Todd Solondz: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Todd Solondz: Filmy a seriály

  • Štěstí
    Štěstí (1998)
    Film
    Štěstí (Happiness) je americká černá kontroverzní komedie o třech sestrách a jejich rodinách. Nejstarší z nich Trish má za manžela pedofila a sexuálního násilníka, prostřední Helen je úspěšnou spisovatelkou trpící takovou osamělostí, že by chtěla navázat vztah s mužem, který jí obtěžuje obscénními telefonáty a ani nejmladší Joy není ve svém životě spokojená a zjišťuje, že jeden z jejích studentů ji okrádal a využil... Zdá se, že dosáhnout štěstí je pro ně nemožné nebo ne?
    76%
    Štěstí (Happiness) je americká černá kontroverzní komedie o třech sestrách a jejich rodinách. Nejstarší z nich Trish má za manžela pedofila a sexuálního násilníka, prostřední Helen je úspěšnou spisovatelkou trpící takovou osamělostí, že by chtěla navázat vztah s mužem, který jí obtěžuje obscénními telefonáty a ani nejmladší Joy není ve svém životě spokojená a zjišťuje, že jeden z jejích studentů ji okrádal a využil... Zdá se, že dosáhnout štěstí je pro ně nemožné nebo ne?
    1
  • Welcome to the Dollhouse
    Welcome to the Dollhouse (1995)
    Film

    Život jedenáctileté Dawn Wienerové, odehrávající se mezi sedmou třídou základní školy a „spokojenou“ středostavovskou domácností, není zrovna velká legrace. Jako nejčastější terč posměchu spolužáků nemá Dawn na růžích ustláno, o rodině, kde apatický otec a mírně hysterická matka dávají přednost bratru šprtovi a rozmazlené sestřičce, ani nemluvě. Přitom ale odrůstající „ošklivé káčátko“ nechce nic víc než někam patřit a být aspoň trochu oblíbená. A tak se jednoho dne rozhodne sbalit největšího lamače srdcí svých spolužaček. Černá komedie zatím jen naznačuje pozdější zájem Todda Solondze o konfrontaci bizarního a úchylného s takzvaně normálním. Už ve svém druhém filmu však scenárista, režisér a producent v jedné osobě dává průchod vášni pro životní outsidery, která jej pojí s jinou ikonou nezávislého filmu Terrym Zwigoffem, a nesentimentální, hořce humorné přiblížení jejich osudů.

    73%

    Život jedenáctileté Dawn Wienerové, odehrávající se mezi sedmou třídou základní školy a „spokojenou“ středostavovskou domácností, není zrovna velká legrace. Jako nejčastější terč posměchu spolužáků nemá Dawn na růžích ustláno, o rodině, kde apatický otec a mírně hysterická matka dávají přednost bratru šprtovi a rozmazlené sestřičce, ani nemluvě. Přitom ale odrůstající „ošklivé káčátko“ nechce nic víc než někam patřit a být aspoň trochu oblíbená. A tak se jednoho dne rozhodne sbalit největšího lamače srdcí svých spolužaček. Černá komedie zatím jen naznačuje pozdější zájem Todda Solondze o konfrontaci bizarního a úchylného s takzvaně normálním. Už ve svém druhém filmu však scenárista, režisér a producent v jedné osobě dává průchod vášni pro životní outsidery, která jej pojí s jinou ikonou nezávislého filmu Terrym Zwigoffem, a nesentimentální, hořce humorné přiblížení jejich osudů.

    2
  • Palindromes
    Palindromes (2004)
    Film

    Dvanáctiletá Aviva se chce stát matkou. Snaží se udělat vše pro to, aby se to stalo, a téměř by se jí to i podařilo, nebýt jejích přecitlivělých rodičů. Dívka uteče z domova a ocitá se ve světě, který nezná. Při své cestě se setkává s bizarními postavami. Jako každý útěk z domova i tento však končí návratem. Je ale těžké říci, zda Aviva může být znovu taková jako dřív. Ústřední koncepce vyprávění není jednoduchá a předčí Buńuela i Godarda - sympatická hrdinka je představována několika herečkami a v různých časových rovinách, s pozoruhodným kumulativním efektem.

    65%

    Dvanáctiletá Aviva se chce stát matkou. Snaží se udělat vše pro to, aby se to stalo, a téměř by se jí to i podařilo, nebýt jejích přecitlivělých rodičů. Dívka uteče z domova a ocitá se ve světě, který nezná. Při své cestě se setkává s bizarními postavami. Jako každý útěk z domova i tento však končí návratem. Je ale těžké říci, zda Aviva může být znovu taková jako dřív. Ústřední koncepce vyprávění není jednoduchá a předčí Buńuela i Godarda - sympatická hrdinka je představována několika herečkami a v různých časových rovinách, s pozoruhodným kumulativním efektem.

