John Hartnett: Nejlepší filmy
a seriály

5.6

John Hartnett: Filmy a seriály

  • Dítě z Maconu
    Dítě z Maconu (1993)
    FilmRole: Cynical Auction Bidder (uncredited)

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    68%

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    1
  • Drobek
    Drobek (1999)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    Příběh desetiletého chlapce, který v roce 1921 žije v Rotterdamu. Neví, kde jsou jeho rodiče, za domov považuje ulici, kde zažívá nejen spoustu legrace, ale také řadu problémů. Žárlí na svého kamaráda Keesieho, který rodinu má a sní o tom, že rodiče, jejichž fotku nosí stále sebou, jednoho dne najde. Chlapec se setkává s obchodníkem s potravinami Chrisem Wilkesem, který tvrdí, že zná jeho otce. Jmenuje se Harry Volker, ale od té doby, co před deseti lety odjel do Ameriky, o něm Chris neslyšel. Rozhodne se však, že chlapci pomůže a vydá se za moře, aby Harryho našel. Chlapec se mezitím také setká s Verou di Borboni, jejíž tvář se velmi podobá Lize van Dien, chlapcově matce z fotografie. Že by kluk z ulice přece jenom našel své rodiče?
    Žánry:Drama
    64%
    Příběh desetiletého chlapce, který v roce 1921 žije v Rotterdamu. Neví, kde jsou jeho rodiče, za domov považuje ulici, kde zažívá nejen spoustu legrace, ale také řadu problémů. Žárlí na svého kamaráda Keesieho, který rodinu má a sní o tom, že rodiče, jejichž fotku nosí stále sebou, jednoho dne najde. Chlapec se setkává s obchodníkem s potravinami Chrisem Wilkesem, který tvrdí, že zná jeho otce. Jmenuje se Harry Volker, ale od té doby, co před deseti lety odjel do Ameriky, o něm Chris neslyšel. Rozhodne se však, že chlapci pomůže a vydá se za moře, aby Harryho našel. Chlapec se mezitím také setká s Verou di Borboni, jejíž tvář se velmi podobá Lize van Dien, chlapcově matce z fotografie. Že by kluk z ulice přece jenom našel své rodiče?
    Žánry:Drama
    2
  • Pietje Bell
    Pietje Bell (2002)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    Príbeh o 9-ročnom chlapcovi, ktorý zvrátil celý chod pokojného mesta... Pietje Bell (Quinten Schram) je 9-ročný chlapec, syn obuvníka, ktorého viacerí považujú za neukáznené, veľmi živé, drzé a svojrázne decko. Postrach Rotterdamu. Jeho živelná povaha sa najviac prejaví vo chvíli, keď zmarí sprievod tlačového magnáta. Ten totiž na podporu svojich novín uskutočnil sprievod na oslavu svojho úspechu a miliónového konta. Tento precedens sa na druhý deň objavil na titulnej stránke menej úspešných novín. Vzápätí sa tam objavil článok o Pietjeovom zmiznutí na brehu rieky, keď si všetci mysleli, že sa utopil. Našťastie si len vychutnal príjemné chvíľky s námorníkmi na malej lodi. Klesať ku dnu však začali konkurenčné bohaté noviny. Pietje sa však v novinách nechtiac objavoval čoraz častejšie napríklad aj vtedy, keď vystupoval ako tanečnica len preto, aby pomohol pre svojho kamaráta zarobiť peniaze. Aj keď má vo svojej povahe čosi výtržnícke, čo sa však pravými slovami nazýva schopnosťou a odhodlaním povedať svoj názor, v skutočnosti sa riadi heslom: dokáž sa podeliť s druhým a priatelia si navzájom veria... A titulky v denníku pribúdajú: Pietje Bell sa mstí, Pietje Bell zatiahol za ručnú brzdu premávka vlakov zastavená, Pietje Bell stavia mesto do pozoru, Pietje Bell zachraňuje koňa panika v meste... ale Pietje Bell pomáha aj svojmu otcovi vymáhať peniaze za topánky, rozhodne sa riešiť dokonca aj otázku nezamestnanosti... skrátka Pietje Bell sa jednoducho nevzdáva! Keď však vyjde v novinách článok, že Pietje Bell je podozrivý z krádeže, jeho otec sa môže rozlúčiť so zákazníkmi. A keď vyjde titulka, že vykoľajil električku, Pietje na vlastnej koži pocíti, ako médiá dokážu ovplyvniť život nevinného človeka, od ktorého sa odvrátil aj najlepší zlodejský kamarát. Pietje Bell sa však nevzdáva ani teraz a vydavateľovi denníka Paulovi Velingovi pred všetkými vykričí, že zrádza pravdu a je mizerný novinár. Práve tohto mizerného novinára však Pietje privedie na stopu ozajstných zlodejov...
    Žánry:Rodinný
    62%
    Príbeh o 9-ročnom chlapcovi, ktorý zvrátil celý chod pokojného mesta... Pietje Bell (Quinten Schram) je 9-ročný chlapec, syn obuvníka, ktorého viacerí považujú za neukáznené, veľmi živé, drzé a svojrázne decko. Postrach Rotterdamu. Jeho živelná povaha sa najviac prejaví vo chvíli, keď zmarí sprievod tlačového magnáta. Ten totiž na podporu svojich novín uskutočnil sprievod na oslavu svojho úspechu a miliónového konta. Tento precedens sa na druhý deň objavil na titulnej stránke menej úspešných novín. Vzápätí sa tam objavil článok o Pietjeovom zmiznutí na brehu rieky, keď si všetci mysleli, že sa utopil. Našťastie si len vychutnal príjemné chvíľky s námorníkmi na malej lodi. Klesať ku dnu však začali konkurenčné bohaté noviny. Pietje sa však v novinách nechtiac objavoval čoraz častejšie napríklad aj vtedy, keď vystupoval ako tanečnica len preto, aby pomohol pre svojho kamaráta zarobiť peniaze. Aj keď má vo svojej povahe čosi výtržnícke, čo sa však pravými slovami nazýva schopnosťou a odhodlaním povedať svoj názor, v skutočnosti sa riadi heslom: dokáž sa podeliť s druhým a priatelia si navzájom veria... A titulky v denníku pribúdajú: Pietje Bell sa mstí, Pietje Bell zatiahol za ručnú brzdu premávka vlakov zastavená, Pietje Bell stavia mesto do pozoru, Pietje Bell zachraňuje koňa panika v meste... ale Pietje Bell pomáha aj svojmu otcovi vymáhať peniaze za topánky, rozhodne sa riešiť dokonca aj otázku nezamestnanosti... skrátka Pietje Bell sa jednoducho nevzdáva! Keď však vyjde v novinách článok, že Pietje Bell je podozrivý z krádeže, jeho otec sa môže rozlúčiť so zákazníkmi. A keď vyjde titulka, že vykoľajil električku, Pietje na vlastnej koži pocíti, ako médiá dokážu ovplyvniť život nevinného človeka, od ktorého sa odvrátil aj najlepší zlodejský kamarát. Pietje Bell sa však nevzdáva ani teraz a vydavateľovi denníka Paulovi Velingovi pred všetkými vykričí, že zrádza pravdu a je mizerný novinár. Práve tohto mizerného novinára však Pietje privedie na stopu ozajstných zlodejov...
    Žánry:Rodinný
    3
  • 4