Jiří Zika: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jiří Zika: Filmy a seriály

  • Dobří holubi se vracejí
    Dobří holubi se vracejí (1988)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    76%
    1
  • Jak básníci přicházejí o iluze
    Jak básníci přicházejí o iluze (1985)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    75%
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    2
  • Vážení přátelé, ano
    Vážení přátelé, ano (1989)
    Film
    • VOYO
    Během výměny funkcí v podniku na výrobu zdravotní keramiky Fortuna se samostatný referent Bohouš Fisher stane náměstkem nového ředitele Evžena Dlaska. Jenže Bohouš není tak úplně přesvědčený, že to je právě to, co by chtěl dělat. Jeho snem je spíše nějaká užitečnější, tvůrčí práce, například stavba kachlových kamen. Takže zatímco řeší všemožné problémy pracovní, například s opařenou mileneckou dvojicí, i soukromé, třeba se školními problémy svých dcer, nechá si přivézt nářadí ke stavbě kamen, sežene si odbornou literaturu a pustí se do práce. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    74%
    Během výměny funkcí v podniku na výrobu zdravotní keramiky Fortuna se samostatný referent Bohouš Fisher stane náměstkem nového ředitele Evžena Dlaska. Jenže Bohouš není tak úplně přesvědčený, že to je právě to, co by chtěl dělat. Jeho snem je spíše nějaká užitečnější, tvůrčí práce, například stavba kachlových kamen. Takže zatímco řeší všemožné problémy pracovní, například s opařenou mileneckou dvojicí, i soukromé, třeba se školními problémy svých dcer, nechá si přivézt nářadí ke stavbě kamen, sežene si odbornou literaturu a pustí se do práce. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    3
  • Copak je to za vojáka...
    Copak je to za vojáka... (1987)
    Film
    • VOYO
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    73%
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    4
  • Jak básníkům chutná život
    Jak básníkům chutná život (1988)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Kendy se jako pomocný režisér vrací do rodného města natáčet s televizním štábem třináctidílný seriál, Štěpán Šafránek nastupuje po promoci na své první místo – na internu zdejší nemocnice. Jeho nepřizpůsobivost místním poměrům a smysl pro etiku zvoleného povolání však příliš nevyhovuje ostatním, už "zaběhnutým" kolegům. Zatímco ti se škodolibě baví jeho horlivostí a zodpovědností, Štěpán má stále větší problémy s nadřízenými, až je nakonec přesunut na všemi odmítané místo venkovského obvodního lékaře. V Bezdíkově potkává novou, snad už trvalou a opětovanou lásku... Autoři "Básníků" - scenárista Ladislav Pecháček a režisér Dušan Klein – zaměnili v tomto pokračování lehký tón studentské recese za poněkud ostřejší až satirickou polohu, kterou přináší drsná realita praxe a skutečného života, kdy už nic není na zkoušku. Ani tentokrát filmu nechybí laskavost a moudrost – jeho hrdinové navzdory svým životním kotrmelcům vyzařují kolem sebe pohodu a radost ze života. Působivost filmu, vedle výborných hereckých výkonů, opět umocňují kreslené sekvence, jejichž autorem je tentokrát Jiří Šalamoun. (Česká televize)
    72%
    Kendy se jako pomocný režisér vrací do rodného města natáčet s televizním štábem třináctidílný seriál, Štěpán Šafránek nastupuje po promoci na své první místo – na internu zdejší nemocnice. Jeho nepřizpůsobivost místním poměrům a smysl pro etiku zvoleného povolání však příliš nevyhovuje ostatním, už "zaběhnutým" kolegům. Zatímco ti se škodolibě baví jeho horlivostí a zodpovědností, Štěpán má stále větší problémy s nadřízenými, až je nakonec přesunut na všemi odmítané místo venkovského obvodního lékaře. V Bezdíkově potkává novou, snad už trvalou a opětovanou lásku... Autoři "Básníků" - scenárista Ladislav Pecháček a režisér Dušan Klein – zaměnili v tomto pokračování lehký tón studentské recese za poněkud ostřejší až satirickou polohu, kterou přináší drsná realita praxe a skutečného života, kdy už nic není na zkoušku. Ani tentokrát filmu nechybí laskavost a moudrost – jeho hrdinové navzdory svým životním kotrmelcům vyzařují kolem sebe pohodu a radost ze života. Působivost filmu, vedle výborných hereckých výkonů, opět umocňují kreslené sekvence, jejichž autorem je tentokrát Jiří Šalamoun. (Česká televize)
    5
  • Luk královny Dorotky
    Luk královny Dorotky (1970)
    Film
    S předlohami Vladislava Vančury jsou potíže. Inspirovaly jak geniální dílo ( Markéta Lazarová ), tak rozpačitě vyhlížející nedodělky, mezi něž lze zařadit i tento povídkový snímek. Tři příběhy zasazené do tuláckého i maloměšťáckého prostředí, pojednávají o nástrahách lásky, o drobných i zákeřných zradách důvěry. 1.Brusič nožů a kočí soupeří o lásku tulačky. 2.Zatímco manžel uvažuje o lásce teoreticky, dává jeho žena přednost praxi. 3.Střetnutí cikána a řezníka v hospodě končí vraždou.. Pokus o náčrt zemitých postav však vyznívá spíše směšně, obsazení týchž herců do různých rolí v jednotlivých povídkách příliš nevychází. Selhává přenášení osobité poetiky Vančurova jazyka do filmové podoby.
    66%
    S předlohami Vladislava Vančury jsou potíže. Inspirovaly jak geniální dílo ( Markéta Lazarová ), tak rozpačitě vyhlížející nedodělky, mezi něž lze zařadit i tento povídkový snímek. Tři příběhy zasazené do tuláckého i maloměšťáckého prostředí, pojednávají o nástrahách lásky, o drobných i zákeřných zradách důvěry. 1.Brusič nožů a kočí soupeří o lásku tulačky. 2.Zatímco manžel uvažuje o lásce teoreticky, dává jeho žena přednost praxi. 3.Střetnutí cikána a řezníka v hospodě končí vraždou.. Pokus o náčrt zemitých postav však vyznívá spíše směšně, obsazení týchž herců do různých rolí v jednotlivých povídkách příliš nevychází. Selhává přenášení osobité poetiky Vančurova jazyka do filmové podoby.
    6
  • Dům ztracených duší
    Dům ztracených duší (1967)
    Film
    64%
    7
  • Já, spravedlnost
    Já, spravedlnost (1967)
    Film

