6.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Wigand Witting: Filmy a seriály

  • Rok prvních polibků
    Rok prvních polibků (2002)
    Film
    Jednatřicetiletý Tristan si rád zavzpomíná. A nejraději na věk kolem patnácti let, kdy s ní právě začínala cloumat puberta. A nejen s ním. Stejně na tom byla i bandička jeho přátel, mezi něž patřili i věčně se cpoucí kulička Specki, přidrzlostí a uhry se vyznačující Streusel, půvabná turecká dívka Tümai, další kráska Kerstin, koktající, ale pohledný Elrond, Lars a Simone – první pár na škole, a Dlouhá Jana, vychrtlá dívčina převyšující všechny přítomné o dvě a více hlav. Tihle všichni se tehdy rozkoukávali po světě, začínali si všímat opačného pohlaví, museli čelit dotěrným otázkám ze strany rodičů a snažili se trávit co nejméně času ve škole, jen aby jim z toho všeho zajímavého, co bylo v roce 1985 kolem, nic neuteklo. Humorně laděný snímek německého režiséra Kaie Wessela je plný ustupující dětské naivity a hřejivé nostalgie z časů, které poznal každý z nás. Ostatně, pamatujete si, který polibek byl ten váš první?
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Kai Wessel
    73%
    Jednatřicetiletý Tristan si rád zavzpomíná. A nejraději na věk kolem patnácti let, kdy s ní právě začínala cloumat puberta. A nejen s ním. Stejně na tom byla i bandička jeho přátel, mezi něž patřili i věčně se cpoucí kulička Specki, přidrzlostí a uhry se vyznačující Streusel, půvabná turecká dívka Tümai, další kráska Kerstin, koktající, ale pohledný Elrond, Lars a Simone – první pár na škole, a Dlouhá Jana, vychrtlá dívčina převyšující všechny přítomné o dvě a více hlav. Tihle všichni se tehdy rozkoukávali po světě, začínali si všímat opačného pohlaví, museli čelit dotěrným otázkám ze strany rodičů a snažili se trávit co nejméně času ve škole, jen aby jim z toho všeho zajímavého, co bylo v roce 1985 kolem, nic neuteklo. Humorně laděný snímek německého režiséra Kaie Wessela je plný ustupující dětské naivity a hřejivé nostalgie z časů, které poznal každý z nás. Ostatně, pamatujete si, který polibek byl ten váš první?
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Kai Wessel
    1
  • Plechový bubínek
    Plechový bubínek (1979)
    Film
    Děj se odehrává v letech 1899 - 1945 a sleduje osudy postav na pozadí proměn města Gdaňska, sleduje také Oskarův příběh. Oskar má podle Schlöndorfa dvě typické vlastnosti své doby: odmítání a protest. Brání se účasti ve světě dospělých tak důsledně, že odmítne vyrůst. Protestuje tak hlasitě, že jeho hlas rozbíjí sklo. Jedním z mnoha problémů realizace bylo obsazení hlavní role. Po dohodě s autorem bylo rozhodnuto, že Oskar musí být chlapec, nikoli lilipután. Šťastná volba padla na Davida Bennenta. Snímek získal Zlatou palmu na MFF v Cannes ex aequo (s Coppolovou freskou A nyní apokalypsa) a Oscara za nejlepší cizojazyčný film.
    71%
    Děj se odehrává v letech 1899 - 1945 a sleduje osudy postav na pozadí proměn města Gdaňska, sleduje také Oskarův příběh. Oskar má podle Schlöndorfa dvě typické vlastnosti své doby: odmítání a protest. Brání se účasti ve světě dospělých tak důsledně, že odmítne vyrůst. Protestuje tak hlasitě, že jeho hlas rozbíjí sklo. Jedním z mnoha problémů realizace bylo obsazení hlavní role. Po dohodě s autorem bylo rozhodnuto, že Oskar musí být chlapec, nikoli lilipután. Šťastná volba padla na Davida Bennenta. Snímek získal Zlatou palmu na MFF v Cannes ex aequo (s Coppolovou freskou A nyní apokalypsa) a Oscara za nejlepší cizojazyčný film.
    2
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • Ticho na moři
    Ticho na moři (2011)
    FilmRole: Lieutenant Hotz

    Tři členové komunistické strany během druhé světové války spáchají atentát na německého důstojníka. Německo na čin odpovídá rozkazem popravit 150 válečných vězňů. Jedním z mužů, který má být popraven, je také 17letý Guy Môquet, jehož následná smrt se stala symbolem francouzské revolty proti německé okupaci. Snímek rekonstruuje události těsně před atentátem až po popravu odehrávající se v roce 1941. Režisér na události nahlíží nejen ze strany odsouzených, ale bez obhajoby ukazuje také poslušnost německého vedení. (Febiofest)

    58%

    Tři členové komunistické strany během druhé světové války spáchají atentát na německého důstojníka. Německo na čin odpovídá rozkazem popravit 150 válečných vězňů. Jedním z mužů, který má být popraven, je také 17letý Guy Môquet, jehož následná smrt se stala symbolem francouzské revolty proti německé okupaci. Snímek rekonstruuje události těsně před atentátem až po popravu odehrávající se v roce 1941. Režisér na události nahlíží nejen ze strany odsouzených, ale bez obhajoby ukazuje také poslušnost německého vedení. (Febiofest)

    4