6.8

František Juhan: Filmy a seriály

  • Kristian
    Kristian (1939)
    FilmRole: taxikář
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: "Zavřete oči, odcházím" zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    81%
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: "Zavřete oči, odcházím" zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    1
  • Milenky starého kriminálníka
    Milenky starého kriminálníka (1927)
    FilmRole: Fifiin šofér
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian ) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul poprosí Pondělíčka aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu, do blízkého městečka, zde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    73%
    Výstřední Fifi Hrazánková (Anny Ondráková) se zamiluje do bohabojného strejdy Cyrila Pondělíčka (Vlasta Burian ) v domněnce, že se jedná o obávaného lupiče a kriminálníka Aloise Kanibala (také Vlasta Burian). Pondělíček je strýček továrníka Pardona (Jan Wenceslaus Speerger), ten je zamilovaný do nějakého děvčátka, ale má si brát právě Fifi z obchodních důvodů. Aby se tomu vyhnul poprosí Pondělíčka aby se za něho vydával. Pondělíček doufá, že vyklouzne z nebezpečí svatby tak, že se začne vydávat za kriminálníka Kanibala, jemuž je velice podoben. Najednou přijede mladý továrník Pardon se svou milou Olgou Lesczynskou (Věra Hlavatá) a s její matkou jasnovidkou Lesczynskou (Betty Kysilková) na svůj statek. V jasnovidce Pondělíček pozná svou bývalou milenku, před kterou devatenáct let utíkal. Utíká tedy znovu, do blízkého městečka, zde se potkává s pravým kriminálníkem Kanibalem. Poté je Pondělíček zavřen do vězení, v domnění, že je Kanibal, dokud se vše nevysvětlí…
    Žánry:Komedie
    2
  • Takový je život
    Takový je život (1929)
    FilmRole: uhlíř
    • DaFilms

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    64%

    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie.

    Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)

    Žánry:Drama
    3
  • Kariéra matky Lízalky
    Kariéra matky Lízalky (1937)
    FilmRole: šofér

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    54%

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    4