    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý, jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.

    63%

    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý, jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.

    8
  • Radikální řez
    Radikální řez (1983)
    Film
    • VOYO
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    62%
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    9
  • Skok do tmy
    Skok do tmy (1964)
    Film
    62%
    10
  • Pět miliónů svědků
    Pět miliónů svědků (1965)
    Film

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    62%

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    11
  • Černý vlk
    Černý vlk (1972)
    Film
    61%
    12
  • Pan Vok odchází
    Pan Vok odchází (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    I pověstný renesanční kavalír nakonec zestárnul, dokonce přišel o mnohem mladší manželku, jeho přátelé i oddaní sloužící se jej snaží vytrhnout z trudomyslnosti, ovšem ani údajná vodní panna jej valně nerozveselí. Režisér Karel Steklý navazuje tímto snímkem na Svatby pana Voka, aniž by dosáhl jejich rozpustilosti, či realizační nápaditosti, i herecké ztvárnění je jakési povadlé. Film dokládájící úpadek režisérpvých tvůrčích schopností, nabízí pramálo veselou zábavu, značně pokleslé úrovně.
    61%
    I pověstný renesanční kavalír nakonec zestárnul, dokonce přišel o mnohem mladší manželku, jeho přátelé i oddaní sloužící se jej snaží vytrhnout z trudomyslnosti, ovšem ani údajná vodní panna jej valně nerozveselí. Režisér Karel Steklý navazuje tímto snímkem na Svatby pana Voka, aniž by dosáhl jejich rozpustilosti, či realizační nápaditosti, i herecké ztvárnění je jakési povadlé. Film dokládájící úpadek režisérpvých tvůrčích schopností, nabízí pramálo veselou zábavu, značně pokleslé úrovně.
    13
  • Princ Bajaja
    Princ Bajaja (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    Žánry:Pohádka
    60%
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    Žánry:Pohádka
    14
  • Kam zmizel kurýr
    Kam zmizel kurýr (1981)
    Film

