Paco Reconti: Nejlepší filmy
a seriály

5.9

Paco Reconti: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    FilmRole: Gesu
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • Umučení Krista
    Umučení Krista (2004)
    FilmRole: Whipping Guard
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    71%
    Další z řady filmů inspirovaných novozákonními evangelii je velmi osobním projektem herce a příležitostného režiséra Mela Gibsona, pokoušejícím se zachytit průběh posledních dvanácti hodin Ježíšova života (od zajetí v Getsemanské zahradě po ukřižování). Ve snímku Umučení Krista se „holé“ biblické texty (zkompilované Gibsonem a spoluscenáristou Benedictem Fitzgeraldem ze všech čtyř evangelií) stávají východiskem pro exaltovanou podívanou, kladoucí důraz nikoli na Kristovo učení či jeho božství, ale na jeho tělesné utrpení, jež má (v souladu s biblickým mottem z Izajáše) v publiku efektními vypravěčskými prostředky (obvykle spojovanými s mainstreamovou estetikou) vzbudit jednoznačnou emocionální odezvu.
    Režie:Mel Gibson
    2
  • Vysvobození
    Vysvobození (2003)
    FilmRole: Giovanni
    Adaptace na motivy románu Anne Holmové North To Freedom. Příběh 12-ti letého chlapce Davida, který utekl z komunistického koncentračního tábora s ničím jiným než buzolou, zapečetěným dopisem, pecnem chleba a instrukcemi, jak dopravit dopis do Kodaně. David se poprvé ve svém životě ocitá za branami tábora a už musí cestovat přes Evropu. Je to cesta za poznáním, kde David pomalu ztrácí vrozenou nedůvěru v lidi a začíná se usmívat, dělit se, důvěřovat a nakonec i milovat. Snímek je zaměřen proti krutosti, politikům a utrpení z války, ale také oslavou nezlomitelnosti mládí a duše dítěte.(oficiální text distributora)
    Režie:Paul Feig
    66%
    Adaptace na motivy románu Anne Holmové North To Freedom. Příběh 12-ti letého chlapce Davida, který utekl z komunistického koncentračního tábora s ničím jiným než buzolou, zapečetěným dopisem, pecnem chleba a instrukcemi, jak dopravit dopis do Kodaně. David se poprvé ve svém životě ocitá za branami tábora a už musí cestovat přes Evropu. Je to cesta za poznáním, kde David pomalu ztrácí vrozenou nedůvěru v lidi a začíná se usmívat, dělit se, důvěřovat a nakonec i milovat. Snímek je zaměřen proti krutosti, politikům a utrpení z války, ale také oslavou nezlomitelnosti mládí a duše dítěte.(oficiální text distributora)
    Režie:Paul Feig
    3
  • 4
  • Francesco
    Francesco (1989)
    FilmRole: Rufino
    64%
    5
  • Mandolína kapitána Corelliho
    Mandolína kapitána Corelliho (2001)
    FilmRole: Soldier of La Scala
    • iTunes
    Idylickou krásu řeckého pobřeží narušila válka. Italské okupační jednotky se vylodily na kdysi klidný ostrov Kefallénie. Kapitán Antonio Corelli (Nicolas Cage) se svým mužstvem bere svůj pobyt na ostrově jako dovolenou, s tím, že válka je na dosah vysílačky. Corelli, důstojník nezkrotné povahy, vášnivě miluje svoji mandolínu. Zpočátku odradí několik vesničanů. Zejména rozčilí vesnického lékaře Jannise (John Hurt) a jeho krásnou a vzdělanou dceru Pelagiu (Penélope Cruz), u nichž Corelli během okupace bydlí. Antonio si nakonec svým šarmem a slušným vystupováním a svou touhou, aby válka proběhla klidně, získá přes původní nenávist jejich přátelství. Když Pelagiin snoubenec, místní rybář Mandras (Christian Bale) odchází bojovat k partyzánům, vztah mezi Corellim a Pelagiou ještě zesílí. Jelikož se válka přiblíží, musí se milenci rozhodovat mezi loajálností vůči své vlasti a vzájemnou láskou - nezdolnou láskou, která musí překonat nepřízeň osudu a vydržet nevyhnutelné utrpení. Podle slavné literární předlohy Louise de Bernieres, která získala Cenu spisovatelů Britského společenství za nejlepší knihu roku 1995 euroasijského regionu.
