7.0

Ida Bernardini: Filmy a seriály

  • Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona
    Kmotr Coda: Smrt Michaela Corleona (2020)
    FilmRole: Woman in Cafe
    87%
    1
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Woman in Cafe
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    2
  • Pomsta
    Pomsta (1996)
    Film
    • iTunes

    Svět mafie ničí každého, kdo na okamžik zaváhá a chce jít jinou cestou. V působivém gangsterském dramatu zachycuje u nás dosud nepříliš známý režisér Abel Ferrara zvláštní psychologii italoamerické zločinecké rodiny. Ke konci třicátých let dvacátého století se dva bratři - Ray Tempio a Chez Tempio - musí vyrovnat se smrtí jejich nejmladšího brata. Před pohřbem Johnnyho, který provokoval svým chováním a který tíhnul ke komunismu, chce nejstarší bratr Ray najít a potrestat vraha.

    Žánry:DramaKrimiGangsterka
    64%

    Svět mafie ničí každého, kdo na okamžik zaváhá a chce jít jinou cestou. V působivém gangsterském dramatu zachycuje u nás dosud nepříliš známý režisér Abel Ferrara zvláštní psychologii italoamerické zločinecké rodiny. Ke konci třicátých let dvacátého století se dva bratři - Ray Tempio a Chez Tempio - musí vyrovnat se smrtí jejich nejmladšího brata. Před pohřbem Johnnyho, který provokoval svým chováním a který tíhnul ke komunismu, chce nejstarší bratr Ray najít a potrestat vraha.

    Žánry:DramaKrimiGangsterka
    3
  • China Girl
    China Girl (1987)
    FilmRole: Rosa
    Moderní variace na klasický příběh Romea a Julie zavede diváka do New Yorku 80. let. Předáci čínské a italské mafie ctí hranice obou národnostních čtvrtí a přísně zakazují svým lidem míchat se do cizích záležitostí. Tento starosvětský přístup však odmítají respektovat ambiciózní mladé gangy, mezi nimiž zuří nekompromisní boj o vliv. V tomto krutém znesvářeném světě k sobě zahoří láskou čínská dívka Tye (Sari Chang) a italský mladík Tony (Richard Panebianco).
    63%
    Moderní variace na klasický příběh Romea a Julie zavede diváka do New Yorku 80. let. Předáci čínské a italské mafie ctí hranice obou národnostních čtvrtí a přísně zakazují svým lidem míchat se do cizích záležitostí. Tento starosvětský přístup však odmítají respektovat ambiciózní mladé gangy, mezi nimiž zuří nekompromisní boj o vliv. V tomto krutém znesvářeném světě k sobě zahoří láskou čínská dívka Tye (Sari Chang) a italský mladík Tony (Richard Panebianco).
    4
  • 5
  • 6
  • Angie
    Angie (1994)
    FilmRole: Aunt Louisa

    Hlavní postavou příběhu se Italoameričanka Angie Scacciapensieri, která to v životě nemá snadné. Její matka opustila rodinu když byla Angie ještě malá, nikdy si příliš nerozuměla s otcovou druhou manželkou Kathy, žije v Brooklynu, kde jsou všechny sny o lepším životě hodně vzdálené, už od deváté třídy chodí se stále stejným klukem, poněkud nezajímavým Vinniem a jako by to všechno bylo málo, je Angie v jiném stavu. Zatímco Vinnie je nadšený, Angie má pocity zcela opačné. A když se jednoho dne seznámí s pohledným a přitažlivým Noelem Riordanem, začíná si uvědomovat, že život s Vinniem není to, o čem snila. Zruší tedy zasnoubení a začne si milostný vztah s Noelem. Všechno se zdá fajn až do chvíle, kdy si chce Angie přivydělat jako Santa Claus. V tu nejméně vhodnou chvíli na ni přijdou porodní bolesti a tak ji její nejlepší kamarádka Tina společně s Noelem odvezou do porodnice přímo z oslavy a v červenobílém kostýmu. Zatímco gynekolog se snaží Angie rozptýlit a ulevit jí od porodních bolestí, Noel zmizí. Angie se narodí chlapeček s lehce zmrzačenou levou ručičkou a přestože jí doktor přesvědčuje, že to rozhodně nemůže být její vina, Angie se nedokáže zbavit pocitu zodpovědnosti, umocněnému ještě tím, že dítě v jejím náručí pláče a odmítá její prs. Po návratu domů čeká už tak vyčerpanou ženu další nemilé překvapení. Zjistí, že Noel ji opustil a navíc je ženatý. To je asi poslední kapka, kterou Angie unesla. Ta další vede k tomu, že Angie uprostřed noci sbalí, koupí si lístek na autobus do Texasu a vydá se hledat matku. A skutečně ji najde. Příjemné setkání to však není. Kdysi krásná a svobodomyslná žena zestárla, bere velmi silné léky na potlačení schizofrenie a není schopna opustit místnost, jejíž zdi jsou polepeny obrázky, které malovala Angie, když byla malá a otec je matce posílal. Vyděšená Angie si uvědomí, že nechce udělat stejnou chybu jako její matka a rozhodne se vrátit domů, ke svému dítěti. Jenže právě ve chvíli, kdy se zdá, že její hledání sebe sama skončilo, dovídá se, že její syn je v nemocnici s těžkým zápalem plic.

