5.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jean-Paul Gaultier: Filmy a seriály

  • Pátý element
    Pátý element (1997)
    Film
    83%
    1
  • Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec
    Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
    Film
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    75%
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    2
  • Kůže, kterou nosím
    Kůže, kterou nosím (2011)
    Film
    • Filmbox+
    Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. V thrilleru s prvky melodramatu, natočeném volně podle románu Tarantule (Mygale) Thierryho Jonqueta, se po více než dvaceti letech sešli ke spolupráci Pedro Almodóvar a jeho dávný oblíbenec Antonio Banderas. „Tvář nás definuje,“ říká jeho hrdina, i když sám za tou svou skrývá temné myšlenky. V příběhu, v němž hraje zásadní roli chladně vykalkulovaná a precizně provedená pomsta, Almodóvar za scenáristické pomoci bratra Agustína suverénně kombinuje časové roviny, mezi něž rozpíná svá témata vášně, tělesnosti a pohlavní identity. Jeho devatenáctý film je opět sofistikovanou poctou filmu, tentokrát Hitchcockovi, Bu?uelovi či hororu Georgese Franjua Oči bez tváře.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    72%
    Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. V thrilleru s prvky melodramatu, natočeném volně podle románu Tarantule (Mygale) Thierryho Jonqueta, se po více než dvaceti letech sešli ke spolupráci Pedro Almodóvar a jeho dávný oblíbenec Antonio Banderas. „Tvář nás definuje,“ říká jeho hrdina, i když sám za tou svou skrývá temné myšlenky. V příběhu, v němž hraje zásadní roli chladně vykalkulovaná a precizně provedená pomsta, Almodóvar za scenáristické pomoci bratra Agustína suverénně kombinuje časové roviny, mezi něž rozpíná svá témata vášně, tělesnosti a pohlavní identity. Jeho devatenáctý film je opět sofistikovanou poctou filmu, tentokrát Hitchcockovi, Bu?uelovi či hororu Georgese Franjua Oči bez tváře.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    3
  • Špatná výchova
    Špatná výchova (2004)
    Film
    • Filmbox+
    • KVIFF TV
    Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede.
    71%
    Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede.
    4
  • Město ztracených dětí
    Město ztracených dětí (1995)
    Film
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    70%
    Dobrodružné fantasy, které jde napříč více žánry (sci-fi, pohádka, drama, komedie nebo dokonce horor), si zakládá hlavně na vizuálním stylu, který je specialitou tohoto režisérského dua. Hlavním rysem filmu je ponuré středověké město navozující depresivní atmosféru a bizarní scény a postavy. Vše se točí kolem šíleného Kranka, který trpí neschopností snít, a proto využívá malých dětí, aby z nich nasával jejich fantazii. Jeho uměle vytvořený „rodinný“ kruh dále tvoří trpasličí žena, migrénou trpící mozek v akváriu a šest naklonovaných stvořitelů-narkoleptiků (Dominique Pinon). Bizarnost nechybí ani dalším postavám, např. Chobotnici (siamské dvojče) nebo sektě kyklopů s extrémně citlivým sluchem.
    5
  • Kika
    Kika (1993)
    Film
    • KVIFF TV
    Film z dielne Pedra Almodovara, infant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodovar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotkeAndree Dorezanej (stvárňuje ju Viktoria Avril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodovar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú, alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    69%
    Film z dielne Pedra Almodovara, infant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodovar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotkeAndree Dorezanej (stvárňuje ju Viktoria Avril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodovar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú, alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    6
  • 7
  • Nebezpečné známosti
    Nebezpečné známosti (2003)
    Minisérie
    Snad jen té nejmladší generaci je nutné vyprávět příběh nejslavnějšího románu v dopisech, který vydal v roce 1782 Choderlos de Laclos pod názvem Nebezpečné známosti, aby tak odhalil mravy ne-li celé aristokracie, tedy alespoň její nejelegantnější části. Opět se tedy staneme svědky sázky Valmonta a paní de Merteuil, která zničí nejeden lidský osud, protože jak praví tato navenek úctyhodná dáma: "Jsou lidé, kteří při sobě stojí v dobrém, kdežto my při sobě stojíme ve zlém."
    Žánry:DramaRomantický
    59%
    Snad jen té nejmladší generaci je nutné vyprávět příběh nejslavnějšího románu v dopisech, který vydal v roce 1782 Choderlos de Laclos pod názvem Nebezpečné známosti, aby tak odhalil mravy ne-li celé aristokracie, tedy alespoň její nejelegantnější části. Opět se tedy staneme svědky sázky Valmonta a paní de Merteuil, která zničí nejeden lidský osud, protože jak praví tato navenek úctyhodná dáma: "Jsou lidé, kteří při sobě stojí v dobrém, kdežto my při sobě stojíme ve zlém."
    Žánry:DramaRomantický
    8
  • 9
  • Prêt-à-Porter
    Prêt-à-Porter (1994)
    FilmRole: Sám sebe
    55%
    10
  • Absolutely Fabulous: The Movie
    Absolutely Fabulous: The Movie (2016)
    FilmRole: Jean Paul Gaultier
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Edina a Patsy jsou zpět — v jejich velkolepém debutu na filmovém plátně! Stále překypují šarmem a půvabem, prohýřených nocí v londýnských klubech by se nikdo nedopočítal. Po jednom nepovedeném večírku módních veličin jsou ale obviněny z katastrofické nehody, která potkala Kate Moss, a stávají se oběťmi mediální štvanice. Zdá se, že v Londýně už jim pšenka nepokvete, proto odlétají na Francouzskou riviéru s plánem usadit se tu natrvalo a užívat si život na vysoké noze až do smrti! (Bontonfilm)

