Jeanette Würl: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jeanette Würl: Filmy a seriály

  • Proti zdi
    Proti zdi (2004)
    Film

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    75%

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    1
  • Na druhé straně
    Na druhé straně (2007)
    Film

    Nejat patří ke druhé generaci tureckých přistěhovalců do Německa a váží si svého postavení, dosaženého díky vzdělání. Neschvaluje poměr svého otce s prostitutkou Yeter. Názor změní, když se dozví, že otcova přítelkyně posílá do Turecka peníze, aby její dcera mohla studovat. Ženina smrt, zaviněná prchlivostí otce, postaví mezi něj a syna hráz. Muž je odsouzen a Nejat odjíždí do Istanbulu hledat dceru Yeter. Netuší, že Ayten jako politická aktivistka už dříve uprchla před tureckou policií do Německa, kde se spřátelila s německou studentkou Lotte. Když je Ayten zatčena německou policií, vyhoštěna do Turecka a tam uvězněna, Lotte se přes odpor své matky za ní vypraví. Zákonitým dílem náhody se Lotte setká s Nejatem, který v Istanbulu zůstal, a události, jež dívka rozpoutá svým odhodláním sejít se s uvězněnou přítelkyní, ovlivní jejich osudy. Jednoho dne se do Istanbulu vypraví i Lottina matka, aby tváří v tvář životu na druhé straně přehodnotila své postoje. Film získal Cenu za scénář na 60. ročníku festivalu v Cannes.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    Režie:Fatih Akin
    73%

    Nejat patří ke druhé generaci tureckých přistěhovalců do Německa a váží si svého postavení, dosaženého díky vzdělání. Neschvaluje poměr svého otce s prostitutkou Yeter. Názor změní, když se dozví, že otcova přítelkyně posílá do Turecka peníze, aby její dcera mohla studovat. Ženina smrt, zaviněná prchlivostí otce, postaví mezi něj a syna hráz. Muž je odsouzen a Nejat odjíždí do Istanbulu hledat dceru Yeter. Netuší, že Ayten jako politická aktivistka už dříve uprchla před tureckou policií do Německa, kde se spřátelila s německou studentkou Lotte. Když je Ayten zatčena německou policií, vyhoštěna do Turecka a tam uvězněna, Lotte se přes odpor své matky za ní vypraví. Zákonitým dílem náhody se Lotte setká s Nejatem, který v Istanbulu zůstal, a události, jež dívka rozpoutá svým odhodláním sejít se s uvězněnou přítelkyní, ovlivní jejich osudy. Jednoho dne se do Istanbulu vypraví i Lottina matka, aby tváří v tvář životu na druhé straně přehodnotila své postoje. Film získal Cenu za scénář na 60. ročníku festivalu v Cannes.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    Režie:Fatih Akin
    2
  • 3
  • Soul Kitchen
    Soul Kitchen (2009)
    Film

    „Soul Kitchen“, poslední film miláčka publika Fatiho Akina, je turbulentním vyznáním lásky multikulturnímu Hamburku. s humorem zde Akin vykresluje příběh Řeka žijícího v Německu, který z malého bufetu vytvoří originální restauraci, jež se brzy stane oblíbenou hudební scénou. “Soul Kitchen” je skvělá komedie o přátelství, lásce, rozchodu a boji o domov, který je třeba v dnešním nevypočitatelném světě chránit víc než kdykoliv předtím. Film měl ohromný úspěch v Benátkách a k dnešnímu dni přilákal do kin přes milion diváků.

    Režie:Fatih Akin
    70%

    „Soul Kitchen“, poslední film miláčka publika Fatiho Akina, je turbulentním vyznáním lásky multikulturnímu Hamburku. s humorem zde Akin vykresluje příběh Řeka žijícího v Německu, který z malého bufetu vytvoří originální restauraci, jež se brzy stane oblíbenou hudební scénou. “Soul Kitchen” je skvělá komedie o přátelství, lásce, rozchodu a boji o domov, který je třeba v dnešním nevypočitatelném světě chránit víc než kdykoliv předtím. Film měl ohromný úspěch v Benátkách a k dnešnímu dni přilákal do kin přes milion diváků.

