Hugh Fraser: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Hugh Fraser: Filmy a seriály

  • Hercule Poirot
    Hercule Poirot (1989)
    SeriálRole: kapitán Hastings
    • iVysílání
    • O2 TV
    • Filmbox+
    75%
    1
  • Jack Rozparovač
    Jack Rozparovač (1988)
    Seriál
    Londýn 1988. Ve čtvrti Whitechapel je zavražděna prostitutka a Scotland Yard vysílá inspektora Freda Abberlinea. S ním přijíždí vyšetřovat i seržant George Godley. Na místě se setkávají s novinářem Batesem, který předpokládá, že místní policie na vraždu nestačí, a proto byl povolán Scotland Yard. Abberline s Godleym se informují u místního soudního lékaře Llewellyna na výsledky pitvy. Prostitutka byla téměř odborně rozřezaná a byly jí odstraněny některé orgány. Abberline proto chce mít do rána na stole seznam všech lékařů, veterinářů i řezníků. Další den se koná soudní slyšení. Předsedající vyslechne Llewellynovu lékařskou zprávu a na žádost Godleye slyšení odročí Za Abberlinem přichází jasnovidec Lees, který se těší velké královnině přízni, a říká Abberlinemu o své vizi. Viděl jednoho muže se dvěma tvářemi. Abberline mu nevěří, ale Lees mu popíše detail, který nebyl nikde uveden, a to ulomený podpatek z boty mrtvé. Lees se setkává v kavárně s Batesem a kreslířkou Emmou Prentissovou, která podle Leesova popisu vytvoří portrét muže, kterého viděl ve své vizi, a Emma zjistí, že je to podoba jednoho amerického herce Richarda Mansfielda. Ten právě hraje ve městě v divadelní hře Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Leese pozvou na večerní představení s tímto hercem, ten má nějaké vidění, udělá se mu špatně a z divadla odejde. Lees o tom pak vypráví Abberlineovi, který se jde na představení sám podívat. Poté se sejde s Masfieldem v jeho šatně, kde najde i Emmu, kterou velmi dobře zná. Mansfield je zavede do domu s prostitutkami, kde se setkal s mužem, jehož podobu použil pro svou jevištní proměnu. Ráno je nalezena mrtvá další prostitutka
    75%
    Londýn 1988. Ve čtvrti Whitechapel je zavražděna prostitutka a Scotland Yard vysílá inspektora Freda Abberlinea. S ním přijíždí vyšetřovat i seržant George Godley. Na místě se setkávají s novinářem Batesem, který předpokládá, že místní policie na vraždu nestačí, a proto byl povolán Scotland Yard. Abberline s Godleym se informují u místního soudního lékaře Llewellyna na výsledky pitvy. Prostitutka byla téměř odborně rozřezaná a byly jí odstraněny některé orgány. Abberline proto chce mít do rána na stole seznam všech lékařů, veterinářů i řezníků. Další den se koná soudní slyšení. Předsedající vyslechne Llewellynovu lékařskou zprávu a na žádost Godleye slyšení odročí Za Abberlinem přichází jasnovidec Lees, který se těší velké královnině přízni, a říká Abberlinemu o své vizi. Viděl jednoho muže se dvěma tvářemi. Abberline mu nevěří, ale Lees mu popíše detail, který nebyl nikde uveden, a to ulomený podpatek z boty mrtvé. Lees se setkává v kavárně s Batesem a kreslířkou Emmou Prentissovou, která podle Leesova popisu vytvoří portrét muže, kterého viděl ve své vizi, a Emma zjistí, že je to podoba jednoho amerického herce Richarda Mansfielda. Ten právě hraje ve městě v divadelní hře Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Leese pozvou na večerní představení s tímto hercem, ten má nějaké vidění, udělá se mu špatně a z divadla odejde. Lees o tom pak vypráví Abberlineovi, který se jde na představení sám podívat. Poté se sejde s Masfieldem v jeho šatně, kde najde i Emmu, kterou velmi dobře zná. Mansfield je zavede do domu s prostitutkami, kde se setkal s mužem, jehož podobu použil pro svou jevištní proměnu. Ráno je nalezena mrtvá další prostitutka
    2
  • Soupeři
    Soupeři (1977)
    FilmRole: Officer
    Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem.
    Žánry:DramaVálečný
    73%
    Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem.
    Žánry:DramaVálečný
    3
  • Vysoká hra patriotů
    Vysoká hra patriotů (1992)
    FilmRole: Watkins
    • Google Play
    • iTunes
    Jack Ryan (Harrison Ford) po dobrodružství s kapitánem Ramiusem a jeho ponorkou Rudý Říjen vyměnil nebezpečnou kariéru aktivní služby raději za klidnější závětří školní katedry. Všechno rázem změní jeden Ryanův přednáškový výlet do Londýna. Teroristické komando IRA zaútočí na vybraného člena královské rodiny bleskově a nečekaně, ale nikdo z tvrdých irských profesionálů ani ve snu nepočítal s jednou věcí. Ryanovi právě skončila přednáška, a to, že se zrovna nachází v blízkosti této akce, je pro pachatele útoku osudné. Atentát je překažen a z Ryana se stává hrdina, který si připisuje na svůj účet i smrt mladého teroristy Patricka Millera. Bohužel netuší, že jeho pomstychtivý bratr Sean Miller zůstává nerad někomu něco dlužen. Z Jacka Ryana a jeho rodiny se stává další terč irského zabijáka, který žije jen svou pomstou...
    72%
    Jack Ryan (Harrison Ford) po dobrodružství s kapitánem Ramiusem a jeho ponorkou Rudý Říjen vyměnil nebezpečnou kariéru aktivní služby raději za klidnější závětří školní katedry. Všechno rázem změní jeden Ryanův přednáškový výlet do Londýna. Teroristické komando IRA zaútočí na vybraného člena královské rodiny bleskově a nečekaně, ale nikdo z tvrdých irských profesionálů ani ve snu nepočítal s jednou věcí. Ryanovi právě skončila přednáška, a to, že se zrovna nachází v blízkosti této akce, je pro pachatele útoku osudné. Atentát je překažen a z Ryana se stává hrdina, který si připisuje na svůj účet i smrt mladého teroristy Patricka Millera. Bohužel netuší, že jeho pomstychtivý bratr Sean Miller zůstává nerad někomu něco dlužen. Z Jacka Ryana a jeho rodiny se stává další terč irského zabijáka, který žije jen svou pomstou...
    4
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    FilmRole: Mr. Talmann

