Dick Bush: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Dick Bush: Filmy a seriály

  • Mzda strachu
    Mzda strachu (1977)
    Film
    Nervy drásající jízda dvou náklaďáků džunglí. Americký režisér William Friedkin (nar. 1935) se rázem prosadil realistickým kriminálním snímkem Francouzská spojka - Štvanice (1971) a své postavení předního tvůrce potvrdil mimořádně úspěšnou adaptací bestselleru Williama Petera Blattyho Vymítač ďábla (1973). Oba tituly patřily k velkým komerčním trhákům a Friedkin hledal látku, která by podobným způsobem naplnila kina. Získal souhlas francouzského režiséra Henri-Georgese Clouzota a rozhodl se znovu natočit jeho mistrovské dílo Mzda strachu, vycházející ze stejnojmenného románu Georgese Arnauda. K výrobě logisticky nesmírně náročného filmu, s exteriéry v Dominikánské republice, Mexiku a dalších zemích, se spojila dvě hollywoodská studia Paramount a Universal. Friedkin zápasil s živly i s manažery studií a výsledný snímek se dostal do kin po několikaměsíčním vysilujícím natáčení až v červnu 1977. A tam Mzda strachu tvrdě narazila. Přišla totiž do distribuce jen pár týdnů po Star Wars a byla zcela pohlcena jejich fenomenálním diváckým úspěchem. Evropský distributor filmu ve snaze zachránit co se dá zkrátil film o třicet minut (v této zkomolené podobě se také v roce 1980 objevil v československých kinech). Nálepky propadáku se ale Mzda strachu nezbavila. Teprve po letech byla restaurována do původní dvouhodinové podoby, a tak ji také dnes mají možnost vidět televizní diváci. Nová verze samozřejmě nedosahuje kvalit Clouzotova originálu, ale příběh čtyř zoufalých řidičů, vezoucích nitroglycerín na dvou náklaďácích, ani v této podobě nenechává diváka vydechnout. (Česká televize)
    76%
    Nervy drásající jízda dvou náklaďáků džunglí. Americký režisér William Friedkin (nar. 1935) se rázem prosadil realistickým kriminálním snímkem Francouzská spojka - Štvanice (1971) a své postavení předního tvůrce potvrdil mimořádně úspěšnou adaptací bestselleru Williama Petera Blattyho Vymítač ďábla (1973). Oba tituly patřily k velkým komerčním trhákům a Friedkin hledal látku, která by podobným způsobem naplnila kina. Získal souhlas francouzského režiséra Henri-Georgese Clouzota a rozhodl se znovu natočit jeho mistrovské dílo Mzda strachu, vycházející ze stejnojmenného románu Georgese Arnauda. K výrobě logisticky nesmírně náročného filmu, s exteriéry v Dominikánské republice, Mexiku a dalších zemích, se spojila dvě hollywoodská studia Paramount a Universal. Friedkin zápasil s živly i s manažery studií a výsledný snímek se dostal do kin po několikaměsíčním vysilujícím natáčení až v červnu 1977. A tam Mzda strachu tvrdě narazila. Přišla totiž do distribuce jen pár týdnů po Star Wars a byla zcela pohlcena jejich fenomenálním diváckým úspěchem. Evropský distributor filmu ve snaze zachránit co se dá zkrátil film o třicet minut (v této zkomolené podobě se také v roce 1980 objevil v československých kinech). Nálepky propadáku se ale Mzda strachu nezbavila. Teprve po letech byla restaurována do původní dvouhodinové podoby, a tak ji také dnes mají možnost vidět televizní diváci. Nová verze samozřejmě nedosahuje kvalit Clouzotova originálu, ale příběh čtyř zoufalých řidičů, vezoucích nitroglycerín na dvou náklaďácích, ani v této podobě nenechává diváka vydechnout. (Česká televize)
    1
  • 2
  • Cesta Natty Gannové
    Cesta Natty Gannové (1985)
    Film
    Natty Gannová je mladá dospívající dívka, která žije jen se svým otcem v Chicagu. Píše se rok 1935 a v době světové hospodářské krize je obtížné najít práci. A potíže s hledáním práce má i otec Natty. Avšak najednou se na něj usměje štěstí a získává práci v Seattlu. S Natty se bohužel nestihne rozloučit, a tak jí zanechá dopis a požádá svou známou, aby na Natty dohlédla, dokud si pro ní nepošle. Natty však má s touto opatrovnicí neshody, a tak uteče a sama se vydává na dlouhou cestu do Seattlu. Ovšem cestování zadarmo má svá rizika a cesta Natty se neobejde bez problémů. Naštěstí však dívka v průběhu cesty získá kamaráda a chráněnce, kterým není nikdo jiný nežli vlk, a ještě o něco později jí bude na cestě do Seattlu provázet také sympatický mladík Harry. A možná mezi nimi vznikne něco víc, než jen přátelství.
    71%
    Natty Gannová je mladá dospívající dívka, která žije jen se svým otcem v Chicagu. Píše se rok 1935 a v době světové hospodářské krize je obtížné najít práci. A potíže s hledáním práce má i otec Natty. Avšak najednou se na něj usměje štěstí a získává práci v Seattlu. S Natty se bohužel nestihne rozloučit, a tak jí zanechá dopis a požádá svou známou, aby na Natty dohlédla, dokud si pro ní nepošle. Natty však má s touto opatrovnicí neshody, a tak uteče a sama se vydává na dlouhou cestu do Seattlu. Ovšem cestování zadarmo má svá rizika a cesta Natty se neobejde bez problémů. Naštěstí však dívka v průběhu cesty získá kamaráda a chráněnce, kterým není nikdo jiný nežli vlk, a ještě o něco později jí bude na cestě do Seattlu provázet také sympatický mladík Harry. A možná mezi nimi vznikne něco víc, než jen přátelství.
    3
  • 4
  • 5
  • Tommy
    Tommy (1975)
    Film

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    67%

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    6
  • 7
  • Dcery zla
    Dcery zla (1971)
    Film
    62%
    8
  • Amíci
    Amíci (1979)
    Film
    62%
    9
  • Napříč časem
    Napříč časem (1984)
    Film
    Americké námořnictvo si již od 30. let pohrávalo s myšlenkou nejlepšího způsobu kamufláže – neviditelnosti. Řada tajných pokusů dostala souhrnný název Filadelfský experiment a vyvrcholila v roce 1943 na bitevní lodi Eldridge. Právě do této chvíle se vrací také americké dobrodružné sci-fi, jehož hlavní hrdinové – námořníci David a Jim se účastní Filadelfského experimentu. Loď skutečně zmizí, ale k údivu vědců se ztratí nejen opticky, ale i fyzicky. David s Jimem v panice skáčou přes zábradlí a opouštějí palubu. Nedopadnou však do vody, ale do roku 1984..
    61%
    Americké námořnictvo si již od 30. let pohrávalo s myšlenkou nejlepšího způsobu kamufláže – neviditelnosti. Řada tajných pokusů dostala souhrnný název Filadelfský experiment a vyvrcholila v roce 1943 na bitevní lodi Eldridge. Právě do této chvíle se vrací také americké dobrodružné sci-fi, jehož hlavní hrdinové – námořníci David a Jim se účastní Filadelfského experimentu. Loď skutečně zmizí, ale k údivu vědců se ztratí nejen opticky, ale i fyzicky. David s Jimem v panice skáčou přes zábradlí a opouštějí palubu. Nedopadnou však do vody, ale do roku 1984..
    10
  • Zločiny z vášně
    Zločiny z vášně (1984)
    Film
    60%
    11
  • Proměna
    Proměna (1991)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Notorický sukničkář Steve Brooks je chladnokrevně zavražděn třemi ze svých milenek za početné citové zločiny, spáchané na ženském pohlaví. V očistci dostane ještě jednu šanci. Může se vrátit na třicet dnů na svět a když najde alespoň jednu ženu, která ho má opravdu ráda, jeho návrat bude trvalý. Steve si oddechne, ale jen do chvíle, než zjistí, že byl pro svůj návrat vybaven tělem přitažlivé blondýnky. Podaří se mu sice vydávat se za svoji nevlastní sestru Amandu a dokonce získá své bývalé místo v reklamní agentuře, ale jinak se potýká s neustálými problémy. Těžko si zvyká na nový zevnějšek a především na nevybíravý způsob dvoření svého šéfa i dalších mužů. Pokus navázat vztah s lesbickou majitelkou velké kosmetické firmy sice přináší agentuře výhodnou smlouvu, ale ke kýženému cíli nevede. Amanda je zoufalá. Vyměřených třicet dnů rychle plyne a jediný, kdo k ní chová kladné city, je Stevův přítel Walter. Všechno se zdá být ztraceno, než Amanda zjistí, že následkem jedné noci, strávené s Walterem, v jejím těle klíčí nový život.

