Irma Junnilainen: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Irma Junnilainen: Filmy a seriály

  • Drž si šátek, Tatjano
    Drž si šátek, Tatjano (1994)
    FilmRole: Valto's Mother

    Hrdiny nezvyklé komediální road movie jsou typičtí Kaurismäkiho outsideři, na kterých se podepisují jak stopy "rázovitého buranství", tak i vlivy Východu a Západu. Krejčí Valto se doma rozčílí, že došla káva a vztekle zamkne matku v komoře. Vezme její peníze z kabelky a odejde z domova. Staví se u automechanika Reina, který opravuje jeho černou volhu. Nasednou a vydají se na cestu napříč Finskem. Cestou proti své vůli vezmou dvě ženy, které jsou na cestě do rodného Sovětského svazu. Jazyková bariéra i vrozená nesmělost neumožňují téměř žádnou komunikaci. Chvíle porozumění se odehrávají téměř beze slov a jsou jen těžko postřehnutelné. Přestože Kaurismäki redukuje charakteristiku svých hrdinů na pár základních rysů - jeden neustále pije vodku, druhý kávu, jeden nosí pouze oblek, druhý koženou bundu a kalhoty do zvonu - není výsledkem karikatura, nýbrž tragikomický portrét doby. Zásluhu na tom mají i vynikající režisérovi stálí herci. Automechanik Reino se stal jednou z posledních rolí předčasně zemřelého Mattiho Pellonpää.

    74%

    Hrdiny nezvyklé komediální road movie jsou typičtí Kaurismäkiho outsideři, na kterých se podepisují jak stopy "rázovitého buranství", tak i vlivy Východu a Západu. Krejčí Valto se doma rozčílí, že došla káva a vztekle zamkne matku v komoře. Vezme její peníze z kabelky a odejde z domova. Staví se u automechanika Reina, který opravuje jeho černou volhu. Nasednou a vydají se na cestu napříč Finskem. Cestou proti své vůli vezmou dvě ženy, které jsou na cestě do rodného Sovětského svazu. Jazyková bariéra i vrozená nesmělost neumožňují téměř žádnou komunikaci. Chvíle porozumění se odehrávají téměř beze slov a jsou jen těžko postřehnutelné. Přestože Kaurismäki redukuje charakteristiku svých hrdinů na pár základních rysů - jeden neustále pije vodku, druhý kávu, jeden nosí pouze oblek, druhý koženou bundu a kalhoty do zvonu - není výsledkem karikatura, nýbrž tragikomický portrét doby. Zásluhu na tom mají i vynikající režisérovi stálí herci. Automechanik Reino se stal jednou z posledních rolí předčasně zemřelého Mattiho Pellonpää.

    1
  • 2
  • Pelon maantiede
    Pelon maantiede (2000)
    FilmRole: Johanna Louhimies
    Oili Lyyra je mladá súdna lekárka. Vyšetruje smrť muža, ktorého nájdu utopeného v blízkosti helsinského prístavu. Jej priateľ, superintendant Eer Harakka tiež pracuje na tomto prípade. V tom istom čase sa Oili zoznamuje s novými priateľmi svojej sestry Laury. Čoskoro vyjde najavo, že utopený muž nie je jedinou obeťou a že je súčasťou premysleného plánu. Ďalšou postavou deja je inštruktor autoškoly Rainer Auvinen, muž, ktorý už 15 rokov šíri strach medzi ženami v Helsinkách.
    54%
    Oili Lyyra je mladá súdna lekárka. Vyšetruje smrť muža, ktorého nájdu utopeného v blízkosti helsinského prístavu. Jej priateľ, superintendant Eer Harakka tiež pracuje na tomto prípade. V tom istom čase sa Oili zoznamuje s novými priateľmi svojej sestry Laury. Čoskoro vyjde najavo, že utopený muž nie je jedinou obeťou a že je súčasťou premysleného plánu. Ďalšou postavou deja je inštruktor autoškoly Rainer Auvinen, muž, ktorý už 15 rokov šíri strach medzi ženami v Helsinkách.
    3
  • Princezna
    Princezna (2010)
    FilmRole: vrchní sestra Pakalénová

    Anna je nezvladatelná, její matka ji proto hospitalizuje na psychiatrii. Pacientka, která si o sobě myslí, že je princezna, vnáší do zaběhnutého chodu poválečného sanatoria pro léčbu mentálně postižených nejen podivnou hru na noblesu, ale především humánnost. Odvěký spor mezi humanismem a regulemi spoutanými institucemi je to o komplikovanější, že přes zrůdnost medicínských výdobytků jako lobotomie a elektrošoky tu není ostrá hranice mezi kladnými a zápornými postavami. Režisér se zkušenostmi převážně z oblasti dokumentu vytvořil vnitřně pravdivý film s étosem z dob dávno minulých, z dob, kdy i sama kinematografie ještě měla noblesu. (Febiofest)

    54%

    Anna je nezvladatelná, její matka ji proto hospitalizuje na psychiatrii. Pacientka, která si o sobě myslí, že je princezna, vnáší do zaběhnutého chodu poválečného sanatoria pro léčbu mentálně postižených nejen podivnou hru na noblesu, ale především humánnost. Odvěký spor mezi humanismem a regulemi spoutanými institucemi je to o komplikovanější, že přes zrůdnost medicínských výdobytků jako lobotomie a elektrošoky tu není ostrá hranice mezi kladnými a zápornými postavami. Režisér se zkušenostmi převážně z oblasti dokumentu vytvořil vnitřně pravdivý film s étosem z dob dávno minulých, z dob, kdy i sama kinematografie ještě měla noblesu. (Febiofest)

    4
  • 5