Roman Pavlíček (I): Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Roman Pavlíček (I): Filmy a seriály

  • Pražská 5
    Pražská 5 (1988)
    FilmRole: 1. Směr Karlštejn, 3. Oldův večírek, 4. Barvy, 5. Na brigádě
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    1
  • 2
  • Zimní víla
    Zimní víla (1999)
    Film
    Pohádkový příběh je sepsán na motivy Boženy Němcové. Krásná Kateřina se jednou v lese se setká s neznámým mladíkem, který usnul v zimním lese při ohni. Mladík je kníže Jan, který je velice překvapen když svoji krásnou Kateřinu najde, jak slouží v hostinci u své macechy. Mladý kníže Kateřině slíbí že se pro ni vrátí, avšak hostinská (macecha Kateřiny) jejich lásce a štěstí nevlastní dcery nepřeje. Hostinská udělá vše proto, aby jim jejich štěstí překazila.
    Žánry:Pohádka
    60%
    Pohádkový příběh je sepsán na motivy Boženy Němcové. Krásná Kateřina se jednou v lese se setká s neznámým mladíkem, který usnul v zimním lese při ohni. Mladík je kníže Jan, který je velice překvapen když svoji krásnou Kateřinu najde, jak slouží v hostinci u své macechy. Mladý kníže Kateřině slíbí že se pro ni vrátí, avšak hostinská (macecha Kateřiny) jejich lásce a štěstí nevlastní dcery nepřeje. Hostinská udělá vše proto, aby jim jejich štěstí překazila.
    Žánry:Pohádka
    3
  • Psí kus
    Psí kus (2005)
    Film
    • iVysílání
    "Pane doktore, cítím se jako pes," sdělil jednoho dne pan Ota Pošta plaše a důvěrně psychiatrovi. A byla to pravda. Pan Pošta, spořádaný opravář praček, se už delší dobu necítil právě nejlépe. Na vině byla jeho rodinná pozice. Pan Pošta byl nenáročný a poněkud neprůbojný člověk, kterému osud přichystal těžkou zkoušku v podobě dominantní ženy Věry. Pracovala jako notářka na notářství a vydělávala dvakrát tolik než on. Měla ho ráda, to ano, ale po svém. Domácí operační prostor pana Pošty nikdy nebyl příliš veliký, ale od té doby, co děti odešly z domu se postupně dále zmenšoval. Tak se pan Pošta ocitl na posledním místě rodinného žebříčku a zacházelo se s ním jako se psem. Není tedy divu, že se jednoho dne sám ve psa proměnil!
    60%
    "Pane doktore, cítím se jako pes," sdělil jednoho dne pan Ota Pošta plaše a důvěrně psychiatrovi. A byla to pravda. Pan Pošta, spořádaný opravář praček, se už delší dobu necítil právě nejlépe. Na vině byla jeho rodinná pozice. Pan Pošta byl nenáročný a poněkud neprůbojný člověk, kterému osud přichystal těžkou zkoušku v podobě dominantní ženy Věry. Pracovala jako notářka na notářství a vydělávala dvakrát tolik než on. Měla ho ráda, to ano, ale po svém. Domácí operační prostor pana Pošty nikdy nebyl příliš veliký, ale od té doby, co děti odešly z domu se postupně dále zmenšoval. Tak se pan Pošta ocitl na posledním místě rodinného žebříčku a zacházelo se s ním jako se psem. Není tedy divu, že se jednoho dne sám ve psa proměnil!
    4
  • Silnější než já
    Silnější než já (1990)
    Film
    59%
    5
  • Královský slib
    Královský slib (2001)
    Film
    Náš příběh začíná po letech. V království se chystají velkolepé zásnuby. Princ už dosáhl plnoletosti. Nastal čas, aby se oženil s dcerou sousední země. Dávný královský slib musí být naplněn! Princi se však pramálo chce do ženění. Více, než dvorská etiketa a vlastní svatba, zajímají jej okolní lesy, potok, ptáci. A především volnost. Své chování mladík nezmění ani ve chvíli, kdy na Královo pozvání přijíždí krásná Princezna. Ta ovšem záhy pochopí, že se s Princem k sobě vůbec nehodí. Rozumějí si pouze v jednom - oba se chtějí královskému slibu vzepřít. Jenže jak? Král, připomeňme, že je to ještě vcelku mladý a pohledný vdovec, je neústupný a i když je mu je Princezna více než milá, její prosbě o zrušení či oddálení sňatku, nemíní vyhovět. Princ utíká od dvorských povinností - nejprve sám, později se svým mladičkým panošem. Ten mladík není na