    59%

    Notorický sukničkář Steve Brooks je chladnokrevně zavražděn třemi ze svých milenek za početné citové zločiny, spáchané na ženském pohlaví. V očistci dostane ještě jednu šanci. Může se vrátit na třicet dnů na svět a když najde alespoň jednu ženu, která ho má opravdu ráda, jeho návrat bude trvalý. Steve si oddechne, ale jen do chvíle, než zjistí, že byl pro svůj návrat vybaven tělem přitažlivé blondýnky. Podaří se mu sice vydávat se za svoji nevlastní sestru Amandu a dokonce získá své bývalé místo v reklamní agentuře, ale jinak se potýká s neustálými problémy. Těžko si zvyká na nový zevnějšek a především na nevybíravý způsob dvoření svého šéfa i dalších mužů. Pokus navázat vztah s lesbickou majitelkou velké kosmetické firmy sice přináší agentuře výhodnou smlouvu, ale ke kýženému cíli nevede. Amanda je zoufalá. Vyměřených třicet dnů rychle plyne a jediný, kdo k ní chová kladné city, je Stevův přítel Walter. Všechno se zdá být ztraceno, než Amanda zjistí, že následkem jedné noci, strávené s Walterem, v jejím těle klíčí nový život.

    12
  • Doupě bílého červa
    Doupě bílého červa (1988)
    Film

    Škótsky archeológ Angus Flint objaví v zrúcaninách kláštora nezvyčajnú obrovskú lebku akéhosi prastarého plaza. Čoskoro po rozchýrení zvestí o objave sa do blízkeho kaštieľa Temple House nasťahuje krásna a záhadná lady Silvia Marshová. Pôsobí dojmom znudenej bohatej krásky sa záujmom o mladých mužov. V skutočnosti však Silvia má celkom iné plány. Na večierku v dedine sa zoznámi Angus s mladým bohatým lordom Jamesom D´Amptonom, ktorý práve pricestoval skontrolovať majetok svojej rodiny, nachádzajúci sa neďaleko kláštora. Ten Angusovi porozpráva legendu o obrovskom bielom červovi, ktorý sa údajne skrýval v podzemnej jaskyni a zabíjal ľudí. To, čo doteraz ľudia považovali len za legendu, sa zdá pravdou. Navyše začnú miznúť mladí muži z blízkeho okolia a z Angusovej izby niekto ukradne nájdenú lebku. Angus s Jamesom odhalia, že práve na mieste kláštora mal stredisko tajomný kult, ktorý považoval červa za boha a jeho kňažky mu prinášali ľudské obete. Angus ho svojím kopaním, hoci to znie neuveriteľne, prebudil k životu a telepaticky privolal svoju kňažku, ktorou nie je nikto iný, ako lady Silvia. Je schopná hypnoticky ovládnuť svoju obeť a zmeniť ju pohryznutím na sebe podobnú bytosť s dlhými jedovatými očnými zubami. Angus, James a sympatická Mary Trentová sa rozhodnú Silviu zastaviť skôr, ako k životu prebudí dávne monštrum..

