Richard Shorr: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Richard Shorr: Filmy a seriály

  • Smrtonosná past
    Smrtonosná past (1988)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +2
    Nedobrovolným hrdinou jedné předvánoční noci se tu stává newyorský policista John McClane, přijíždějící na dovolenou do Los Angeles, kde jeho manželka pracuje ve vedení japonské firmy Nakatomi. Firemní večírek, jehož se zúčastní, se však změní v drama, když je přepychový mrakodrap přepaden a odříznut od světa teroristickou bandou Hanse Grubera. Zločinci žádají propuštění svých kolegů z věznic po celém světě, což je ovšem pouze zástěrka pro skutečný cíl přepadení, kterým jsou cenné papíry v hodnotě 640 milionů dolarů. Gruberův plán je téměř dokonalý a počítá skoro se vším. Kromě Johna McClanea, který se, ač jen v tílku, beze zbraně i bez bot, pouští se zločinci do boje.
    88%
    Nedobrovolným hrdinou jedné předvánoční noci se tu stává newyorský policista John McClane, přijíždějící na dovolenou do Los Angeles, kde jeho manželka pracuje ve vedení japonské firmy Nakatomi. Firemní večírek, jehož se zúčastní, se však změní v drama, když je přepychový mrakodrap přepaden a odříznut od světa teroristickou bandou Hanse Grubera. Zločinci žádají propuštění svých kolegů z věznic po celém světě, což je ovšem pouze zástěrka pro skutečný cíl přepadení, kterým jsou cenné papíry v hodnotě 640 milionů dolarů. Gruberův plán je téměř dokonalý a počítá skoro se vším. Kromě Johna McClanea, který se, ač jen v tílku, beze zbraně i bez bot, pouští se zločinci do boje.
    1
  • Farinelli
    Farinelli (1994)
    Film
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    66%
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy, a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho "božské" umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních "rolí". Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl).

    Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá, jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický "král tónů" (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    2
  • Pozdrav z cesty do pekla
    Pozdrav z cesty do pekla (1992)
    Film
    Charlie Sykes (Chad Lowe) je normální kluk, co miluje svou přítelkyni Rachel (Kristy Swanson). Jenže její rodiče jsou proti a tak se rozhodnou utéct a v Las Vegas se tajně vzít. Cestou ze strachu z pronásledování odbočí na vedlejší cestu a tím začne celý kolotoč malérů. Cesta totiž vede Nikam a když Charlie při řízení usne a havaruje, policajt-démon unese Rachel do pekla. Na blízké benzínce se od starého pumpaře Sama dozví, že pokud ji chce ještě někdy vidět, bude muset za ní a dostat ji pryč do 24 hodin, jinak se stane totéž, co Samově přítelkyni před čtyřiceti lety. Už navždy zůstane v pekle...
    60%
    Charlie Sykes (Chad Lowe) je normální kluk, co miluje svou přítelkyni Rachel (Kristy Swanson). Jenže její rodiče jsou proti a tak se rozhodnou utéct a v Las Vegas se tajně vzít. Cestou ze strachu z pronásledování odbočí na vedlejší cestu a tím začne celý kolotoč malérů. Cesta totiž vede Nikam a když Charlie při řízení usne a havaruje, policajt-démon unese Rachel do pekla. Na blízké benzínce se od starého pumpaře Sama dozví, že pokud ji chce ještě někdy vidět, bude muset za ní a dostat ji pryč do 24 hodin, jinak se stane totéž, co Samově přítelkyni před čtyřiceti lety. Už navždy zůstane v pekle...
    3
  • 4
  • Action Jackson
    Action Jackson (1988)
    Film
    54%
    5
  • 6
  • Duchové to dokáží
    Duchové to dokáží (1990)
    Film
    24%
    7