    52%

    Hlavní postavou příběhu se Italoameričanka Angie Scacciapensieri, která to v životě nemá snadné. Její matka opustila rodinu když byla Angie ještě malá, nikdy si příliš nerozuměla s otcovou druhou manželkou Kathy, žije v Brooklynu, kde jsou všechny sny o lepším životě hodně vzdálené, už od deváté třídy chodí se stále stejným klukem, poněkud nezajímavým Vinniem a jako by to všechno bylo málo, je Angie v jiném stavu. Zatímco Vinnie je nadšený, Angie má pocity zcela opačné. A když se jednoho dne seznámí s pohledným a přitažlivým Noelem Riordanem, začíná si uvědomovat, že život s Vinniem není to, o čem snila. Zruší tedy zasnoubení a začne si milostný vztah s Noelem. Všechno se zdá fajn až do chvíle, kdy si chce Angie přivydělat jako Santa Claus. V tu nejméně vhodnou chvíli na ni přijdou porodní bolesti a tak ji její nejlepší kamarádka Tina společně s Noelem odvezou do porodnice přímo z oslavy a v červenobílém kostýmu. Zatímco gynekolog se snaží Angie rozptýlit a ulevit jí od porodních bolestí, Noel zmizí. Angie se narodí chlapeček s lehce zmrzačenou levou ručičkou a přestože jí doktor přesvědčuje, že to rozhodně nemůže být její vina, Angie se nedokáže zbavit pocitu zodpovědnosti, umocněnému ještě tím, že dítě v jejím náručí pláče a odmítá její prs. Po návratu domů čeká už tak vyčerpanou ženu další nemilé překvapení. Zjistí, že Noel ji opustil a navíc je ženatý. To je asi poslední kapka, kterou Angie unesla. Ta další vede k tomu, že Angie uprostřed noci sbalí, koupí si lístek na autobus do Texasu a vydá se hledat matku. A skutečně ji najde. Příjemné setkání to však není. Kdysi krásná a svobodomyslná žena zestárla, bere velmi silné léky na potlačení schizofrenie a není schopna opustit místnost, jejíž zdi jsou polepeny obrázky, které malovala Angie, když byla malá a otec je matce posílal. Vyděšená Angie si uvědomí, že nechce udělat stejnou chybu jako její matka a rozhodne se vrátit domů, ke svému dítěti. Jenže právě ve chvíli, kdy se zdá, že její hledání sebe sama skončilo, dovídá se, že její syn je v nemocnici s těžkým zápalem plic.

    7
  • The Fallen
    The Fallen (2004)
    Film
    Jedno z nejpůsobivějších válečných dramat poslední doby vyneslo tvůrcům řadu ocenění na prestižních festivalech po celém světě. Příběh se vrací do konce roku 1944, kdy německá armáda společně se zbytky svých italských spolubojovníků zoufale brání pozice v severní Itálii. Na druhé straně hor se zase skupina partyzánů chystá na příjezd Spojenců. Mezi oběma liniemi se pohybují „obyčejní“ lidé unavení dlouhou válkou, přesto odhodlaní se bít až do posledního dechu.
    Režie:Ari Taub
    46%
    Jedno z nejpůsobivějších válečných dramat poslední doby vyneslo tvůrcům řadu ocenění na prestižních festivalech po celém světě. Příběh se vrací do konce roku 1944, kdy německá armáda společně se zbytky svých italských spolubojovníků zoufale brání pozice v severní Itálii. Na druhé straně hor se zase skupina partyzánů chystá na příjezd Spojenců. Mezi oběma liniemi se pohybují „obyčejní“ lidé unavení dlouhou válkou, přesto odhodlaní se bít až do posledního dechu.
    Režie:Ari Taub
    8