    58%

    Škótsky archeológ Angus Flint objaví v zrúcaninách kláštora nezvyčajnú obrovskú lebku akéhosi prastarého plaza. Čoskoro po rozchýrení zvestí o objave sa do blízkeho kaštieľa Temple House nasťahuje krásna a záhadná lady Silvia Marshová. Pôsobí dojmom znudenej bohatej krásky sa záujmom o mladých mužov. V skutočnosti však Silvia má celkom iné plány. Na večierku v dedine sa zoznámi Angus s mladým bohatým lordom Jamesom D´Amptonom, ktorý práve pricestoval skontrolovať majetok svojej rodiny, nachádzajúci sa neďaleko kláštora. Ten Angusovi porozpráva legendu o obrovskom bielom červovi, ktorý sa údajne skrýval v podzemnej jaskyni a zabíjal ľudí. To, čo doteraz ľudia považovali len za legendu, sa zdá pravdou. Navyše začnú miznúť mladí muži z blízkeho okolia a z Angusovej izby niekto ukradne nájdenú lebku. Angus s Jamesom odhalia, že práve na mieste kláštora mal stredisko tajomný kult, ktorý považoval červa za boha a jeho kňažky mu prinášali ľudské obete. Angus ho svojím kopaním, hoci to znie neuveriteľne, prebudil k životu a telepaticky privolal svoju kňažku, ktorou nie je nikto iný, ako lady Silvia. Je schopná hypnoticky ovládnuť svoju obeť a zmeniť ju pohryznutím na sebe podobnú bytosť s dlhými jedovatými očnými zubami. Angus, James a sympatická Mary Trentová sa rozhodnú Silviu zastaviť skôr, ako k životu prebudí dávne monštrum..

    13
  • Dracula A.D. 1972
    Dracula A.D. 1972 (1972)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Hrabě se vrátil – se slabostí pro mladou londýnskou krev! Pro hrstku blazeovaných světáků psychedelické éry je už Londýn malý. Ale Johnny Alucard vymyslel báječný nový způsob, jak své přátele pobavit. Jistý rituál bude naprosto skvělý, přesvědčuje je. A pokud si říkáte, odkud Johnny vlastně pochází, zkuste si jeho jméno přečíst pozpátku. V tomto "dost dobrém" (John Stanley, Creature Features) hororu studia Hammer se Dracula vydává do moderní doby a Christopher Lee si už pošesté obléká jeho kostým a hledá nové oběti. Po boku mu stojí další hororová legenda Peter Cushing jako jeho arcinemesis Van Helsing, s nezbytnou ampulí svěcené vody a pohotově připraveným ostřím. Jejich mučivý souboj si nesmíte nechat ujít. Popravdě, je naprosto skvělý.
    Žánry:FantasyHororGotický
    58%
    Hrabě se vrátil – se slabostí pro mladou londýnskou krev! Pro hrstku blazeovaných světáků psychedelické éry je už Londýn malý. Ale Johnny Alucard vymyslel báječný nový způsob, jak své přátele pobavit. Jistý rituál bude naprosto skvělý, přesvědčuje je. A pokud si říkáte, odkud Johnny vlastně pochází, zkuste si jeho jméno přečíst pozpátku. V tomto "dost dobrém" (John Stanley, Creature Features) hororu studia Hammer se Dracula vydává do moderní doby a Christopher Lee si už pošesté obléká jeho kostým a hledá nové oběti. Po boku mu stojí další hororová legenda Peter Cushing jako jeho arcinemesis Van Helsing, s nezbytnou ampulí svěcené vody a pohotově připraveným ostřím. Jejich mučivý souboj si nesmíte nechat ujít. Popravdě, je naprosto skvělý.
    Žánry:FantasyHororGotický
    14
  • Zůstat spolu
    Zůstat spolu (1989)
    Film

