Pa-lan Dal: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Pa-lan Dal: Filmy a seriály

  • Přední linie
    Přední linie (2011)
    Film
    V posledních dnech korejské války, kdy již probíhala mírová jednání, přijíždí armádní komisař k jednotce, která nadále svádí boje o strategický bod, jenž má rozhodnout o nové hranici mezi Severem a Jihem. Zatímco vyšetřuje okolnosti zabití velitele, poznává komisař vztahy mezi vojáky uvnitř jednotky, ale i napříč frontovou linií. Podobně jako ve svém druhém filmu, akčním thrilleru Secret Reunion, se režisér Jang Hoon věnuje otázce rozdělení Korejského poloostrova. Ačkoli hlavní atrakcí tohoto válečného eposu představují spektakulární sekvence ukazující peklo války, hlavní silou vyprávění jsou působivě vykreslené charaktery na obou stranách bitevního pole.
    74%
    V posledních dnech korejské války, kdy již probíhala mírová jednání, přijíždí armádní komisař k jednotce, která nadále svádí boje o strategický bod, jenž má rozhodnout o nové hranici mezi Severem a Jihem. Zatímco vyšetřuje okolnosti zabití velitele, poznává komisař vztahy mezi vojáky uvnitř jednotky, ale i napříč frontovou linií. Podobně jako ve svém druhém filmu, akčním thrilleru Secret Reunion, se režisér Jang Hoon věnuje otázce rozdělení Korejského poloostrova. Ačkoli hlavní atrakcí tohoto válečného eposu představují spektakulární sekvence ukazující peklo války, hlavní silou vyprávění jsou působivě vykreslené charaktery na obou stranách bitevního pole.
    1
  • Amsal
    Amsal (2015)
    Film
    73%
    2
  • Kvílení
    Kvílení (2016)
    Film
    Mysteriózní korejský horor dokazuje, že i v moderním světě mohou tiše, ale mocně vládnout staré síly a kletby. Malé město jihozápadně od Soulu žilo doposud klidným životem. Jednoho mlhavého rána je však místní policista přizván k násilné vraždě, jakou žádný z místních obyvatel nepamatuje. Ta je jen začátkem série vražd, které se v městečku spustí. Vrahové jsou pokaždé rodinní příslušníci, a kromě toho, že vykazují známky katatonie, jsou pokrytí neznámou kožní nemocí. Případů přibývá a policie začíná být bezradná. (Filmasia)
    70%
    Mysteriózní korejský horor dokazuje, že i v moderním světě mohou tiše, ale mocně vládnout staré síly a kletby. Malé město jihozápadně od Soulu žilo doposud klidným životem. Jednoho mlhavého rána je však místní policista přizván k násilné vraždě, jakou žádný z místních obyvatel nepamatuje. Ta je jen začátkem série vražd, které se v městečku spustí. Vrahové jsou pokaždé rodinní příslušníci, a kromě toho, že vykazují známky katatonie, jsou pokrytí neznámou kožní nemocí. Případů přibývá a policie začíná být bezradná. (Filmasia)
    3
  • Eunmilhage widaehage
    Eunmilhage widaehage (2013)
    Film
    Tři elitní severokorejští špioni jsou vysláni do malého městečka v Jižní Koreji, aby zde vedli nenápadný život mezi místními obyvateli a zároveň čekali na rozkaz, který odstartuje jejich velkou misi. Ryu-hwan pracuje v obchůdku s potravinami a v obci úspěšně předstírá místního hlupáka. Hae-rang se maskuje za rockera, který se marně snaží uspět v talentových soutěžích. Třetí špion Hae-jin vystupuje vůči svému okolí jako středoškolák. Když špioni konečně obdrží rozkaz, jsou zaskočeni - dostanou totiž nařízeno spáchat sebevraždu. Trojice je na pochybách, zda má úkol splnit. Mezitím jim začíná být v patách jejich instruktor, aby špiony zabil, pokud neuposlechnou rozkaz. Dají hrdinové přednost věrnosti vlasti, nebo svým životům?
    69%
    Tři elitní severokorejští špioni jsou vysláni do malého městečka v Jižní Koreji, aby zde vedli nenápadný život mezi místními obyvateli a zároveň čekali na rozkaz, který odstartuje jejich velkou misi. Ryu-hwan pracuje v obchůdku s potravinami a v obci úspěšně předstírá místního hlupáka. Hae-rang se maskuje za rockera, který se marně snaží uspět v talentových soutěžích. Třetí špion Hae-jin vystupuje vůči svému okolí jako středoškolák. Když špioni konečně obdrží rozkaz, jsou zaskočeni - dostanou totiž nařízeno spáchat sebevraždu. Trojice je na pochybách, zda má úkol splnit. Mezitím jim začíná být v patách jejich instruktor, aby špiony zabil, pokud neuposlechnou rozkaz. Dají hrdinové přednost věrnosti vlasti, nebo svým životům?
    4
  • Zloději
    Zloději (2012)
    Film