zámku náhodou. Právě v okamžiku, kdy už si Král neví se svým tvrdohlavým synem rady, opouští jej jeho rádce a přítel Bohdan. Už dávno měl od panovníka přislíbeno, že se může vrátit na svoji tvrz. Ale král je čím dál bezradnější. Přípravy zásnubních oslav vrcholí - přitom Princezna více vyhledává společnost jeho než Princovu a Princ je věčně ve větru! Král tedy znovu posílá pro svého rádce. Přeje si, aby přijel opět na zámek. Anebo alespoň jeho syn - jistě je stejně moudrý! Ale Bohdan žádného syna nemá. Jen o něm léta před Králem vyprávěl. Vždycky si ho přál. Dina, dcera Bohdanova, nabízí králi své služby v přestrojení za mladíka. To je on, panoš Dan, co je princi čím dál tím bližší. A s nímž jednoho dne Princ utíká ze zámku. Před otcem. Před královským slibem. Dva, co se nemilují, dva, co jsou každý jiný, žene ke sňatku pouze královské slovo. Král se vydá nezdárného syna hledat. Doprovází jej Princezna, ale také Dvorní dáma, Šašek, i Bohdan. Ten už tuší, co se na zámku odehrálo. Prince nachází v lese. Princ už není se svým panošem. Jednoho rána v něm neomylně poznal půvabnou dívku Dinu. Tu má rád a tu si chce vzít. Žádnou jinou. Setkání s Králem je plné napětí. Princezna se v uplynulých dnech pohybovala stále častěji po boku Krále. On přesto trvá na svém - dávný slib musí být naplněn. Princezna, stejně moudrá jako krásná, má překvapivé řešení... Královský slib je naplněn a ti, co se milují mohou slavit slavnou svatbu.
    Žánry:Pohádka
    56%
    Náš příběh začíná po letech. V království se chystají velkolepé zásnuby. Princ už dosáhl plnoletosti. Nastal čas, aby se oženil s dcerou sousední země. Dávný královský slib musí být naplněn! Princi se však pramálo chce do ženění. Více, než dvorská etiketa a vlastní svatba, zajímají jej okolní lesy, potok, ptáci. A především volnost. Své chování mladík nezmění ani ve chvíli, kdy na Královo pozvání přijíždí krásná Princezna. Ta ovšem záhy pochopí, že se s Princem k sobě vůbec nehodí. Rozumějí si pouze v jednom - oba se chtějí královskému slibu vzepřít. Jenže jak? Král, připomeňme, že je to ještě vcelku mladý a pohledný vdovec, je neústupný a i když je mu je Princezna více než milá, její prosbě o zrušení či oddálení sňatku, nemíní vyhovět. Princ utíká od dvorských povinností - nejprve sám, později se svým mladičkým panošem. Ten mladík není na zámku náhodou. Právě v okamžiku, kdy už si Král neví se svým tvrdohlavým synem rady, opouští jej jeho rádce a přítel Bohdan. Už dávno měl od panovníka přislíbeno, že se může vrátit na svoji tvrz. Ale král je čím dál bezradnější. Přípravy zásnubních oslav vrcholí - přitom Princezna více vyhledává společnost jeho než Princovu a Princ je věčně ve větru! Král tedy znovu posílá pro svého rádce. Přeje si, aby přijel opět na zámek. Anebo alespoň jeho syn - jistě je stejně moudrý! Ale Bohdan žádného syna nemá. Jen o něm léta před Králem vyprávěl. Vždycky si ho přál. Dina, dcera Bohdanova, nabízí králi své služby v přestrojení za mladíka. To je on, panoš Dan, co je princi čím dál tím bližší. A s nímž jednoho dne Princ utíká ze zámku. Před otcem. Před královským slibem. Dva, co se nemilují, dva, co jsou každý jiný, žene ke sňatku pouze královské slovo. Král se vydá nezdárného syna hledat. Doprovází jej Princezna, ale také Dvorní dáma, Šašek, i Bohdan. Ten už tuší, co se na zámku odehrálo. Prince nachází v lese. Princ už není se svým panošem. Jednoho rána v něm neomylně poznal půvabnou dívku Dinu. Tu má rád a tu si chce vzít. Žádnou jinou. Setkání s Králem je plné napětí. Princezna se v uplynulých dnech pohybovala stále častěji po boku Krále. On přesto trvá na svém - dávný slib musí být naplněn. Princezna, stejně moudrá jako krásná, má překvapivé řešení... Královský slib je naplněn a ti, co se milují mohou slavit slavnou svatbu.
    Žánry:Pohádka
    6
  • Masseba
    Masseba (1989)
    Film
    • VOYO