    Po získání Oscara za dokument Na dně v Americe (Down and Out in America) v roce 1986 natočila herečka a režisérka Lee Grant se svým manželem a zároveň producentem Josephem Feurym toto komediální drama vycházející z původního scénáře dramatika Monteho Merricka. V městečku Ridgeway v Jižní Karolíně již dlouhou dobu vlastní McDermottovi oblíbenou restauraci s kuřecími specialitami. Všichni tři chlapci McDermottovi - Brian, Kit a Duncan - očekávají, že část rodinného podniku po svém otci zdědí. Užívají si bezstarostného života plného hezkých dívek, marihuany a alkoholu a s rodinným podnikem mají velké plány. Otec McDermott však najednou oznámí šokující zprávu: aniž by rodině cokoli řekl, restauraci prodal, a každý syn teď musí čelit nově, byť nechtěně, nabyté nezávislosti. Jejich matka zároveň uvažuje o tom, že se znovu připojí ke své staré skupině. I přes zprvu odlehčený pohled se jedná o brilantní charakterovou studii zaměřenou na rodinu McDermottů, kde se každý ze tří bratrů snaží po nečekané smrti svého otce vymanit z jeho stínu.

    Režie:Lee Grant
    58%

    Po získání Oscara za dokument Na dně v Americe (Down and Out in America) v roce 1986 natočila herečka a režisérka Lee Grant se svým manželem a zároveň producentem Josephem Feurym toto komediální drama vycházející z původního scénáře dramatika Monteho Merricka. V městečku Ridgeway v Jižní Karolíně již dlouhou dobu vlastní McDermottovi oblíbenou restauraci s kuřecími specialitami. Všichni tři chlapci McDermottovi - Brian, Kit a Duncan - očekávají, že část rodinného podniku po svém otci zdědí. Užívají si bezstarostného života plného hezkých dívek, marihuany a alkoholu a s rodinným podnikem mají velké plány. Otec McDermott však najednou oznámí šokující zprávu: aniž by rodině cokoli řekl, restauraci prodal, a každý syn teď musí čelit nově, byť nechtěně, nabyté nezávislosti. Jejich matka zároveň uvažuje o tom, že se znovu připojí ke své staré skupině. I přes zprvu odlehčený pohled se jedná o brilantní charakterovou studii zaměřenou na rodinu McDermottů, kde se každý ze tří bratrů snaží po nečekané smrti svého otce vymanit z jeho stínu.

