů označila dobová kritika MARIJKU NEVĚRNICI za odvážné nakročení k progresivnímu zušlechťování československé tvroby. U diváků však snímek naprosto propadl a Vančurova režijní práce se v příštích několika letech omezila pouze na společné projekty s Václavem Kubáskem.

    ...(více)
    Žánry:Drama
    12
  • Skalní ševci
    Skalní ševci (1931)
    FilmRole: zmoklý výletník
    38%
    13