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    49%

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    7
  • ...ani smrt nebere
    ...ani smrt nebere (1995)
    Film

    Hořká komedie Miroslava Balajky a Břetislava Rychlíka ....ani smrt nebere! těží z "blízkého setkání" dvou odlišných životních stylů. Akurátní úředníček z pražského ministerstva, Čech Vilém Smutný, a jeho manželka, Slovenka Janka, se při letu za rozvodem z Bratislavy do Prahy zřítí s kabinou záchodu na hřeben Bílých Karpat na moravsko-slovenském pomezí. Ocitnou se v horňácké vesnici v době fašanku. Zatímco se Vilém marně snaží dostat se do té "pravé civilizace", Janka se mezi svéráznými Horňáky cítí dobře.Ale i sobecký byrokrat postupně poznává, především díky domácí kořalce a místním obyvatelům, že život může mít i jiné rozměry, než ty , jež dosud vyznával .... Neobvyklý pokus o spojení fantastických, magických a baladických prvků s komediálními situacemi a s částečným dokumentaristickým laděním zvládli tvůrci navzdory poctivé snaze jen částečně. Snímek místy působí křečovitě a neústrojně.

    Žánry:Komedie
    46%

    Hořká komedie Miroslava Balajky a Břetislava Rychlíka ....ani smrt nebere! těží z "blízkého setkání" dvou odlišných životních stylů. Akurátní úředníček z pražského ministerstva, Čech Vilém Smutný, a jeho manželka, Slovenka Janka, se při letu za rozvodem z Bratislavy do Prahy zřítí s kabinou záchodu na hřeben Bílých Karpat na moravsko-slovenském pomezí. Ocitnou se v horňácké vesnici v době fašanku. Zatímco se Vilém marně snaží dostat se do té "pravé civilizace", Janka se mezi svéráznými Horňáky cítí dobře.Ale i sobecký byrokrat postupně poznává, především díky domácí kořalce a místním obyvatelům, že život může mít i jiné rozměry, než ty , jež dosud vyznával .... Neobvyklý pokus o spojení fantastických, magických a baladických prvků s komediálními situacemi a s částečným dokumentaristickým laděním zvládli tvůrci navzdory poctivé snaze jen částečně. Snímek místy působí křečovitě a neústrojně.

    Žánry:Komedie
    8
  • Ordinace v růžové zahradě
    Ordinace v růžové zahradě (2005)
    Seriál
    • VOYO
    19%
    9