    Režie:Lee Grant
    15
  • 16
  • 17
  • Little Monsters
    Little Monsters (1989)
    Film
    • iTunes
    57%
    18
  • 19
  • Naše slečna Fred
    Naše slečna Fred (1972)
    Film
    • Netflix
    Fred Wimbush, shakespearovský herec, který v jeho hrách hraje ženské postavy, musí odejít do druhé světové války. Okolnosti ho zavedou do vojenského ležení ve Francii, kam se právě blíží nacisté. Fred má na vybranou ze dvou možností: boď bude zastřelen jako špion, nebo smrti unikne jako žena. Volba není tak těžká a Fred už jako slečna se dostane do anglické dívčí školy. Jeho herecké zkušenosti se mu nyní náramně hodí a Fred je také maximálně zužitkuje zamiluje se do něj (ní) i nacistický generál
    55%
    Fred Wimbush, shakespearovský herec, který v jeho hrách hraje ženské postavy, musí odejít do druhé světové války. Okolnosti ho zavedou do vojenského ležení ve Francii, kam se právě blíží nacisté. Fred má na vybranou ze dvou možností: boď bude zastřelen jako špion, nebo smrti unikne jako žena. Volba není tak těžká a Fred už jako slečna se dostane do anglické dívčí školy. Jeho herecké zkušenosti se mu nyní náramně hodí a Fred je také maximálně zužitkuje zamiluje se do něj (ní) i nacistický generál
    20
  • Stopa Růžového pantera
    Stopa Růžového pantera (1982)
    Film
    • iTunes
    Na počátku je v Lugaši opět, již potřetí, uloupen slavný diamant nazvaný Růžový panter. O pomoc je požádán samozřejmě francouzský detektiv, který již po dvakráte uspěl při jeho hledání. Clouseau je přesvědčen, že pachatelem je opět Sir Charles Litton, kdysi známý jako Fantóm a vypraví se za ním do Londýna a poté do Lugaše. Jenže tentokrát si lugašský vládce a jeho rádce nepřeje, aby pravda vyšla najevo. Nalezení Pantera by totiž ohrozilo jejich zkorumpovanou moc. Zanedlouho přinesou světové agentury zprávu, že letadlo, kterým Clouseau cestoval, zmizelo. Televizní reportérka Marie Jouvetová se rozhodne připravit pořad o slavném inspektorovi a vydává se po jeho stopách, setkává se s lidmi, kteří jej znali, zaznamenává jejich vzpomínky na velikého nešiku a genia ztřeštěnosti. Dostává se tak na stopu spiknutí a přestože se i ona ocitá v nebezpečí, necouvne. Je přesvědčena, že Clouseau žije a chystá se opět zvítězit. Tento film se od předchozích ovšem značně liší, protože vznikl v roce 1982, tedy až dva roky po smrti Petra Sellerse, nezapomenutelného přestavitele hlavní role (zemřel 24.7. 1980). Film, který je dalším případem a současně vzpomínkou na Sellersovy výkony v předchozích dílech, vznikl převážně sestřihem nepoužitých sekvencí z předchozích filmů, které byly doplněny dotáčkami, v nichž Clouseau nevystupuje. Snímek natočil a "sestavil" podle vlastního námětu a scénáře Franka a Toma Waldmanových samozřejmě režisér Blake Edwards. Uvidíte tu scény z předchozích Clouseaových případů a budete si moci zavzpomínat na to, jak to bylo, když Clouseau hlídal diamant a princeznu Dalu, když se snažil dokázat nevinu služky Marie Gambrelliové nebo když se svým sluhou Katoem cvičil bojová umění.
    53%
    Na počátku je v Lugaši opět, již potřetí, uloupen slavný diamant nazvaný Růžový panter. O pomoc je požádán samozřejmě francouzský detektiv, který již po dvakráte uspěl při jeho hledání. Clouseau je přesvědčen, že pachatelem je opět Sir Charles Litton, kdysi známý jako Fantóm a vypraví se za ním do Londýna a poté do Lugaše. Jenže tentokrát si lugašský vládce a jeho rádce nepřeje, aby pravda vyšla najevo. Nalezení Pantera by totiž ohrozilo jejich zkorumpovanou moc. Zanedlouho přinesou světové agentury zprávu, že letadlo, kterým Clouseau cestoval, zmizelo. Televizní reportérka Marie Jouvetová se rozhodne připravit pořad o slavném inspektorovi a vydává se po jeho stopách, setkává se s lidmi, kteří jej znali, zaznamenává jejich vzpomínky na velikého nešiku a genia ztřeštěnosti. Dostává se tak na stopu spiknutí a přestože se i ona ocitá v nebezpečí, necouvne. Je přesvědčena, že Clouseau žije a chystá se opět zvítězit. Tento film se od předchozích ovšem značně liší, protože vznikl v roce 1982, tedy až dva roky po smrti Petra Sellerse, nezapomenutelného přestavitele hlavní role (zemřel 24.7. 1980). Film, který je dalším případem a současně vzpomínkou na Sellersovy výkony v předchozích dílech, vznikl převážně sestřihem nepoužitých sekvencí z předchozích filmů, které byly doplněny dotáčkami, v nichž Clouseau nevystupuje. Snímek natočil a "sestavil" podle vlastního námětu a scénáře Franka a Toma Waldmanových samozřejmě režisér Blake Edwards. Uvidíte tu scény z předchozích Clouseaových případů a budete si moci zavzpomínat na to, jak to bylo, když Clouseau hlídal diamant a princeznu Dalu, když se snažil dokázat nevinu služky Marie Gambrelliové nebo když se svým sluhou Katoem cvičil bojová umění.
    21
  • 22
  • Pes baskervillský
    Pes baskervillský (1978)
    Film

