6.4

Anthony Guidera: Filmy a seriály

  • Skála
    Skála (1996)
    FilmRole: Lead F-18 Pilot
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Generál amerického námořnictva Francis Hummel (Ed Harris) je čestný muž, hrdina a veterán několika tajných vojenských operací. Proč tedy s hrstkou svých perfektně vyzbrojených mužů ukradne z přísně střeženého armádního skladu patnáct raket s mimořádně nebezpečným nervovým plynem? A proč se s nimi zabarikáduje "na skále" v sanfranciské zátoce, v proslulém bývalém vězení Alcatraz, a namíří je na město? A proč přitom navíc ohrožuje 81 nevinných rukojmí - turistů, kteří si přišli prohlédnout vězení, odkud nikdy nikdo neutekl? Generál žádá jen spravedlnost - chce od Pentagonu získat sto milionů dolarů pro odškodnění rodin padlých vojáků. Přesto je však terorista a muži z FBI horečně pracují na plánech na jeho likvidaci. Ale jak zneškodnit rakety, aniž by byly zmařeny desetitisíce lidských životů? A jak vůbec proniknout do Alcatrazu - labyrintu podzemních chodeb, střeženého mořem a vojenskou supertechnikou? Mohou to dokázat jen dva muži: první je "šílenec z laboratoře", špičkový chemický specialista FBI Stanley Goodspeed (Nicolas Cage), který miluje Beatles a svou těhotnou snoubenku a který bledne už jen při slovu "akce". Druhý je jediný člověk, který kdy uprchl z Alcatrazu a který proslulé vězení dokonale zná: kdysi polapený britský agent Mason (Sean Connery), který ví o všech amerických státních tajemstvích za poslední půlstoletí. Dnes je z něj zahořklý stařec, trávící v tajném vězení FBI třicátý rok vězení. jak je přesvědčit, aby spolupracovali a vydali se "na skálu" pro téměř jistou smrt? A když se to podaří, jak si ti dva poradí s nástrahami generála a jeho po zuby ozbrojených zabijáků?

    85%

    Generál amerického námořnictva Francis Hummel (Ed Harris) je čestný muž, hrdina a veterán několika tajných vojenských operací. Proč tedy s hrstkou svých perfektně vyzbrojených mužů ukradne z přísně střeženého armádního skladu patnáct raket s mimořádně nebezpečným nervovým plynem? A proč se s nimi zabarikáduje "na skále" v sanfranciské zátoce, v proslulém bývalém vězení Alcatraz, a namíří je na město? A proč přitom navíc ohrožuje 81 nevinných rukojmí - turistů, kteří si přišli prohlédnout vězení, odkud nikdy nikdo neutekl? Generál žádá jen spravedlnost - chce od Pentagonu získat sto milionů dolarů pro odškodnění rodin padlých vojáků. Přesto je však terorista a muži z FBI horečně pracují na plánech na jeho likvidaci. Ale jak zneškodnit rakety, aniž by byly zmařeny desetitisíce lidských životů? A jak vůbec proniknout do Alcatrazu - labyrintu podzemních chodeb, střeženého mořem a vojenskou supertechnikou? Mohou to dokázat jen dva muži: první je "šílenec z laboratoře", špičkový chemický specialista FBI Stanley Goodspeed (Nicolas Cage), který miluje Beatles a svou těhotnou snoubenku a který bledne už jen při slovu "akce". Druhý je jediný člověk, který kdy uprchl z Alcatrazu a který proslulé vězení dokonale zná: kdysi polapený britský agent Mason (Sean Connery), který ví o všech amerických státních tajemstvích za poslední půlstoletí. Dnes je z něj zahořklý stařec, trávící v tajném vězení FBI třicátý rok vězení. jak je přesvědčit, aby spolupracovali a vydali se "na skálu" pro téměř jistou smrt? A když se to podaří, jak si ti dva poradí s nástrahami generála a jeho po zuby ozbrojených zabijáků?

