?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Klaus Fuxjäger: Filmy a seriály

  • Goebbels
    Goebbels (2024)
    Film
    Film Goebbels zachycuje titulního politika a válečného zločince v roce 1938, kdy byl na vrcholu sil. Joseph Goebbels dlouho rozdmýchával antisemitské vášně, v rámci Nacistického Německa pak působil jako ministr propagandy a pomohl vyprodukovat nechvalně proslulé filmy Žid Süß a Věčný žid. Jaké poučení si z jeho působení můžeme vzít do současnosti? „Stalo se to, a proto se to může stát znovu,“ cituje režisér a scenárista filmu Joachim Lang italského spisovatele Prima Leviho, který přežil Osvětim.
    Žánry:DramaHistorický
    64%
    Film Goebbels zachycuje titulního politika a válečného zločince v roce 1938, kdy byl na vrcholu sil. Joseph Goebbels dlouho rozdmýchával antisemitské vášně, v rámci Nacistického Německa pak působil jako ministr propagandy a pomohl vyprodukovat nechvalně proslulé filmy Žid Süß a Věčný žid. Jaké poučení si z jeho působení můžeme vzít do současnosti? „Stalo se to, a proto se to může stát znovu,“ cituje režisér a scenárista filmu Joachim Lang italského spisovatele Prima Leviho, který přežil Osvětim.
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Minulost
    Minulost (1998)
    Film

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    64%

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    2
  • Třetí poločas
    Třetí poločas (2012)
    Film
    • SledovaniTV
    • DaFilms

    Kosta, člen nepříliš zdatného makedonského národního týmu, se zamiluje do dcery místního židovského obchodníka. Zároveň s tím přichází do týmu nový trenér, bývalý německý fotbalový šampion Rudolph Spitz, který se pouští do nelehkého úkolu: vybudovat ze skupiny nezkušených hráčů úspěšný národní tým. Srbskou okupací poznamenaná Makedonie s nadšením sleduje, jak tým zažívá svá první vítězství. Postupující světová válka ale do Makedonie přivádí bulharskou armádu a s ní i nacistickou ideologii a protižidovské zákony. Makedonsko-české historické drama inspirovaly skutečné události holokaustu makedonských Židů během druhé světové války. (Febiofest)

    63%

    Kosta, člen nepříliš zdatného makedonského národního týmu, se zamiluje do dcery místního židovského obchodníka. Zároveň s tím přichází do týmu nový trenér, bývalý německý fotbalový šampion Rudolph Spitz, který se pouští do nelehkého úkolu: vybudovat ze skupiny nezkušených hráčů úspěšný národní tým. Srbskou okupací poznamenaná Makedonie s nadšením sleduje, jak tým zažívá svá první vítězství. Postupující světová válka ale do Makedonie přivádí bulharskou armádu a s ní i nacistickou ideologii a protižidovské zákony. Makedonsko-české historické drama inspirovaly skutečné události holokaustu makedonských Židů během druhé světové války. (Febiofest)

    3
  • 2Bobule
    2Bobule (2009)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    • Google Play
    • +1
    Opět budeme sledovat eskapády dvojice kamarádů Honzy a Jirky. Jirka se zaplete s mladou krásnou dívkou, jejíž otec má ovšem o nápadnících své dcery úplně jiné představy…a Jirka raději prchá za kamarádem Honzou na jižní Moravu. Honza zatím žije s Klárou na dědečkově vinařství a jakožto vinař začátečník se pouští do vrcholného umění slámového vína. Nejen, že čelí neúspěchům, ale po nečekaném příchodu kumpána Jirky se jeho život obrátí naruby. Jirkova slabost pro ženy se totiž doslova zvrhla v zápas o život. (oficiální text distributora)
    51%
    Opět budeme sledovat eskapády dvojice kamarádů Honzy a Jirky. Jirka se zaplete s mladou krásnou dívkou, jejíž otec má ovšem o nápadnících své dcery úplně jiné představy…a Jirka raději prchá za kamarádem Honzou na jižní Moravu. Honza zatím žije s Klárou na dědečkově vinařství a jakožto vinař začátečník se pouští do vrcholného umění slámového vína. Nejen, že čelí neúspěchům, ale po nečekaném příchodu kumpána Jirky se jeho život obrátí naruby. Jirkova slabost pro ženy se totiž doslova zvrhla v zápas o život. (oficiální text distributora)
    4
  • Ocas ještěrky
    Ocas ještěrky (2009)
    Film
    Narození Josefa Bárty provází věštba - zemře ve věku 29 let. A je mu právě tolik, když ho opustí žena i se synem, a jeho svět se hroutí. Podivné přátelství s nespoutaným Gabrielem vnáší do Josefova bytí nový impuls, zároveň ho však přivádí do stále větších problémů. Zdá se, že nově poznaná láska je nalezením smyslu jeho života, ale dramatický sled událostí vystaví Josefa zkouškám, které mu pomohou změnit sebe i svůj osud.
    Žánry:Drama
    47%
    Narození Josefa Bárty provází věštba - zemře ve věku 29 let. A je mu právě tolik, když ho opustí žena i se synem, a jeho svět se hroutí. Podivné přátelství s nespoutaným Gabrielem vnáší do Josefova bytí nový impuls, zároveň ho však přivádí do stále větších problémů. Zdá se, že nově poznaná láska je nalezením smyslu jeho života, ale dramatický sled událostí vystaví Josefa zkouškám, které mu pomohou změnit sebe i svůj osud.
    Žánry:Drama
    5
  • Modrý tygr
    Modrý tygr (2012)
    Film
    • Max
    • SledovaniTV
    • iTunes
    • +2

    Příběh dvou kamarádů Johanky a Matyáše, kteří se svými rodiči Žofií a správcem Kytkou, žijí uprostřed města v oáze klidu, v kouzelné botanické zahradě. Jejich idylický život však naruší plány místního starosty Rýpa, který nemá botanickou zahradu příliš v lásce a plánuje zde místo ní vystavět nové zábavní centrum. To však Johanka s Matyášem nemůžou dopustit, a tak se společně s modrým tygrem, který se záhadně objeví uprostřed křižovatky, vydávají zachránit svůj milovaný domov. Rodinná komedie producenta Petra Oukropce je jeho režijním debutem a byla natočena podle stejnojmenné knihy Terezy Horváthové.

    Žánry:Rodinný
    44%

    Příběh dvou kamarádů Johanky a Matyáše, kteří se svými rodiči Žofií a správcem Kytkou, žijí uprostřed města v oáze klidu, v kouzelné botanické zahradě. Jejich idylický život však naruší plány místního starosty Rýpa, který nemá botanickou zahradu příliš v lásce a plánuje zde místo ní vystavět nové zábavní centrum. To však Johanka s Matyášem nemůžou dopustit, a tak se společně s modrým tygrem, který se záhadně objeví uprostřed křižovatky, vydávají zachránit svůj milovaný domov. Rodinná komedie producenta Petra Oukropce je jeho režijním debutem a byla natočena podle stejnojmenné knihy Terezy Horváthové.

    Žánry:Rodinný
    6
  • Vyhnání z ráje
    Vyhnání z ráje (2001)
    Film
    • SledovaniTV

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:“Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    38%

    Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. „Materiálem“ k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu – morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip „filmu ve filmu“ umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. „Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti,“ míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:“Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film – to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti.“ Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

    Žánry:KomedieErotický
    7