?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gianni Schicchi: Filmy a seriály

  • Pěsti v kapsách
    Pěsti v kapsách (1965)
    FilmRole: Tonino

    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným spůsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.

    Žánry:DramaKultovníHoror
    76%

    Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným spůsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.

    Žánry:DramaKultovníHoror
    1
  • Dobrý den, noci
    Dobrý den, noci (2003)
    Film

    Dvojice lidí, jež se zajímá o pronajmutí prostorného bytu, vypadá jako zamilovaný mladý pár. Ale hned vzápětí je zřejmé, čemu byt bude sloužit: muž i žena jsou členy italské Rudé brigády a jejich momentálně vyhlédnutou obětí je politik Aldo Moro, jehož budou po únosu dlouze věznit v jednom z pokojů. Režisér rekonstruuje posledních padesát pět dnů života tohoto statečného předsedy křesťanskodemokratické strany jednak proto, aby vzdal hold člověku, který si po tolik dnů kruté nejistoty dokázal zachovat důstojnou poklidnost, jednak proto, aby působivě demonstroval zhoubnost jakéhokoliv dogmatismu a ideologie. Tuto myšlenku zprostředkovává především Chiara, jediná žena mezi teroristy, jež si pod tlakem rozličných okolností začne uvědomovat nelidskost "revolučního řešení" společenských problémů. V Bellocchiově filmu, který lze charakterizovat jako politický psychothriller, je napětí působivě umocňováno hojným používáním dobového televizního zpravodajství.

    Žánry:DramaRetroThriller
    70%

    Dvojice lidí, jež se zajímá o pronajmutí prostorného bytu, vypadá jako zamilovaný mladý pár. Ale hned vzápětí je zřejmé, čemu byt bude sloužit: muž i žena jsou členy italské Rudé brigády a jejich momentálně vyhlédnutou obětí je politik Aldo Moro, jehož budou po únosu dlouze věznit v jednom z pokojů. Režisér rekonstruuje posledních padesát pět dnů života tohoto statečného předsedy křesťanskodemokratické strany jednak proto, aby vzdal hold člověku, který si po tolik dnů kruté nejistoty dokázal zachovat důstojnou poklidnost, jednak proto, aby působivě demonstroval zhoubnost jakéhokoliv dogmatismu a ideologie. Tuto myšlenku zprostředkovává především Chiara, jediná žena mezi teroristy, jež si pod tlakem rozličných okolností začne uvědomovat nelidskost "revolučního řešení" společenských problémů. V Bellocchiově filmu, který lze charakterizovat jako politický psychothriller, je napětí působivě umocňováno hojným používáním dobového televizního zpravodajství.

    Žánry:DramaRetroThriller
    2