?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Christof Schertenleib: Filmy a seriály

  • Import/Export
    Import/Export (2007)
    Film
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    72%
    Ve svém druhém hraném filmu objevuje Ulrich Seidl paralely mezi mladou Ukrajinkou, která najde práci v bohatém Rakousku, a mladým Rakušanem, který se svým otčímem odjíždí na Ukrajinu montovat automaty na bonbony do zchátralých městských čtvrtí. Jejich cesty se nikdy nezkříží a tvůrce ani nechce líčit příběh setkání, ale spíš mu jde o to konstatovat, že oba světy si nejsou příliš vzdálené. Jak na východě, tak na západě vidí autor stejně osamělé, stejně bezradné jedince. Pro Olgu je místo ve vídeňském geriatrickém zařízení šancí na únik před ubohostí existence doma, kde se potácela mezi bídně placeným zaměstnáním a nechutnými sexuálními službami přes počítač. Ve Vídni ale brzy zjišťuje, že bez občanství zůstane přes veškerou snahu jen opovrhovanou služkou, že osudu psance se nezbaví. Na rozdíl od Olgy, která má alespoň lidský cit a doufá, že se vrátí domů s penězi, aby se postarala o své dítě, je Paul se svým siláctvím, zastírajícím nedostatek sebedůvěry a vůle, typický produkt kapitalistického zbožnění úspěchu, jehož jako příslušník nejnižších vrstev periferie nemůže nikdy dosáhnout. Jediný zbytek sebeúcty se u něj projeví, když konečně opustí zpustlého a vulgárního otčíma, který byl dlouho jeho vzorem.
    Žánry:Drama
    1
  • Ráj: Láska
    Ráj: Láska (2012)
    Film
    • Max
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných "sugar mamas" (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50-letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho "rajské" trilogie o třech ženách, tří dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    71%
    Děj se odehrává na keňských plážích, důvěrně nazývaných "sugar mamas" (sladké maminy). Evropské ženy zde vyhledávají africké chlapce, kteří se prodávají na sex, aby si vydělali na živobytí. Do tohoto dovolenkového ráje vycestuje i 50-letá Rakušanka Teresa. Nekompromisní portrét současnosti vypráví o stárnoucích ženách a mladých mužích, o Evropě a Africe, o vykořisťování, které končí vykořisťováním jiných. Film Ulricha Seidla je prvním z jeho "rajské" trilogie o třech ženách, tří dovolených a třech příbězích o touze a hledání štěstí.
    Žánry:Drama
    2
  • Slumming
    Slumming (2006)
    Film
    Sebastian je z rodu povalečů, kterým finanční zázemí dodává pocit nadřazenosti. Své dny tráví „lovem“ žen po internetu a schůzkami. Po setmění pátrá často v laciných vídeňských putykách po „týpcích“, kterým by, jen tak pro legraci, vstoupil do života. A protože potřebuje parťáka, má studenta Alexe, který obdivem splácí možnost společného bydlení. V době, kdy Sebastian pozná učitelku Piu, osamělou, ale nesporně originální ženu, se těm dvěma povede husarský kousek. Obětí se stane do němoty zpitý Kallman, pobuda bez minulosti, prodávající na ulicích své básně. Naloží ho do auta, převezou přes hranice a složí na lavičce před nádražím v českém Znojmě. V mrazu, bez peněz a bez pasu. Pia, která už doufala v nový vztah, má však na „zábavnou“ akci zcela jiný názor. Teď je to ona, kdo pozmění osudy Sebastiana i Kallmana. Autorský film Michaela Glawoggera Slumming lze chápat jako konfrontaci morálních hodnot lidí z rozdílných sociálních struktur.
    Žánry:Drama
    69%
    Sebastian je z rodu povalečů, kterým finanční zázemí dodává pocit nadřazenosti. Své dny tráví „lovem“ žen po internetu a schůzkami. Po setmění pátrá často v laciných vídeňských putykách po „týpcích“, kterým by, jen tak pro legraci, vstoupil do života. A protože potřebuje parťáka, má studenta Alexe, který obdivem splácí možnost společného bydlení. V době, kdy Sebastian pozná učitelku Piu, osamělou, ale nesporně originální ženu, se těm dvěma povede husarský kousek. Obětí se stane do němoty zpitý Kallman, pobuda bez minulosti, prodávající na ulicích své básně. Naloží ho do auta, převezou přes hranice a složí na lavičce před nádražím v českém Znojmě. V mrazu, bez peněz a bez pasu. Pia, která už doufala v nový vztah, má však na „zábavnou“ akci zcela jiný názor. Teď je to ona, kdo pozmění osudy Sebastiana i Kallmana. Autorský film Michaela Glawoggera Slumming lze chápat jako konfrontaci morálních hodnot lidí z rozdílných sociálních struktur.
    Žánry:Drama
    3
  • Hundstage
    Hundstage (2001)
    Film

    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet.

    Režisér k natáčení filmu dodává: "Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování." Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.

