?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Stefan Gecov: Filmy a seriály

  • Vojáci svobody I. - IV.
    Vojáci svobody I. - IV. (1977)
    FilmRole: Dimitrov

    Jestliže ruská epopej Osvobození zachycovala hrdinství nepřemožitelné a vždy ušlechtilé sovětské armády, nesoucí hlavní břímě bojů proti hitlerovskému Německu, další rozlehlý epos Vojáci svobody rozšířil pohled na odbojové dění ve státech, které budou tvořit součást bolševického bloku. I tentokrát je určující komunistický odboj, k němž obyvatelstvo celé Evropy obdivně vzhlíží. První část zachycuje události po německé porážce u Stalingradu. Vznikl proklamativní, inscenačně nabubřelý a staticky se odvíjející velkofilm, v němž mžikovitě vystupuje plejáda evropských komunistických vůdců. Je příkladnou ukázkou jednostranného, politicky zdeformovaného náhledu na novodobé dějiny.

    Žánry:VálečnýRetro
    45%

    Jestliže ruská epopej Osvobození zachycovala hrdinství nepřemožitelné a vždy ušlechtilé sovětské armády, nesoucí hlavní břímě bojů proti hitlerovskému Německu, další rozlehlý epos Vojáci svobody rozšířil pohled na odbojové dění ve státech, které budou tvořit součást bolševického bloku. I tentokrát je určující komunistický odboj, k němž obyvatelstvo celé Evropy obdivně vzhlíží. První část zachycuje události po německé porážce u Stalingradu. Vznikl proklamativní, inscenačně nabubřelý a staticky se odvíjející velkofilm, v němž mžikovitě vystupuje plejáda evropských komunistických vůdců. Je příkladnou ukázkou jednostranného, politicky zdeformovaného náhledu na novodobé dějiny.

    Žánry:VálečnýRetro
    1
  • Poéma o svedomí I, II
    Poéma o svedomí I, II (1978)
    FilmRole: Dimitrov

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jako zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    41%

    V sérii velkofilmů, které přibližovaly triumfální tažení komunistů k moci (Dvacátý devátý, Dny zrady, Osvobození Prahy, Vítězný lid) a z nichž jsme už některé viděli, spatříme další monumentální položku, a sice obraz Slovenského národního povstání i událostí, které mu předcházely. Odpovídá přesně politické mytologii 70. let, kdy jeden z důležitých aktérů, Gustáv Husák, zastával tehdy prezidentský úřad. V semknutí všech protifašistických sil pod komunistickým vedením tudíž právě on zaujímal ústřední roli - podobně jako v Čechách bylo obdobné postavení přisouzeno Klementu Gottwaldovi. Pod pláštíkem velkofilmu s omračujícími davovými scénami se zdůrazňuje nejen vůdčí postavení komunistů, ale hlavně přátelská pomoc ruských vojáků, kteří přivezou svobodu. Příběh, opět se tvářící jako beze zbytku pravdivá rekonstrukce, se však odvíjí těžkopádně, herci nejsou schopni přesvědčit ani o životaschopnosti svých hrdinů, ani o věrohodnosti jejich skutků a výpovědí. Zůstala jen nabubřelá, rozmáchlá gesta a jako zasněné hloubání o slastné budoucnosti. Režiséři (Záhon film dokončoval po náhlém Bahnově úmrtí) zvolili zcela statický způsob vyprávění, jenž byl vnímán jako zastaralý už v době vzniku - Poéma o svedomí zcela propadla, vidělo ji pouhých sedm a půl tisíce lidí.

    2