    Do Prahy přijíždí tajuplný pan Jones, který tvrdí, že chce najít nějaké záznamy o svých předcích. Seznámí se s Marcelou, u níž začne bydlet a oba naváží milostný vztah. Jonese však zajímají spíše než genealogické věci sci-fi filmy a staré záznamy o neobvyklých a nevysvětlitelných jevech v Praze. Nakonec zjistíme, že Jones je ve skutečnosti mimozemšťan, který hledal celou dobu způsob, jak se vrátit na vlastní planetu.

    Žánry:KomedieSci-fi
    59%

    Do Prahy přijíždí tajuplný pan Jones, který tvrdí, že chce najít nějaké záznamy o svých předcích. Seznámí se s Marcelou, u níž začne bydlet a oba naváží milostný vztah. Jonese však zajímají spíše než genealogické věci sci-fi filmy a staré záznamy o neobvyklých a nevysvětlitelných jevech v Praze. Nakonec zjistíme, že Jones je ve skutečnosti mimozemšťan, který hledal celou dobu způsob, jak se vrátit na vlastní planetu.

    Žánry:KomedieSci-fi
    15
  • Kdo se bojí, utíká
    Kdo se bojí, utíká (1986)
    Film
    Ve škole kdesi v pohraničí se mladý učitel pokouší začlenit do výuky i romské děti. Jenže jejich rodiny zůstávají vůči vzdělání podezíravé. Tvůrci zvolili do značné míry romantický náhled, který neproniká pod povrch. Zařadili početné folklórní ukázky, vystupující jako nejatraktivnější prvek. Skutečně problémy si tak můžeme jen domýšlet.
    Žánry:Drama
    59%
    Ve škole kdesi v pohraničí se mladý učitel pokouší začlenit do výuky i romské děti. Jenže jejich rodiny zůstávají vůči vzdělání podezíravé. Tvůrci zvolili do značné míry romantický náhled, který neproniká pod povrch. Zařadili početné folklórní ukázky, vystupující jako nejatraktivnější prvek. Skutečně problémy si tak můžeme jen domýšlet.
    Žánry:Drama
    16
  • Cena medu
    Cena medu (1986)
    Film
    • VOYO
    58%
    17
  • Tři zlaté vlasy děda Vševěda
    Tři zlaté vlasy děda Vševěda (1963)
    Film
    57%
    18
  • Šest černých dívek aneb Proč zmizel Zajíc
    Šest černých dívek aneb Proč zmizel Zajíc (1969)
    Film
    Podle předlohy Josefa Škvoreckého vznikla značně odlehčená detektivní šaráda o záhadně zmizelém vědeckém pracovníkovi. Hlavní hrdina (Lubomír Lipský umírněně volí komediální nadsázku) ovšem pátrá nejen po něm, ale také po vzácné středověké knize, věnované magickým kouzlům. Budova bývalého kláštera, v níž se skrývá i vzácná knihovna, se tak stává prostředím, které prostupuje tajemno. Filmu však hlavně chybí uměřenost a přehledné rozvíjení jednotlivých motivů, na jejichž místo se prosazuje málo přehledná tříšť navzájem izolovaných nápadů.
    Žánry:KomedieKrimi
    57%
    Podle předlohy Josefa Škvoreckého vznikla značně odlehčená detektivní šaráda o záhadně zmizelém vědeckém pracovníkovi. Hlavní hrdina (Lubomír Lipský umírněně volí komediální nadsázku) ovšem pátrá nejen po něm, ale také po vzácné středověké knize, věnované magickým kouzlům. Budova bývalého kláštera, v níž se skrývá i vzácná knihovna, se tak stává prostředím, které prostupuje tajemno. Filmu však hlavně chybí uměřenost a přehledné rozvíjení jednotlivých motivů, na jejichž místo se prosazuje málo přehledná tříšť navzájem izolovaných nápadů.
    Žánry:KomedieKrimi
    19
  • Řeknem si to příští léto
    Řeknem si to příští léto (1977)
    Film
    • VOYO
    55%
    20
  • Einstein kontra Babinský
    Einstein kontra Babinský (1963)
    Film
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    54%
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    21
  • Tvář za sklem
    53%
    22
  • Poslední vlak
    Poslední vlak (1982)
    Film

