?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jons Pappila: Filmy a seriály

  • Rozervaná objetí
    Rozervaná objetí (2009)
    Film
    • KVIFF TV
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, který používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, kterým se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět, a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před lety. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jako by to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    73%
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, který používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, kterým se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět, a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před lety. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jako by to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    1
  • Výhody cestování vlakem
    Výhody cestování vlakem (2019)
    FilmRole: Man #1

    Helga právě odvezla manžela na psychiatrickou kliniku. Ve vlaku se náhodně setkává s psychiatrem Ángelem Sanagustínem působícím ve stejné nemocnici, který jí začne vyprávět poměrně komplikovaný příběh. Případ Martína Uralese de Úbedy, extrémně nebezpečného maniaka posedlého mimo jiné odpadky, jí ovšem náladu nezlepší. Postupně se však seznamuje s mnohem krutějšími a absurdnějšími úchylkami. Scénář vznikl podle románu Antonia Orejudy. (La Película)

    67%

    Helga právě odvezla manžela na psychiatrickou kliniku. Ve vlaku se náhodně setkává s psychiatrem Ángelem Sanagustínem působícím ve stejné nemocnici, který jí začne vyprávět poměrně komplikovaný příběh. Případ Martína Uralese de Úbedy, extrémně nebezpečného maniaka posedlého mimo jiné odpadky, jí ovšem náladu nezlepší. Postupně se však seznamuje s mnohem krutějšími a absurdnějšími úchylkami. Scénář vznikl podle románu Antonia Orejudy. (La Película)

    2
  • S hlavou v oblacích
    S hlavou v oblacích (2003)
    Film
    Príbeh zrelého muža, ktorý sa snaží zbaviť drogovej závislosti, a mladej dievčiny, ktorá bezúspešne hľadá svojho brata. Daniel, komiksový umelec, bol 10 rokov závislý od heroínu a kvôli drogám prišiel takmer o všetko. Rozhodne sa s ničivou závislosťou skoncovať prostredníctvom systematického desatora, ktoré mu poradil jeho psychiater. Má presne vymedzený denný harmonogram, spací režim, jedálniček a rôzne úkony, ktoré mu majú pomôcť postupne začať žiť normálne. Pri príležitosti nového života sa rozhodne zrenovovať svoj spustošený byt. Jedného dňa na schodisku pred dverami objaví Lauru, ktorej zomreli rodičia a ona sa rozhodla vyhľadať svojho brata - jediného živého príbuzného. Hoci ju Daniel spočiatku odmieta, stane sa neoddeliteľnou súčasťou jeho života. Pomáha mu prekonať závislosť a vrátiť mu chuť do života. Film vyniká hravým spracovaním, vizuálnou nápaditosťou a podmanivými hereckými výkonmi hlavných predstaviteľov.
    Žánry:Drama
    67%
    Príbeh zrelého muža, ktorý sa snaží zbaviť drogovej závislosti, a mladej dievčiny, ktorá bezúspešne hľadá svojho brata. Daniel, komiksový umelec, bol 10 rokov závislý od heroínu a kvôli drogám prišiel takmer o všetko. Rozhodne sa s ničivou závislosťou skoncovať prostredníctvom systematického desatora, ktoré mu poradil jeho psychiater. Má presne vymedzený denný harmonogram, spací režim, jedálniček a rôzne úkony, ktoré mu majú pomôcť postupne začať žiť normálne. Pri príležitosti nového života sa rozhodne zrenovovať svoj spustošený byt. Jedného dňa na schodisku pred dverami objaví Lauru, ktorej zomreli rodičia a ona sa rozhodla vyhľadať svojho brata - jediného živého príbuzného. Hoci ju Daniel spočiatku odmieta, stane sa neoddeliteľnou súčasťou jeho života. Pomáha mu prekonať závislosť a vrátiť mu chuť do života. Film vyniká hravým spracovaním, vizuálnou nápaditosťou a podmanivými hereckými výkonmi hlavných predstaviteľov.
    Žánry:Drama
    3
  • Muž tisíce tváří
    Muž tisíce tváří (2016)
    FilmRole: Arlauckas

    Úplatky, korunní svědkové, tajné služby i miliardové částky na zahraničních kontech. Největší španělská korupční aféra 90. let a příběh muže, který oklamal celé Španělsko. Když v 90. letech prasklo na vysoce postaveného politika Luise Roldána, že si podvody přišel na v přepočtu více než 10 milionů eur, začíná se rozjíždět vysoká hra mezi tajnými službami a jedním odvážným mužem, bývalým agentem Franciscem Paesou. Uprostřed fingovaných i pravých útěků, převodů a praní peněz či dohod s policií není jasné, kdo na jaké straně stojí a čí zájmy sleduje. Nebezpečná hra kočky s myší, nebo dokonalý zločin? (Dny evropského filmu)

