Sandro Solviatti: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sandro Solviatti: Filmy a seriály

  • Roque Santeiro
    Roque Santeiro (1985)
    SeriálRole: Sua Majestade
    V zapadlém a chudém městečku Asa Branca, uprostřed brazilského severovýchodu, je Roque Santeiro uctíván jako světec. Předpokládá se, že ho před 18 lety zabil bandita, když se snažil zachránit místní kostel. Po jeho zmizení místní vůdci, jako je statkář Sinhozinho Malta a starosta Florindo, toho využili k ovládání prostých lidí. Dokonce si vymysleli vdovu Porcinu, která se s Roquem měla tajně oženit před jeho smrtí. Nečekají však, že Roque žije a vrací se, aby údajně "zachránil svůj lid". Nyní se ho Malta, Florindo, Porcina a další musí snažit udržet v ústraní a vysvětlit "pravdu" svým spoluobčanům v zoufalé snaze zachránit si vlastní kůži. Mezitím se kolem Asa Branca dějí záhadné události, jako například vlkodlak, filmový štáb, který se snaží natočit film o Roquově příběhu, a násilní vrazi.
    Žánry:FantasyKomedie
    89%
    V zapadlém a chudém městečku Asa Branca, uprostřed brazilského severovýchodu, je Roque Santeiro uctíván jako světec. Předpokládá se, že ho před 18 lety zabil bandita, když se snažil zachránit místní kostel. Po jeho zmizení místní vůdci, jako je statkář Sinhozinho Malta a starosta Florindo, toho využili k ovládání prostých lidí. Dokonce si vymysleli vdovu Porcinu, která se s Roquem měla tajně oženit před jeho smrtí. Nečekají však, že Roque žije a vrací se, aby údajně "zachránil svůj lid". Nyní se ho Malta, Florindo, Porcina a další musí snažit udržet v ústraní a vysvětlit "pravdu" svým spoluobčanům v zoufalé snaze zachránit si vlastní kůži. Mezitím se kolem Asa Branca dějí záhadné události, jako například vlkodlak, filmový štáb, který se snaží natočit film o Roquově příběhu, a násilní vrazi.
    Žánry:FantasyKomedie
    1
  • Grande Sertão: Veredas
    Grande Sertão: Veredas (1985)
    Seriál
    84%
    2
  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    3
  • Pra Frente, Brasil
    Pra Frente, Brasil (1982)
    Film
    Polovina 70. let. Vojenský režim se snaží odvést pozornost od perzekuce opozičních vůdců politickou policií pomocí "ekonomického zázraku" a vítězstvím brazilského fotbalového týmu na mistrovství světa. V této době je Jofre Godoi da Fonseca, odcizený muž ze střední třídy, omylem považován za Sarmenta, politického aktivistu, kterého potkal na letišti před jeho zavražděním. Následně je zatčen za "podvratnou činnost".
    Žánry:Drama
    73%
    Polovina 70. let. Vojenský režim se snaží odvést pozornost od perzekuce opozičních vůdců politickou policií pomocí "ekonomického zázraku" a vítězstvím brazilského fotbalového týmu na mistrovství světa. V této době je Jofre Godoi da Fonseca, odcizený muž ze střední třídy, omylem považován za Sarmenta, politického aktivistu, kterého potkal na letišti před jeho zavražděním. Následně je zatčen za "podvratnou činnost".
    Žánry:Drama
    4
  • Brás Cubas
    Brás Cubas (1985)
    FilmRole: (as Sandro Siqueira)
    69%
    5
  • Inocência
    Inocência (1983)
    FilmRole: Garcia
    67%
    6
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    FilmRole: Capitão-do-mato
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    7
  • Trapalhões no Auto da Compadecida, Os
    Trapalhões no Auto da Compadecida, Os (1987)
    FilmRole: Sacristão
    V malém městečku Taperoá žijí João Grilo a zmatený Chicó, kteří se snaží přežít s pomocí kostelníka a skromného pekaře. Všichni se potýkají s excesy biskupa, kněze a starosty. Jednoho dne město napadne bandita Severino a všichni zemřou. Následně se ocitnou před Bohem a Pannou Marií v nebi, kde proběhne soud nad jejich životy.
