?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Hans Selikovsky: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • Zeď
    Zeď (2012)
    Film
    • Edison
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    67%
    Žena zapisuje do deníku informace o zcela banálních úkonech, které vykonává na své usedlosti. Nečiní tak z dlouhé chvíle ani s vírou, že si je někdo přečte. Vlastně je psát nechce, ale musí, aby si udržela zdravou mysl. Ta už je dlouho těžce zkoušena poté, co se žena ocitla odstřižena od okolního světa neviditelnou, ale o to neprostupnější zdí. Snímek na jedné straně buduje takřka žánrové napětí, ale stejnou měrou zkoumá povahu a chování člověka v naprosté izolaci. Přestože zeď je zde do značné míry jen metaforou, filmem prostupuje takřka hororová nálada. Režisér nechává protagonistku obklopit podobně magickou přírodou jako ve von Trierově Antikristovi. Nejen díky Pölslerově práci s prostředím působí snímek jako povědomě realistický sen, do něhož vstoupil jediný, ale o to více zneklidňující cizorodý prvek. Úplně přirozené věci tu vyznívají hrozivě, ačkoli ve skutečnosti nejsou zdrojem nebezpečí.
    4
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Bockerer III - Die Brücke von Andau, Der
    Bockerer III - Die Brücke von Andau, Der (2000)
    Film
    Tretie, záverečné filmové pokračovanie príbehov vzdorovitého viedenského mäsiara Karla Bockerera, nakrútené podľa úspešnej (aj u nás) divadelnej hry. Dej sa odohráva v zložitom období po víťaznom oslobodení a vyhlásení samostatnej rakúskej republiky v rokoch 1955 - 1956. Ťažká hospodárska situácia prinúti Karla Bockerera nakupovať mäso v okolí. Spolu so svojím osvojeným synom Gustlom a vnukom Karlim sa vyberú do Maďarska, ktoré bolo v tom čase pod vplyvom ruských osloboditeľov. Karli sa zoznámi s dievčaťom Ilonou a spolu s Gustlom sa stanú spolubojovníkmi v maďarskej revolúcii roku 1956. Bockererovci musia utekať, Karl spoznáva ruského komandanta v Budapešti, ktorý im chce pomôcť, pretože aj on má trochu iné názory ako jeho nadriadení. Dramatické udalosti zasiahnu všetkých. Útek domov je zložitý, hranice sú uzavreté, zostáva im jediná možnosť, most cez rieku Andau...
    Žánry:Drama
    63%
    Tretie, záverečné filmové pokračovanie príbehov vzdorovitého viedenského mäsiara Karla Bockerera, nakrútené podľa úspešnej (aj u nás) divadelnej hry. Dej sa odohráva v zložitom období po víťaznom oslobodení a vyhlásení samostatnej rakúskej republiky v rokoch 1955 - 1956. Ťažká hospodárska situácia prinúti Karla Bockerera nakupovať mäso v okolí. Spolu so svojím osvojeným synom Gustlom a vnukom Karlim sa vyberú do Maďarska, ktoré bolo v tom čase pod vplyvom ruských osloboditeľov. Karli sa zoznámi s dievčaťom Ilonou a spolu s Gustlom sa stanú spolubojovníkmi v maďarskej revolúcii roku 1956. Bockererovci musia utekať, Karl spoznáva ruského komandanta v Budapešti, ktorý im chce pomôcť, pretože aj on má trochu iné názory ako jeho nadriadení. Dramatické udalosti zasiahnu všetkých. Útek domov je zložitý, hranice sú uzavreté, zostáva im jediná možnosť, most cez rieku Andau...
