Bobina Prošková: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Bobina Prošková: Filmy a seriály

  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: prodavačka
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    1
  • Noční motýl
    Noční motýl (1941)
    FilmRole: animírka
    Slavné protektorátní melodrama, které své příznivce jistě nalezne i dnes, se odehrává v posádkovém městečku, kde svůdní důstojníci koketují s přitažlivými děvami. Jenže jeden takový flirt nezůstane bez následků. Pokrytecké měšťácké společenství nešťastnici odsoudí, žena se pak živí jako zpěvačka v pochybném nočním baru. Režisér František Čáp pečlivě vykreslil reálie ze sklonku 19. století, zaujme množství kostýmů, jimiž je film zaplněn. Režisér prokázal obeznámenost s tehdy módními vypravěčskými trendy, dokonce se odvážel na tehdejší dobu odvážných erotických doteků.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Slavné protektorátní melodrama, které své příznivce jistě nalezne i dnes, se odehrává v posádkovém městečku, kde svůdní důstojníci koketují s přitažlivými děvami. Jenže jeden takový flirt nezůstane bez následků. Pokrytecké měšťácké společenství nešťastnici odsoudí, žena se pak živí jako zpěvačka v pochybném nočním baru. Režisér František Čáp pečlivě vykreslil reálie ze sklonku 19. století, zaujme množství kostýmů, jimiž je film zaplněn. Režisér prokázal obeznámenost s tehdy módními vypravěčskými trendy, dokonce se odvážel na tehdejší dobu odvážných erotických doteků.
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • 13. revír
    13. revír (1946)
    FilmRole: prostitutka
    • Voyo
    • iVysílání
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    71%
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    3
  • Děvčata, nedejte se !
    Děvčata, nedejte se ! (1937)
    Film
    66%
    4
  • Z českých mlýnů
    Z českých mlýnů (1941)
    FilmRole: číšnice
    66%
    5
  • Tři kroky od těla
    Tři kroky od těla (1934)
    FilmRole: komorná
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně a dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá "pumpnout" ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bobarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    63%
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně a dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá "pumpnout" ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bobarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    6
  • Jarčin profesor
    Jarčin profesor (1937)
    FilmRole: tančící
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je "přizdobeno" nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    63%
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je "přizdobeno" nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    7
  • Pozor, straší
    Pozor, straší (1938)
    FilmRole: host na večírku
    62%
    8
  • Pán na roztrhání
    Pán na roztrhání (1934)
    FilmRole: prodavačka
    60%
    9
  • Na tý louce zelený
    Na tý louce zelený (1936)
    FilmRole: komorná
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    10
  • Vandiny trampoty
    Vandiny trampoty (1938)
    FilmRole: úřednice u Krouského
    Česká komedie plná omylů a záměn s Věrou Ferbasovou v hlavní roli.

    Sympatická a půvabná Vanda Karhanová má díky svému vzhledu problémy v každém zaměstnání. Když se chystá nastoupit na nové místo, rozhoduje se podobným potížím předejít. Upraví a obleče se tak, aby si jí muži nešímali. Netuší, že si tím způsobí potíže ještě větší, protože je teď podobná milionářské Čechoameričance Ruth Baretové
    Žánry:Komedie
    53%
    Česká komedie plná omylů a záměn s Věrou Ferbasovou v hlavní roli.

    Sympatická a půvabná Vanda Karhanová má díky svému vzhledu problémy v každém zaměstnání. Když se chystá nastoupit na nové místo, rozhoduje se podobným potížím předejít. Upraví a obleče se tak, aby si jí muži nešímali. Netuší, že si tím způsobí potíže ještě větší, protože je teď podobná milionářské Čechoameričance Ruth Baretové
    Žánry:Komedie
    11