    Žánry:KomedieRodinný
    63%
    V malém městečku Taperoá žijí João Grilo a zmatený Chicó, kteří se snaží přežít s pomocí kostelníka a skromného pekaře. Všichni se potýkají s excesy biskupa, kněze a starosty. Jednoho dne město napadne bandita Severino a všichni zemřou. Následně se ocitnou před Bohem a Pannou Marií v nebi, kde proběhne soud nad jejich životy.
    Žánry:KomedieRodinný
    8
  • Vlak ke hvězdám
    Vlak ke hvězdám (1987)
    Film
    Koprodukční brazilskofrancouzský snímek Vlak ke hvězdám je druhým filmem známého brazilského režiséra Carlose Dieguesa v naší distribuci (po úspěšném Sbohem, Brazílie!). Vypráví příběh mladého, talentovaného saxofonisty Vinicia, který na své pouti Riem de Janeirem při hledání zmizelé přítelkyně směřuje k pochopení sebe sama a svého místa ve světě. Postava snílka s doširoka otevřenýma očima, ne pouze trpného pozorovatele událostí, ale i aktivního hledače možností, jak utvářet vlastní osud, je prototypem bloudícího, věčně okouzleného hrdiny...
    Žánry:Drama
    62%
    Koprodukční brazilskofrancouzský snímek Vlak ke hvězdám je druhým filmem známého brazilského režiséra Carlose Dieguesa v naší distribuci (po úspěšném Sbohem, Brazílie!). Vypráví příběh mladého, talentovaného saxofonisty Vinicia, který na své pouti Riem de Janeirem při hledání zmizelé přítelkyně směřuje k pochopení sebe sama a svého místa ve světě. Postava snílka s doširoka otevřenýma očima, ne pouze trpného pozorovatele událostí, ale i aktivního hledače možností, jak utvářet vlastní osud, je prototypem bloudícího, věčně okouzleného hrdiny...
    Žánry:Drama
    9
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    Film
    62%
    10
  • Tabu
    Tabu (1983)
    Film
    61%
    11
  • Ele, o Boto
    Ele, o Boto (1987)
    FilmRole: Pescador
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    60%
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    12
  • Gabriela, Cravo e Canela
    Gabriela, Cravo e Canela (1983)
    FilmRole: Jagunço chefe
    59%
    13
  • Sete Gatinhos, Os
    Sete Gatinhos, Os (1980)
    FilmRole: Taxista
    Noronha je úředník nižší střední třídy, který žije se svou frustrovanou manželkou Gordou a jejich třemi staršími dcerami. Nejmladší z nich, panenská Silene, je nečekaně poslána zpět domů. Noronha zjistí, že byla vyloučena z internátní školy za to, že v hysterickém záchvatu zabila kočku a jejích sedm novorozeňat. Z této události vzejde mnoho temných rodinných tajemství, která povedou k tragickým událostem.
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    Noronha je úředník nižší střední třídy, který žije se svou frustrovanou manželkou Gordou a jejich třemi staršími dcerami. Nejmladší z nich, panenská Silene, je nečekaně poslána zpět domů. Noronha zjistí, že byla vyloučena z internátní školy za to, že v hysterickém záchvatu zabila kočku a jejích sedm novorozeňat. Z této události vzejde mnoho temných rodinných tajemství, která povedou k tragickým událostem.
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • O Rei do Rio
    O Rei do Rio (1985)
    Film
    55%
    15
  • Rio Babilônia
    Rio Babilônia (1982)
    Film
    55%
    16
  • Índia, a Filha do Sol
    Índia, a Filha do Sol (1982)
    Film
    52%
    17
  • Matou a Família e Foi ao Cinema
    Matou a Família e Foi ao Cinema (1991)
    FilmRole: Bebeto's Father
    52%
    18
  • Quinto Macaco, O
    Quinto Macaco, O (1990)
    FilmRole: Prisoner
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    51%
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    19
  • 20
  • Beijo na Boca
    Beijo na Boca (1982)
    FilmRole: Homem do trailer
    48%
    21