    Režie:Fatih Akin
    4
  • Kamkoliv půjdeš
    Kamkoliv půjdeš (2009)
    Film
    Německý teenager Ben (David Kross) a jeho přítel Ed (Stefan Konarske) v létě po maturitě vycestují do Kambodže na turistický výlet. V nočním klubu na diskotéce v Phnom Penhu se Ben seznámí s 21-letou barovou společnicí Sreykeo (Apinya Sakuljaroensuková). Zamiluje se do ní a Sreyoko mu ukáže skutečnou tvář tajemné Kambodže. Jejich setkání neskončí pouze jako běžný turistický románek, na který oba aktéři po Benově odchodu zapomenou. Mezi Benem a Sreykeo se vyvine nečekané pouto a nejistá láska, kterou navzdory vzájemným citům nahlodávají předsudky Benova okolí. Po návratu do Německa Ben nadále podporuje křehkou dívku a její chudou rodinu na druhém konci světa. Zásadní zlom nastane, když Sreykeo oznámí Benovi, že byla u lékaře a zjistila, že je HIV pozitivní. Ben stojí před životním rozhodnutím. Dá udělat testy, ale jsou negativní. Zůstane v Německu budovat svou kariéru, nebo pomůže nemocné dívce v jihovýchodní Asii?
    Žánry:Drama
    68%
    Německý teenager Ben (David Kross) a jeho přítel Ed (Stefan Konarske) v létě po maturitě vycestují do Kambodže na turistický výlet. V nočním klubu na diskotéce v Phnom Penhu se Ben seznámí s 21-letou barovou společnicí Sreykeo (Apinya Sakuljaroensuková). Zamiluje se do ní a Sreyoko mu ukáže skutečnou tvář tajemné Kambodže. Jejich setkání neskončí pouze jako běžný turistický románek, na který oba aktéři po Benově odchodu zapomenou. Mezi Benem a Sreykeo se vyvine nečekané pouto a nejistá láska, kterou navzdory vzájemným citům nahlodávají předsudky Benova okolí. Po návratu do Německa Ben nadále podporuje křehkou dívku a její chudou rodinu na druhém konci světa. Zásadní zlom nastane, když Sreykeo oznámí Benovi, že byla u lékaře a zjistila, že je HIV pozitivní. Ben stojí před životním rozhodnutím. Dá udělat testy, ale jsou negativní. Zůstane v Německu budovat svou kariéru, nebo pomůže nemocné dívce v jihovýchodní Asii?
    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Robert Zimmermann žasne nad láskou
    Robert Zimmermann žasne nad láskou (2008)
    Film
    V momentě, kdy na jeho dokonalý trendy oblek dopadne poctivý šplíchanec kari kečupu, začne se šestadvacetiletý designér počítačových her Robert Zimmermann definitivně a neodkladně cítit jako úplná nula. Ani nemluvě o tom, že už za pár chvil musí excelovat na firemní prezentaci, což v saku s flekem velkým jak Brno rozhodně není úplně snadné. Proto také jeho nohy automaticky zamíří k nejbližší čistírně. A právě zde Robert narazí na Moniku a při pohledu na ni zůstane stát s pusou oněmělou úžasem. Ze vteřiny na vteřinu prostě přišla láska jako trám. Naneštěstí to má ale jeden poměrně zásadní háček. Monika má syna. A ten je stejně starý jako Robert, což z prvního pokusu o seznámení učiní poměrně dost trapnou chvilku. I přes prvotní nezdar ale nemůže Robert na ženu zapomenout. A to ani přes fakt, že má přímo před očima geniální důkazy, jak bláznivé kousky dokáže láska občas natropit - svého otce, kterému zrovna na záda skočila druhá míza, a také lesbickou sestru, jež jakýmsi neznámým způsobem utrpěla těhotenství. Nic z toho ale nedokáže udolat rozbouřené city, které právě Robertem zmítají. A kupodivu dost podobně je na tom i Monika. Že by dobrá zpráva? Nic není jisté v rozverné něme
    63%
    V momentě, kdy na jeho dokonalý trendy oblek dopadne poctivý šplíchanec kari kečupu, začne se šestadvacetiletý designér počítačových her Robert Zimmermann definitivně a neodkladně cítit jako úplná nula. Ani nemluvě o tom, že už za pár chvil musí excelovat na firemní prezentaci, což v saku s flekem velkým jak Brno rozhodně není úplně snadné. Proto také jeho nohy automaticky zamíří k nejbližší čistírně. A právě zde Robert narazí na Moniku a při pohledu na ni zůstane stát s pusou oněmělou úžasem. Ze vteřiny na vteřinu prostě přišla láska jako trám. Naneštěstí to má ale jeden poměrně zásadní háček. Monika má syna. A ten je stejně starý jako Robert, což z prvního pokusu o seznámení učiní poměrně dost trapnou chvilku. I přes prvotní nezdar ale nemůže Robert na ženu zapomenout. A to ani přes fakt, že má přímo před očima geniální důkazy, jak bláznivé kousky dokáže láska občas natropit - svého otce, kterému zrovna na záda skočila druhá míza, a také lesbickou sestru, jež jakýmsi neznámým způsobem utrpěla těhotenství. Nic z toho ale nedokáže udolat rozbouřené city, které právě Robertem zmítají. A kupodivu dost podobně je na tom i Monika. Že by dobrá zpráva? Nic není jisté v rozverné něme
    11
  • 12
  • 13