?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Shirley Steedman: Filmy a seriály

  • Nejlepší léta slečny Jean Brodieové
    Nejlepší léta slečny Jean Brodieové (1969)
    FilmRole: Monica
    Nekonvenční slečna Jean Brodieová, která je podle svého názoru v "nejlepších letech", si získala své studentky i značnou část pedagogického sboru, v němž má dva milence: naivního, ale milého učitele hudební výchovy Lowthera a cynického výtvarníka Lloyda. Na začátku filmu je Jean představena jako dokonalá pedagožka oddaná svým studentkám, ale postupně se odhalují její stinné stránky. Kromě toho, že vliv na své žačky trochu využívá, je tu ještě věc poněkud závažnějšího charakteru. Píše se totiž rok 1932 a Jean obdivuje fašisty Mussoliniho a Franca. Jak v jednom momentě filmu poznamená Lowther, Jean nerozumí politice, jen si idealizuje obraz vůdce. To by vcelku nevadilo, kdyby své žačky nevedla ke stejnému způsobu myšlení. Její přesvědčení o vlastní neotřesitelné pravdě však bude podrobeno tvrdým zkouškám. Při konfrontaci s milenci i žačkami se bude muset podívat na svůj život z jiného úhlu a nahlédnout, jakým směrem se vlastně ubírá. Vynikající snímek ze školního prostředí je komplexní sondou do života vzdělané ženy, která je zaslepená svým idealizovaným pohledem na svět. Zároveň ukazuje život v meziválečném Edinburghu a na místní střední škole. V ději se střídá humor, sarkasmus, opovržení i zoufalství. Naléhavost a závažnost sdělení je umocněna oscarovým výkonem Maggie Smithové v roli slečny Brodieové. Tento oceňovaný a u nás nepříliš známý film si pro svoje kvality jistě zaslouží pozornost.
    75%
    Nekonvenční slečna Jean Brodieová, která je podle svého názoru v "nejlepších letech", si získala své studentky i značnou část pedagogického sboru, v němž má dva milence: naivního, ale milého učitele hudební výchovy Lowthera a cynického výtvarníka Lloyda. Na začátku filmu je Jean představena jako dokonalá pedagožka oddaná svým studentkám, ale postupně se odhalují její stinné stránky. Kromě toho, že vliv na své žačky trochu využívá, je tu ještě věc poněkud závažnějšího charakteru. Píše se totiž rok 1932 a Jean obdivuje fašisty Mussoliniho a Franca. Jak v jednom momentě filmu poznamená Lowther, Jean nerozumí politice, jen si idealizuje obraz vůdce. To by vcelku nevadilo, kdyby své žačky nevedla ke stejnému způsobu myšlení. Její přesvědčení o vlastní neotřesitelné pravdě však bude podrobeno tvrdým zkouškám. Při konfrontaci s milenci i žačkami se bude muset podívat na svůj život z jiného úhlu a nahlédnout, jakým směrem se vlastně ubírá. Vynikající snímek ze školního prostředí je komplexní sondou do života vzdělané ženy, která je zaslepená svým idealizovaným pohledem na svět. Zároveň ukazuje život v meziválečném Edinburghu a na místní střední škole. V ději se střídá humor, sarkasmus, opovržení i zoufalství. Naléhavost a závažnost sdělení je umocněna oscarovým výkonem Maggie Smithové v roli slečny Brodieové. Tento oceňovaný a u nás nepříliš známý film si pro svoje kvality jistě zaslouží pozornost.
    1