František Velecký: Nejlepší filmy
a seriály

5.9

František Velecký: Filmy a seriály

  • Želary
    Želary (2003)
    FilmRole: starý Kutina
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +3
    Želary je české filmové drama, které vypráví příběh mladé Elišky v období okupace ve 40. letech 20. století. Eliška je nedostudovaná lékařka, zdravotní sestra v městské nemocnici a členka tajného odboje. Udržuje milostný poměr s úspěšným chirurgem Richardem, dokud v nemocnici nedaruje krev těžce zraněnému muži. Tím se totiž naváže zvláštní krevní pouto, které vyústí v neobyčejně silný milostný vztah mezi moderní městskou vzdělanou Eliškou a barbarským přírodním mužem s dětskou duší - Jozou. Když je odboj prozrazen, Eliška musí rychle utéct z města. S novou identitou Hany se tak ukrývá u Jozy v horské vesnici Želary, uprostřed divoké a mnohdy kruté přírody, kde se čas zastavil před stopadesáti lety.
    79%
    Želary je české filmové drama, které vypráví příběh mladé Elišky v období okupace ve 40. letech 20. století. Eliška je nedostudovaná lékařka, zdravotní sestra v městské nemocnici a členka tajného odboje. Udržuje milostný poměr s úspěšným chirurgem Richardem, dokud v nemocnici nedaruje krev těžce zraněnému muži. Tím se totiž naváže zvláštní krevní pouto, které vyústí v neobyčejně silný milostný vztah mezi moderní městskou vzdělanou Eliškou a barbarským přírodním mužem s dětskou duší - Jozou. Když je odboj prozrazen, Eliška musí rychle utéct z města. S novou identitou Hany se tak ukrývá u Jozy v horské vesnici Želary, uprostřed divoké a mnohdy kruté přírody, kde se čas zastavil před stopadesáti lety.
    1
  • Útek zo zlatej krajiny
    Útek zo zlatej krajiny (1977)
    Seriál
    Podle předlohy Jacka Londona vznikl sedmidílný seriál, jehož podnikavý hrdina nejprve zbohatne během zlaté horečky na Aljašce. Když však odejde do města, aby tam získané bohatství výhodně investoval, v navenek uhlazeném finančním prostředí naráží na nástrahy ještě drsnější, než jaké mu kdysi nachystala mrazivá aljašská pustina. Především však dosud čestný muž se znepokojením zjišťuje, že se stává stejně bezohledným jako jeho okolí. Hlavní roli ztvárnil kdysi populární estonský herec Bruno O'Ya (dabovaný Vladem Müllerem), vedle něho poznáváme i Jana Třísku, jehož jméno bylo kvůli emigraci vypuštěno ze seznamu herců. (zdroj: CS Film)
    74%
    Podle předlohy Jacka Londona vznikl sedmidílný seriál, jehož podnikavý hrdina nejprve zbohatne během zlaté horečky na Aljašce. Když však odejde do města, aby tam získané bohatství výhodně investoval, v navenek uhlazeném finančním prostředí naráží na nástrahy ještě drsnější, než jaké mu kdysi nachystala mrazivá aljašská pustina. Především však dosud čestný muž se znepokojením zjišťuje, že se stává stejně bezohledným jako jeho okolí. Hlavní roli ztvárnil kdysi populární estonský herec Bruno O'Ya (dabovaný Vladem Müllerem), vedle něho poznáváme i Jana Třísku, jehož jméno bylo kvůli emigraci vypuštěno ze seznamu herců. (zdroj: CS Film)
    2
  • Skalní v ofsajde
    Skalní v ofsajde (1960)
    Film
    66%
    3
  • Let asfaltového holuba
    Let asfaltového holuba (1990)
    FilmRole: Fraňo

    Nestačí mít jen sny o sebeprosazení. Důležité jsou i podmínky pro jejich realizaci. Hlavní hrdina touží prosadit se u filmu, ale přitom se jeho údělem stává řeznický pult. Pocit nenaplnění a vynucených kompromisů jej však vede k zahořklosti, k nenávistným pocitům, uráží zákazníky i personál. Ačkoli hlavní roli s robustní naléhavostí ztvárnil Ondřej Vetchý, výsledek zůstává dosti křečovitý.

    Žánry:Drama
    60%

    Nestačí mít jen sny o sebeprosazení. Důležité jsou i podmínky pro jejich realizaci. Hlavní hrdina touží prosadit se u filmu, ale přitom se jeho údělem stává řeznický pult. Pocit nenaplnění a vynucených kompromisů jej však vede k zahořklosti, k nenávistným pocitům, uráží zákazníky i personál. Ačkoli hlavní roli s robustní naléhavostí ztvárnil Ondřej Vetchý, výsledek zůstává dosti křečovitý.

    Žánry:Drama
    4
  • Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný
    Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný (1992)
    FilmRole: nacionalista z baru
    • SledovaniTV
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    52%
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Na konci dial'nice
    Na konci dial'nice (1982)
    FilmRole: ing. Turanský

    Dlouho vyžadovaná budovatelská tematika sice prozrazovala naprostou vyčerpanost, avšak filmy horující pro žádoucí komunistickou morálku v osobních vztazích i na pracovišti vznikaly dál. Tentokrát se ocitneme mezi drsnými chlapy, kteří budují dopravní tepny - a počínají si přitom zbrkle i rozvážně, na jejich smýšlení i výkonech se podílejí starosti, které jim ovlivňují životy. Naivní agitka, kterou v době vzniku diváci naprosto opomíjeli, stěží přesvědčí primitivně psychologizujícími postupy, které mají celé vyprávění ozvláštnit

    Režie:Ján Zeman
    40%

    Dlouho vyžadovaná budovatelská tematika sice prozrazovala naprostou vyčerpanost, avšak filmy horující pro žádoucí komunistickou morálku v osobních vztazích i na pracovišti vznikaly dál. Tentokrát se ocitneme mezi drsnými chlapy, kteří budují dopravní tepny - a počínají si přitom zbrkle i rozvážně, na jejich smýšlení i výkonech se podílejí starosti, které jim ovlivňují životy. Naivní agitka, kterou v době vzniku diváci naprosto opomíjeli, stěží přesvědčí primitivně psychologizujícími postupy, které mají celé vyprávění ozvláštnit

    Režie:Ján Zeman
    6
  • 7