    Duo Peter Cook a Dudley Moore se mírně nemravně a zároveň velmi humorně vyřádilo v této parodii na známý případ Sherlocka Holmese. Impulsem k realizování této verze slavné záhady neméně slavného detektiva byl nápad, aby jí "undergroundový" režisér Paul Morrissey dal humorné ladění, z čehož také vyplynulo obsazení Holmese a Watsona komiky Cookem a Moorem (jenž si ve filmu zahrál kromě dalších rolí i Holmesovu bláznivou matku). Dále se film opírá o spolehlivé britské herce ve vedlejších rolích - objeví se zde Terry Thomas, Joan Greenwood, Denholm Elliott, Hugh Griffith, Spike Milligan a Roy Kinnear. Projektu se ujal producent Michael White, který měl už dostatečné zkušenosti s kombinováním fraškovité parodie a zároveň dodržením linie předlohy, jak je vidno z vydařeného montypythonovského snímku Žvahlav. Příkladem všudypřítomné nadsázky v tomto filmu budiž obsazení přátelského až roztomilého irského vlčáka do role "smrtící" baskervillské stvůry, nebo například i fakt, že v původním znění mají Holmes i Watson silný přízvuk, jenž se rozhodně neslučuje s jejich společenským postavením. Nechybí samozřejmě ani řada vtípků a humorných situací, často na účet jiných filmů.

    49%

    Duo Peter Cook a Dudley Moore se mírně nemravně a zároveň velmi humorně vyřádilo v této parodii na známý případ Sherlocka Holmese. Impulsem k realizování této verze slavné záhady neméně slavného detektiva byl nápad, aby jí "undergroundový" režisér Paul Morrissey dal humorné ladění, z čehož také vyplynulo obsazení Holmese a Watsona komiky Cookem a Moorem (jenž si ve filmu zahrál kromě dalších rolí i Holmesovu bláznivou matku). Dále se film opírá o spolehlivé britské herce ve vedlejších rolích - objeví se zde Terry Thomas, Joan Greenwood, Denholm Elliott, Hugh Griffith, Spike Milligan a Roy Kinnear. Projektu se ujal producent Michael White, který měl už dostatečné zkušenosti s kombinováním fraškovité parodie a zároveň dodržením linie předlohy, jak je vidno z vydařeného montypythonovského snímku Žvahlav. Příkladem všudypřítomné nadsázky v tomto filmu budiž obsazení přátelského až roztomilého irského vlčáka do role "smrtící" baskervillské stvůry, nebo například i fakt, že v původním znění mají Holmes i Watson silný přízvuk, jenž se rozhodně neslučuje s jejich společenským postavením. Nechybí samozřejmě ani řada vtípků a humorných situací, často na účet jiných filmů.

    23
  • Kletba růžového pantera
    Kletba růžového pantera (1983)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Inšpektor Clouseau zmizne a francúzska kriminálna polícia požiada druhého najlepšieho detektíva na svete, aby ho našiel. Lenže Clouseov nepriateľ, Dreyfus, zmanipuluje počítač kriminálky tak, aby vyhľadal najhoršieho detektíva na svete - a ním je detektív newyorskej polície Clifton Sleigh. Sleigh sa prediera húšťou vrážd a skorumpovaných úradníkov - akoby bol bratrancom hľadaného Clouseaua.
    42%
    Inšpektor Clouseau zmizne a francúzska kriminálna polícia požiada druhého najlepšieho detektíva na svete, aby ho našiel. Lenže Clouseov nepriateľ, Dreyfus, zmanipuluje počítač kriminálky tak, aby vyhľadal najhoršieho detektíva na svete - a ním je detektív newyorskej polície Clifton Sleigh. Sleigh sa prediera húšťou vrážd a skorumpovaných úradníkov - akoby bol bratrancom hľadaného Clouseaua.
    24
  • Syn Růžového pantera
    Syn Růžového pantera (1993)
    Film