    48%

    Edina a Patsy jsou zpět — v jejich velkolepém debutu na filmovém plátně! Stále překypují šarmem a půvabem, prohýřených nocí v londýnských klubech by se nikdo nedopočítal. Po jednom nepovedeném večírku módních veličin jsou ale obviněny z katastrofické nehody, která potkala Kate Moss, a stávají se oběťmi mediální štvanice. Zdá se, že v Londýně už jim pšenka nepokvete, proto odlétají na Francouzskou riviéru s plánem usadit se tu natrvalo a užívat si život na vysoké noze až do smrti! (Bontonfilm)

    11
  • Absolument fabuleux
    Absolument fabuleux (2001)
    FilmRole: Le créateur
    • Filmbox+
    Dvojice padesátnic spolu prožila období Woodstocku šedesátých let až po současnost, v zajetí alkoholu, drog a nevázaného života. Jean Paul Gaultier je módní návrhář, kterého obě bezmezně ctí a účastní se všech jeho přehlídek. Přesto, že v životě jedné je dnes již dospělá dcera, stále žijí svůj svobodomyslný život. Teprve problémy mezi matkou, dcerou a pohledným nápadníkem od doručovatelské firmy, dokáží navázat rodičovských vztah matky s dcerou, ale to by nebyly dvě celoživotní kamarádky, aby se jejich cesty opět nespojily v životě večírků, luxusu a alkoholu.
    Žánry:Komedie
    46%
    Dvojice padesátnic spolu prožila období Woodstocku šedesátých let až po současnost, v zajetí alkoholu, drog a nevázaného života. Jean Paul Gaultier je módní návrhář, kterého obě bezmezně ctí a účastní se všech jeho přehlídek. Přesto, že v životě jedné je dnes již dospělá dcera, stále žijí svůj svobodomyslný život. Teprve problémy mezi matkou, dcerou a pohledným nápadníkem od doručovatelské firmy, dokáží navázat rodičovských vztah matky s dcerou, ale to by nebyly dvě celoživotní kamarádky, aby se jejich cesty opět nespojily v životě večírků, luxusu a alkoholu.
    Žánry:Komedie
    12