    Mladík z chudé proletářské rodiny úspěšně vystuduje vysokou školu, seznámí se s dívkou vyrostlou v dětském domově - a své okolí, chamtivé příbuzné i kamaráda z bohaté měšťácké rodiny, překvapí odmítnutím jakýchkoli výhod. Pravidelně jezdí za svými rodiči, aby jim pomáhal se stavbou domku, snaží se za všech okolností jednat čestně. I když je příběh zasazen do 50. let, jejich odraz je zcela neznatelný. Tvůrci upřednostňují plochou moralitu o mladém muži, jenž za své přijal ideály nové komunistické inteligence.

    52%

    Mladík z chudé proletářské rodiny úspěšně vystuduje vysokou školu, seznámí se s dívkou vyrostlou v dětském domově - a své okolí, chamtivé příbuzné i kamaráda z bohaté měšťácké rodiny, překvapí odmítnutím jakýchkoli výhod. Pravidelně jezdí za svými rodiči, aby jim pomáhal se stavbou domku, snaží se za všech okolností jednat čestně. I když je příběh zasazen do 50. let, jejich odraz je zcela neznatelný. Tvůrci upřednostňují plochou moralitu o mladém muži, jenž za své přijal ideály nové komunistické inteligence.

    23
  • Muž na útěku
    Muž na útěku (1968)
    Film
    Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy. Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně k jakékoli myšlenkové naléhavosti.
    Žánry:DramaKrimi
    51%
    Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy. Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně k jakékoli myšlenkové naléhavosti.
    Žánry:DramaKrimi
    24
  • Lupič Legenda
    Lupič Legenda (1972)
    Film
    51%
    25
  • Podivná přátelství herce Jesenia
    Podivná přátelství herce Jesenia (1985)
    Film
    51%
    26
  • Čekání na Patrika
    Čekání na Patrika (1988)
    Film
    • VOYO
    Čekání na Patrika je druhým celovečerním snímkem Petra Tučka po úspěšném debutu Copak je to za vojáka. Neexistující titulní postavu si vymyslela jedna z dívčích hrdinek filmu, studentka textilní průmyslovky Helenka. Je to postava „muže s velkým M“, kterého jí závidí všechny kamarádky. Na třech spolužačkách zachytil autor různé typy mladých dívek: snivou a zamindrákovanou Helenku, která se brání svým komplexům vymyšleným milencem, její realističtější přítelkyni Zuzku, která by sice také dala přednost vysněnému Patrikovi, ale nakonec bude patrně šťastna s méně ideálním Honzou, a vulgární „nymfomanku“ Sylvu, která jako motýl přelétá od jednoho milence k druhému, aby nakonec jako jediná čekala na vysněného Patrika... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieRodinný
    50%
    Čekání na Patrika je druhým celovečerním snímkem Petra Tučka po úspěšném debutu Copak je to za vojáka. Neexistující titulní postavu si vymyslela jedna z dívčích hrdinek filmu, studentka textilní průmyslovky Helenka. Je to postava „muže s velkým M“, kterého jí závidí všechny kamarádky. Na třech spolužačkách zachytil autor různé typy mladých dívek: snivou a zamindrákovanou Helenku, která se brání svým komplexům vymyšleným milencem, její realističtější přítelkyni Zuzku, která by sice také dala přednost vysněnému Patrikovi, ale nakonec bude patrně šťastna s méně ideálním Honzou, a vulgární „nymfomanku“ Sylvu, která jako motýl přelétá od jednoho milence k druhému, aby nakonec jako jediná čekala na vysněného Patrika... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieRodinný
    27
  • Hra o královnu
    Hra o královnu (1980)
    Film
