Stefano Dionisi: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Stefano Dionisi: Filmy a seriály

  • Smutná neděle - Píseň o lásce a smrti
    Smutná neděle - Píseň o lásce a smrti (1999)
    FilmRole: András

    Snímek, který nás zavede do Budapešti 30.let, vznikl podle románu Nicka Barkowa "Das Lied vom traurigen Sonntag". Je nejen příběhem osudové lásky jedné ženy ke dvěma mužům, ale i příběhem o zrodu jedné z neslavnějších písní světa, jež získala hořký přívlastek "hymna sebevrahů". Krásná Ilona a její přítel László vedou vyhlášenou a elegantní budapešťskou restauraci, kam přicházejí za skvělými jídly ti největší prominenti, včetně vysokých důstojníků nastupující nacistické smetánky. Jednoho dne se tam objeví i pianista András, který zaujme Lászloa svým procítěným mistrovstvím. Z citů melancholického mladíka s uhrančivým pohledem, který se neubrání lásce ke krásné Iloně, se jednoho dne zrodí stejně melancholická píseň Smutná neděle. Její historie je právě tak pohnutá jako doba, v níž vznikla. Za jejích tónů opustilo dobrovolně tento svět mnoho lidí a píseň se stala prokletím i pro jejího tvůrce.

    Žánry:DramaRomantický
    79%

    Snímek, který nás zavede do Budapešti 30.let, vznikl podle románu Nicka Barkowa "Das Lied vom traurigen Sonntag". Je nejen příběhem osudové lásky jedné ženy ke dvěma mužům, ale i příběhem o zrodu jedné z neslavnějších písní světa, jež získala hořký přívlastek "hymna sebevrahů". Krásná Ilona a její přítel László vedou vyhlášenou a elegantní budapešťskou restauraci, kam přicházejí za skvělými jídly ti největší prominenti, včetně vysokých důstojníků nastupující nacistické smetánky. Jednoho dne se tam objeví i pianista András, který zaujme Lászloa svým procítěným mistrovstvím. Z citů melancholického mladíka s uhrančivým pohledem, který se neubrání lásce ke krásné Iloně, se jednoho dne zrodí stejně melancholická píseň Smutná neděle. Její historie je právě tak pohnutá jako doba, v níž vznikla. Za jejích tónů opustilo dobrovolně tento svět mnoho lidí a píseň se stala prokletím i pro jejího tvůrce.

    Žánry:DramaRomantický
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Farinelli
    Farinelli (1994)
    FilmRole: Carlo Broschi (Farinelli)
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    66%
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    5
  • 6
  • Tre piani
    Tre piani (2020)
    FilmRole: Roberto

    Na prvom poschodí bytového domu žijú Lucio, Sara a ich sedemročná dcéra Francesca. Giovanna a Renato bývajú v susednom byte a občas vypomôžu so strážením dieťaťa. Jeden večer sa Renato na niekoľko hodín vyparí aj s malou Francescou. Keď ich konečne nájdu, Lucio sa obáva, že sa jeho dcére stalo niečo hrôzostrašné. Jeho strach sa zmení na posadnutosť. Na druhom poschodí žije Monica, ktorá je po prvýkrát matkou. Manžel Giorgio pracuje ako inžinier a veľa času trávi v zahraničí. Monica zvádza tichý boj s osamelosťou, prenasleduje ju predstava, že raz skončí zatvorená na psychiatrii tak ako jej matka. Giorgiovi dochádza, že manželku s dcérou nemôže naďalej nechať viac osamote. Dora a jej manžel Vittorio pracujú ako sudcovia. Bývajú na najvyššom poschodí aj s dvadsaťročným synom Andreom. Jednej noci chlapec v opitosti zrazí autom ženu a zabije ju. V ťažkom psychickom rozpoložení prosí rodičov, aby mu pomohli vyhnúť sa väzeniu. Vittorio je presvedčený, že syn má byť za svoj čin odsúdený. Napätie medzi otcom a synom sa preklenie do vzájomnej nenávisti a úplného odlúčenia. Vittorio prinúti Doru urobiť bolestivé rozhodnutie: buď on alebo syn. (MittelCinemaFest)