    Hrdinou populární filmové série kriminálních komedií o Růžovém panterovi byl "geniálně nešikovný" komisař Clouseau, mistr ďábelských převleků, neúmorný pronásledovatel zla všeho druhu, neodolatelný svůdce krásných žen a trn v oku svého neurotického šéfa, inspektora Dreyfuse. Excentrickému herectví Petera Sellerse poskytoval zkušený scenárista a režisér Blake Edwards dostatek prostoru v barvitém, absurdními gagy prošpikovaném ději. Třináct let po předčasné Sellersově smrti (1980) se jednasemdmdesátiletý Edwards k Růžovému panterovi vrátil, aby podle obvykléhof ilmařského receptu oživil Clouseaua prostřednictvím jeho nemanželského syna Jacquesa. Když mladíkova matka prozradíí dosud tajenou pravdu Dreyfusovi, pátrajícímu na francouské Riviéře po stopách unesené arabské princezny stane se Jacques otcovým dědicem se vším všudy: přijme jeho jméno a vezme do svých služeb Clouseauova osvědčeného čínského sluhu Catoa. Po řadě divokých příhod mladík vysvobodí princeznu, do které se zamiloval, přičemž po otcově vzoru zdemoluje množství předmětů, zlomí několik dívčích srdcí a omylem dá řádné do těla svému zoufalému nadřízenému.  Tvůrci využívají osvědčeného komediálního schématu o neomylném hrdinství zmateného obhájce zákona, do nějž dosazují obvyklé "panterovské" prvky, dojde také na převleky, na komické souboje s protivníky i na cvičný souboj s Catoem. Přesto se však Edwardsovi nepodařilo na kvalitu prvních komedií navázat. Jinak velmi dobrý italský komik Roberto Benigni není příslušně "nedůstojným" Sellersovým hereckým synem a ani Claudia Cardinaleová (v prvním filmu série se objevila v roli princezny Daly) průměrnému komediálnímu snímku s příliš volným tempem a se zastaralým dějovým schématem příliš nepomůže.

    Žánry:KomedieKrimi
    35%

    Hrdinou populární filmové série kriminálních komedií o Růžovém panterovi byl "geniálně nešikovný" komisař Clouseau, mistr ďábelských převleků, neúmorný pronásledovatel zla všeho druhu, neodolatelný svůdce krásných žen a trn v oku svého neurotického šéfa, inspektora Dreyfuse. Excentrickému herectví Petera Sellerse poskytoval zkušený scenárista a režisér Blake Edwards dostatek prostoru v barvitém, absurdními gagy prošpikovaném ději. Třináct let po předčasné Sellersově smrti (1980) se jednasemdmdesátiletý Edwards k Růžovému panterovi vrátil, aby podle obvykléhof ilmařského receptu oživil Clouseaua prostřednictvím jeho nemanželského syna Jacquesa. Když mladíkova matka prozradíí dosud tajenou pravdu Dreyfusovi, pátrajícímu na francouské Riviéře po stopách unesené arabské princezny stane se Jacques otcovým dědicem se vším všudy: přijme jeho jméno a vezme do svých služeb Clouseauova osvědčeného čínského sluhu Catoa. Po řadě divokých příhod mladík vysvobodí princeznu, do které se zamiloval, přičemž po otcově vzoru zdemoluje množství předmětů, zlomí několik dívčích srdcí a omylem dá řádné do těla svému zoufalému nadřízenému.  Tvůrci využívají osvědčeného komediálního schématu o neomylném hrdinství zmateného obhájce zákona, do nějž dosazují obvyklé "panterovské" prvky, dojde také na převleky, na komické souboje s protivníky i na cvičný souboj s Catoem. Přesto se však Edwardsovi nepodařilo na kvalitu prvních komedií navázat. Jinak velmi dobrý italský komik Roberto Benigni není příslušně "nedůstojným" Sellersovým hereckým synem a ani Claudia Cardinaleová (v prvním filmu série se objevila v roli princezny Daly) průměrnému komediálnímu snímku s příliš volným tempem a se zastaralým dějovým schématem příliš nepomůže.

    Žánry:KomedieKrimi
    25