    67%

    Úplatky, korunní svědkové, tajné služby i miliardové částky na zahraničních kontech. Největší španělská korupční aféra 90. let a příběh muže, který oklamal celé Španělsko. Když v 90. letech prasklo na vysoce postaveného politika Luise Roldána, že si podvody přišel na v přepočtu více než 10 milionů eur, začíná se rozjíždět vysoká hra mezi tajnými službami a jedním odvážným mužem, bývalým agentem Franciscem Paesou. Uprostřed fingovaných i pravých útěků, převodů a praní peněz či dohod s policií není jasné, kdo na jaké straně stojí a čí zájmy sleduje. Nebezpečná hra kočky s myší, nebo dokonalý zločin? (Dny evropského filmu)

    4
  • Torremolinos 73
    Torremolinos 73 (2003)
    FilmRole: Aksel
    64%
    5
  • Traje, El
    Traje, El (2002)
    Film
    64%
    6
  • Vyjednávač
    Vyjednávač (2014)
    FilmRole: Nicholas
    Třetí film Borjy Cobeagy byl uveden na loňském festivalu v San Sebastiánu. Režisér si sám napsal scénář založený na skutečných událostech a fiktivním příběhu Manua Arangurena, baskického politika, který se v rámci filmu stal prostředníkem mezi španělskou vládou a zástupci organizace ETA. Přestože šlo o klíčová vyjednávání týkající se zastavení teroristické války, nebyl průběh utajených vyjednávání předem pečlivě připravený ani důstojný. Průběh rozhovorů byl plný náhodných událostí, chyb a nedorozumění. Nakonec se paradoxně ukázalo, že klíčové jsou osobní vazby mezi všemi zúčastněnými. Dle režisérových slov se inspiroval stylem svého krátkého filmu Éramos pocos (Bylo nás málo). Připadalo mu, že komediální forma je nejvhodnějším východiskem pro pojednání tak vážných událostí, které v sobě ve své podstatě měly řadu velmi komických aspektů. V letech 2005 a 2006 proběhlo vyjednávání mezi baskickou částí socialistické strany PSE a teroristickou organizací ETA. Film se nezaměřuje pouze na politické rozhovory, ale také ukazuje život Jesúse Eguigurena (předseda PSE), který na jednání musel přijet téměř inkognito, nesměl používat platební kartu, byl nezvykle oblečen, takže ho považovali za jednoho z teroristů. To a řada dalších detailů byla impulsem, který vedl k natočení komedie plné spíše suchého humoru. Je založena sice na reálných událostech, ale detaily jsou výsledkem autorovy fantazie, přičemž hlavní postava také není a ani nemůže být autentická. Kromě umného míchání fikce a dokumentu je snímek jedním z několika baskických filmů, které v posledních letech reflektují tragické události spojené s terorismem skrz humor. Ten je vnímán jako uvolňující. Není proto chápán jako zneuctění vážných problémů a nebylo cílem kohokoliv z reálných vzorů filmových postav zesměšnit nebo zneuctít, jak prohlásil režisér. (http://www.lapelicula.cz)
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Třetí film Borjy Cobeagy byl uveden na loňském festivalu v San Sebastiánu. Režisér si sám napsal scénář založený na skutečných událostech a fiktivním příběhu Manua Arangurena, baskického politika, který se v rámci filmu stal prostředníkem mezi španělskou vládou a zástupci organizace ETA. Přestože šlo o klíčová vyjednávání týkající se zastavení teroristické války, nebyl průběh utajených vyjednávání předem pečlivě připravený ani důstojný. Průběh rozhovorů byl plný náhodných událostí, chyb a nedorozumění. Nakonec se paradoxně ukázalo, že klíčové jsou osobní vazby mezi všemi zúčastněnými. Dle režisérových slov se inspiroval stylem svého krátkého filmu Éramos pocos (Bylo nás málo). Připadalo mu, že komediální forma je nejvhodnějším východiskem pro pojednání tak vážných událostí, které v sobě ve své podstatě měly řadu velmi komických aspektů. V letech 2005 a 2006 proběhlo vyjednávání mezi baskickou částí socialistické strany PSE a teroristickou organizací ETA. Film se nezaměřuje pouze na politické rozhovory, ale také ukazuje život Jesúse Eguigurena (předseda PSE), který na jednání musel přijet téměř inkognito, nesměl používat platební kartu, byl nezvykle oblečen, takže ho považovali za jednoho z teroristů. To a řada dalších detailů byla impulsem, který vedl k natočení komedie plné spíše suchého humoru. Je založena sice na reálných událostech, ale detaily jsou výsledkem autorovy fantazie, přičemž hlavní postava také není a ani nemůže být autentická. Kromě umného míchání fikce a dokumentu je snímek jedním z několika baskických filmů, které v posledních letech reflektují tragické události spojené s terorismem skrz humor. Ten je vnímán jako uvolňující. Není proto chápán jako zneuctění vážných problémů a nebylo cílem kohokoliv z reálných vzorů filmových postav zesměšnit nebo zneuctít, jak prohlásil režisér. (http://www.lapelicula.cz)
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Cabeza de perro
    Cabeza de perro (2006)
    Film
    58%
    8