    3
  • Storytelling
    Storytelling (2001)
    Film

    Režiséra Solondza u nás poznáme najmä vďaka skvelému filmu Šťastie. Tentoraz nám ponúka film, skladajúci sa z dvoch častí - z "Fiction" a "Non-fiction". Tá prvá sa odohráva v univerzitnom prostredí polovice osemdesiatych rokov, konkrétne na kurzoch písania. Druhá časť je o filmárovi, ktorý sa snaží nakrútiť dokument o mládeži. Storytelling je zamyslením sa nad možnosťami rozprávania príbehov, o rôznych prístupoch a postupoch, akými sa dá príbeh vyrozprávať.

    65%

    Režiséra Solondza u nás poznáme najmä vďaka skvelému filmu Šťastie. Tentoraz nám ponúka film, skladajúci sa z dvoch častí - z "Fiction" a "Non-fiction". Tá prvá sa odohráva v univerzitnom prostredí polovice osemdesiatych rokov, konkrétne na kurzoch písania. Druhá časť je o filmárovi, ktorý sa snaží nakrútiť dokument o mládeži. Storytelling je zamyslením sa nad možnosťami rozprávania príbehov, o rôznych prístupoch a postupoch, akými sa dá príbeh vyrozprávať.

    4
  • 5
  • Dark Horse
    Dark Horse (2011)
    Film
    Abe a Miranda jsou osamocení třicátníci, kteří se náhodou potkají na cizí svatbě. Oba stále žijí s rodiči bez partnerů a přátel. Obtloustlý Abe je neschopný vyrůst z dětské ulity a postarat se sám o sebe. Místo toho náruživě sbírá dětské hračky a zastupuje nicotnou pozici ve firmě svého otce, kterou stejně není schopen samostatně vykonávat. Hned na první společné schůzce požádá Mirandu o ruku. Ta po určité době přijímá, ale na rozdíl od Abeho naivní zamilovanosti je to spíše důsledek její zoufalé životní situace. Jejich vzájemný vztah se však pomalu začíná komplikovat. Todd Solondz se vrací s dramatem, v němž umně propojuje nenásilný humor se smutkem i s tesknou atmosférou, vypovídající o reálném životě obyčejných outsiderů, kteří mají problém probíjet se životem a dosáhnout spokojenosti. (47th KVIFF)
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Abe a Miranda jsou osamocení třicátníci, kteří se náhodou potkají na cizí svatbě. Oba stále žijí s rodiči bez partnerů a přátel. Obtloustlý Abe je neschopný vyrůst z dětské ulity a postarat se sám o sebe. Místo toho náruživě sbírá dětské hračky a zastupuje nicotnou pozici ve firmě svého otce, kterou stejně není schopen samostatně vykonávat. Hned na první společné schůzce požádá Mirandu o ruku. Ta po určité době přijímá, ale na rozdíl od Abeho naivní zamilovanosti je to spíše důsledek její zoufalé životní situace. Jejich vzájemný vztah se však pomalu začíná komplikovat. Todd Solondz se vrací s dramatem, v němž umně propojuje nenásilný humor se smutkem i s tesknou atmosférou, vypovídající o reálném životě obyčejných outsiderů, kteří mají problém probíjet se životem a dosáhnout spokojenosti. (47th KVIFF)
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • 7
  • Wiener-Dog
    Wiener-Dog (2016)
    Film
    V centru čtyř povídek stojí, jak název napovídá, "vídeňský pes", čili jezevčík, který je všechny spojuje. Kromě jezevčíka ve filmu hrají i lidé a herečka Greta Gerwig, která hraje postavu jménem Dawn Weiner, což je stejné jméno postavy, jež se objevila v Solondzově starším filmu Welcome to the Dollhouse, kde ji ale hrála Heather Matarazzo. Tento fakt naznačuje, že by mohlo jít o jakýsi polo-sequel.
    57%
    V centru čtyř povídek stojí, jak název napovídá, "vídeňský pes", čili jezevčík, který je všechny spojuje. Kromě jezevčíka ve filmu hrají i lidé a herečka Greta Gerwig, která hraje postavu jménem Dawn Weiner, což je stejné jméno postavy, jež se objevila v Solondzově starším filmu Welcome to the Dollhouse, kde ji ale hrála Heather Matarazzo. Tento fakt naznačuje, že by mohlo jít o jakýsi polo-sequel.
    8