    Žánry:Drama
    68%

    Příběh dokumentaristicky laděného filmového debutu se odehrává během jednoho víkendu na anonymní periferii Vídně. V jakési zemi nikoho mezi dálnicí, hypermarkety a skladišti sledujeme monotónnost víkendových prací a činností, jež lidé vykonávají bez jakékoli známky radosti či potěšení. Je strašné horko a lidé, kteří na sobě mají jen málo oblečení, se postupně obnažují nejen fyzicky, ale i psychicky. Teplota stoupá, atmosféra víkendového podvečera houstne a agrese se stupňuje. Večer je plný her, sexu a násilí. Režisér nás konfrontuje s osudy několika lidí, které se různě protínají. S jejich zoufalou touhou po lásce a s téměř beznadějnou nemožností ji nalézt a udržet.

    Režisér k natáčení filmu dodává: "Film Psí dny je takzvaným skutečným filmem - se skutečným scénářem, příběhem a opravdovými herci. Ale zároveň je mnoho věcí, které jsou odlišné. Existoval sice scénář, ale bez psaných dialogů. Ve filmu hrají herci, ale také spousta neherců, a navíc jsme se striktně drželi dokumentaristického přístupu k filmování." Snímek získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách 2001.

    Žánry:Drama
    4
  • Ráj: Víra
    Ráj: Víra (2012)
    Film
    • Max
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský Muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyera, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    67%
    Druhý snímek z trilogie o třech ženách a jejich hledání štěstí a smysluplného života zpracovává téma víry. Anna Marie, sestra Teresy z předchozího snímku Ráj: Láska, je hluboce věřící katoličkou a jednoho dne se rozhodne plně věnovat misionářské práci na předměstí Vídně, kde obchází jednotlivé imigranty. Jednoho dne se však domů vrací manžel, egyptský Muslim na vozíku, a dva pohledy na svět se nevyhnutelně střetnou. Modlitby nahrazují hádky a vzájemná nesnášenlivost. Režisér Ulrich Seidl opět diváka vmanipuluje do nepříjemné pozice voyera, který sleduje až příliš intimní a mnohdy trapné životní situace. Víra má ve snímku až podobu fanatismu, který paradoxně nevyvěrá z islámu, ale z křesťanství. (Febiofest)
    5
  • Ráj: Naděje
    Ráj: Naděje (2013)
    Film
    • Max
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, jež vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    66%
    V posledním snímku z trilogie o třech ženách a jejich touze po štěstí se režisér Ulrich Seidl zaměřil na dceru Teresy, hrdinky prvního dílu Ráj: Láska, jež vyrazila za sexuální turistikou do Afriky. Třináctiletá Melanie odjíždí trávit prázdniny na hubnoucí tábor v rakouských horách. Zatímco se její dny redukují na cvičení a dodržování přísného jídelníčku, zamiluje se do lékaře o čtyřicet let staršího a svou první lásku chce získat za každou cenu. Lékař se však zakázanému vztahu brání. Závěr trilogie se opět vrací k tématu lásky, která však zde není pouhou iluzí, ale upřímným a silným citem. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Köprüdekiler
    Köprüdekiler (2009)
    Film
    • Netflix
    Hybridní dokument o květináři, který si hledá stálou práci, policajtovi, který si hledá holku, a taxikáři, který by rád našel klid v manželství.
    Žánry:Drama
    63%
    Hybridní dokument o květináři, který si hledá stálou práci, policajtovi, který si hledá holku, a taxikáři, který by rád našel klid v manželství.
    Žánry:Drama
    8
  • 9
  • Válka
    59%
    10
  • Ztraceni v Ráji
    Ztraceni v Ráji (2021)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    • DaFilms
    Absurdní komediální road-movie o střetu dvou světů, ale i dvou generací. Hlavní postava Evžen se sice narodil a vyrostl ve Švýcarsku, ale protože byl vždycky tak trochu bohém, rozhodl se opustit tamější buržoazní svět, kam příliš nezapadal. Po třicítce se přestěhoval do Prahy, odkud jeho otec naopak v roce 1968 emigroval a už se tam pak nikdy nevrátil. Evžen se i přes dospělý věk stále není zcela schopen postavit se svému dominantnímu otci, pro kterého je Česko a Praha dávno zapomenutá minulost. Jediné, na čem mu záleží, je dobrá pověst a slušně vydělávající soukromá zubařská praxe v Bernu ve Švýcarsku. Evžen naopak v Praze provozuje vysněný hudební klub, zažívá tu osudovou lásku, ale i osudové neštěstí, a nakonec to vypadá, že se bude muset do Švýcarska přece jen na chvíli vrátit...
    Žánry:DramaKomedie
    42%
    Absurdní komediální road-movie o střetu dvou světů, ale i dvou generací. Hlavní postava Evžen se sice narodil a vyrostl ve Švýcarsku, ale protože byl vždycky tak trochu bohém, rozhodl se opustit tamější buržoazní svět, kam příliš nezapadal. Po třicítce se přestěhoval do Prahy, odkud jeho otec naopak v roce 1968 emigroval a už se tam pak nikdy nevrátil. Evžen se i přes dospělý věk stále není zcela schopen postavit se svému dominantnímu otci, pro kterého je Česko a Praha dávno zapomenutá minulost. Jediné, na čem mu záleží, je dobrá pověst a slušně vydělávající soukromá zubařská praxe v Bernu ve Švýcarsku. Evžen naopak v Praze provozuje vysněný hudební klub, zažívá tu osudovou lásku, ale i osudové neštěstí, a nakonec to vypadá, že se bude muset do Švýcarska přece jen na chvíli vrátit...
    Žánry:DramaKomedie
    11