    Žánry:DramaKomedie
    64%

    Na prvom poschodí bytového domu žijú Lucio, Sara a ich sedemročná dcéra Francesca. Giovanna a Renato bývajú v susednom byte a občas vypomôžu so strážením dieťaťa. Jeden večer sa Renato na niekoľko hodín vyparí aj s malou Francescou. Keď ich konečne nájdu, Lucio sa obáva, že sa jeho dcére stalo niečo hrôzostrašné. Jeho strach sa zmení na posadnutosť. Na druhom poschodí žije Monica, ktorá je po prvýkrát matkou. Manžel Giorgio pracuje ako inžinier a veľa času trávi v zahraničí. Monica zvádza tichý boj s osamelosťou, prenasleduje ju predstava, že raz skončí zatvorená na psychiatrii tak ako jej matka. Giorgiovi dochádza, že manželku s dcérou nemôže naďalej nechať viac osamote. Dora a jej manžel Vittorio pracujú ako sudcovia. Bývajú na najvyššom poschodí aj s dvadsaťročným synom Andreom. Jednej noci chlapec v opitosti zrazí autom ženu a zabije ju. V ťažkom psychickom rozpoložení prosí rodičov, aby mu pomohli vyhnúť sa väzeniu. Vittorio je presvedčený, že syn má byť za svoj čin odsúdený. Napätie medzi otcom a synom sa preklenie do vzájomnej nenávisti a úplného odlúčenia. Vittorio prinúti Doru urobiť bolestivé rozhodnutie: buď on alebo syn. (MittelCinemaFest)

    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Děti století
    Děti století (1999)
    FilmRole: Pietro Pagello
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    63%
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    8
  • 9
  • Vrah přichází v noci
    Vrah přichází v noci (2001)
    FilmRole: Giacomo
    59%
    10
  • 11
  • La fisica dell'acqua
    La fisica dell'acqua (2009)
    FilmRole: Daniele
    Sedmiletý Alessandro ztratil otce, když byl ještě velice malý. Žije s matkou ve starém domě u jezera a často ho trápí zlé sny, v nichž hraje roli voda a její různá skupenství. Poněvadž cítí odpor ke strýci Claudiovi, otcovu bratru, který se u nich jednoho dne nečekaně objevil, poškodí Ale brzdy vozu, jímž má strýc jet druhý den do města. Jenže na poslední chvíli se matka rozhodne jet s ním a Ale si uvědomí, co se stane. Snaží se běžet za autem, ale marně. Komisař, který vyšetřuje tragickou nehodu, při níž Claudio i Aleho matka zahynuli, brzy pochopí, jakou roli dítě v nehodě hrálo. Ukáže se, že je nejen zdatným vyšetřovatelem, ale i dobrým psychologem, a právě díky komisaři se Ale dobere krok za krokem k pravým důvodům své nechuti ke strýci. Režisér, který je i spoluautorem námětu a scénáře, obsadil do svého filmu dva z nejoblíbenějších italských herců: strýce hraje Claudio Amendola, komisaře Daniela Stefano Dionisi. Pro obtížnou roli chlapce našel režisér představitele v malém Lorenzovi Vavassorim, jeho matku ztvárnila Paola Cortellesiová.
    52%
    Sedmiletý Alessandro ztratil otce, když byl ještě velice malý. Žije s matkou ve starém domě u jezera a často ho trápí zlé sny, v nichž hraje roli voda a její různá skupenství. Poněvadž cítí odpor ke strýci Claudiovi, otcovu bratru, který se u nich jednoho dne nečekaně objevil, poškodí Ale brzdy vozu, jímž má strýc jet druhý den do města. Jenže na poslední chvíli se matka rozhodne jet s ním a Ale si uvědomí, co se stane. Snaží se běžet za autem, ale marně. Komisař, který vyšetřuje tragickou nehodu, při níž Claudio i Aleho matka zahynuli, brzy pochopí, jakou roli dítě v nehodě hrálo. Ukáže se, že je nejen zdatným vyšetřovatelem, ale i dobrým psychologem, a právě díky komisaři se Ale dobere krok za krokem k pravým důvodům své nechuti ke strýci. Režisér, který je i spoluautorem námětu a scénáře, obsadil do svého filmu dva z nejoblíbenějších italských herců: strýce hraje Claudio Amendola, komisaře Daniela Stefano Dionisi. Pro obtížnou roli chlapce našel režisér představitele v malém Lorenzovi Vavassorim, jeho matku ztvárnila Paola Cortellesiová.
    12
  • Last minute Maroko
    Last minute Maroko (2007)
    FilmRole: Giorgio
    Italská komedie v režii Francesca Falaschiho se odehrává v marocké poušti, jejíž chvějivé horizonty tvoří pozadí dobrodružství sedmnáctiletého Valeria, který utekl z domova kvůli rozvodu svých rodičů. Mladík chce strávit prázdniny se svými třemi kamarády Giacomem, Andreou a Samirem, který je Maročan, v severní Africe. Jeho otec Sergio neví, kam se syn poděl, a když to zjistí, chlapcova matka ho donutí, aby se za ním vydal. A syn i otec v zemi se zcela jinou kulturou a tradicemi potkávají lásku. Valerio se zamiluje do Samirovy sestřenky Jasmíny a Sergio poznává Tamu, která mu pomůže začít nový život.
    Žánry:Komedie
    51%
    Italská komedie v režii Francesca Falaschiho se odehrává v marocké poušti, jejíž chvějivé horizonty tvoří pozadí dobrodružství sedmnáctiletého Valeria, který utekl z domova kvůli rozvodu svých rodičů. Mladík chce strávit prázdniny se svými třemi kamarády Giacomem, Andreou a Samirem, který je Maročan, v severní Africe. Jeho otec Sergio neví, kam se syn poděl, a když to zjistí, chlapcova matka ho donutí, aby se za ním vydal. A syn i otec v zemi se zcela jinou kulturou a tradicemi potkávají lásku. Valerio se zamiluje do Samirovy sestřenky Jasmíny a Sergio poznává Tamu, která mu pomůže začít nový život.
    Žánry:Komedie
    13
  • 14
  • Ti presento un amico
    Ti presento un amico (2010)
    FilmRole: Giorgio
    47%
    15
  • Ztráta sexuální nevinnosti
    Ztráta sexuální nevinnosti (1999)
    FilmRole: Luca
    Nezávislý strukturovaný snímek vypráví příběh filmového režiséra Nica (Julian Sands). Retrospektivně se zaobírá jeho dětstvím i dospíváním, kdy měl jako šestnáctiletý (Jonathan Rhys Meyers) poměr s dívkou, jejíž otec umíral, později se zapletl do brutální vraždy mladé Italky a nakonec si našel maskování ve sňatku s frigidní ženou. Souběžně s jeho osudem sledujeme příběh Adama a Evy, jejichž epizody jsou paralelami k Nicovu životu a ukazují, že lidská nevinnost - nejen ta sexuální - už pomalu přestává existovat.
    Žánry:DramaNezávislý
    45%
    Nezávislý strukturovaný snímek vypráví příběh filmového režiséra Nica (Julian Sands). Retrospektivně se zaobírá jeho dětstvím i dospíváním, kdy měl jako šestnáctiletý (Jonathan Rhys Meyers) poměr s dívkou, jejíž otec umíral, později se zapletl do brutální vraždy mladé Italky a nakonec si našel maskování ve sňatku s frigidní ženou. Souběžně s jeho osudem sledujeme příběh Adama a Evy, jejichž epizody jsou paralelami k Nicovu životu a ukazují, že lidská nevinnost - nejen ta sexuální - už pomalu přestává existovat.
    Žánry:DramaNezávislý
    16
  • Ovunque sei
    Ovunque sei (2004)
    FilmRole: Leonardo
    44%
    17
  • 18
  • Nástrahy lásky
    Nástrahy lásky (1998)
    FilmRole: Stefano Mauri
    35%
    19