    1
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Anthony, the Bodyguard
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    2
  • Armagedon
    Armagedon (1998)
    FilmRole: pilot Tucker
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    75%
    3
  • 4
  • Star Trek: Hluboký Vesmír Devět
    Star Trek: Hluboký Vesmír Devět (1993)
    Seriál
    63%
    5
  • Angel
    Angel (1999)
    Seriál
    • Disney+
    61%
    6
  • The Postman - Posel budoucnosti
    The Postman - Posel budoucnosti (1997)
    FilmRole: Bridge City Guard
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    The Postman - Posel budoucnosti je postapokalyptické dobrodružné drama režírované Kevinem Costnerem, který si zároveň zahrál hlavní roli. Film se odehrává v roce 2013, kdy po ničivé válce Spojené státy upadly do chaosu a anarchie. Costner hraje tuláka, který při hledání jídla narazí na opuštěný poštovní vůz a převleče se za pošťáka. Tímto aktem náhodou znovu oživí naději ve zničených komunitách a začne šířit zprávy, které symbolizují obnovu celistvé společnosti a možnou existenci centrální vlády. Navzdory hrozbě od tyranského vojenského vůdce Bethlehema (Will Patton), tak Pošťák inspiruje ostatní, aby se postavili proti útlaku.
    58%
    The Postman - Posel budoucnosti je postapokalyptické dobrodružné drama režírované Kevinem Costnerem, který si zároveň zahrál hlavní roli. Film se odehrává v roce 2013, kdy po ničivé válce Spojené státy upadly do chaosu a anarchie. Costner hraje tuláka, který při hledání jídla narazí na opuštěný poštovní vůz a převleče se za pošťáka. Tímto aktem náhodou znovu oživí naději ve zničených komunitách a začne šířit zprávy, které symbolizují obnovu celistvé společnosti a možnou existenci centrální vlády. Navzdory hrozbě od tyranského vojenského vůdce Bethlehema (Will Patton), tak Pošťák inspiruje ostatní, aby se postavili proti útlaku.
    7
  • 8
  • Než jsme se našli
    Než jsme se našli (1997)
    FilmRole: Maitre D'

    Romanticky založená Gwen Moss vyrůstala s matkou, která jí neustále vyprávěla příběh o seznámení, svatbě a manželství s jejím otcem. Uzavřený Nick Dawkan naopak vyrůstal s otcem, který si kvůli problémům s alkoholem nedokázal udržet žádnou práci, a proto se rodina musela často stěhovat. Ti dva se poznali jako děti. Jenže pak je život, lépe řečeno Nickovo stěhování, na dlouhá léta rozdělilo. Gwen vyrostla, stala se spisovatelkou a do života jí vstoupila někdejší dětská hvězda, Francesca Lansfield, dnes poněkud zahořklá a pozapomenutá herečka, která má za sebou detoxikační léčebnu. Od Gwen chce, aby napsala její biografii, kterou by mohla vydávat za svoje dílo... Francesca vlastní okouzlující bytový komplex nazvaný La Fortuna, ve kterém - shodou okolností - Gwen bydlí a starý, historicky cenný dům miluje. Nick, který dostal za úkol místo přestavět, navrhuje staré domy zbourat a místo nich postavit nové... Gwen se rozhodne zahájit křížovou výpravu s cílem zachránit staré domy a její součástí jsou také dopisy, které začne psát do větších i menších novin. A tyto dopisy nejprve zaujmou Nickovu pozornost, a poté i jeho srdce. Gwen pro změnu často a ráda navštěvuje restauraci, kterou navrhl Nick. Přestože se zatím nesetkali, zdá se, že mají navzdory rozdílnému názoru na bytový komplex, jeden pro druhého slabost. Současně oba pátrají po naplnění svého snu o životní lásce, a je na osudu, zda si s nimi bude nadále zahrávat a přihraje jim každému nějakého vhodného partnera, nebo je nakonec přece jen svede dohromady.

    44%

    Romanticky založená Gwen Moss vyrůstala s matkou, která jí neustále vyprávěla příběh o seznámení, svatbě a manželství s jejím otcem. Uzavřený Nick Dawkan naopak vyrůstal s otcem, který si kvůli problémům s alkoholem nedokázal udržet žádnou práci, a proto se rodina musela často stěhovat. Ti dva se poznali jako děti. Jenže pak je život, lépe řečeno Nickovo stěhování, na dlouhá léta rozdělilo. Gwen vyrostla, stala se spisovatelkou a do života jí vstoupila někdejší dětská hvězda, Francesca Lansfield, dnes poněkud zahořklá a pozapomenutá herečka, která má za sebou detoxikační léčebnu. Od Gwen chce, aby napsala její biografii, kterou by mohla vydávat za svoje dílo... Francesca vlastní okouzlující bytový komplex nazvaný La Fortuna, ve kterém - shodou okolností - Gwen bydlí a starý, historicky cenný dům miluje. Nick, který dostal za úkol místo přestavět, navrhuje staré domy zbourat a místo nich postavit nové... Gwen se rozhodne zahájit křížovou výpravu s cílem zachránit staré domy a její součástí jsou také dopisy, které začne psát do větších i menších novin. A tyto dopisy nejprve zaujmou Nickovu pozornost, a poté i jeho srdce. Gwen pro změnu často a ráda navštěvuje restauraci, kterou navrhl Nick. Přestože se zatím nesetkali, zdá se, že mají navzdory rozdílnému názoru na bytový komplex, jeden pro druhého slabost. Současně oba pátrají po naplnění svého snu o životní lásce, a je na osudu, zda si s nimi bude nadále zahrávat a přihraje jim každému nějakého vhodného partnera, nebo je nakonec přece jen svede dohromady.

    9
  • 10
  • 11