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    5
  • 101 dalmatinů
    101 dalmatinů (1996)
    FilmRole: Frederik
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV

    Roger navrhuje počítačové hry. Anita navrhuje luxusní módu v salónu démonické Cruelly De Vil. Bez přičinění svých psů by se ti dva v obrovském Londýně nikdy neseznámili. Naštěstí se Rogerův dalmatin Pongo na první pohled zamiloval do Anitiny dalmatinky Perdy a i když jeho vzplanutí zpočátku přineslo majitelům několik roztomilých nepříjemností (jako například podzimní koupel v jezírku uprostřed parku), všechno se rychle v dobré obrátilo. Zalíbení v sobě totiž našli nejenom dalmatinové, ale i Roger s Anitou. Je po svatbě. Zatímco Anita je teprve těhotná, Perdy už povila hromadu roztomilých štěňátek. Všichni jsou šťastní a film by v tu chvíli mohl skončit, kdyby do děje razantně nevstoupila ďábelsky proradná a zlá Cruellla. Již dávno ztratila zdravý rozum a místo srdce má nejspíš kus chladného mramoru. Od jisté doby je posedlá zvrácenou touhou po kožichu z jemných kůžiček štěňátek dalmatinů. A protože Roger a Anita odmítli nově narozené miláčky prodat, poslala Cruella své dva přihlouplé nohsledy, aby flekaté drobečky unesli přímo z pelíšku. Ďábelská Cruella má nyní už devětadevadesát štěňat a to bohatě stačí na kožich i s vlečkou. Zatímco si hrůzostrašný ras brousí svoje nádobíčko, zasněženou krajinou se mezi venkovským domácím zvířectvem nese zoufalé SOS. Přece nenechají povraždit tak roztomilá štěňátka...

    59%

    Roger navrhuje počítačové hry. Anita navrhuje luxusní módu v salónu démonické Cruelly De Vil. Bez přičinění svých psů by se ti dva v obrovském Londýně nikdy neseznámili. Naštěstí se Rogerův dalmatin Pongo na první pohled zamiloval do Anitiny dalmatinky Perdy a i když jeho vzplanutí zpočátku přineslo majitelům několik roztomilých nepříjemností (jako například podzimní koupel v jezírku uprostřed parku), všechno se rychle v dobré obrátilo. Zalíbení v sobě totiž našli nejenom dalmatinové, ale i Roger s Anitou. Je po svatbě. Zatímco Anita je teprve těhotná, Perdy už povila hromadu roztomilých štěňátek. Všichni jsou šťastní a film by v tu chvíli mohl skončit, kdyby do děje razantně nevstoupila ďábelsky proradná a zlá Cruellla. Již dávno ztratila zdravý rozum a místo srdce má nejspíš kus chladného mramoru. Od jisté doby je posedlá zvrácenou touhou po kožichu z jemných kůžiček štěňátek dalmatinů. A protože Roger a Anita odmítli nově narozené miláčky prodat, poslala Cruella své dva přihlouplé nohsledy, aby flekaté drobečky unesli přímo z pelíšku. Ďábelská Cruella má nyní už devětadevadesát štěňat a to bohatě stačí na kožich i s vlečkou. Zatímco si hrůzostrašný ras brousí svoje nádobíčko, zasněženou krajinou se mezi venkovským domácím zvířectvem nese zoufalé SOS. Přece nenechají povraždit tak roztomilá štěňátka...