    Český film o lásce, vášni a nenávisti královny Kunhuty a Záviše z Falkenštejna (1980). Čechy, polovina 13. století. Českému království panuje Přemysl Otakar II. (F. Němec), jenž připravuje politicky motivovaný sňatek s vnučkou uherského krále Kunhutou (H. Maciuchová). Na slavnosti v královském paláci se Kunhuta setká s pohledným českým šlechticem Závišem z Falkenštejna (R. Brzobohatý), kterého poznala už doma v Uhersku. Oba se do sebe zamilují, avšak své lásce pochopitelně nemohou dát průchod. Po deseti letech stojí Záviš na straně odbojné české šlechty, z níž má král obavy. Přemysl dá proto zpupného Falkenštejna vypovědět ze země. Sám vzápětí čelí papežské klatbě a hrozící válce s císařem Rudolfem I. Habsburským. Schyluje se k bitvě na Moravském poli. A tehdy se královna Kunhuta rozhodne vzít věci do svých rukou…
    50%
    Český film o lásce, vášni a nenávisti královny Kunhuty a Záviše z Falkenštejna (1980). Čechy, polovina 13. století. Českému království panuje Přemysl Otakar II. (F. Němec), jenž připravuje politicky motivovaný sňatek s vnučkou uherského krále Kunhutou (H. Maciuchová). Na slavnosti v královském paláci se Kunhuta setká s pohledným českým šlechticem Závišem z Falkenštejna (R. Brzobohatý), kterého poznala už doma v Uhersku. Oba se do sebe zamilují, avšak své lásce pochopitelně nemohou dát průchod. Po deseti letech stojí Záviš na straně odbojné české šlechty, z níž má král obavy. Přemysl dá proto zpupného Falkenštejna vypovědět ze země. Sám vzápětí čelí papežské klatbě a hrozící válce s císařem Rudolfem I. Habsburským. Schyluje se k bitvě na Moravském poli. A tehdy se královna Kunhuta rozhodne vzít věci do svých rukou…
    28
  • Příhody pana Příhody
    Příhody pana Příhody (1982)
    Film

    Karel Steklý se několikrát nechal inspirovat skutečnými událostmi, často značně bizarními - někdy se mu převod do filmové podoby vydařil, jindy uvízl v ideologickém diktátu či docela obyčejně v nezáživné rutině. To platí rovněž pro tento snímek, který vypráví o muži, jenž si v době protiněmecké mobilizace koupil dělo, načež se pak spolu s ním po celou válku skrýval ve vinném sklípku. Natolik jej ovládl strach z dopadení. Naznačená nadsázka, dotýkající se nevyzpytatelných zákrutů lidského osudu, bohužel vyšuměla. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    45%

    Karel Steklý se několikrát nechal inspirovat skutečnými událostmi, často značně bizarními - někdy se mu převod do filmové podoby vydařil, jindy uvízl v ideologickém diktátu či docela obyčejně v nezáživné rutině. To platí rovněž pro tento snímek, který vypráví o muži, jenž si v době protiněmecké mobilizace koupil dělo, načež se pak spolu s ním po celou válku skrýval ve vinném sklípku. Natolik jej ovládl strach z dopadení. Naznačená nadsázka, dotýkající se nevyzpytatelných zákrutů lidského osudu, bohužel vyšuměla. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    29
  • Všichni proti všem
    Všichni proti všem (1977)
    Film

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    43%

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    30
  • Transit Carlsbad
    Transit Carlsbad (1966)
    Film

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    41%

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    31
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    36%

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    32
  • Skandál v Gri-Gri baru
    Skandál v Gri-Gri baru (1978)
    Film

    Dva mladé navrátilce z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)

    35%

    Dva mladé navrátilce z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)

    33
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    Film

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    24%

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    34
  • Hroch
    Hroch (1973)
    Film
    17%
    35