    Stylová hvězdně obsazená kriminálka, pojatá jako korejská variace na hollywoodský koncept známý z Dannyho parťáků se stala nejen hitem letošního roku, ale má namířeno i na první příčku žebříčku divácky nejúspěšnějších korejských filmů všech dob. Skupina profesionálních zlodějů a podvodníků z Koreje má spadeno na diamant v hodnotě dvaceti milionů dolarů, který je uschován v přísně střeženém trezoru vyhlášeného casina na Macau. Ovšem i pokud se akce zdaří, není vůbec jisté, v čích rukách nakonec lup skončí. (Filmasia)

    Žánry:AkčníKrimi
    68%

    Stylová hvězdně obsazená kriminálka, pojatá jako korejská variace na hollywoodský koncept známý z Dannyho parťáků se stala nejen hitem letošního roku, ale má namířeno i na první příčku žebříčku divácky nejúspěšnějších korejských filmů všech dob. Skupina profesionálních zlodějů a podvodníků z Koreje má spadeno na diamant v hodnotě dvaceti milionů dolarů, který je uschován v přísně střeženém trezoru vyhlášeného casina na Macau. Ovšem i pokud se akce zdaří, není vůbec jisté, v čích rukách nakonec lup skončí. (Filmasia)

    Žánry:AkčníKrimi
    5
  • Claiřin fotoaparát
    Claiřin fotoaparát (2017)
    Film

    Nejvýraznější postava současného korejského artového filmu a vášnivý alegorista Hong Sang-soo představuje festivalovému publiku třetí snímek ze série filmů s jeho múzou Kim Min-hee (Teď správně, potom špatně a Sama v noci na břehu moře). Během služební cesty na filmový festival v Cannes dostane Man-hee výpověď kvůli svému milostnému vztahu s režisérem. Zde se Man-hee seznámí s francouzskou učitelkou Claire, která brouzdá po Cannes se svým polaroidovým foťákem. Prostřednictvím nevinného půvabu dvou hlavních představitelek představuje Hong kouzlo tohoto města a jeho největšího filmového festivalu. (Filmasia 2017)

    Žánry:Drama
    61%

    Nejvýraznější postava současného korejského artového filmu a vášnivý alegorista Hong Sang-soo představuje festivalovému publiku třetí snímek ze série filmů s jeho múzou Kim Min-hee (Teď správně, potom špatně a Sama v noci na břehu moře). Během služební cesty na filmový festival v Cannes dostane Man-hee výpověď kvůli svému milostnému vztahu s režisérem. Zde se Man-hee seznámí s francouzskou učitelkou Claire, která brouzdá po Cannes se svým polaroidovým foťákem. Prostřednictvím nevinného půvabu dvou hlavních představitelek představuje Hong kouzlo tohoto města a jeho největšího filmového festivalu. (Filmasia 2017)

    Žánry:Drama
    6
  • 7
  • Hwangjereul wihayeo
    Hwangjereul wihayeo (2014)
    Film
    Yi-Hwan (Lee Min-gi) je bývalý profesionální hráč baseballu. Fixloval hru pro sázkaře a ztratil všechno. Boss gangu Sang-Ha (Park Sung-woong), který podniká v lichvě a hazardu, si vezme Yi-Hwana pod svá temná křídla. A cesta do pekel je připravena. Yi-Hwan při ochutnávce moci touží po věcech šéfa, chce jeho pozici v čele stolu i jeho ženu, majitelku baru Yeon-Soo (Lee Tae-im), do které se vášnivě zamiluje
    56%
    Yi-Hwan (Lee Min-gi) je bývalý profesionální hráč baseballu. Fixloval hru pro sázkaře a ztratil všechno. Boss gangu Sang-Ha (Park Sung-woong), který podniká v lichvě a hazardu, si vezme Yi-Hwana pod svá temná křídla. A cesta do pekel je připravena. Yi-Hwan při ochutnávce moci touží po věcech šéfa, chce jeho pozici v čele stolu i jeho ženu, majitelku baru Yeon-Soo (Lee Tae-im), do které se vášnivě zamiluje
    8
  • Gojitmal
    Gojitmal (1999)
    Film

    Pověz mi lež, prosí titul románu korejského spisovatele Jang Jung Ila, který autorovi po svém vydání v roce 1996 vynesl půlroční nucenou stáž v jihokorejském vězení. Skandální kniha plná explicitní perverze se o tři roky později stala inspirací pro režiséra Jang Sun Wooa, jenž ji využil jako východisko pro svou kvazi-dokumentární utopii Lži, jíž definoval tím, o čem sníme (skoro) všichni: život, to je žrát a píchat. A nechodit do práce. Snímek je složen takřka výhradně ze sexuální akcí nabitých setkání osmatřicetiletého sochaře Y a osmnáctileté studentky-panny J v hotelových pokojích, odosobněných jako jejich jména. Postupná deflorace tří klíčových otvorů (doprovázená roztomilými cedulkami First Hole, Second Hole atd.) zvolna přechází ve festival slastně bolestivých praktik - tajným fetišem jihokorejské školačky jsou totiž rozličné formy bití. Úctyhodný arsenál bambusových tyčí, prutů, holí a násad během filmu nepřetržitě získává na objemu, vše se stupňuje, čerstvě protržená panna se mění v dominu a ze skulptorovy touhy se stává nezvladatelná obsese. Soft-coreový žánr se sadomasochistickými prvky pojímaný důsledně ve stylu cinema-verité, s místy epileptickou ruční kamerou a chladně pulsujícím techno soundtrackem ještě rozrušují řídké zcizovací efekty a sebereflexivní momenty: podivuhodné úvodní interview s oběma z představitelů (třiadvacetiletá modelka Kim Tae Jeon a třiačtyřicetiletý Lee Sang Hyun, povoláním opravdu sochař) nebo náhlý vstup režiséra do vypjaté scény. Sex a násilí se tu dobrovolně děje nejen pro zvrhlé potěšení samo, ale také proti minulým i budoucím cenzorům, kteří by je chtěli pokrytecky potírat. Lhářem tu není kamera, ani protagonisté a (vyjma samého závěru) dokonce ani postavy samy, nýbrž schizofrenní společenské klima, v němž sexuální perzekuce a skrytá perverze jedno zpocené tělo jsou. (text Aleš Stuchlý pro Festival Otrlého Diváka II.)

    Žánry:DramaErotický
    51%

    Pověz mi lež, prosí titul románu korejského spisovatele Jang Jung Ila, který autorovi po svém vydání v roce 1996 vynesl půlroční nucenou stáž v jihokorejském vězení. Skandální kniha plná explicitní perverze se o tři roky později stala inspirací pro režiséra Jang Sun Wooa, jenž ji využil jako východisko pro svou kvazi-dokumentární utopii Lži, jíž definoval tím, o čem sníme (skoro) všichni: život, to je žrát a píchat. A nechodit do práce. Snímek je složen takřka výhradně ze sexuální akcí nabitých setkání osmatřicetiletého sochaře Y a osmnáctileté studentky-panny J v hotelových pokojích, odosobněných jako jejich jména. Postupná deflorace tří klíčových otvorů (doprovázená roztomilými cedulkami First Hole, Second Hole atd.) zvolna přechází ve festival slastně bolestivých praktik - tajným fetišem jihokorejské školačky jsou totiž rozličné formy bití. Úctyhodný arsenál bambusových tyčí, prutů, holí a násad během filmu nepřetržitě získává na objemu, vše se stupňuje, čerstvě protržená panna se mění v dominu a ze skulptorovy touhy se stává nezvladatelná obsese. Soft-coreový žánr se sadomasochistickými prvky pojímaný důsledně ve stylu cinema-verité, s místy epileptickou ruční kamerou a chladně pulsujícím techno soundtrackem ještě rozrušují řídké zcizovací efekty a sebereflexivní momenty: podivuhodné úvodní interview s oběma z představitelů (třiadvacetiletá modelka Kim Tae Jeon a třiačtyřicetiletý Lee Sang Hyun, povoláním opravdu sochař) nebo náhlý vstup režiséra do vypjaté scény. Sex a násilí se tu dobrovolně děje nejen pro zvrhlé potěšení samo, ale také proti minulým i budoucím cenzorům, kteří by je chtěli pokrytecky potírat. Lhářem tu není kamera, ani protagonisté a (vyjma samého závěru) dokonce ani postavy samy, nýbrž schizofrenní společenské klima, v němž sexuální perzekuce a skrytá perverze jedno zpocené tělo jsou. (text Aleš Stuchlý pro Festival Otrlého Diváka II.)

    Žánry:DramaErotický
    9
  • Zabij systém
    Zabij systém (2002)
    Film
    49%
    10