5.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

František Tenčík: Filmy a seriály

  • Škola otců
    Škola otců (1957)
    Film
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    76%
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    1
  • Malý Bobeš ve městě
    Malý Bobeš ve městě (1962)
    Film
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    64%
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    2
  • Malý Bobeš
    Malý Bobeš (1961)
    Film
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    61%
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    3
  • Panter čeká v 17,30
    Panter čeká v 17,30 (1971)
    FilmRole: povídka Chlapec v bílém svetru
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    53%
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    4