    63%
    Idylickou krásu řeckého pobřeží narušila válka. Italské okupační jednotky se vylodily na kdysi klidný ostrov Kefallénie. Kapitán Antonio Corelli (Nicolas Cage) se svým mužstvem bere svůj pobyt na ostrově jako dovolenou, s tím, že válka je na dosah vysílačky. Corelli, důstojník nezkrotné povahy, vášnivě miluje svoji mandolínu. Zpočátku odradí několik vesničanů. Zejména rozčilí vesnického lékaře Jannise (John Hurt) a jeho krásnou a vzdělanou dceru Pelagiu (Penélope Cruz), u nichž Corelli během okupace bydlí. Antonio si nakonec svým šarmem a slušným vystupováním a svou touhou, aby válka proběhla klidně, získá přes původní nenávist jejich přátelství. Když Pelagiin snoubenec, místní rybář Mandras (Christian Bale) odchází bojovat k partyzánům, vztah mezi Corellim a Pelagiou ještě zesílí. Jelikož se válka přiblíží, musí se milenci rozhodovat mezi loajálností vůči své vlasti a vzájemnou láskou - nezdolnou láskou, která musí překonat nepřízeň osudu a vydržet nevyhnutelné utrpení. Podle slavné literární předlohy Louise de Bernieres, která získala Cenu spisovatelů Britského společenství za nejlepší knihu roku 1995 euroasijského regionu.
    6
  • 7
  • Vítr ve vlasech
    Vítr ve vlasech (2014)
    FilmRole: il poliziotto
    59%
    8
  • 9
  • Obchodník se smrtí
    Obchodník se smrtí (2006)
    FilmRole: Valerio Vergotto
    Ludovico Vicedomini je charismatický obchodník, který v Evropě a na Blízkém východě obchoduje s drahými kameny. Za jeho příjemným vystupováním však ukrývá velké tajemství - spolu se svým obchodním partnerem Šahídem totiž připravují teroristický útok. Když už je spiknutí téměř připraveno, Ludovico se seznámí s Alceem a krásnou Ledou, manželským párem, který je zrovna na dovolené v Turecku a který netuší, že je Ludovico a Šahíd zatáhli do tajemné a smrtící hry. Ludovico se však nečekaně do půvabné Ledy zamiluje a ta si nyní musí vybrat mezi ním a svým manželem. Obchodník se smrtí je thriller italského režiséra Renza Martinelliho založený na románu Ricordati di dimenticarla od Corrada Calabròa, ve kterém si zahrál hlavní roli Harvey Keitel.
    Žánry:DramaThriller
    43%
    Ludovico Vicedomini je charismatický obchodník, který v Evropě a na Blízkém východě obchoduje s drahými kameny. Za jeho příjemným vystupováním však ukrývá velké tajemství - spolu se svým obchodním partnerem Šahídem totiž připravují teroristický útok. Když už je spiknutí téměř připraveno, Ludovico se seznámí s Alceem a krásnou Ledou, manželským párem, který je zrovna na dovolené v Turecku a který netuší, že je Ludovico a Šahíd zatáhli do tajemné a smrtící hry. Ludovico se však nečekaně do půvabné Ledy zamiluje a ta si nyní musí vybrat mezi ním a svým manželem. Obchodník se smrtí je thriller italského režiséra Renza Martinelliho založený na románu Ricordati di dimenticarla od Corrada Calabròa, ve kterém si zahrál hlavní roli Harvey Keitel.
    Žánry:DramaThriller
    10
  • 11