Pěsti v kapsách

76%
Pěsti v kapsách
Pěsti v kapsách

Bellocchiova prvotina neznamenala dobře známý silácký kousek debutanta, který chce stůj co stůj na sebe upozornit, provokovat a šokovat. Už tento filmový debut svědčil o talentu, o vyhraněném a uceleném stylu. Také o duchu revolty proti něčemu. Samozřejmě není nutné, aby se tvůrce ztotožňoval s některou z postav, aby jejími slovy i činy vyjadřoval svůj vlastní postoj a názor, ale je nutné, aby tak činil jakýmkoliv jiným spůsobem, třeba i prostřednictvím negativního, odsuzujícího reagování na líčené děje a jejich nositele. Popírání všech hodnot, odmítání jakýchkoliv mezilidských vztahů, neuznávání buržoazní společnosti: byl to postoj hlavní postavy filmu, anebo autora filmu? Nemůže být sporu o tom, že Bellocchio na krajně vyhroceném a symbolicky pojatém příběhu odsuzuje celou společenskou vrstvu, že nad ní vynáší verdikt zániku a sebezničení. Film nicméně vyznívá jako částečně hluchý pokus postavit se proti symbolům nebo představitelům, proti institucím moci.




Dodatečné informace

Původní název:
Cepteki yumruklar (více)
  • Itálie Pěsti v kapsách
  • Itálie Cepteki yumruklar
  • Itálie De Punhos Cerrados
  • Itálie Die Fäuste in der Tasche
  • Itálie Fist in His Pocket
  • Itálie Fists in the Pocket
  • Itálie I pugni in tasca
  • Itálie Las manos en los bolsillos
  • Itálie Les poings dans les poches
  • Itálie Les Poings dans les poches
  • Itálie Mit der Faust in der Tasche
  • Itálie Piesci w kieszeni
  • Itálie Pugni in tasca, I
Země původu:
Itálie
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné