6.0

Nicolas Moreau: Filmy a seriály

  • Engrenages
    Engrenages (2005)
    Seriál
    83%
    1
  • Lautrec
    Lautrec (1998)
    Film
    • Netflix
    • iVysílání
    Životopisný film o Lautrecovi je natočen jako portrét umělce, těsně spjatého se svou dobou i s dvojicí "protikladných" společenských prostředí, jež spojil svým životem i uměním: s venkovskou šlechtou, z níž pocházel a v níž v nouzi nacházel zázemí, a s bohémským polosvětem pařížského Montmartru, kde tvořil a kde našel nový domov. Henri de Toulouse -Lautrec (1864-1901) se oproti přáním svého aristokratického otce nestal pokračovatelem starobylého rodu, ale kvůli svému handicapu a díky oslnivému malířskému talentu se změnil v brilantního portrétistu pozlátka i všednodenní špíny pařížských kabaretů, kankánů a bordelů a jejich slavných hvězd i bezejmenných outsiderů. Intenzivní způsob existence se stal křehkému umělci osudným, takže v sedmatřiceti letech zemřel na následky syfilidy a alkoholismu.
    64%
    Životopisný film o Lautrecovi je natočen jako portrét umělce, těsně spjatého se svou dobou i s dvojicí "protikladných" společenských prostředí, jež spojil svým životem i uměním: s venkovskou šlechtou, z níž pocházel a v níž v nouzi nacházel zázemí, a s bohémským polosvětem pařížského Montmartru, kde tvořil a kde našel nový domov. Henri de Toulouse -Lautrec (1864-1901) se oproti přáním svého aristokratického otce nestal pokračovatelem starobylého rodu, ale kvůli svému handicapu a díky oslnivému malířskému talentu se změnil v brilantního portrétistu pozlátka i všednodenní špíny pařížských kabaretů, kankánů a bordelů a jejich slavných hvězd i bezejmenných outsiderů. Intenzivní způsob existence se stal křehkému umělci osudným, takže v sedmatřiceti letech zemřel na následky syfilidy a alkoholismu.
    2
  • Útěk
    Útěk (2009)
    FilmRole: Le dragueur
    Mousse a Louis jsou mladí, krásní, bohatí a zamilovaní. Jejich život ale ovládly drogy. Jednoho dne se předávkují a Louis umírá. Mousse přežije a brzy zjistí, že je těhotná. Dobře situovaná rodina Louise se s tím nehodlá smířit a trvá na interrupci. Mousse se cítí ztracená a utíká d...aleko z Paříže, do domu na venkově. O několik měsíců později ji následuje i Louisův bratr. Jak dopadne útěk obou před pokryteckou společností …?
    Žánry:Drama
    61%
    Mousse a Louis jsou mladí, krásní, bohatí a zamilovaní. Jejich život ale ovládly drogy. Jednoho dne se předávkují a Louis umírá. Mousse přežije a brzy zjistí, že je těhotná. Dobře situovaná rodina Louise se s tím nehodlá smířit a trvá na interrupci. Mousse se cítí ztracená a utíká d...aleko z Paříže, do domu na venkově. O několik měsíců později ji následuje i Louisův bratr. Jak dopadne útěk obou před pokryteckou společností …?
    Žánry:Drama
    3
  • Zvítězit nebo zemřít
    Zvítězit nebo zemřít (2023)
    Film
    • iVysílání
    Píše se rok 1793, Francouzská revoluce (1789–1799) zapálila ohně po celé Francii. Jsou to tři roky, co Charette, bývalý důstojník královského námořnictva, odešel do svého domu ve Vendée. Venkov bouří a rolníci vyzývají mladého vysloužilce, aby se ujal velení povstání. Během několika měsíců se z nečinného námořníka stane charismatický vůdce a chytrý stratég, který do svých řad přitáhne rolníky, dezertéry, ženy, starce i děti a vytvoří z nich armádu, která je hrozivá, protože je nepolapitelná. Boj za svobodu teprve začíná... V březnu roku 1793 propukla ve Vendée vzpoura proti pařížské revoluční diktatuře. Na počátku mělo povstání selský charakter, ale záhy si získalo i šlechtické velení. Povstání bylo utopeno v krvi, povražděno bylo i mnoho civilistů, mezi nimi ženy i děti. (Česká televize)
    60%
    Píše se rok 1793, Francouzská revoluce (1789–1799) zapálila ohně po celé Francii. Jsou to tři roky, co Charette, bývalý důstojník královského námořnictva, odešel do svého domu ve Vendée. Venkov bouří a rolníci vyzývají mladého vysloužilce, aby se ujal velení povstání. Během několika měsíců se z nečinného námořníka stane charismatický vůdce a chytrý stratég, který do svých řad přitáhne rolníky, dezertéry, ženy, starce i děti a vytvoří z nich armádu, která je hrozivá, protože je nepolapitelná. Boj za svobodu teprve začíná... V březnu roku 1793 propukla ve Vendée vzpoura proti pařížské revoluční diktatuře. Na počátku mělo povstání selský charakter, ale záhy si získalo i šlechtické velení. Povstání bylo utopeno v krvi, povražděno bylo i mnoho civilistů, mezi nimi ženy i děti. (Česká televize)
    4
  • 5
  • Gabrielle
    Gabrielle (2005)
    FilmRole: Guest

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    60%

    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]

    6
  • Komisař Moulin
    Komisař Moulin (1976)
    Seriál
    • O2 TV
    55%
    7
  • 8