?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marie Šímová: Filmy a seriály

  • Muži nestárnou
    Muži nestárnou (1942)
    Film
    • iVysílání
    Nepoučitelný milenec Stáňa by rád zůstal věčně mladý. Proto se uchází hned o tři ženy tří generací z jedné rodiny... V září 1940 uvedl Oldřich Nový ve svém divadle úspěšnou autorskou úpravu hry Jana Patrného Muži nestárnou, inscenaci s vtipným námětem a neméně vtipnou pointou – o muži, jenž získá sympatie a posléze i lásku žen ze tří generací jedné rodiny. V roce 1942 ji pro film přepsal Vladimír Slavínský, který tuto komedii i režíroval. Do hlavní role obsadil tehdy už renomovaného herce Národního divadla Jana Pivce. Ve Filmovém kurýru se týden před premiérou v dubnu 1942 objevila jeho slova: „Úloha v tomto filmu byla zvláště vděčná: hrát tři role v jediné osobě, snažit se proniknout do duševního života nezkušeného, smrtelně zamilovaného studentíka, později pak zralého činorodého muže a nakonec trochu rezignovaného a klidného padesátníka. Všechno byly role vyloženě charakterní. Vyhýbal jsem se obvyklému milovnickému rámci, proto jsem též první fázi (studenta) pojal s bezděčnou komikou, v druhé – abych se přiznal – hrál jsem vlastně sebe. Byl zde však ještě jeden choulostivý bod: divák nesmí získat dojem, že ing. Jarský je jen věčný donchuán, který honí děvčata, i když mu šedivějí vlasy. Proto jsem se ve své třetí a poslední podobě snažil vykreslit muže, který již mladé děvče nedobývá, ale je jím vlastně dobýván.“ Roztomilými partnerkami Jana Pivce byly Jana Romanová, Jarmila Smejkalová (ve své první větší filmové roli) a Zita Kabátová. (Česká televize)
    71%
    Nepoučitelný milenec Stáňa by rád zůstal věčně mladý. Proto se uchází hned o tři ženy tří generací z jedné rodiny... V září 1940 uvedl Oldřich Nový ve svém divadle úspěšnou autorskou úpravu hry Jana Patrného Muži nestárnou, inscenaci s vtipným námětem a neméně vtipnou pointou – o muži, jenž získá sympatie a posléze i lásku žen ze tří generací jedné rodiny. V roce 1942 ji pro film přepsal Vladimír Slavínský, který tuto komedii i režíroval. Do hlavní role obsadil tehdy už renomovaného herce Národního divadla Jana Pivce. Ve Filmovém kurýru se týden před premiérou v dubnu 1942 objevila jeho slova: „Úloha v tomto filmu byla zvláště vděčná: hrát tři role v jediné osobě, snažit se proniknout do duševního života nezkušeného, smrtelně zamilovaného studentíka, později pak zralého činorodého muže a nakonec trochu rezignovaného a klidného padesátníka. Všechno byly role vyloženě charakterní. Vyhýbal jsem se obvyklému milovnickému rámci, proto jsem též první fázi (studenta) pojal s bezděčnou komikou, v druhé – abych se přiznal – hrál jsem vlastně sebe. Byl zde však ještě jeden choulostivý bod: divák nesmí získat dojem, že ing. Jarský je jen věčný donchuán, který honí děvčata, i když mu šedivějí vlasy. Proto jsem se ve své třetí a poslední podobě snažil vykreslit muže, který již mladé děvče nedobývá, ale je jím vlastně dobýván.“ Roztomilými partnerkami Jana Pivce byly Jana Romanová, Jarmila Smejkalová (ve své první větší filmové roli) a Zita Kabátová. (Česká televize)
    1
  • To byl český muzikant
    To byl český muzikant (1940)
    Film
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    68%
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    2