    Žánry:Drama
    6
  • 7
  • Konkurs se smrtí
    Konkurs se smrtí (2004)
    Film
    Mladý rakouský herec Adrian je stejně tak talentovaný jako ctižádostivý. Právě se vydal na dlouhou cestu do Mnichova, aby se tu zúčastnil konkurzu na svou vysněnou první hlavní roli ve své herecké kariéře. Do cesty se mu však postaví příliš mnoho překážek, než aby to mohla být jen nešťastná shoda náhod. Všechno začne ve chvíli, kdy zastaví u benzínové pumpy, aby doplnil nádrž. Když se od pokladny vrátí, zjistí, že se mu do vozu ukryla atraktivní blondýnka Julia, která opustila svého chorobně žárlivého milence Philippa a chce, aby ji Adrian kus cesty svezl. Po několika kilometrech společné cesty se však za nimi objeví Philippův vůz, který je po krátké honičce dostihne. Po krátkém a divokém rozhovoru Julia s Philippem odjede. Ani potom Adrianova cesta nepokračuje v klidu. Narazí na závalem zatarasenou dálnici a je nucen pustit se po objížďce. Krátce poté objeví na silnici plné serpentin havarovaný vůz, ve kterém je zaklíněn těžce zraněný řidič. Adrian sám nic nezmůže, a tak spěchá do nejbližší vesnice pro pomoc. Když se však na místo nehody vrátí v doprovodu policisty, není po havarovaném voze ani památky. Adrian se pokusí zastavit přijíždějící vůz, ukáže se, že v něm sedí Julia a Philippe. Ti však tvrdí, že nic neviděli. Philippe je navíc ženatý, nerad by se totiž do něčeho zapletl, aby nevyšel najevo jeho poměr s Julií. Protože už se stmívá, policista trojici navrhne, aby přenocovala ve vesnici u jeho přítelkyně s tím, že ráno na místo údajné nehody vrátí. Ráno, po krátkém pátrání, policista objeví na břehu řeky, tekoucí podél silnice, mrtvolu neznámého muže, ve kterém Adrian pozná zraněného řidiče. Když policista podle dokladů mrtvého muže zjistí, že šlo o herce, který mířil do Mnichova na herecký konkurz, stává se Adrian náhle hlavním podezřelým z vraždy. Motiv je jasný. Chtěl sám získat roli, a proto se rozhodl zbavit konkurence. A když je další den objevena mrtvola pracovníka záchranné služby, je Adrian v podezření už z dvojnásobné vraždy. V panice uprchne a přestože se zdá, že nemá žádnou šanci, rozhodne se přijít všem záhadám, jejichž středem se nedobrovolně stal, na kloub. Začne u Julie a Philippa, kteří zcela jistě vědí víc, než jsou ochotni přiznat.
    Žánry:Thriller
    41%
    Mladý rakouský herec Adrian je stejně tak talentovaný jako ctižádostivý. Právě se vydal na dlouhou cestu do Mnichova, aby se tu zúčastnil konkurzu na svou vysněnou první hlavní roli ve své herecké kariéře. Do cesty se mu však postaví příliš mnoho překážek, než aby to mohla být jen nešťastná shoda náhod. Všechno začne ve chvíli, kdy zastaví u benzínové pumpy, aby doplnil nádrž. Když se od pokladny vrátí, zjistí, že se mu do vozu ukryla atraktivní blondýnka Julia, která opustila svého chorobně žárlivého milence Philippa a chce, aby ji Adrian kus cesty svezl. Po několika kilometrech společné cesty se však za nimi objeví Philippův vůz, který je po krátké honičce dostihne. Po krátkém a divokém rozhovoru Julia s Philippem odjede. Ani potom Adrianova cesta nepokračuje v klidu. Narazí na závalem zatarasenou dálnici a je nucen pustit se po objížďce. Krátce poté objeví na silnici plné serpentin havarovaný vůz, ve kterém je zaklíněn těžce zraněný řidič. Adrian sám nic nezmůže, a tak spěchá do nejbližší vesnice pro pomoc. Když se však na místo nehody vrátí v doprovodu policisty, není po havarovaném voze ani památky. Adrian se pokusí zastavit přijíždějící vůz, ukáže se, že v něm sedí Julia a Philippe. Ti však tvrdí, že nic neviděli. Philippe je navíc ženatý, nerad by se totiž do něčeho zapletl, aby nevyšel najevo jeho poměr s Julií. Protože už se stmívá, policista trojici navrhne, aby přenocovala ve vesnici u jeho přítelkyně s tím, že ráno na místo údajné nehody vrátí. Ráno, po krátkém pátrání, policista objeví na břehu řeky, tekoucí podél silnice, mrtvolu neznámého muže, ve kterém Adrian pozná zraněného řidiče. Když policista podle dokladů mrtvého muže zjistí, že šlo o herce, který mířil do Mnichova na herecký konkurz, stává se Adrian náhle hlavním podezřelým z vraždy. Motiv je jasný. Chtěl sám získat roli, a proto se rozhodl zbavit konkurence. A když je další den objevena mrtvola pracovníka záchranné služby, je Adrian v podezření už z dvojnásobné vraždy. V panice uprchne a přestože se zdá, že nemá žádnou šanci, rozhodne se přijít všem záhadám, jejichž středem se nedobrovolně stal, na kloub. Začne u Julie a Philippa, kteří zcela jistě vědí víc, než jsou ochotni přiznat.
    Žánry:Thriller
    8