    6
  • Ohnivá liška
    Ohnivá liška (1982)
    FilmRole: Police Inspector Tortyev
    • Google Play
    • iTunes

    Polovina osmdesátých let. Závody ve zbrojení vrcholí a Amerika je ohrožena. Rusové totiž vyvinuli Mig 32, superstíhačku, která se stává hrozbou, jež by mohla zvrátit poměr vojenských sil. Její vývoj velmi znepokojuje CIA i ostatní západní tajné služby. Letoun má totiž takové vlastnosti, že uniknout každému radarovému systému je pro něj stejná hračka jako se vypořádat s přesilou nepřátelských letadel. Navíc dokáže letět rychlostí, která šestkrát překoná rychlost zvuku. Hrozí nebezpečí, že se Mig 32 začne sériově vyrábět a tak zbývá jediné řešení: zmocnit se prototypu s kódovým označením Ohnivá liška, který je ukryt na jedné z leteckých základen v bývalém SSSR. Jenže to nebude tak jednoduché, protože stíhačka má mimo jiné také zcela nový typ ovládání, které reaguje na myšlenkové podněty pilota. A který americký pilot dokáže v bojových situacích myslet rusky? Jeden ano. Jmenuje se Mitchell Gant a je nejen veteránem z Vietnamu trpícím silným postválečným syndromem, ale také jedním z nejlepších zkušebních pilotů. Také ovšem bývalým. Nyní totiž žije osaměle v pustině Aljašky a nechce mít s armádou, zbraněmi a válčením vůbec nic společného. Výmluvnému zástupci vlády se však pilota podaří přesvědčit, aby ještě jednou vyrazil na poslední, téměř sebevražednou misi. Má proniknout na základnu, kde je stroj bedlivě střežen, zmocnit se ho a odletět s ním přes Aljašku do USA. Než se však ke stroji dostane a svede brilantní letecký souboj se sovětskými piloty, čeká ho hra s tím nejnebezpečnějším protivníkem, s bdělou a nelítostnou KGB, které musí uniknout a ještě přitom najít sovětského vědce, disidenta, který se na vývoji letadla podílel a může Gantovi prozradit, jak se stroje zmocnit.

    58%

    Polovina osmdesátých let. Závody ve zbrojení vrcholí a Amerika je ohrožena. Rusové totiž vyvinuli Mig 32, superstíhačku, která se stává hrozbou, jež by mohla zvrátit poměr vojenských sil. Její vývoj velmi znepokojuje CIA i ostatní západní tajné služby. Letoun má totiž takové vlastnosti, že uniknout každému radarovému systému je pro něj stejná hračka jako se vypořádat s přesilou nepřátelských letadel. Navíc dokáže letět rychlostí, která šestkrát překoná rychlost zvuku. Hrozí nebezpečí, že se Mig 32 začne sériově vyrábět a tak zbývá jediné řešení: zmocnit se prototypu s kódovým označením Ohnivá liška, který je ukryt na jedné z leteckých základen v bývalém SSSR. Jenže to nebude tak jednoduché, protože stíhačka má mimo jiné také zcela nový typ ovládání, které reaguje na myšlenkové podněty pilota. A který americký pilot dokáže v bojových situacích myslet rusky? Jeden ano. Jmenuje se Mitchell Gant a je nejen veteránem z Vietnamu trpícím silným postválečným syndromem, ale také jedním z nejlepších zkušebních pilotů. Také ovšem bývalým. Nyní totiž žije osaměle v pustině Aljašky a nechce mít s armádou, zbraněmi a válčením vůbec nic společného. Výmluvnému zástupci vlády se však pilota podaří přesvědčit, aby ještě jednou vyrazil na poslední, téměř sebevražednou misi. Má proniknout na základnu, kde je stroj bedlivě střežen, zmocnit se ho a odletět s ním přes Aljašku do USA. Než se však ke stroji dostane a svede brilantní letecký souboj se sovětskými piloty, čeká ho hra s tím nejnebezpečnějším protivníkem, s bdělou a nelítostnou KGB, které musí uniknout a ještě přitom najít sovětského vědce, disidenta, který se na vývoji letadla podílel a může Gantovi prozradit, jak se stroje zmocnit.

    7
  • 8
  • Kletba růžového pantera
    Kletba růžového pantera (1983)
    FilmRole: doktor Strang
    • Google Play
    • iTunes
    Inšpektor Clouseau zmizne a francúzska kriminálna polícia požiada druhého najlepšieho detektíva na svete, aby ho našiel. Lenže Clouseov nepriateľ, Dreyfus, zmanipuluje počítač kriminálky tak, aby vyhľadal najhoršieho detektíva na svete - a ním je detektív newyorskej polície Clifton Sleigh. Sleigh sa prediera húšťou vrážd a skorumpovaných úradníkov - akoby bol bratrancom hľadaného Clouseaua.
    42%
    Inšpektor Clouseau zmizne a francúzska kriminálna polícia požiada druhého najlepšieho detektíva na svete, aby ho našiel. Lenže Clouseov nepriateľ, Dreyfus, zmanipuluje počítač kriminálky tak, aby vyhľadal najhoršieho detektíva na svete - a ním je detektív newyorskej polície Clifton Sleigh. Sleigh sa prediera húšťou vrážd a skorumpovaných úradníkov - akoby bol bratrancom hľadaného Clouseaua.
    9